Zobacz pełną wersję : stag 300-4 do mojej d14a2, montażi ustawienie
Witam. Kupiłem sobie instalację LPG sekwencyjną Stag 300-4 + reduktor zavoli N + elektrozawory, fiiltry + wtryski valtec. Aktualnie posiadam instalację 2 generacji z BLOSEM. Będę to montował sam i wiem, że sobie z tym poradzę, gorzej będzie z ustawieniem tej sekwencji. Posiadam interfejsy do podłączenia pod laptopa i będę próbował wstępnie sam ją wyregulować, a później podjadę do jakiegoś speca żeby ją dopracował. Co myślicie o tym zestawie? wiem, że wtryski słabe, ale na razie muszą być. Może ktoś posiada mapę gazową do takiego silnika jak ja?
Trzeba było kupic REG FASTy za tą samą kase co vladki. Stag jest bardzo prosty w obsłudze . Poszukaj na lpg-forum co i jak to napewno dasz rade.
sam ją wyregulować, a później podjadę do jakiegoś speca
Jesli masz troche pojecia to z nasza pomoca dasz sobie rade.
Wiekszosc specow robi autokalibracje, bierze kase i puszcza klienta do domu.A pozniej wszedzie pisza ze gaz niszczy silniki itd.
Najpierw poprawnie zamontuj wszystko pod maska, nast. trzeba pozaznaczac codpowiednie ustawiena w Stagu i na koniec regulacja gazu:)
Jesli masz troche pojecia to z nasza pomoca dasz sobie rade.
Wiekszosc specow robi autokalibracje, bierze kase i puszcza klienta do domu.A pozniej wszedzie pisza ze gaz niszczy silniki itd.
Najpierw poprawnie zamontuj wszystko pod maska, nast. trzeba pozaznaczac codpowiednie ustawiena w Stagu i na koniec regulacja gazu
Dokładnie, jesli wszystko dobrze zamontujesz, sam wyregulujesz gaz:) jesli nie, zawsze mozesz gdzies jechac na regulacje (tylko do polecanych firm bo z gazem nie ma zartów) ale to w ostatecznosci.
Jesli juz zakładasz instalacje, musi, musi byc dobrze wyregulowana, wrecz idealnie. Wtedy nie niszczy silnika, mozna spokojnie jezdzic.
jak zamontujesz nowe graty i będziesz miał jakiekolwiek problemy z regulacją to chętnie pomogę, choć to prosta sprawa i powinieneś spokojnie sobie dać radę.
Na razie ogarniam benzynę bo słabo chodzi i mogą być problemy z poprawnym odczytem map. Powiedzcie mi jak będę w kolektorze wiercił dziury na dysze to w którym miejscu je zrobić? pod kątem czy na prosto? Interesują mnie takie właśnie szczegóły dotyczące montażu właśnie w civicu.
Powinny byc pod tym samym katem co Pb i mozliwie jak najblizej .
A sciagasz kol. czy opilki leca do silnika?
Oczywiście, że ściągam. Jaki rozmiar dysz najlepszy? I Mam w tym swoim zestawie szare valteki 3ohm, a czytałem, że 3 ohm są do civica za wolne, ale dadzą radę na początku do normalnej jazdy czy od razu nie będzie dobrze chodziło?
nie wiem jak szare ale czerwone valteki są głośne i auto mi zamuliły. po tygodniu je wywaliłem.
dziury jak kubaszow napisał. rozmiar dysz dobierzesz przy strojeniu.
Jaki rozmiar dysz najlepszy?
