PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło do wymiany



Kristoff
12-10-07, 21:05
Witam,

Dwa dni temu zauważyłem że sprzęgło w mojej Hani ('93r, 1,3l) jakoś się skróciło i zaczęło reagować dopiero przy pedale wciśniętym do połowy. Kontatkowałem się z mechanikiem i wycenił mi sprzęgło na 500zł i wymiane jakieś 250-300. Jako że nie znam się od stony budowy na samochodach i nie jestem w temaci jeżeli chodzi o części to chciałem zapytać się kogoś bardziej obeznanego czy ta cena nie jest wygórowana?

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Kristoff

Lcfr
12-10-07, 21:09
normalna cena za normalne sprzegło+ wymiane...
np.
NKK - 480zł
daikin - 420-500

karpik85
12-10-07, 21:13
Wydaje mi się, ze troche za drogo za usługe wymiany, ale to już zależy od mechanika.
Ale zacznijmy od tego czy masz płyn w układzie sprzęgła, sprawdzałeś ?? Może to nie odrazu całe sprzęgło do roboty. Masz płyn w zbiorniczku ?? Nie leje Ci gdzieś przy pompce albo wysprzęgliku ?

muzammil
12-10-07, 21:48
dokladnie.sprawdz pedal sprzegla czy nie jest mokry przy mocowaniu mozliwe ze Ci plyn z pompki ucieka. raczej sprzeglo by tak szybko sie nie skonczylo, ja stawialbym na gumki uszczelniajace w pompce sprzegla. koszt okolo 12 zl:)

Kristoff
12-10-07, 22:17
Jutro sprawdze ten płyn. A jeszcze co do obserwacji to mam wrażenie że najbardziej czuć skrócenie sprzęgła jak zaczynam jazdę po jakiejś dłuższej przerwie, tj. rano, albo po pracy, czyli jak tak sobie stoji w bezruchu te minimum 8h. A w trakcie jazdy jakby się trochę poprawiało, aczkolwiek nie jest tak, żeby zupełnie było ok.

Ps. Jak mam wydać 800zł na naprawę to chyba sprzedam samochód i kupie takie sam model tylko że z silnikiem 1,5 :)

[ Dodano: Nie 14 Paź, 2007 ]
Głupia sprawa, ale nie wiem gdzie mam szukać tego pojemnika z płynem od sprzęgła.... :speszony:

[ Dodano: Sro 17 Paź, 2007 ]