Zobacz pełną wersję : 1,7 CDTI - ogólne info
Ogólne info o 1.7CDTI...
Witam,wiem że już trochę o tym było ale szukam porady co robić otuż mam honde z 2004r. 1,7 CTDI hatchback jeżdzę nią od jakiś 3 mies. dzisiaj przy wyprzedzaniu nagle straciłem moc silnika ja mu w gaz a tu nic przyjechałem pod dom auto postało jakieś 15 min. i wszystko wróciło do normy i teraz moje pytanie co robić czy jechać do serwisu zdiagnozować silnik czy się narazie tym nie przejmować,zaznaczę że gdy to się stało nie świeciła mi żadna kontrolka awarii silnika za pomoc z góry dzięki,pozdrawiam
Witam! Mi sie dzieje to samo tylko ze świeci mi sie CHECK ENGINE (taka żółta lampka z silnikiem na rysunku) tez mi traci moc ale jak odłączę akumulator na jakiś czas to przestaje świecić i znów moc jest normalna , dzieje sie zazwyczaj jak sie chce gwałtowniej przyspieszyć .... co się dzieje pomocy! :(
skolopendra
14-10-07, 14:32
wymienialiście kiedyś filtr paliwa ;)
ja jeszcze nie wymieniałem, zrobie to jak najszybciej,narazie wszystko jest ok
pozdrawiam
Cześć
Mam to samo, co u was, a że trochę jestem manualny to zacząłem grzebać w silniku. Zmieniłem filtr powietrza i paliwa i nic. Wymontowałem EGR-a, wyczyściłem i nic. Odłączyłem EGR-a i nic. W końcu wyczytałem na forum, że to pewnie czujnik ciśnienia doładowania, więc dzwonie do ASO w B-B, a oni mi śpiewają 1300 PLN za taki czujnik. A że nie stać mnie na kupowanie tak drogiego czujnika to znalazłem go za 290 PLN nóweczkę z BOSCH-a, założyłem no i nic dalej to samo. Więc nie było rady i oddałem auto znamienitym fachowcom w moim regionie. Super fachman elektromechanik męczył się kilka dni przy nim posprawdzał wszystko i wymienił przepływomierz powietrza. Przez 3 tyg. autko śmigało super aż w końcu podczas jazdy autko straciło moc. Elektromechanik poddał się. Obecnie autko stoi u sławnego gościa od silników diesla i też go bardzo ćwiczy ten silnik. Wyjaśnił mi że przyczyną jest zbyt wysokie doładowanie silnika przez turbo. Jutro będzie rozbierana turbina i zobaczymy. Jak na razie to wygląda na to że niepotrzebnie kupiłem czujnik doładowanie ciśnienia, ale jakby ktoś potrzebował to chętnie sprzedam :d .
Jak coś będę wiedział to napiszę jaka była u mnie przyczyna.
Pozdrawiam
dzięki za odpowiedź fonfel2,jak będziesz wiedział coś więcej o tej przypadłości to napisz
pozdrawiam jaco-j1
OK mialem ten sam problem i co sie okazalo...najpierw serwis hondy wykryl przetarty przewod przeplywu powietrza...faktycznie trzeba bylo wymienic byl przetarty koszt 208 PLN po wymianie...bez zmian:( 2 godz caly serwis szukal przyczyny braku mocy i...udalo sie !!zawor B do wymiany koszt 164 PLN i...koniec problemu !!!!!!!Hania smiga znow jak szalona;)
Szczęściaż z ciebie REMS
Fachowiec podmieniał wszystkie czujniki i sprawdzał wszystko, co możliwe. Teraz jest w trakcie wyciągania turbo. Zobaczymy. Powiedział mi że jeśli nie będzie to turbo to zostaje tylko komputer :placze:
A co to za zawór B ??
hmmmm...byl to zawor regulacyjny podcisnienia...
Witam
Posiadam Hondę Civic 1,7 cdti 2003 od pewnego czasu świeci się kontrolka trybu serwisowego silnika. Auto jedzie max 80km/godz. i 2000 obr /min.
Po wizycie w autoryzowanym salonie dowiedziałem się, że jest to błąd P1236 UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA.
Po resecie komputera miało być ok., ale okazało się że nic się nie zmieniło.
Obsługa serwisu nie potrafi sobie z tym poradzić ponieważ nie mają doświadczenia z takim silnikiem.
Proszę o pomoc osoby, które mają wiedzę na ten temat.
Dziękuje
Patrz wyzej dokladnie taki sam problem i dokladnie takie same objawy mialem w swojej Civce...
Jezu ludzie czytajcie forum dokładniej :/ Na ten temat było już sporo.
WITAJCIE
No i autko jeździ i jak na razie tryb awaryjny się nie włącza. Przyczyną była turbina a dokładniej zacinające się łopatki kierowniczek. Naprawa polegała na przeszlifowaniu pierścienia nad kierowniczkami. :aloha:
witam no to świetnie życzę bezawaryjnej jazdy,a wracając do tematu czy macher wytłumaczył Ci co może być przyczyną zacinania się tych nieszczęsnych łopatek kierowniczek
pozdrawiam
widze ze ten problem dotyczy chyba kazdego egzemplarza
mialem sporadycznie to samo ale jakos samo sie naprawilo
no właśnie problem istnieje narazie przydażyło mi się to raz i od miesiąca spokój,zobaczymy co będzie dalej,ogólnie z tego auta i silnika jestem zadowolony,pozdrawiam
Witam
Dzięki jaco-j1, ja tobie też życzę bezawaryjnej jazdy, a co do mechanika to nie tłumaczył, dlaczego tak się dzieje z tymi kierowniczkami. Po prostu tak się stało i już. Kierowniczki zacinały się w jednym położeniu i turbina pompowała 1,5 atm do kolektora ssącego. MAP SENSOR wyłapywał tak duże ciśnienie i odcinał dawkę paliwa przechodząc w tryb awaryjny. Widać wada konstrukcyjna. Pozdrawiam wszystkich co mają ten sam problem i mam nadzieję że będą teraz mieli łatwiej w zdiadnozowaniu i naprawia.
Pozdrawiam
W sumie to i tak lepiej jest przeczyścić te łopatki niż niż wymieniać całą turbinę.
ciekawy jestem jak jest w silnikach TDI VOLKSVAGENA,czy występuje podobny problem?
ciekawy jestem jak jest w silnikach TDI VOLKSVAGENA,czy występuje podobny problem?
Powiem Ci że występuje! Na razie jeżdze VW 2.5TDi i mam zamiar kupić sobie civica sport ctdi.
Od jakiegoś czasu moje VW Straciło moc gorzej się rozpędza i ma vmax tylko 130/h!
Jest tak że ja mu w gaz a w tym momencie gdy powinno być wgniatanie w fotel to jest odwrotna sytuacja czuć że auto w ogóle nie jedzie (nic) na szczęście tylko 2x tak było.
Przyczyną jest zawór n75 (zawór regulacji ciśnienia doładowania), trzeba go wymienić i auto dalej śmiga jak szalone! I jeszcze trzeba sprawdzać przepływomierz to są dwie rzeczy które trzeba często wymieniać w Tdi!
Nie mogę się doczekać civica!
:aloha:
Jak Sport to 1,7 CDTi ma za mało mocy. Do zwykłej jazdy starczy w zupełności ale mieć wersję Sport z 100 KM to porażka dla mnie.
Jak Sport to 1,7 CDTi ma za mało mocy. Do zwykłej jazdy starczy w zupełności ale mieć wersję Sport z 100 KM to porażka dla mnie.
No tak ale wystarczy włożyć chipa na 140KM w odpowiedniej firmie i już jest "sport"! Najlepsze jest to że spalanie nie wzrośnie a nawet spadnie! I jak się chce popałować to nie spali 15l tylko 8-9 to jest różnica. No i jak ktoś dużo jeździ to taki dieselek jest super!
Nie wiem która firma robi ten silnik na 140 KM, ale to jakiś harcore. Z tego co widziałem to 130 to jest max.
I niestety w sporcie te 100 koni to jest trochę przerost formy nad treścią, bo wygląda na szybszy niż jest w rzeczywistości.
Wydaje mi się że z tym chipem to do 9s do setki można zejść! Ale to nie jest auto na tor!
Ja uwielbiam jazde dieslem! Bo jest cichutko i nawet nie wiesz kiedy bardzo szybko przyśpieszasz! W długie podróże idealna sprawa!
No a na tor to najlepiej jakieś B16 i kręcić do odcinki wtedy jest piękny dzwięk i adrenalina!
