Zobacz pełną wersję : długie nagrzewanie silnika do przejścia na lpg - d14
Witam.
Posiadam honde civic VI gen 1.4
Mam pytanie do użytkowników LPG
w takie dni jak dzisiaj - jak szybko nagrzewa wam się silnik do momentu przejścia na LPG?
Temperaturę mam ustawioną na 30st
Dzisiaj przejechałem równo 2km zanim silnik nagrzał się do tej temperatury.
Ponieważ jest to mój pierwszy samochód i nie mam doświadczenia to chciałbym się dowiedzieć czy tak długie nagrzewanie silnika jest normalne.
Dziekuje
Nie powiedzialbym, ja przejezdzam przy obecnych temperaturach Niecaly kilometr i przelacza, temp ustawiona na 30stopnie. Sprobuj przed przelaczeniem na gaz jezdzic z ustawionym suwakiem od nawiewow na max zimne powietrze, wtedy silnik ma do ogrzania okolo 1l plynu chlodniczego mniej. Jesli to nie pomoze to trzeba sprawdzic termostat.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Mi sie załącza po kilku minutach jazdy po miescie.
Nie powiedzialbym, ja przejezdzam przy obecnych temperaturach Niecaly kilometr i przelacza, temp ustawiona na 30stopnie. Sprobuj przed przelaczeniem na gaz jezdzic z ustawionym suwakiem od nawiewow na max zimne powietrze, wtedy silnik ma do ogrzania okolo 1l plynu chlodniczego mniej. Jesli to nie pomoze to trzeba sprawdzic termostat.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Termostat na pewno sprawny - wymieniałem go miesiąc temu.
mój się przełącza po 400 metrach ale mam ustawioną temp. na 19 stopni ;)
Dzis sprawdzalem przelaczyl sie dolkadnie po 900m tem ustawoona na 30 stopni
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Sprawdź czujnik temperatury gazu który jest umieszczony między reduktorem a listwą z wtryskiwaczami. U mnie kable które z niego wychodziły miały zniszczoną otulinę i przełączało się kiedy chciało (mam instalacje staga). Jeżeli nie to to widocznie masz temp przełączania ustawioną na wysoką, albo reduktor jest w taki miejscu, że powietrze zimne go ciągle studzi jak jeździsz i trudniej mu złapać temp pracy.
mój się przełącza po 400 metrach ale mam ustawioną temp. na 19 stopni
szkoda silnika z taka temp przełaczania na gaz:)
myslisze ze to dobrze gdy na zewnatrz jest np. -15 a płyn ma 19 stopni i auto zaczyna pracowac i dogrzewac sie na gazie??
moim zdaniem zmieni to jak najszybciej. minimalna temp to taka jak pisze Brylant1 tj 30stopni
że powietrze zimne go ciągle studzi jak jeździsz i trudniej mu złapać temp pracy
musiałby miec zamontowany reduktor gdzies w okolicy chlodnicy a to raczej niemozliwe:)
w takie dni jak dzisiaj
o jakiej temp mowisz, bo to ma duze znaczenie
Skoro masz termostat sprawny i temp przeł benzyna>gaz na 30stopni problem lezy gdzie indziej.
Po pierwsze:
Sprobuj przed przelaczeniem na gaz jezdzic z ustawionym suwakiem od nawiewow na max zimne powietrze, wtedy silnik ma do ogrzania okolo 1l plynu chlodniczego mniej.
Sprawdź czujnik temperatury gazu
Po drugie duzo zalezy od tego czy np uruchamiasz silnik i skrobiesz szyby lub robisz cos innego podczas gdy silnik pracjue. Stojac na uruchomionym silniku i dopiero po chwili ruszajac, auto szybciej sie nagrzeje a co za tym idzie szybciej osiagnie temp 30stopni.
Jesli uruchamiasz silnik i odrazu ruszasz nie dziw sie ze po 2km dopiero sie 'przełaczy na gaz'
Po trzecie jesli po uruchomieniu silnika odrazu ruszasz (czego nie powinno sie robic) i jedziesz spokojnie wtedy dogrzanie potrwa dłuzej niz jazda np do lub powyzej 4000obr/min
Ogolnie jest wiele czynnikow ktore na to wpływaja, przetestuj wszystko co napisane, nie tylko przeze mnie i bedziesz wiedział co i jak:)
Ciesze sie jesli mogłem pomoc. Powodzenia
Nie zgodze sie z tym ze auto na postoju szybciej sie nagrzeje, wrecz przeciwnie.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
bunkerites
03-12-12, 17:31
Pewnie chodzilo o to ze auto jest odpalone na postoju i po paru minutach sie rusza,u mnie podczas obecnych temperatur musze przejechac dobry kilometr zanim przelaczy sie na gaz,a gdy jest -20 auto przelaczy sie po okolo 4 km
Nie zgodze sie z tym ze auto na postoju szybciej sie nagrzeje, wrecz przeciwnie.
Zle to sformułowałem:D chodziło mi o to ze odpalasz auto i dopiero po jakiejs chwili ruszasz:D
Dzis u mnie bylo -4stopnie, reduktor ustawiony jest na 35 stopni i po dokładnie 5 min pracy, autko pracowało na 'gazie'
ja mam ustawione na 15 stopni i przełącza się gdzieś po 100 metrach, (suto stoi w garażu), ostatnio było koło zera jak stał na zewnątrz i przełączył się po 500m
ja mam ustawione na 15 stopni
Powodzenia w bezawaryjnej eksloatacji silnika:) nie radze miec takiej temp przełączania, nawet jesli auto stoi w garazu.
