PDA

Zobacz pełną wersję : Wyjątkowo dziwna półoś i przeguby.



Szczery
04-12-12, 02:54
Cześć wam wszystkim.
W niedziele po wyczyszczeniu przepustnicy i krokowca postanowiłem przejechać sie autkiem by sprawdzić czy wszystko jest cacy.
I auto by mi zakomunikować że chyba nie należy poprawiać tego co działa zrobiło mi psikusa. Ukręciłem półoś w przegubie zewnętrznym.
Dobrze że to była przejażdżka kontrolna, blisko domu bo blisko było do zaholowania.
Gdy już udało sie mi wszystko rozebrać, rozpocząłem poszukiwania półosi takiej jak moja.
Jakież było moje zdziwienie gdy w „przepastnym” magazynie pobliskiego japan szrotu nie znaleźliśmy z panem Ziutkiem żadnej półosi która by chociaż jednym końcem pasowała do któregokolwiek z moich przegubów. Na innym szrocie sytuacja sie powtórzyła.
WTF pomyślałem i zaczęło sie dzwonienie po znajomych w poszukiwaniu takiej jakiej potrzebuje lub jakiejś innej kompletnej półosi.
I kto szuka ten znajdzie powiadają, jeden kolega kolegi, cichy mechanik, pasjonat i posiadacz civica miał cos na stanie. Daleko nie było wiec jeszcze tego samego dnia byłem u gościa.
Pokazuje mu mój „wynalazek”a on. „przecież to nie jest od civica, na pewno nie od D serii”
No sorry wiem czym jeżdżę. EK3 z moim kochanym d15z6 pod maska.
Ale fakt cos tu było nie tak. Kupiłem od niego kompletna krotka półoś za mniej jak goła na szrocie i do pracy na nockę pognałem.
Tu poczytałem już sobie trochę ale o takim jak mój problem nic nie znalazłem.

Do rzeczy.
Znalazłem ze są jakieś trzy rodzaje półosi.
Ilość nacięć (frezowanie)
zew26, wew30
zew26, wew28
zew26, wew23

ALE MOJA JEST TAKA
zew28, wew28
średnica frezu 22,8mm
długość „nie złamanej półosi” to około 448mm

WIE KTOS O CO CHODZI?

Na 100% jest to czyjaś wyjątkowo wesoła modyfikacja, półoś była na środku spawana wiec ktoś kiedyś inna przerobił by na długość ja przypasować. Ale że inny nie oryginalny przegub pasował w skrzyni i w piaście to ja już nie kumam. Można tak?
Czy jakaś D seria miała takie małe półosie (22,8mm) o jednakowej liczbie nacieć na obu końcach?
Przegub wewnętrzny pasuje w mojej półosi na jej zewnętrzna stronę.
Jak ktoś coś z tego zrozumiał i zna odpowiedzi to jestem cholelnie ciekaw co wy na to...

bednar_ek35
04-12-12, 08:46
EK3 to dość specyficzne auto,widziałem już kilka razy jak ludzie w dziale kupie szukali półoś od właśnie tego konkretnego modelu.Jak coś to odezwij sie na PW,bo mam w garażu dwie krótkie i jedną długą właśnie z byłego EK3 lub zadzwoń do mnie na nr.603970583.Oddam to za pół darmo bo Civica już nie mam.

Szczery
04-12-12, 16:28
A jesli to możliwe to czy mogł bys tą półoś zwymiarować?
Rozmiar i iloś nacięć wieloklinów oraz długość półosi.
Było by miło.

Co do samego kupna to jutro spróbuje zamontować tą którą wczoraj kpiłem i wtedy padnie konkretna decyzja.
Dzięki :)

bednar_ek35
04-12-12, 20:58
Spoko dokładnie ją zwymiaruje i podam dokładne wymiary oraz ilość wpustów z tym że najwcześniej dopiero w sobote bo w tej chwili nie mam jak.

Szczery
05-12-12, 02:01
Nie ma sprawy :)
Z gory dzieki :)

bednar_ek35
09-12-12, 11:20
A więc wygląda na to że masz oem półoś.Po zmierzeniu mojej wyszły mi takie wymiary:DŁugość:450mm,Ilość wpustów:28 zarówno od strony przegubu zew. jak i wewnętrznego,średnica po zewnętrznej wpustów ok.23mm,po wew.ok 21,5mm.

Szczery
10-12-12, 12:13
A jednak jest u mnie jakiś zonk.
Frezy po obu stronach półosi mam identyczne gdyby nie brac pod uwagę szerokości nacięć pod zacezpieczenia. Przepóby pasuja naprzemiennie :(
Dopatrzyłem się na przegubie zewnętrznym że jest to zamiennik firmy "Hart" (podobno możliwie najtańszy zamiennik) a o wewnętrznym trudno mi coś powiedzieć.
Ważne że niunia jezdzi już, choć chwilowo jeszcze bez ABSu
:)

piotrstrojek
10-12-12, 16:13
Chłopaku, ale to możesz sobie koronkę przełożyć ze starego przegubu i będziesz miał ABS, chyba że jest inna średnica... ewentualnie poszukaj na szrocie jakiejś koronki i sobie ją założysz.