Widziałem, że nowe Astry czy Corsy mają ten przecież bliżniaczy silnik w wersji 125 KM w ofercie. Ale nie wiem czy więcej się da bezpiecznie. W końcu silnik ten kiedyś w Astrach miał 80 KM. Ciekawe, czy i co się zmieniło w jego konstrukcji oprócz zmienionego zasilania.
Witam
Posiadam Hondę Civic 1,7 cdti 2003 od pewnego czasu świeci się kontrolka trybu serwisowego silnika. Auto jedzie max 80km/godz. i 2000 obr /min.
Po wizycie w autoryzowanym salonie dowiedziałem się, że jest to błąd P1236 UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA.
Po resecie komputera miało być ok., ale okazało się że nic się nie zmieniło.
Obsługa serwisu nie potrafi sobie z tym poradzić ponieważ nie mają doświadczenia z takim silnikiem.
Proszę o pomoc osoby, które mają wiedzę na ten temat.
Dziękuje
Witam
U mnie dzieje się to samo. Kontrolka zgasła i na razie jest spokój. Sytuacja powtórzyła sie 3 -krotnie. W serwisie byłem i pojawił się dokładnie ten sam błąd, który skasowali. Jak się dowiesz z czym to jest związane proszę o informacje. Ja podejrzewam że to ma związek ze złą jakością paliwa.
Dzięki
wisnia1807
30-12-07, 00:07
Ja mam podobna sytuacje jak moi przedmowcy, tylko, ze u mnie pala sie dwie kontrolki od swiec zarowych i od silnika, wizyta w ASO i panowie podlanczaja do komputera, kontrolki sie pala a komputer nie widzi problemu, w ASO stwierdzili, ze musza sprawdzac wszystko po kolei i podlanczac do komputera zobaczymy
p.s. sugestie mile widziane :(
jeszcze jedno w samochodzie mam dyskotekę, oznacza to, że jak jest na luzie lub są niskie obroty wszystkie światła zaczynają przygasać czy to może mieć związek z tymi kontrolkami, poza tym dzisiaj samochód wrócił od mechanika, który nic nie znalazł(03.01.08) zostaje tylko ASO
ciekawy jestem jak jest w silnikach TDI VOLKSVAGENA,czy występuje podobny problem?
Tak występuje i to dość często , czasem czyszczenie pomaga a czasem trzeba już regenerować bo sa zbyt wyrobine kierowniczki lub puszka podciśnieniowa przepuszcza i uklład jest przeładowany .
Witam, moja honde[1,7cdti,2004rok,73000km] tez dopadlo :/ Traci moc i zapala sie kontrolka silnika- ale wykryty blad komputerowy to 1101, czyli inaczej niz u was, tyle ze objawy inentyczne.Warsztat Japan Auto, niby powinien wiedziec, co naprawic, ale- wymienili wszystkie filtry, oczyscili EGR, zawory i turbine, sprawdzili szczelnosc ukladu dolot, dzialanie zaworow/czujnikow- i po 3-5 km fajnej jazdy z warsztatu znow to samo. Co w takim razie nalezy koniecznie zmienic, mimo, ze wyglada na sprawne???? Warsztat juz nie ma pomyslu na naprawe, cala nadzieja w was. Kto zna w W-wie lub okolicach zaklad, ktory juz rozgryzl te usterki i potrafi??? A wasze hondy- Agenta, Arta, Jaco-j1, Fonfela, Piestrzaqa, Remsa i Viqa?- czy po naprawach ten problem znikl NA STALE? ????
Witam Cię Honda2525,jak narazie ta przypadłosć zdarzyła mi się raz i od tego czasu spokój a minęło juz parę miesięcy,silnik nieraz ostro kręce zależnie od sytuacji i jest spoko oby tak dalej z tamtą usterką nie byłem,auto postało pod domem 15 min. i potem było wszystko ok i tak jest do dzisiaj(oby tak zostało) pozdrawiam i życzę usunięcia usterki
krystian194
02-02-08, 15:02
jakie szczescie ze niekupilem tej civic sport diesel bo widze ze same klopoty sa z tym autem---poczekalem i kupilem sobie coupe em2 2004r w benzynce i jest super i niema z nia zadnych klopotow :D
Jasne, a wydawało mi się że szukasz do niej wszędzie części i nie ma. Do tego wydaje mi się ze kupiłeś ją niedawno i uszkodzoną więc ile km zrobiłeś że mówiesz ze nie ma kłopotów?
Cześć Honda 2525
Otóż ten problem, jaki ja miałem i wygląda, że ty też to masz, jest trudny do zdiagnozowania i naprawdę ktoś, kto zna się na silnikach diesla potrafi dojść od tego i naprawić. Ja jak na razie (odpukać) mam spokój a minęło już parę miesięcy i sporo jeździmy tym autem. Poszukaj w twojej okolicy warsztat, który zajmuje się tylko silnikami diesla, wtedy na pewno dadzą sobie radę. Muszą posiadać odpowiedni sprzęt, który będzie mierzył ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym. Jeżeli ciśnienie wzrośnie i nie będzie spadało to jest jasny wniosek, że kierowniczki w turbo się zablokowały.
Pozdrawiam
fonfel2
Fonfel- dzieki za porade. Ale dalej nie wiem, czy turbo bedzie wtedy do wymiany w calosci[ oby nie], czy da sie jakos rozebrac i skutecznie odblokowac te kierowniczki.-wiesz jak ci to robili w warsztacie? ??
Witaj
Na kierowniczki przychodzi taki pierścień zewnętrzny, w którym kierowniczki wytarły rowki podczas pracy, i właśnie ten pierścień trzeba wyszlifować albo wymienić na nowy w zależności od głębokości wyżłobień. To się podobno nazywa luzowanie kierowniczek. Pozdrawiam
witaj Fonfel- dzieki , jutro jade do warsztatu i bede domagac sie zdiagnozowania usterki turbalki i ew. przeszlifowania - w/g twojej porady - zamiast wymiany wszystkiego na oslep. O postepach w naprawie napisze niedlugo. :)
To moze przedstawie swoja historie powyzszego problemu. Bylo tak jak i Was do 3 tys i hania lapala notlauf. swiecila sie kontrolka silnika i nie mial mocy do nastepnego uruchomienia silnika. 4 razy nalezy wylaczyc i wlaczyc i kontrolka gasnie ale to nic nie naprawia. jezdzilem po hondach aso oczywsicie i wszedzie diagnoza to wymiana turbo. oczywiscie koszt to 7000zl za nowke i 1.500 za montaz razem 8500 - nie mialem tyle :P pojechalem do warsztatu zajmujacego sie turbinami i panowie wymontowali turbo sprawdzili zregenerowali bo o to prosilem i doszli do takiego problemu ze przyczyna jest elektorzawor przez ktory w turbinie robi sie tak zwany zuzel ktory blokuje kierowczniki w turbo. koszt nowego elektrozaworu w auto west skad go wzieli to jakies 290 zl. po wymianie elektorzaworu i regeneracji turbinki ktora juz miala sowje przejechane Honda odzyla i probleme sie nie pojawił od tamtej pory. Na diagnosyce raz wyszlo ze doldowanie jest zbyt wysokie i dlatego auto zalacza tryb awaryjny a nastepnym razem na diagnostyce turbospreazrki panowie powiedzieli ze trzpien turbny nie chowa sie plynnie i tyle. dwie diagnozy i dwa inne wnioski. Od razu polece zaklad zajmujacy sie tymi turbinami ktory mi pomogl: Ożarów Mazowiecki ulica Ożarowska 40 firma Scrollproducts Turbo Serwis. Polecam z calego serca. Powodzenia Hondziarzee :D
Problem z kierownicami z turbo mają wszyscy posiadacze nowszych turbodiesli. Wystarczy wejść na jakiekolweik forum poświęcone dieslom. Zresztą turbo Garetta GT1749V montują prawie wszędzie. W naszych hondach, grupie VW, Fordach i franzuzach. To jest chyba najpopularniejsze turbulum. Tak więc silnik ISUZU w Hondzie nie wyróżnia się pod tym względem niczym ani na minus ani na plus w stosunku do konkurencji. A ten zawór to steruje gruszką która steruje sztangą która steruje kierownicami więc może byc przyczyną przeładowań tak samo jak zablokowane kierowniczki.
witam. ja mam troszke odrebny problem. Musze wyjac radio do zdjecia kodow i nie mam pojecia jak to zrobic. Moze ktos cos mi podrzuci. pozdro
Cześć fonfel2, czy możesz opisać jak wymienić filtr paliwa, o czym trzeba pamiętać, żeby nie narobić sobie niepotrzebnych problemów? Z góry dzięki.