Dysze zobaczysz przy strojeniu jak beda zamulaly to je rozwiercisz.
ja mam w b16 valteki i działają ok, choć teraz najlepsza listwa do ceny to ac w-01. Dysze wychodzą 2.0mm lub 2.1 przy skoku tłoczka fabrycznym 0.45mm do Twojego silnika... z instalacją nie ma żadnego problemu, ten silnik przyjmuje bez problemów, dysze na zakładzie zawsze wiercę na samochodzie, bo więcej zepsóć można wyciągając kolektor, lepiej tego nie ruszać, kilka opiłków nic Ci nic zrobi, pogazujesz troszkę i wszystko wyleci wydechem.
po instalacji robisz kalibracię, jesli przejdzie, jedziesz na drogę i zbierasz mapę benzyny i LPG, po czym ręcznie ustawiasz mnożnik czasów benzyny do gazu.
chyba że jest to nowy sterownik stab 300-4 w cienkiej obudowie to on ma autoadaptacię zwaną ISA 2 wtedy mnożnik się ustawia sam...
lepiej tego nie ruszać, kilka opiłków nic Ci nic zrobi, pogazujesz troszkę i wszystko wyleci wydechem.
Gratuluje podejscia !
Takich wlasnie mamy mechanikow, przykre ale prawdziwe.
Od razu widać smutne miny ludzi, którzy nie maja większego pojęcia o mechanice technicznej, jak by drobne opiłki aluminiowe czy plastikowe niszczyły silniki, to by się tak nie robiło, ale dla prostych ludzi opiłek w komorze spalania...
" Jezus, teraz mi olej będzie brał, bo opiłki porysowały gładź cylindra, albo na przylgni zaworowej osiadły i kompresję już zawsze będzie miał słabą, a na dodatek się gniazdo wypali :D:D:D, takie bzdury to tylko w przedszkolu dzieciom można opowiadać... "
I zdarzają się po takich opowiadaniach klienci którzy chcą, aby my wyciągnąć kolektor, to ja go wyciągam... ale w myślach i mu mówię że wyciągnięty był do wiercenia dysz, no i od razu samopoczucie klienta się poprawia, wesoły jest... właściwie to zaleca się mówić wszystkim że był wyciągany... :D
wyciągam... ale w myślach i mu mówię że wyciągnięty
Powiedz jeszcze ze liczysz sobie za sciagniecie kol. i wymiane uszczelki w myslach, za wymiane oleju, filtrow albo ze komus wymieniles klocki hamulcowe w myslach oczywiscie a klienci za to placa i tylko mysla ze maja zrobione!!!
Podaj jeszcze nazwe zakladu gdzie pracujesz dla ludzi ktorzy szukaja prawdziwego i uczciwego fachowca, bo w tych czsach ciezko o takich.
Smutne jest to ze jestes z tego dumny.
Za demontaż kolektora się nie płaci nic, jest to wliczone w cenę montażu, wcześniej uzgodnioną.
Uszczelka nie zawsze się uszkodzi kolego... więc można ja założyć ponownie, jeśli będzie coś nie tak, to mój problem bo będę ją musiał wymienić, tak aby wszystko działało... a co do oleju, klocków to nie ten warsztat, niektórzy przyjeżdżają z tego forum i się cieszą że to ja będę im wóz serwisował...
Poza tym porównanie wymiany oleju i klocków ham. do wiercenia otworów pod dysze chyba nie jest na miejscu...
nie jest na miejscu...
a na miejscu jest ściąganie kolektora w myślach? jak za coś płacę i umawiam się jak ma być zrobione to ma być dokładnie tak zrobione! skoro nie trzeba ściągać kolektora to czemu po prostu klienta nie uswiadomisz a go perfidnie oszukujesz?
bo tu chodzi o jego samopoczucie, z lat juz się przyjęło od początku montowania sekwencyjnego wtrysku LPG, że się wyciąga kolektor... Ja na warsztacie jestem majstrem i ja wykonuje usługę jak mi odpowiada...
