PDA

Zobacz pełną wersję : Alternator.



krzys_o
14-10-07, 16:07
Chcialbym zamontowac wiekszy alternator, poniewaz ten seryjny jest za slaby, CA bardzo duzo pradu ciagnie, a akumulator w 5d jest malutki. Czy ktos z Was juz robil taki zabieg? Zastanawiam sie czy od diesla bedzie wystarczajacy?

Konrad84
15-10-07, 09:28
tylko nie wstaw od ciężarówki na 24 V :aloha:
A tak na poważnie, miejsce jest. Najprawdopodobniej będziesz musiał kombinować z długością paska. Regulacja niby jest, ale standardowy nie koniecznie będzie pasował.
W dieslu nie koniecznie musi być większy. Podjedź do elektryka i zapytaj jaki samochód ma duży alternator. Nie wiem czy w 5d były montowane różne alternatory. Idąc za logiką wersje z klimatyzacją mogły mieć większe alternatory, ale też nie koniecznie.

krzys_o
15-10-07, 17:12
Mam wersje z klima i alternator jest niewystarczajacy, wzmacniacz ciagnie bardzo duzo pradu. A w dieslach slyszalem ze sa wydajniejsze alternatory montowane niz w benzyniakach, ale to tez trzeba by bylo zmierzyc i pogadac z elektrykiem.
Dziekuje Konrad za odpowiedz troszke mi pomogles.

skolopendra
15-10-07, 17:18
wzmacniacz ciagnie bardzo duzo pradu.
a może pomógłby wzmacniaczowi duży kondensator, kilka faradów?

Konrad84
15-10-07, 19:50
diesle potrzebują większej mocy rozruchowej, po to mają większe akumlatory, ale nie pobierają prądu podczas pracy więc alternator nie musi być większy.


kondensator, kilka faradów?

najlepszy pomysł.
To już pytanie do innego działu, ale jakie masz wzmacniacze/głośniki ??

krzys_o
16-10-07, 13:58
Wzmak phase linear pb four, przod hertz esk165 i skrzynia 30cm z glosnikiem nie wiem jakim. Objawy sa takie ze na wylaczonym silniku sprzet pogra jakies 5 minut i akumulator rozladowany do zera. Na wlaczonym silniku gra normalnie ale bardzo obciaza akumulator i pozniej mam problemy z rozruchem. Musze pojezdzic troche z wylaczonym audio zeby sie podladowal. Idzie zima i chce cos z tym zrobic bo bedzie problem. Czy kondensator zalatwi sprawe?? Jesli tak to jaki wybrac bo nigdy tego na oczy nawet nie widzialem??

Lcfr
16-10-07, 14:30
A tak na poważnie, miejsce jest. Najprawdopodobniej będziesz musiał kombinować z długością paska. Regulacja niby jest, ale standardowy nie koniecznie będzie pasował.
W dieslu nie koniecznie musi być większy. Podjedź do elektryka i zapytaj jaki samochód ma duży alternator. Nie wiem czy w 5d były montowane różne alternatory. Idąc za logiką wersje z klimatyzacją mogły mieć większe alternatory, ale też nie koniecznie.

wydaje mi się, że wielkosc nie ma tu wiekszego znaczenia...


chodzi raczej o WYDAJNIEJSZY alternator niz o wiekszy...
wielkosc nie musi isc w parze z wydajnoscia...


mozna załozyc chyba wydajniejszy alternator - problem w tym by nie był on "zbyt wydajny"
był juz temat na forum o tym...

krzys_o
16-10-07, 15:11
Dokladnie o to mi chodzi Lcfr, piszac wiekszy chodzilo mi o wydajniejszy:) A moglbys zapodac linka bo wyszukiwarka mi nie dziala:/

Lcfr
16-10-07, 15:43
Dokladnie o to mi chodzi Lcfr, piszac wiekszy chodzilo mi o wydajniejszy:) A moglbys zapodac linka bo wyszukiwarka mi nie dziala:/

szczerze mówiac nie chce mi sie chwilowo szukac ... :) (mam troche roboty)
wiem tylko, ze trzeba sprawdzic podłaczenie - sa rózne alternatory tzn. z 3 i 4 pinami
dodatkowo w hondzie były alternatory: denso, hitachi i jakies trzeci inny

a co do "wydajnosci" to była cos mowa o przeładowywaniu, dopasowaniu regulatora napiecia chyba itp..

Konrad84
16-10-07, 16:49
może trochę OT, ale pisząc "większy" nie chodziło mi o wymiary alternatora, tylko właśnie o wydajność.
Sam autor tematu określił to jako "większy". Wydawało mi się ze każdy wie ocb.

Lcfr
16-10-07, 17:46
może trochę OT, ale pisząc "większy" nie chodziło mi o wymiary alternatora, tylko właśnie o wydajność.
Sam autor tematu określił to jako "większy". Wydawało mi się ze każdy wie ocb.

no nie do konca chyba bo pisałes o tym: :d


A tak na poważnie, miejsce jest. Najprawdopodobniej będziesz musiał kombinować z długością paska. .
ale nie istotne w sumie...