Ja tez mógłbym napisać bo wymieniałem w zeszłym tygodniu ale jak ma być fonfel2 to trudno :)
Nie no, nie ograniczajmy się:) W intercarsie (gdzie korzystam ze zniżek kumpla) powiedzieli mu, że są 2 rodzaje filtrów paliwa. Moja Hondzia jest z 2003 roku, a ponoć istnieją filtry z jedną i z dwiema "wypustkami. Nie rozbierałem jeszcze tego, ale zamierzam się wziąć w sobotę, może mimo święta silnik mi nie wypadnie:)
Napisz wolną chiwlą co i jak się tam robi, bo chcę dobrze przygotować autko do zimy. Pozostałe filtry i płyny już wymieniłem.
Z góry dzięki.
Mój filtr ma dwa zagięte króćce - jedne wlot drugi wylot + śrubka do odpowietrzenia. Żeby go wymontowac trzeba wyjąć filtr powietrza i wtedy masz doby dostęp. Wymienia się banalnie - odłączyć wężyki, odkręcić obejmę. Montaż nowego w odwrotnej kolejności (albo nawet nie:)). Potem możesz poluzować śrubkę od odpowietrzenia i pompować gruszką aż paliwo zaczenie się przelewać pod śrubką. Potem śrubkę przekręcasz i zapalasz. Nie powinien zgasnąć ale jak ci się to zdarzy to podpompuj ponownie i dalej zapalaj. Czasem trzeba też pokręcić rozrusznikiem nieco dłużej niż "od kopa". U mnie po wymianie zapalił jakbym wcale nic nie wymieniał.
Co do filtrów to jeszcze mnie naszły przemyślenia czym się różnia filtr np do naszej Hondy kóre są za > 75 zł od tych np do VW TDI które są za 30-50 zł (poza tym że czasem są rózne podłaczenia ale mówię o filtrach któe mają takie same podłacznia). Jakoś nie chce mi się wierzyć że nasze droższe lepiej filtrują a więc za co płacimy? Za to że VW jest cała masa a CTDI mało? Kiedyś miałem Citroena i jak kuipowałem filtr paliwa facet mi mówi ze nie ma ale od Laguny będzie pasował. I mówi ze jak taką Lagunę 2,2 dci przefiltruje to czemu ma nie przefiltrować mojego 1,5 D. No i się z nim zgodziłem. Filtr był 40% tańszy. Taka sama sytuacja jest teraz z Hondą. Może ktoś ma na to jakąś teorię.
fazi4444@vp.pl
04-11-08, 14:47
Mam ciekawe pytanie.... Czy jest ktoś w stanie pomóc w zakupie Skraplacza Klimatyzacji do Honda Civic VI (EU_EP_) 1.7 CTDi 2003 rok. Z góry dziękuję za pomoc...
a co to ten skraplacz klimatyzacji jest ?:P
fazi4444@vp.pl
04-11-08, 20:47
a co to ten skraplacz klimatyzacji jest ?:P
Zatrzymuje gaz w srodku czy jakoś tak (pod grillem się znajduje), koszt w KlimaTeam (czy jakoś tak) to do 5stówek ale ponad 2 tyg trzeba czekać :/ więc jak coś by ktoś mógł zaradzić bedę wdzięczny
Uuu 5 stówek to okazja. Bierz szybko i się nie zastanawiaj bo wykupią. Poważnie. Ja latem czekałem miesiąc bo ciągle mieli dostać ale jakoś nie chciały przyjść. Dzwoniłem po całej Polsce i nawet do Niemiec i też nie mieli. Latem jedynym dostawcą był NRF (nr 35635) W końcu zaspawałem dziurę i jakoś działa do dziś ale i tak sie zastanawiam czy jej nie zmienić bo trochę sito jest.
fazi4444@vp.pl
05-11-08, 14:23
www.climateam.pl :) jak byś sie zdecydował :) Ja zamawiam i dzieki za uwagę :)
fazi4444@vp.pl
18-11-08, 21:47
Kolejne pytanie. Przy spadku obrotów tak przy około 1500 dziwne "charczenia" dzwięk pod maską polewej stronoie (albo mi sie wydaje), jedna diagnoza przez tel padła na skrzynię (coś sie zaczyna dziac)... Jakieś pomysły? pozdrawiam
Jak Ci ktoś zdiagnozował skrzynię przez tel. po opisie "coś charczy" to jestem pełen uznania dla takiego mechanika. No i sam przyznasz, że cieżko coś powiedzieć po takim opisie. Ja dodam, że u siebie mam nakręcone ok 159 tys i nic się ze skrzynią nie dzieje.
fazi4444@vp.pl
19-11-08, 22:52
ja mam 163 :). Spokojnie, powiedział zę to może być od tego. Postaram się urwać z pracy ktoregoś dnia i podjachać na który kolwiek ze Spotów może ktoś coś innego zdiagnozuje :)
Ze skrzynią to jest grubsza zabawa zarówno z częściami, robocizną i przede wszystkim kasą. Przed wymianą lepiej się upewnij że to napewno skrzynia. Nie wiem czemu ale intuicja mówi mi coś innego. Jeśli jednak okaże się że to skrzynia to powiem że Honda robi g... a nie przekładnie skoro wszyskim padają nawet po tak małych przebiegach.
Witam serdecznie.Mam gorącą prośbę otóż szwagier posiada Hanie 1.7ctdi 2002r i od pewnego czasu wyświetla mu się CHECK ENGINE i wyłącza się turbina.W ASO powiedzieli mu że trzeba wymienić turbine a błąd jaki wyskakuje to1237.Wymontował turbine i wysłal do regeneracji ale tam stwierdzono że wszystko z nią w porządku.Może ktoś miał taki problem?Z góry dziękuje za jakieś pomysły
Jak macie jakieś zdolności i chęci to można sprawdzić zacinające się łopatki, w większości przypadków dobre czyszczenie pomaga na tą dolegliwość. O ich czyszczeniu jest np tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5970
Witam,odnośnie spadającej mocy w tym silniku miałem chwilę spokój z tym problemem ale od jakiegoś czasu znowu to powróciło tak średnio raz na 4 dni,mam zamiar podpiąć go pod komputer,znajomy mechanik poradził wymienić przepływomierz powietrza,ma passata i golfa (diezel),miał to samo po wymianie spokój,twierdzi że po 100 tys. lubi to wysiadać,szukam tego przepływomierza i nie mogę znalezć,na allegro nie ma,poradzcie gdzie o to pytać
pozdrawiam jeżdzących 1.7 CTDI
Było na forum chyba z 1000 razy jak macie jeszcze watpliwosci polecam:
http://www.civinfo.com/forum/previous-civics/11943-help-1-7ctdi.html
winna nie sa żadne przepływomierze, zawory (MAP Sensor) tylko wada akurat użytego w CIVICU turbo garreta,HONDA nawet rozszerzyła z tego powodu gwarancje do 150000 (oczywiście nie w Polsce bo u nas nie był oferowany Civic z tym silnikiem).
Nie twierdze ze nie może to być akurat zawor sterujący turbina, albo nieszczelność w dolocie ale na pewno nie jest to przepływomierz to są zupełnie inne objawy.
Proponuje po prostu zregenerować turbo lub kupić nowe cena po za ASO nie powala i problem ustąpi.
(Znam 3 takie przypadki i w każdym po regeneracji jak ręką odjął)
Pozdrawiam,
MM
Ja bym spróbował najpierw to przeczyścić samemu lub u jakiegoś mechanika ewentualnie rozejrzeć się za nową turbiną. Na pocieszenie powiem że w naszej Hondzi jest chyba turbina Garrett GT 1749V czyli taka jak w sporej liczbie VW, Audi, Skoda, Seat, Renault i pewnie jeszcze gdzieś także z zamiennikami choćby na allegro nie powinno być problemu. Można podobno dostać regenerowaną za 800 zł. Należałoby jednak potem taką turbinę wyregulować bo jest tam śrubka która idzie do mieszka i tam się ustawia chyba ciśnienie doładowania. I pewnie z tą regulacją może być problem żeby znaleść kogoś kto to zrobi na komputerze porządnie. Chyba że się mylę i są też inne sposoby.