Jak pęknie korba to ja za to odpowiadam i ja za to jestem ukarany, ma on wyjechać w takim stanie jak sobie klient życzy i taki dostaje! - wszystko działa...
a co kogo obchodzi że np zły kabel przeciąłem, krzywo dziurę wywierciłem, coś nawet zniszczyłem... ma samochód działać i klient być zadowolony... i zawsze tak jest.
bo tu chodzi o jego samopoczucie
To ty jestes psychologiem a nie mechanikiem.
jestem majstrem i ja wykonuje usługę jak mi odpowiada...
Na cos sie umawiasz z klientem a i tak zrobisz jak tobie wygodnie, wiec nie oszukuj ludzi i powiedz im ze i tak zrobisz jak bedziesz chcial.Zobaczysz ilu zrezygnuje.
Jak pęknie korba to ja za to odpowiadam i ja za to jestem ukarany
Juz to widze jak sie do tego przyznajesz:):) i naprawiasz silnik za swoja misieczna pensje. Bedziesz sie bronil rekoma i nogami ze od Ciebie auto wyjechalo sprawne bla bla bla itd.
Zyjesz w przekonaniu ze jestes swietnym terapeutom i mechanikiem leczysz dusze klientow i ich auta.
widzę że większość i tak dalej wierzy w to że Wasi mechanicy robią wszystko jak im powiecie... buahaha :D, a może macie takich którzy pozwalają wam patrzyć jak coś majstrują :D..., a na koniec wam rabat zrobi 20zł i z uśmiechem opowie jaki to macie skarb... najlepsze są te końcowe rozmowy zakończone tym zaje*istym smile :D:D...
Wlasnie mechanicy (nie wszyscy)sa tacy jak ty i dlatego zrezygnowalem z ich uslug i sam zajmuje sie autem bo nie lubie byc oszukiwany.
Podaj jeszcze nazwe zakladu gdzie pracujesz
Dlaczego sie nie zareklamujesz? bedziesz mial mase klientow jesli zagwarantujesz im pokrycie kosztow naprawy awari wynikajacych z twojego partactwa.
O ile sie do przyznasz a uwazasz ze tak :):)
A skąd wiesz czy gdziekolwiek pracuję :D:D może sobie tą historyjkę wymyśliłem, żeby zbadać jakiego typu ludzie odwiedzają to forum, bo piszę pracę z psychologii i mi danych potrzeba, a co poniektórzy jeszcze się tym stresują buahaha... :D:D:D
Witam. Dopiero teraz wziąłem się za montaż tej sekwencji stag 300-4. Mam kilka pytań. Gdzie mam wpiąć kabel brązowy(cewka) zaznaczony na rysunku? aparat zapłonowy mam na OBD1. Który wtryskiwacz traktować jako pierwszy, ten od strony rozrządu? I czy czujnik temperatury CT-04-2K jest konieczny? bo mam już CT-02 a tego CT-04-2K nie mam gdzie wpiąć w reduktor.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bc985fc9a02d.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bc985fc9a02d.jpg.html)
brązowy kabel podpinasz pod impuls, znajdziesz go na którymś kablu od aparatu zapłonowego, można po odpaleniu sprawdzać igłą na którym z tych kabli w aparacie pojawią się obroty w programie... również jest jakiś kabelek testowy z lewej strony obok kielicha zawieszenia, zakończony pojedynczą wtyczką...
Nie ma znaczenie który wtryskiwacz pierwszy może nawet być to któryś środkowy, ważne jest żeby numer odciętego wtryskiwacza był również podpięty pod odpowiedni wtryskiwacz gazowy...
Można zastosować inny czujnik, w programie jest wiele opcji do wyboru...
jak bd miał jutro chwile to sprawdzę ,pod jaki kabelek mam u Siebie podpiete ,w każdym badź razie tak jak mowi ma1ster możesz sprawdzic iglą najlepiej w dwie osoby jedna osoba w samochodzie patrzy na obrotomierz ,jak dobrze sie wbijesz to zaczyna fiksowac (spada do 0) przynajmniej u Mnie tak było
ok. czyli cewka znaczy ten kabel od obrotów to sobie poradzę :) a co do wtryskiwaczy to mam tak że długością pasuje mi dać ten w wiązce lpg z oznaczeniem 4 a od benzyny będzie to pierwszy od strony rozrządu czyli mogę tak podłączyć tak?
u mnie tak jest że 4-ty gazowy, jest pierwszym od rozrządu... to nie ma żadnego znaczenia jak pisałem wcześniej!