Witam, masz racje Agent, ja w zeszlym roku po kolei wymienilam wszystko, majac nadzieje, ze to jednak nie turbina. A jednak- dopiero regeneracja turbo[ za 1500zl, w W- wie, niestety, bo na nowa mnie nie stac- ASO Honda krzyknela 8000zl] pomogla skutecznie. Wczesniejsze czyszczenie przy lopatkach tez nic nie dalo. Teraz mam w zasadzie spokoj na dlugo, bo wszystkie wymiany byly na nowych czesciach, honda smiga i juz odeszla mi ochota od jej sprzedawania.Ale check engine potrafi mi sie wlaczyc czasem na malych obrotach[ bez gazu] przy zimnym silniku, za to kasuje sie przy ostygnieciu silnika i podania lekko gazu po odpaleniu. Serwis wylapal to jako blad 2413[ jesli dobrze pamietam,bo mi powiedzieli, ze to jakis pryszcz, nie gryzie i moge sobie z tym jezdzic] Ma ktos pomysl, co to moze jeszcze szwankowac? Pozdrawiam
Hrabia Von Lesser
18-01-09, 15:26
Serwis wylapal to jako blad 2413[ jesli dobrze pamietam,bo mi powiedzieli, ze to jakis pryszcz, nie gryzie i moge sobie z tym jezdzic] Ma ktos pomysl, co to moze jeszcze szwankowac? Pozdrawiam
Chyba nie ma takiego kodu (nie znalazłem). Najbliższy prawdopodobny to "Transponder Programming Failed code B2431"... ale to dotyczy systemu antynapadowego lub immobilizera... (dorabiałeś może kluczyk?), bo to od blokowania zapłonu kod.
Jakikolwiek błąd to nie jest lepeiej zdiagnozuj i napraw, zeby z tego "pryszcza" się kaszak nie zrobił...
PZDR
Nic nie bylo dorabiane, ani kluczyk, ani inne elektryczno-elektroniczne . To sie zaczelo po wlozeniu zregenerowanej turbalki'.
Mysle, ze to moze jakis przewod el zostal zle potraktowany przy wymianie. Wiec pytanie do hondziarzy z W-wy i okolic- znacie jakiegos naprawde znajacego sie na rzeczy elektryka samochodowego ze sklonnosciami :) do hondy z tym silnikiem?
Jeżeli chodzi o regeneracje to u mnie ona niestety nie pomogła. Możliwe że turbina już jest na tyle "zmęczona" że regeneracja nie pomogła. Niestety następnym krokiem będzie wymiana na nową a czy to coś da to się okaże. Po każdej naprawie a było ich sporo mialem nadzieje że to już koniec lecz niestety problem wracal po 2 tygodniach. teraz z biegiem czasu jest jeszcze gorzej bo turbinka potrafi sie wylaczyc nawet i ze 4 razy w ciagu przejechaniu 20 km i to wcale nie przyspieszajac jakos kosmicznie tylko przy normalnej jeździe. Mam nadzieje że nowa pomoże bo już mnie ta technologia dobija i wróce chyba na stare benzyniaki:) Pozdrawiam
Honda2525 Ja się na szczęście jeszcze nie miałem problemów z turbo ale za 1500 zł to chodzą nowe turbiny (oczywiście poza ASO) więc coś tu nie gra.
canard Co to znaczy, że regeneracja nie pomogła? Jak nie pomogła to znaczy że to nie turbina albo ta regeneracja była do d... Niestety u nas mozna spotkac jeszcze wielu fachowców co najlepiej to wymieniają od razu turbiny albo pompy wtryskowe bez upewnienia się że jest napewno zużyta i nadaje się do wymiany. I wstyd powiedzieć że często jest to ASO. Honda to mój drugi diesel. W poprzednim już dwa razy kazali mi wymieniac pompę a potem okazywało się że przyczyna złej pracy jest zupełnie błacha.
No właśnie,jak najlepiej iza pomocą czego zdiagnozować problem spadającej mocy?,czy podpięcie pod komputer rzeczywiście wskaże przyczynę,w Rzeszowie fachowcy od diezli krzyknęli około 400zł za pełną diagnostykę silnika i wyszukanie usterki,przyczyn tego problemu wymienił kilka(wtryski,turbina,czujnik cisnienian itd.)
pozdrawiam
Nie wiem co można odczytać z komputera w Hondzie. W VAGu jest jednak sporo odczytów i jak ktoś się zna to wie czego szukać i co one oznaczają. Bo kodzie samego błędu raczej niewiele się zdziała. Czy 400 zł to dużo? Trzeba się zastanowić. Może jest w okolicy inny warsztat z renomą i zaptytac czy u nich z ceną podobnie. Jeśli tak to raczej lepiej wydac te 400 zł i wiedzieć że wymienią odpowiednią część a nie zgaduja. Bo za zgadywanie płaci klient. Można zapytać czy po diagnozie i wymianie części biorą odpowiedzialność za nieprawidłową diagnozę. Jeśli nie to 400 zł to dużo, jeśli tak to mało. Zapytacie tutaj http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.php?f=6&sid=c7171682ce1229fc00d518fed97938cb Czytam sobie to forum nieraz i wydaje się że są tam ludzie- mechnicy co znają się na rzeczy.
a mógłbyś mi napisać najlepiej na maila maciek.czapluk@op.pl
a mógłbyś mi napisać na adres maciek.czapluk@op.pl
kurcze, Agent, a mozesz ty powiedziec.gdzie ty widziales oryginaly turbalki do isuzu 1,7 cdti za 1,500zl?? Tak akurat do wlozenia, bez zadnych przerobek??I do hondy a nie do np opli,( bo one sie baaardzo roznia mocowaniem?]. Poza tym sie z toba znow zgadzam, wiekszosc warsztatow reperuje hondy civic w dieslu 1,7 na oko, bo to sa rzadkie raczej egzemplarze-nie maja schematow naprawczych, niby cos wiedza, ale jak im nie wyjdzie- to za ich brak wiedzy placa zawsze wlasciciele civa . Nawet ASO hondy w W-wie nie jest w stanie brac pelnej odpowiedzialnosci za 100% uzdrowienie .Plakac sie chce, zwlaszcza takim, co nie potrafia wszystkiego zrobic sami- a takich jest wiekszosc, niestety,
jakbys cos wiedzial u takiej turbo-nowce , wal na priva
a
Przyłączę się do tematu, gdyż wszystkie powyższe problemy przeżyłem na własnej skórze ;p
Więc turbo regenerowane da się znaleźć za 700-800zł na allegro (widziałem już kilka takich). Jeżeli chodzi o turbo z VAG'a to raczej nie podejdą (mają inna charakterystykę). W kwestii nówki sztuki w jakiejś hurtowni z częściami powiedzieli mi ok 2200-2500 netto. Znajomy mechanik wozi takie sprzęty z Niemiec i twierdzi, że za max 1900 może taką przywieźć.
U mnie problem sprowadzał się do zapieczonych kierowniczek (250zł), pękniętego węża pomiędzy intercoolerem a turbo (300zł w aso + jakieś drobne za wymianę) i czyszczenia zaw. podciśnienia (Pierburg). Także generalnie tragedii nie ma.
Na śląsku mogę dać namiar na mechanika - z moją Honda sobie radzi :).
Pozdrawiam
PS
W przypadku świecącego się Check Engine diagnoza na kompie to podstawa (u wspomnianego mechanika kosztuje to 50zł).
dzieki Szymu- jak bede kiedy w twoich stronach, to na pewno wykorzystam ten namiar , polecam sie [ choc na razie moja hania smiga i nie mam motywacji] ,. To regenerowane turbo z allegro za 700zl - raczej bym omijala z daleka, z reguly sa to niemal jednorazowki[ na ok 20 kkm] na gownianych czesciach i takoz robione. Sprawdzilam na znajomych.
Z regeneracją tych turbin to jest śmieszna sprawa, bo Garrett oficjalnie nie supportuje jakichkolwiek napraw w turbinach ze zmienną geometrią (twierdzą, że są zbyt precyzyjne i dlatego nie da się w nich nic wymienić - pozostaje wymiana kompletnego turbo). Niemniej jednak jakoś je ludzie rozkręcają, czyszczą i dziwnym zbiegiem okoliczności furki śmigają ;P
Nie zmienia to faktu, że moja następna H to będzie tylko i wyłącznie benzyna!
Pozdrowionka
Znalazłem kiedyś na allegro za 1900 zł. Zrobiłem sobie nawet archiwum strony, nie wiem jednak jak wkleic html więc wstawiam same zdjęcia. Porównajcie czy to napewno turbo z naszych Hond:
http://img156.imageshack.us/my.php?image=339994227af8.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?image=3399942271xz4.jpg
http://img99.imageshack.us/my.php?image=3399942272fp1.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?image=3399942273ln7.jpg
Co do mocowania to nie wiedziałem że są inne w Oplach i Hondach. Pewnie macie już temat omówiony z warsztatami i wiecie lepiej bo ja temat narazie zgłębiam tylko teoretycznie wychodząc z założenia że licho nie śpi i mnie też to może spotkać :)
P.S. Podaję jeszcze dane jakie ktoś podawał na forum wcześniej i sobie zapisałem (do sprawdzenia czy to się zgadza):
Dane z forum Civic:
Typ turbo: Garrett GT1749V
Nr turbo: 721875-0001
Nr oem: 89 7287 3792
Ten numer jest stąd http://www.motoarena.pl/katalog/pdf/honda.pdf
Jest to firma która regeneruje turbo Garretta. Nie zgadza się tam oznaczenie silnika !!
Rok: 2001
Dane z EPC
OE HONDA: 18900-PLZ-D00
A tu wszystkie turbosprężarki GT1749V: http://www.turbomaster.info/eng/catalogs/model.php?base=garrett&pagina=GT17V
Jest tam też podany wcześniej numer 721875-0001
http://www.turbomaster.info/despieces_garrett/721875-0001.php
Ode mnie tyle. Wiecej jak będę miał problemy z TURBO :)
To moze przedstawie swoja historie powyzszego problemu. Bylo tak jak i Was do 3 tys i hania lapala notlauf. swiecila sie kontrolka silnika i nie mial mocy do nastepnego uruchomienia silnika. 4 razy nalezy wylaczyc i wlaczyc i kontrolka gasnie ale to nic nie naprawia. jezdzilem po hondach aso oczywsicie i wszedzie diagnoza to wymiana turbo. oczywiscie koszt to 7000zl za nowke i 1.500 za montaz razem 8500 - nie mialem tyle :P pojechalem do warsztatu zajmujacego sie turbinami i panowie wymontowali turbo sprawdzili zregenerowali bo o to prosilem i doszli do takiego problemu ze przyczyna jest elektorzawor przez ktory w turbinie robi sie tak zwany zuzel ktory blokuje kierowczniki w turbo. koszt nowego elektrozaworu w auto west skad go wzieli to jakies 290 zl. po wymianie elektorzaworu i regeneracji turbinki ktora juz miala sowje przejechane Honda odzyla i probleme sie nie pojawił od tamtej pory. Na diagnosyce raz wyszlo ze doldowanie jest zbyt wysokie i dlatego auto zalacza tryb awaryjny a nastepnym razem na diagnostyce turbospreazrki panowie powiedzieli ze trzpien turbny nie chowa sie plynnie i tyle. dwie diagnozy i dwa inne wnioski. Od razu polece zaklad zajmujacy sie tymi turbinami ktory mi pomogl: Ożarów Mazowiecki ulica Ożarowska 40 firma Scrollproducts Turbo Serwis. Polecam z calego serca. Powodzenia Hondziarzee :D
Witam,
jadę sobie w piątek do domu (wcześniej nigdy mi się to nie zdarzało chociaż kręciłem sinik nawet do 4500 RPM) czwórka, 3700 obrotów i nagle zapala mi się check engine. ja w pedał gazu i nic, moc spada. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, odpaliłem, check engine dalej się pali. Ruszyłem jadę piątka, 3500 i wszystko w porządku nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o problemy z jazdą (samochód przyspiesza jak wcześniej). Żona wzięła w sobotę samochód, jak wróciła to powiedziała że check engine już się nie pali a samochód jeździ jak wcześniej.
Teraz pytanko:
Czy może być to sytuacja podobna jak u kolegi Canard. Ostatnio w serwisie powiedzieli, że wszystko jest z turbiną w porządku.
Pozdrawiam
Kurde jak się pali check engine to tylko turbina się może popsuć? Check gasnie zawsze po pewnym czasie jak nie ma już nic nieparawidłowego. Nie wiem natomiast czy po podpięciu kompa błąd dalej tam siedzi czy nie. Też nawet jestem ciekaw
Witam, Też miałem problem w mojej 2002 cdti, kontrolka trybu serwisowego, max 2000 obr/ min. I oczywiście nie zawsze tak się działo, ale na trasie 200km to było bankowe. Później wyczaiłem, że jak przekraczam około 3500obr/min to się włącza kontrolka trybu serwisowego silnika i obroty wtedy mogą być max 2000 czyli około 100km/h. W serwisie hody w Rybniku stwierdzili że zacinało się cięgno turbiny (nie mam pojęcia co to), wymiana ~240 zł i hania śmigała jak się marzy;)
Podepne sie pod temat. Z racji tego ze czesto jezdze w dluzsze trasy interesuje mnie dlugosc ostatniego piatego biegu, tzn ile obrotow je na obrotomierzu przy predkosci np 150km/h i 180km/h? Interesuje mnie spokojna jazda bez potrzeby przyspieszania przy wyzszych predkosciach tak zeby silnik nie zarzynal sie na wysokich obrotach. Fajnie jakby w okolicach 150 bylo tak ze 3tys obrotow;)
Było już to pytanie i odpowiedź moja gdzieś kiedyś... Przy 180 km/h powinno być coś około 4 tys bo przy tcyh obrotach sillnik ma max moc a 180 to prawie max prędkość.
Dzieki. Wiem ze mozna to jakos obliczyc z przelozen skrzyni biegow... Bo interesuje mnie jeszcze ile jest przy 150
Dosc duzo, myslalem ze jednak bedzie troche mniej:/ No nic. Dzieki
Koledzy , ja wymieniałem turbinę kiedy ściągnąłem auto z Luxemburgu, auto po drobnej stłuczce, ale ze laska uderzyła w słupek to turbinę szlag trafił. Miałem do wyboru , nową za 1700 lub po regeneracji z półroczna gwarancją za 800zl , kupiłem tę drugą. To jest taka sama turbina jak w Oplach i nic mi nie wiadomo o innych mocowaniach czy coś innego, wszystko lezy idealnie . Przejechałem przez dwa lata 105 tys km i raz mi tylko wąż strzelił przez co strasznie syczało spod maski, na dodatek stało to sie w trasie i na pękniętym wężu jechałem 150km. Spokojnie przejechałem , wymieniłem i do dzis wszystko gra. Ja nie wiem , moze to kwestia użytkowania dieslów, wszem i wobec wiadomo ze najlepiej je używać w trasach , a do jazdy po miescie lepiej kupic benzynę . Ja swoją robię codziennie minimum 130km w trasie tak wiec wydaje mi sie ze nie ma prawa sie nic stać , leję olej Catrol Magnatec Diesel 5W40 ( podobno syf , ale jakos nie dla mnie) i jezdze tylko na najmocniejszym Shellowskim oleju nap Shell V Power Diesel . A teraz dla tych co chcą kupic turbinę w dobrej cenie ( podobno firma ta kiedys kupiła w okazyjnej cenie wieksza ilość stad te ceny za nową 1700zl i regenerowana 800 ) podaje adres: DANMAR-BIS, UL.OGRODOWA 1 , SWADZIM k/POZNANIA TEL: 061 663 76 67 , 601 704 822.
Dosc duzo, myslalem ze jednak bedzie troche mniej:/ No nic. Dzieki
Diesle max moc mają przy około 4 tys. Jakby to był silnik o mocy np około 140 KM to z pewnośćią wyciągałby ponad 200 km/h a tym samym przy 150 km/h miałby mniejsze obroty. Przy 100 KM z 1.7 trudno by było żeby mniał mniej chyba żeby Vi bieg wsadzili. Jeśli szukasz auta typowo na trasy i na prędkości 150 km/h to w Hondzie jest już trochę głośnawo. Aby było cicho przy tej prędkości to raczej szukaj auta z większym silnikiem i lepszym wyciszeniu, do 130 jest jeszcze znośnie.
Matka ma corolle 2005r i turbodiesla 1.4 90 koni. Tam jest identycznie, przy 150 jest jakies 3400 i jest juz dosyc glosno. Mialem nadzieje ze tutaj bedzie lepiej. Grande punto juz jest lepsze bo ma skrzynie 6 biegow i przy 180 ma 3500 obrotow;) Ale fuata jakos nie chcemy kupowac. Pozdro
Miałem podobny problem ten sam bład P1236 UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA i okazało się , że zacinały się prowadnice regulujące ciśnienie doładowania w turbosprężarce i wymagały czyszczenia z powodu niewielkiej korozji zeliwnej obudowy. Po wyczyszczeniu turbiny co można zrobić samemu problem ustapił.