Pili tylko pamiętaj ,jak tniesz kabelki ,i będziesz lutował ,to kabel z czarnym paskiem lutujesz od strony ECU PB
Akurat mam taką wersję wiązki w której mam wtyczki do wtrysków PB i wtyczki do wtyczek od PB wymagały tylko niewielkiej przeróbki i pasują teraz więc nie będę nic lutował. Mam kilka wątpliwości co do dwóch kabelków i nie wiem od czego są, ściągnąłem sobie schematy od staga 300 i 200, ale patrząc miernikiem nie odpowiadają pinom w kostce od komputera gazu ani od staga 200 ani 300, mam więc jakąś starszą wersję staga 300. Gdyby ktoś miał może taki schemat byłbym wdzięczny za podesłanie, co prawda napisałem już do AC STAG ale nie wiem kiedy mi odpowiedzą.
Napisz o co dokładnie chodzi, ja te instalacje znam na pamięć, bo montowałem je przez 2 lata na warsztacie LPG...
A wszystkie możliwe schematy masz na stronie AC...
aktualnie chodzi o to że mam 2 przewody odcięte i nie wiem od czego one są. idą razem w jednym peszelku brązowy i niebieski i nie wiem do czego je podłączyć. Na pewno nie są to kable od elektrozaworu bo tam mam kabelki zakończone wsówkami więc to wykluczam.
nie ma na schemacie takich cudów... to są pewnie dosztukowane kable, przez jakiegoś szpeca, lub też jakaś naprawdę stara wersja wiązki elektrycznej...
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/83878a248ca8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/83878a248ca8.jpg.html)
chodzi dokładnie o te piny w komputerze. Widok jest od strony komputera tak jak na schemacie. niebieski jest połączony z masą główną(sprawdzałem miernikiem).
nr. komputera
67 R-014289
110R-004534
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/74034bc404b3.jpg (http://naforum.zapodaj.net/74034bc404b3.jpg.html)
sprawa wyjaśniona. poprostu mam odwrotnie założony układ w obudowie komputera. niebieski to +12v do elektrozaworu, a brązowy(biały to poziom gazu z czujnika.
obrócona wtyczka czyli masz zwykłego starego staga 300
na wtryskiwaczach Valtek lub Reg-Fast tego nie ogarniesz :P
D14a2 pracuje w półsekwencji i czasy wtrysku potrafią zejść do 1,6ms :P
tam są potrzebne szybkie wtryskiwacze typu Matrix, Valtek typ 34, Hana 2000, Baraccuda lub totalne minimum Mgaic Jet
zgadza się że te silniki to pół sekwencja, wtryskują razem dwa i później dwa, nie każdy z osobna, ja jak montowałem na życzenie takie coś, to w listwach budżetowych po prostu trzeba zrobić duży mnożnik map, wtedy możemy mieć odpowiednią dawkę LPG, a czas z przykładowy 1,6ms wydłuży nam się do np 2,5ms i już będzie wszystko oki... kwestia doboru odpowiednio małej średnicy dysz.
Valtek typ 30 minimalny czas wtrysku mają na poziomie 3,2 ms a stabilnie zaczynają pracować przy 3,5 ms
Reg-Fast minimalny czas ok 2,5~2,8 ms stabilna praca od ok 3ms
poza tym dając małe dysze będziesz miał zapętlenia przy wysokich RPM co w związku z tym AFR może lecieć na łeb na szyje
tym bardziej jeśli Zavolak jest już przybrudzony mazutem i nie trzyma stabilnie ciśnienia :P
poza tym stary stag nie miał funkcji podwojenia impulsów wtrysku więc cudowanie z budżetowymi wtryskiwaczami totalnie mija się z celem przy tym Setupie :P
ale da się uruchomić... i masa wozów tak jeździ... i nikt nie narzeka, no ale wiadomo, jest to mało eleganckie wyjście z sytuacji...