Civic 1.7 ctdi 2004 rok
Mechanik
Problem z turbiną powrócił po roku okazało się, że kierowniczki turbo znowu się zablokowały od zbitej sadzy (Wyraźnie wyczuwalny opór przy wysuniętym cięgnie) osadziły się płytki grafitu.
Wyczyściłem i samochód pracował poprawnie.
Mam zamontowany zegar doładowania.
Po czyszczeniu sprężarki można było wciskać gaz do spodu wchodzić na wysokie obroty i tak na kolejne biegi.
Ciśnienie doładowania nie przekraczało 1bara maksymalnie 1,2bara.
Nie zgłaszał błędów.
Czy może ktoś wie jak sobie poradzić z zapychaniem turbiny na stałe.
Wniosek jest taki ze hanka z tym silnikiem nienawidzi molowatej jazdy, musi dostawać w palnik i wtedy jest okej, pyzatym elektronika nadaje się jedynie do całkowitego napisania nowego softu;)
pozdr
Nareszcie jakaś konstruktywna wypowiedź na forum dot. ctdi. Dzięki Frenk15. Teraz będzie można łatwiej zlokalizować/naprawić tą przypadłość.
chłopaki - przemianuję ten temat na 1.7 cdti ogólne info, bo dużo jest szybkich pytań a takie rozwiązanie doskonale sprawdzało się u nas w temacie o coupe. Jeżeli ktoś z Was może pomóc w tworzeniu FAQ dla ctdi to dawać z nas, wyodrębnię posty i utworze nowe tematy, które będą w FAQ.
Witam,
ile robicie km na pełnym baku? bo mi wychodzić ok 700km tryb mieszany i jazda bardzo bardzo delikatna.... i jakie macie średnie spalanie mieście / trasa
Dalszy temat to ustawienie cięgna turbiny to znalazłem temat.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=129359
U mnie sprawdzałem i przy 570mbar cięgno dochodzi do końca. Niestety nie znalazłem specyfikacji. Czy może tak być czy sprężyna jest za słaba?
I jeszcze pewne dane na temat silnika to ten sam silnik z opla:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=97974
Dalej lipa ERG czysty katalizator w miarę czysty ale turbina i tak się zapycha?
Czy ma ktoś jakiś pomysł na usunięcie usterki?
Wiam mam hanie z 2002 roku i wczoraj pojawił mi się dziwny problem przeglądałem forum i nie mogłem znaleśc tego wątku :) Po osiągnieciu 1800 do 2000 obrotów pojawia się dziwne piszczenie coś jakby świergotanie :( później znika . nie zależnie od tego czy na biegu czy na luzie czy na wcisnietym sprzęgle. Miał ktos podobny problem ? pomózcie . I jeśli przeoczyłem temat to z góry sorry .
standard przy minusowych temperaturach;) tylko obroty trochę zawyrzyles:) normatywnie występuje ten dźwięk miedzy 1600/1900obrt:) w sumie chyba nie doszliśmy czego to jest przyczyna:) jedni twierdza ze zawory drudzy ze olej trzeba zmienić:) Niestety to chyba bubel fabryczny który wychodzi na jaw przy minusowej temperaturze:)
mam to samo... tylko tak u mnie przy obrotach 1600/1800 ale temat jest mi znany... przed zimą tego nie było, jak tylko temperatura powietrza zrobila sie ujemna problem sie "ukazał" :/ a winą oleju to napewno nie jest ponieważ miałem wymieniony olej na nówkie i dalej jest to samo...wkur.. ten dzwięk ale trzeba jezdzic dalej :D
Ja zauważyłem ciekawa sprawę poprzedniej zimy związana z tym brzęczeniem:) natomiast iz:) jak sie jedzie w tym zakresie obrotów silnik szybciej sie zagrzewa, tzn temperatura na wskazaniu szybciej rosnie do pewnego etapu.
też u mnie jęczy...a może to jakaś rolka przy rozrządzie daje znać o sobie?
ps. a sa wogole jakies plusy ep4:)? bo narazie to wszystko sie sypie :)
radekkaras
26-02-11, 18:55
Witam plus jest jeden JEST TO PO PROSTU Honda mam ją od nowości i nigdy mnie nie zawiodła,Drugie auto mam sprintera 2 latka i jedno jest pewno na pewno to mój ostatni mercedes jako dostawczak ale to temat nie na to forum.
ps. a sa wogole jakies plusy ep4:)? bo narazie to wszystko sie sypie :)
Może to przez zimę tyle problemów? ;)
Plusów jest wiele:)jak i minusów:) ale nie wolno generalizować, poza tym chyba nie wiążecie sie z jednym autem na całe życie:)u mnie to wygląda raczej tak ze mam 26 lat i staram sie zmienić auto raz na rok góra półtora:) nie szufladkuje sie w jednej marce choć duży nacisk kładę na Honde ze wzgeledu na pierwsze autko jakim byl Rover 620Si (honda accord)
Co do Naszych Civiców, hmm są to auta używane niekiedy wyjeżdżone przebiegi wysokie jak na takie małe pojemności. Silnik to składak oplowsko - GM`owsko - hondowski. Jednakże wywalając katalizator,EGR robiąc odpowiedni program tak żeby było te 310nM mamy ciekawego traktorka spalającego śladowe ilości paliwa na trasie:)
no dobra, widzę że temat bardziej się robi na pogadanie niż na konkrety, więc doklejam do utworzonego wcześniej wątku..
Hmm, a ja mam takie pytanie ?
Ile mozna z tego silnika mozna wycisnac km i nm ?? Zna ktos jakies pomodzone 1,7 (tzn. 150-170km 280nm+ ) . Czy to wogole mozliwe. Na codzien jezdze CTRem 04r , ale szukam drugiego autka na trasy ,a ze podoba mi sie ta linia czemu nie blizniacza siostre z silnikiem z traktora , tylko te 100km jakos do mnie nie przemawia ;/
Cały dół i blok silnika (jeśli nie zmieniany) to pochodzi jeszcze od starego ISUZU 80 KM na pompie. Potem założyli CR i zrobiło się 100 KM. W oplach sa dostępne te jednostki z 125 KM chyba. Także myśle że coś ok 130 KM to max. bezpieczna moc. 150-170 KM z 1.7 to coś czego seryjnie jeszcze nie ma żaden producent nawet obecnie. VW wyżyłował swojego 2.0 do 170 KM ale już np Toyota 2.2 - 177 KM, Honda 2.2 - 150 KM. 170 KM w 1.7 CTDi byłoby osiągalne chyba po mega przeróbkach i starczyłoby na jeden rajd.
Czyli tak jak myslalem po wirusie max 120-130km . Na aledrogo stoi jakis z moca niby 169km wiec mnie to zaciekawilo ( http://allegro.pl/honda-civic-sport-1-7-ctdi-169-km-typ-d-i1487825664.html ).
Samym wydechem i programem raczej by tych 170KM nie osiągnął. Możliwe, że ma zmodyfikowany układ turbo i dlatego większa moc?
dzwoniłem do tego kolesia chyba w grudniu:) autko przyjechało z makaroni i tam było tuningowane mechanicznie i elektronicznie:) mechanika obiela duże turbo bodajże duże wtryski nie wiem czy w skrzyni było cos mieszane nie pamiętam. Przy takich modach myślę ze jest to realne te 170 kucy:) Ponoć wykres z hamowni do wglądu:)
Albo tuning był przeprowadzony podobnie jak tutaj :) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=9132
nie ma to jak klient nabity w butelkę:)
Panowie czy 180tyś to dużo dla tego diesla ?? Z jakimi ewentualnymi kosztami trzeba się liczyć ??
jeżeli realny przebieg to jest to tak zwane NIC dla traktora:) ale przez te 180tyś mogło sie wiele wydarzyć;) wiesz taka moc kusi do szaleństw:)
Auto z 2004r więc myślę, że realny.
przy oględzinach kuknij na stan fotela kierowcy, pedały, gałka zmiany biegów ogólny stan plastików to w miarę nakieruje Cie na ile realny jest przebieg autka. Ale szczerze mówiąc wątpię w 180tys w auto z 04roku zwłaszcza diesla:) 250/299tys bardziej realne:) chyba, że Hanka była rozbita stała gdzieś po lakierniach ubezpieczalniach itd to wtedy daje jej 220tys;)
Podam przykład na ciepło z wczoraj gdzie kolega z ulicy przywiózł ASTRE 1.9 CTDII 150KM. Opelek jest z grudnia 06roku i juz ma ORYGINALNIE potwierdzone VIN-em 177tys!!!!
Ale to dla aut firmowych, 25-30 tys rocznie to nie jest tak mało w prywatnym użytku. Nie wszyscy zarabiają na życie autem.
No wlasnie tez nie wiem czemu podajesz ze 300tys moze miec nalatane. Moze ktos jezdzil po miescie? Tesciowa ma x3 2.0d i sporo jezdzi poza miastem auto z 2005r i ma najechane 144tys
W Polsce tak! Bo ludzie kupują traktora żeby jeździć po mieście i robiąc ledwo 10tys km rocznie. Jeśli chodzi o auta z Niemiec bądź Belgii nie uwierzę w niskie przebiegi samochodów z silnikiem wysoko prężnym z własnego doświadczenia tzn pracowałem rok na komisie oraz mieszkałem w Niemczech ponad pół roku. I prawda jest okrutna ponieważ Niemiec żeby kupić diesla musi sie mu to bardzo opłacać, ze wzgeldu na podatek oraz ubezpieczenie takiego autka. Na komisie na oglądałem sie młodych autek z dużymi oraz małymi pojemnościami w tym nawet z silnikiem 1.4TDi które miały normalne "przebiegi" I powiem szczerze ze na Niemca który kupuje diesla śmiało można liczyć ze robi od 50 do 80 tys km rocznie!!! Nie zapomnę Peugeota 307HDi z 2006r ktory mial nalatane 360tys!!! Jak sprawdziłem go po VIN na serwisie to zwariowałem, okazało sie ze autko najpierw latało jako nauka jazdy a potem w jakieś malej firmie i jeździło nim na zamianę 3 kierowców!!!! Oczywiście nie chce generalizować i wmówić wam ze to reguła ale tylko ostrzec żeby przed kupnem dokładnie sprawdzić autko!!! Bo ludzka naiwność nie zna granic tego nauczyłem sie na komisie!
pozdr
Witajcie, wrzucę problem do ogólnego wątku o traktorku, może ktoś miał podobną sytuację jak ja dziś.
Zrobiłem sobie niedużą trasę i w pewnym momencie, tuż po redukcji z 5 na 4 bieg, w chwili gdy miałem "but w podłodze" podczas wyprzedzania (w chwili pojawienia się kontrolki akurat miałem około 3,5 tys. obrotów) zapalił się check engine. Zatrzymałem się, zgasiłem na 2-3 minuty silnik, odpaliłem, kontrolka paliła się nadal. Ponieważ mimo zapalonej kontrolki samochód dalej jechał jak należy, nie czuć było spadków mocy ani nic z tych rzeczy, to dojechałem na checku do domu jeszcze jakieś 30 km. Teraz auto postało z godzinkę na podjeździe, silnik nieco ostygł, odpaliłem i check już się nie świeci. Nie wiem, mam się przejmować tym zajściem całym, czy machnąć ręką na to? Może to być spowodowane tym, że po prostu za szybko wcisnąłem gaz do oporu i check zapalił się od tego? Momentami zadziwia mnie ten samochód :D
U mojego brata to samo. Wymienil czujniki od turbiny bo podobno to one zawinily ale problem nadal wystepuje chociaz rzadko. Komputer nie pokazuje bledow po podlaczeniu.
problem poruszany bardzo często na forum, standard w tym aucie ale jest to do zrobienia;)
A mozesz cos wiecej powiedziec o co chodzi i czego szukac? To wina turbiny?
Pisze jeszcze raz na ten temat.
Po dwu i pól letniej zabawie z ta civica i trzykrotnym czyszczeniu turbiny dochodzę do kilku wniosków.
Jak wcześniej tylko rozebrałem i wyczyściłem turbinę z sadzy oraz solidnie ja skręciłem to działała ponad rok. Turbina maiła widoczne uszkodzenie wżery korozji w powierzchni korpusu współpracującej a geometrią rzędu 0.2mm.. [COLOR="darkgreen"]Sadza zacięła tylko dwie albo trzy kierowniczki ?
Ostatnio postanowiłem ją dobrze przejechać papierem ściernym korpus i kierownice jak to piszą na forach, założyłem inny zawór sterujący. I zapomniałem założyć uszczelkę na dolocie pomiędzy ERG a rurą. Sprężarka zapchała się po dwóch tankowaniach. Dodatkowo słabo dokręciłem śruby mocujące geometrię
(Podejrzewam, że dokręcenie trzech śrub mocujących geometrię jest istotne jak są za słabo dokręcone może zmieniać się luz na kierownicach geometrii przy zmianach temperatury i zaciskać sadzę w szczelinie).
Tak więc teraz kupiłem nowa turbinę za 1500zł, razem z kompletem uszczelnień.
Jakie filtry paliwa stosujecie?
Bo za oryginalny boscha (0 450 906 442) w serwisie wołają 145zł ?
W dokumentacji jest wymiana co 24kkm co ile wymieniacie?
Czy ktoś wie co ile wg serwisowki należy wymieniać klocki i tarcze hamulcowe ? dzieki
Wymienia się jeśli się zużyją i zostanie przekroczony wymiar minimalny tarcze do civic 1.7 ctdi po 2004 przód mają grubość 23mm a według serwisu wymienia się jak się zmniejszą się do 21mm, tył mają 10mm i zdziera się do 8mm, klocki też wymienia jeśli dochodzą do sygnalizatorów (metalowych blaszek). Standardowo klocki wytrzymują 30-35kkm a tarcze dwie wymiany klocków 60-70kkam, jak ktoś jeździ na autostradzie nie hamując za dużo to może na tarczach przejechać 200kkm i więcej.
Wymienia się też jak są uszkodzone.
Dostałem właśnie nowa turbinę do civic 1.7 CTDI GT1749V model 721875-0005.
1) Zmierzyłem luz na łopatkach geometrii (pomiędzy korpusem a kierownicami) wynosi 0.17-018mm.
2) Średnica siłownika sterującego wynosi 65mm.
3) Skok siłownika 12mm.
4) Charakterystyka siłownika 0mm-0bar, 3mm-200mbar, 6mm-310mbar, 9mm-460mbar, 12mm-570mbar.
Różnice widoczne pomiędzy turbinami
1) Inne tulejki dystansowe pierścienia geometrii, (Czy ktoś to może potwierdzić? bo teraz to już nie jestem pewien a może to tylko był cień, powinienem zrobić jakiś odcisk z plasteliny)
2) Większa średnica siłownika sterującego, w starym 50mm
Tak więc różnią się na oko tylko siłownikiem i tulejkami? na oko (Ale na luzy termiczny będzie miał wpływ zastosowany materiał tulejek i śrub ich rozszerzalność termiczna) ciekawe jakie różnice między modelami 721875-0003, 721875-0005, mogli kombinować z innymi materiałami?
Witam Panowie i Panie ;)
Mianowicie chciałbym się dowiedzieć czy w waszych dieslach też długo trzeba kręcić rozrusznikiem żeby autko zapaliło?
Wcześniej jeździłem benzyną i tam motor zapalał od tzw. strzała. Natomiast teraz w 1.7 ctdi trzeba troszkę pokręcić 2-4 sekund aż zapali, i nie ma znaczenia czy auto jest po nocy zimne czy też jeżdżone w ciągu dnia na ciepłym silniku.
Sprawdzałem nawet dzisiaj i po kręceniu auto zapala, po zgaszeniu i od razu ponownym zapalaniu auto pali od kopa, natomiast jak się go zgasi i poczeka z jakieś 8-10s. to już znowu trzeba pokręcić i zapala. Między czasie po zgaszeniu słychać taki odgłos przekaźnika.
Może ja jestem jakiś zboczony na tym punkcie ale wydaje mi się osobiście iż auto powinno zapalać lepiej, czasem mam wrażenie że ledwo co zapala :)
Czy ktokolwiek z Was mógłby mi powiedzieć czy u Was jest tak samo czy to u mnie coś zaczyna klękać?
No i jeśli ktoś przerabial temat to jak go wyleczyć z tej choroby?
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam
witam koledzy , niedawno zakupilem civica 1,7 ctdi rok 2004 , przebieg 90 tys . Na lato wybieram sie w dalszą podróż za granice do chorwacji , i tu mam pytanie po jakim przebiegu zużywa sie sprzęgło ? szczotki w alternatorze ? szczotki w rozruszniku ? bede wdzieczny za informacje bo nie chciał bym gdzieś w trasie zostać nagle zaskoczony nagłą awarią . pozdrawiam
U mnie kręcę do 1-2s jak ciepły to do 2s, przy zimnym łapie ostro przy ciepłym dłużej i załapuje miękko.