Panowie, ale chyba tam gdzieś pisałem, że przerobiłem to na pełny wtrysk czyli mam pełną sekwencję. Już to podłączyłem i odpaliłem i jak na razie jest ok, trzyma obroty, równo pracuje i na wysokich obr też jest ok. Zrobiłem tylko autokalibrację. Dysze rozwierciłem na 2.0. Teraz chciałbym się dowiedzieć jaka powinna być temperatura gazu i temp reduktora przy rozgrzanym silniku bo nie wiem jakie mam czujniki tak na czuja ustawiłem i nie wiem czy dobrze odczytuje. Jakie powinno być ustawione Ciśnienie reduktora? aktualnie mam 0,98 i stag wyświetla że nieprawidłowe? ewentualnie jak je zwiększyć? no i jeszcze jedno pytanie, wyrwałem ze starą instalacją LPG kabel od obrotomierza ten niebieski z 2-pinowej kostki przy aparacie zapłonowym(IGR) i nie wiem gdzie teraz go podłączyć, a bez niego obrotomierz mi nie działa.
wyrwałem ze starą instalacją LPG kabel od obrotomierza ten niebieski z 2-pinowej kostki przy aparacie zapłonowym(IGR) i nie wiem gdzie teraz go podłączyć, a bez niego obrotomierz mi nie działa.
niebieski przewod z dwupinowej wtyczki aparatu ma isc do obrotomierza
to zależy wszystko od długości przewodów, miejsca rozmieszczenia w komorze silnika i objętościowego przepływu w czasie...
temp reduktora jest średnio o jakieś 20stopni niższa niż temp silnika, dobrze jest jak reduktor pod dużym obciążeniem trzyma temp. powyżej 70stopni, lecz czasami zdarza się, że temp spada nawet do 50stopni jak jest reduktor zamontowany w okolicy wlotów powietrza i też ludzie z czymś takim jeżdżą i wszystko działa...
temp gazu to wypada żeby po rozgrzaniu i pod obciążeniem było ponad 40 stopni, ale jak będzie 10 stopni to też działa, w dobrym serowniku zadziałały by korekcje po temperaturze, natomiast u Ciebie wszystko będzie leżało sztywno...
A jak przerobiłeś wtrysk typu semi czyli dwa i dwa wtryskiwacze jednocześnie, na pełny wtrysk sekwencyjny czyli każdy wtryskiwacz osobno, w przypadku zasilania benzynowego????
zapewne tak jak na tej stronce :) http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34.htm
czyli wpadłi P06 lub P28 ,aparat z OBD1 i wyleciał splitter
Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał, 2 nowe kable do wtryskiwaczy, kilka do aparatu, nowy aparat i komp p06. W teorii może się to wydawać trudne, jednak w praktyce to nic trudnego.
Mam już od dawna zresztą problem na benzynie i nie mogę go wyeliminować, mianowicie w czasie jazdy równej lub podczas przyśpieszania wszystko jest ok, na wolnych obrotach też, a jak tylko puszczę gaz lub przyhamuję lub zredukuję samochód tak jakby gaśnie, nie reaguje na gaz, niby jak nacisnę sprzęgło to trzyma jeszcze przez chwilę wolne obroty, ale nie wchodzi na obroty jak mu dodaję gazu. Nie wiem czy może to mieć wpływ na zbieranie mapy gazowej, ale przejechałem 8 km na benzynie, podłączyłem komputer i mapa PB się nie utworzyła, podczas pokonywania tych 8km, były momenty gdy auto mi zgasło. Jakie wtryskiwacze w rozsądnej cenie mi polecacie? aktualnie pokazuje mi czas wtrysku PB 1,9 - 2,0 a LPG 3,2. Jakie ustawić ciśnienie reduktora? i jakie ciśnienie map powinno mi się wyświetlać w programie bo aktualnie pokazuje mi 0,95. jutro powstawiam zdjęcia poszczególnych elementów abyście mogli zweryfikować poprawność mojej instalacji.
Stag musi mieć sprawny czujnik temp parownika by zacząć zbierać mapy (tak przynajmniej jest w nowym sofcie )
reduktor musi osiągnąć najpierw 80*C by stag zaczął zbierać punkty a podczas jazdy temp nie może spaść poniżej 50*C
Pili a wystroiłeś to auto na benzynie ??
ciśnienie gazu powinno być na poziomie 0,9 bar do 1,2 bar
Nie stroiłem, ale mapę mam wgraną przez furiusa od d15b7 pomniejszoną o pojemność i jeśli chodzi o moc na benzynie to nie ma problemu. Być może nie zebrało mi map przez te czujniki pozmieniam ustawienia i sprawdzę.
ustaw te czujniki przy ktorych na zimnym silniku wartosc temperatury w programie jest zblizona do temperatury otoczenia, potem po dobrym nagrzaniu silnika zweryfikuj wskazania...
...albo zwyczajnie weź miernik i zmierz rezystancję czujnika w temp pokojowej
Popełniłem jednak kilka błędów. Pierwszy z nich: podłączyłem wężyk podciśnienia do dolotu zamiast do kolektora i dlatego pokazywało mi podciśnienie 0,96, teraz po prawidłowym podłączeniu jest 0,30 oraz zwiększyło się ciśnienie na z 0,98 na 1,6 i dzięki temu teraz rysuje mi się mapka bo wtedy rysowała się za wysoko przez podciśnienie. Wyczytałem gdzieś, że na sonda lambda powinna falować i na benzynie na wolnych obr faluje, ale po autokalibracji na gazie już nie faluje tylko pokazuje wartość 0,90. Jak zmniejszam mnożnik to dopiero zaczyna falować.
jak masz nie falującą na poziomie górnego zakresu napięcia czyli ok 1V to mieszanka zaczyna być bogata... czyli wychodzi na to że trzeba by zmniejszyć mnożnik. Ale jak Ci sie nie świeci check, błąd sondy lambda to w zasadzie jest oki.
Do staga nie ma obowiązku podpinania się sondą, można sienie podpinać, ale fajne mieć taki oscyloskop narysowany, zawsze to ciekawy sygnał przy analizie...
Jakie wtryskiwacze polecacie do mojego silnika w rozsądnej cenie? muszą być szybkie bo w okolicach 2ms i chyba muszą być obsługiwane przez mój sterownik czyli stary STAG 300-4
ja polecam "HANY" myślę że czarne spokojnie tu wystarczą ,nie ma sensu chyba ładować czerwonych przy 90 konikach :)) poczekaj jeszcze na kogoś bardziej doświadczonego :))
ja niestety hana nie polecę... jeśli by to był mój wóz założył bym ac w01 i nic więcej, kosztuje nie całe 200zł...
a podoła do tak niskich czasów wtrysku? nie mam wyboru takiego wtrysku w ac stag ver. 1.4, czy można bez obaw go podłączyć?
oj tu Ci nie pomogę bo na bieżąco nie jestem już z instalacjami, napewno da się nowszą wersję wrzucić programu i tam będą te wtryskiwacze... niczym one nie odbiegają od hana pod względem wydajności szybkości i trwałości, a jedynie są lepsze na bardziej zanieczyszczony gaz i mająmożliwość ustalenia mnożnika mapy bliskiej 1 z racji tego że rozwierca się dysze, a jak za duze dasz, to w pudełku masz dwa kąplety...