Jak odpiąłem świece żarowe to przy temperaturze 10 stopni nie załapał wcale.
U mnie kręcę do 1-2s jak ciepły to do 2s, przy zimnym łapie ostro przy ciepłym dłużej i załapuje miękko.
Jak odpiąłem świece żarowe to przy temperaturze 10 stopni nie załapał wcale.
Zapalanie będzie tez zaleało od napicia akumulatora, wcześniej miałem akumulator który trzymał napicie 14V na drugi dzień. Po niedługiej półrocznej eksploatacji całkiem padł stracił prąd do zera tak, że nie można było drzwi zamknąć.
Teraz kupiłem nowy i ma około 12.8V i silnik jakby zapalał dłużej, jak go poładuje całą noc to zapalał odczuwalnie lepiej można uzyskać nawet 13.6V.
Akumulator często można naładować nawet do 120% objętości ale może mu zaszkodzić. Będzie miał wyższe napięcie i może dwać do 20% większy prąd.
witam. pojawił mi się dziś w CTDI problem nagłego gaśnięcia silnika (nie jest to temat straty mocy-znam to). dzisaj auto zgasło podczas spokojnej jazdy. zapalił sie check i kontrolka swiec żarowych. u elektryka wykazało błąd emisji spalin. w momencie zdarzenia paliła się rezerwa od jakiś 30km więc paliwo jeszcze było. auto po ok 15 - 20 minutach odpala na nowo, ujade kilka km i znowu to samo. na tą chwile zbiornik pełen paliwa i sytuacja sie powtarza. filtr paliwa wymieniałem ok 25 tys km temu.
miał ktoś takie objawy i podobny opis błędu?
Błąd emisji spalin? Najlepiej jak byś podał numer błędu to może ktoś coś poradzi. typu P666 itp.
Specyficzne kody dla tego silnika w dokumentacji są w dziale "Fuel and Emissions Systems - DTC Troubleshooting Index" tak więc jeśli ten co sprawdzał błędy podał tylko że to błąd emisji spalin to musi to być niezła gadzina.
witam
mam w ep4 problem:
kapie olej spod samochodu, z przodu centralnie, doszedłem do miejsca w którym to się dzieje i jest to przy obejmie rury która idzie od puszki filtra powietrza do turbiny (ta w jednym miejscu karbowana, która wchodzi poziomo do turbiny)
i teraz moje pytania (banalnie proste, po części z tego że nie mam manuala i nie wiem co gdzie jak oraz mam samochód bardzo niedługo dopiero):
-czy to jest jakiś poważny objaw?
jak można by było to naprawić i czy to dużo komplikacji?
3-gdzie można znaleźć manuala w wersji elektronicznej?
aaa i jeszcze dodatkowo do tego problemu:
poprzedni właściciel chyba zalał za dużo oleju, bo jak sprawdzałem chwile po kupnie to było więcej niż max, nie przejołem się tym jednak specjalnie i jeździłem tak
jak zaczęło kapać to szukając miejsca skąd kapie zobaczyłem że cała góra silnika oraz ta gąbka pod pokrywą górną silnika są całe mokre od oleju! wszystko to wyczyściłem i od tego czasu nie pajawia się tam olej
pozostało tylko kapanie z tego węża co opisałem powyżej - jest to plamka 1-2cm po całej nocy
co z tym zrobić?
Oleju może przybywać w momencie gdy paliwo miesza się w jakiś sposób z olejem. W nowych samochodach często się to zdarza gdy filtr cząsteczek stałych jest zapchany...
ok sam jakoś doszedłem do przyczyny
w tej rurze od filtra powietrza do turbo na samym dole przy turbo przy metalowej opasce była dziurka 1mm (jakby ktoś zahaczył jakimś ostrym narzędziem w tym miejscu), żeby to wymontować musiałem odłączyć drugi wąż który wchodzi pionowo do turbo. Zarówno w tym pionowym jak i w poziomym na ściankach węży wewnątrz był olej. Więc przez tą dziurkę sobie powolutku uciekał. Jak narazie zakleiłem tą dziurkę i będę obserwował czy kapie spod auta, mam nadzieje że nie.
oprócz tego zastanawiam się czy w tych wężach powinien wogóle być olej? kiedyś spotkałem się z opinią że w tdi jest to uważana za normalne, mimo to i tak mnie to nieco dziwi.
podbijam temat
fura cdti z 2003r. przelot 205tys aktualnie
pytanie: chciałbym niedługo zrobić jej ładny przegląd i zastanawiam się co posprawdzać, do tej pory wymieniałem tylko olej, filtr oleju (co 10tys), oprócz tego filtr paliwa i regulator napięcia bo zaczął lekko szwankować. Wymieniłem także kompletny rozrząd i uszczelnienie wału przy okazji. Przejechałem blisko 30tys. na co polecacie zwrócić uwagę?
Możecie powiedzieć jak wysoko bierze wam sprzęgło ? Kupiłem ep4 2005.7 niby 161 z książkami, fakturami itp. W sumie z zewnątrz i w środku igła. Silnik suchutki a sprzęgło bierze bardzo wysoko....
U mnie bierze po, mniej więcej, 5 cm. Mam 140 kkm przebiegu i po położeniu na nim stopy czuć wibracje. Czy zaczyna się kończyć?
u mnie brało bardzo wysoko mechanik powiedział, że już po nitach tarcze jechało, wymieniłem na komplet luka i teraz bierze od około połowy zakresu
Mam pytanie odnośnie tego silnika w budzie 3d. Otóż silnik strasznie szarpie, gdy nie da mu się dużo podczas ruszania. Trzeba albo ruszać całkiem bez gazu albo wkręcić go na >2000 obrotów żeby silnik łagodnie ruszał. Czy to taka specyfika silnika, nieumiejętność ruszania czy może jakiś inny problem?
generalnie tym dieslem rusza się dość specyficznie i żeby szybko i płynnie ruszyć potrzeba gazu ;]
Sprawdź przednia poduszkę silnika. Mam to samo i jest zerwana. Nowa to 450zł w salonie (zamiennika brak). Kupiłem klej do szyb samochodowych i będę ją zalewał w całości. A co do ruszania to fakt jest specyficzny. Jakby bardzo słaby z dołu np w porównaniu z HDi.
Witam,
Zamierzam kupić w najbliższym czasie Honde Civic VIIgen. 5drzwi 1.7diesel.
Do tej pory byłem pewien że to niezawodny model, ekonomiczny i mało awaryjny, ale po zagłębieniu się w temat widzę że można zostawić sporo u mechanika.
Czy faktycznie wszystkie egzemplarze mają wyżej wymienione usterki?
Miałem już jednego Civica, ale benzynę, przez rok czasu kompletnie nic się nie działo. Zależy mi właśnie na dobrym, ekonomicznym samochodzie który nie będzie co chwilę stał w warsztacie, a nie chce kupować żadnej benzyny i bawić się w gaz...
jak kupisz i zrobisz co poprzedni właściciel zaniedbał to będzie niezawodny.
Mój z 2002 ma 280tyś km (na allegro takich nie ma) na oryginalnym sprzęgle i turbo. Do tego chip 120KM/270Nm od 30tyś km.
Od przebiegu 160tyś km w 2007r był wymieniany alternator i uszczelniany układ chłodzenia i to tyle.
Do miasta się nie nadaje, powyżej 2tyś obr. trzeba trzymać by ruszyć.
Ja wolę diesla bo w trasie lepiej mi się wyprzedza bez potrzeby redukcji i 210km/h teraz wyciągnie.
Problemy z turbo wynikają z techniki jazdy. Jak nie będzie przeganiany to się geometria turbo blokuje
i wtedy pierwszy wpis nowego posiadacza " pomocy, mam błąd P0238 itp"
pozdrawiam
nie ma aut które się nie psują każde ma jakieś problemy. ja wymieniłem sprzęgło, mocowanie amortyzatorów i amortyzatory z przodu, oczywiście alternator i świece żarowe oczywiście filtry, klocki, olej, rozrząd. A to są elementy które sie zużywają w każdym aucie i prędzej czy później są do wymiany.
Do miasta się nie nadaje, powyżej 2tyś obr. trzeba trzymać by ru z tym się nie zgodzę bo od dołu jakoś zrywny nie jest ale można spokojnie bez gazu ruszać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.