ta listwa jest podobna do listew najtańszej pułki lecz jest ładowana tak jak hana od góry, nie od dołu jak valcec czy reg, czy matrix..., to w ogóle nie ma co porównywać...
naprawdę chyba nie wiesz co mówisz wrzucając matrixa do jednego worka razem z Valtek typ 30 :P
nic do jednego worka nie wrzuciłem... i niestety na Twoje nieszczęście, wiem dość dużo w tym temacie, a na pewno więcej od Ciebie i czytania tego co pisze w internecie...
napisałem tylko jak listwy są ładowane... nie pisze tam nic o żadnych workach... :D:D
i niestety na Twoje nieszczęście, wiem dość dużo w tym temacie, a na pewno więcej od Ciebie i czytania tego co pisze w internecie...
Na twoje "nieszczęście" pracuje w tym interesie już 13 lat więc zastanów się najpierw zanim będziesz podważał czyjąś wiedzę i doświadczenie
no słuchaj... jeśli od razu wyskakujesz z takim tekstem "naprawdę chyba nie wiesz co mówisz wrzucając matrixa do jednego worka razem z Valtek typ 30 :P"
gdzie w ogóle nie było porównania co do jakości czy ogólnie parametrów, jedynie co napisałem to sposób ładowania listwy... jeśli pracujesz już tyle lat w zawodzie, to chyba nie powinieneś mylić pojęć...
pytanie było jaką listwę polecacie w dobrej cenie, więc taką dałem odpowiedź... jeśli masz 13lat w zawodzie, no to na pewno powinieneś coś polecić w temacie, a nie rozczulać się nad porównywaniem listew, bo nie było takiego pytania...
No to Panowie szybciutko czy ta listwa ACW01 wyrobi przy czasach wtrysku powiedzmy 2,2mms przy dużym obciążeniu, bo mój silnik to nie do końca seria i na pewno ma ponad 100km. Cena jest dobra. Przeczytałem co się dało na ten temat na forum staga i tam doradcy techniczni porównują to jakościowo do hana 2000 i każą śmiało zakładać nawet do aut z bardzo krótkimi czasami wtrysku tyle, że na pytanie czy na pewno da radę przy hondzie civic odpowiadają "powinny dać radę" nigdzie nie znalazłem wpisu, że ja mam założone i jest super czasy takie i takie. Dlatego jeśli już jesteście tyle lat w temacie to proszę o konkretną podpowiedź, kolega ma1ster już napisał że poleca ac w01 więc proszę o podparcie się argumentem, kolegę snafu proszę o własną propozycję.
ja polecam wtryskiwacze Matrix HS 211 bądź Matrix HD 344 lub 544 obsługują czasy wtrysku już od 1,1ms
mogą być też Valteki typ 34 równie szybkie i precyzyjne co matrix ale obsługują do 33 KM z cylindra więc nie powalają wydajnością
mogą być też Hana 2000 o ile czasy wtrysku LPG nie będą schodzić poniżej 2,1 ms
z tańszych wtryskiwaczy myślę że warte uwagi były by wtryskiwacze WGS (osobiście ich nie testowałem ale dane producenta są obiecujące)
nie wiadomo jednak jak z ich żywotnością
http://plus.lublin.pl/wgs/produkt.html
tylko jest małe ALE, żaden z tych wtryskiwaczy (oprócz Matrixa HD ) niema napisanego algorytmu pod twój sterownik
widzisz... ja forum ac nie czytam, a jednak jakieś wyobrażenie o sprawie mam, bo zakładałem przynajmniej kilka takich listew, noooo za 200zł nic lepszego nie dostaniesz, u mnie działała ta listwa jakiś czas w b16a2, pięknie działa na niskich czasach, naprawdę bym ją przystawił do hana 2000, w przypadku Twojego silnika lepszego wyboru bym nie szukał, bo i tak różnic nie będzie...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.