Moze teraz tego nie odczujesz ale napewno po czasie to wyjdzie. Wiadomo oszczedne to jest ale czy madre?
Poczytaj co powoduje taka temp przy przełączeniu na gaz, za duzo by tutaj pisac, niechce mi sie:)
Po krotce: W parowniku (reduktorze) następuje odparowanie gazu, wspomagane ono jest przez ogrzewanie cieczą z układu chłodzenia silnika.
Jesli temp nie jest dosc wysoka ( w tym wypadku 15stopni) gaz nie przechodzi w calosci do stanu ciekłego, i wówczas gdy dostaje się na wtryski, samo to nie jest groźne, ale wytrąca się z gazu olej, który może (nie musi) zakleja wtryski.
Czasem jest tez tak ze auto musi sie wspomoc paliwem lecz caly czas pokazuje ze pracuje na gazie ( nie w kazdej instalacji tak jest)
Powodzenia w bezawaryjnej eksloatacji silnika
instalacja przejechała przez kilka lat dziesiątki tysięcy kilometrów i ma się bardzo dobrze. podstawa to dobre graty, regularny serwis a przede wszystkim dobre wystrojenie.
gaz nie przechodzi w calosci do stanu ciekłego
bardzo ciekawa teoria:)
Cytat Zamieszczone przez LukasN Zobacz posta
że powietrze zimne go ciągle studzi jak jeździsz i trudniej mu złapać temp pracy
musiałby miec zamontowany reduktor gdzies w okolicy chlodnicy a to raczej niemozliwe
u nas w kraju wszystko jest możliwe, kiedyś widziałem prelude h23 z reduktorem zamontowanym na pasie przednim i z wężami długości jednego metra :) Także studzenie ze względu na miejsce + większa objętość płynu do nagrzania + same przewody które odprowadzają ciepło...
instalacja przejechała przez kilka lat dziesiątki tysięcy kilometrów i ma się bardzo dobrze
dobre wystrojenie
Ogólnie te 15 to jest ustawione po to żebyś w dni kiedy tylko średnia temp jest większa od 15 stopni od razu jeździł na gazie, to tak od kwietnia do października ( z danych IMGW które ostatnio przyszło mi analizować :p). Zrobione jest to tylko po to żebyś tankował benzynę raz na pół roku. A to, że się nie zepsuło to zasługa inżynierów którzy takich "specjalistów" którzy to montują, serwisują i tym jeżdżą przewidzieli przy projektowaniu swojego produktu :) To tak jak pałowanie na zimnym oleju, są temp pracy po którym osiąga odpowiednią lepkość i gęstość, koniec kropka.
instalacja przejechała przez kilka lat dziesiątki tysięcy kilometrów i ma się bardzo dobrze. podstawa to dobre graty, regularny serwis a przede wszystkim dobre wystrojenie.
owszem, masz racje. Instalacja moze nie ale silnik napewno odczył takowa sytuacje:)
bardzo ciekawa teoria
cytuje tylko to, co powiedział mi bardzo dobry gazownik. Niechce sie tu madrzyc, bo nie jestem specjalista od tego
Guma12
gaz nie przechodzi w stan ciekły. on jest w stanie ciekłym w zbiorniku. przy parowniku czy reduktorze, zwłaszcza jak pierwsza nazwa wskazuje gaz paruje, czyli przechodzi w stan lotny. przy 15 stopniach na pewno będzie w stanie lotnym gdyż gaz wrze w temperaturze propan -42,5°C, butanu — -8°C.
Ogólnie te 15 to jest ustawione po to żebyś w dni kiedy tylko średnia temp jest większa od 15 stopni od razu jeździł na gazie
nigdy mi nie zapalił na gazie nawet jak było plus 40 na zewnątrz.
tak czy siak, samochód po odpaleniu powinien chodzić na benzynie, temp 30 stopni to chyba standard, u mnie w accordzie 2.4 gaz przełacza sie po około 1km, przy plusowej temperaturze, oczywiscie samochód chodzi na wolnych obrotach chwile po odpaleniu, nie jestem zwolennikiem jazdy zimnym silnikiem, w zimie przy mrozie typu -15 wzwyż sam włączam gaz przy optymalnej temperaturze silnika,
wracając do pytania to normalne, bo temperatura płyn nie równa sie temperaturze silnika zawsze, ale zauwaz ze od tych 2km po przejchaniu temp. silnika moment dochodzi do optymalnej, czyli silnik jest rozgrzany tylko temp płynu jest niska
Mój gazownik twierdzi że nie ustawia poniżej 36 stopni bo szkoda silnika.Tak jest skonstruowana instalacja że jej prawidłowa praca zaczyna się gdy płyn chłodzący jest ciepły, można eksperymentować,ale może to szkodzić.Ot i taką opinię mi przedstawił więc warto brać to pod uwagę gdy ma się zamiar mieszać w ustawieniach:)
Jak ma się olej w głowie to po ust. np 20stopni tak jak ja mam to się robi testy w zimne dni z podpiętym interfejsem od lpg i sprawdza się temp. gazu przy pełnym bucie jak jest dodatnia to jest wszystko ok .
ja tam mam cały reduktor osłonięty pianką którą daje sie pod panele (aby na niego nie lecialo zimne powietrze z grila) - pytanie tylko tu mi sie nasuwa - czy reduktor bierze sieplo ktore jest generowane przez silnik czy sam sie nagrzewa? tak tylko pytam gdyz nie pomyslalem o tym a demontaz pianki to tylko 10 sekund.
temperature mam ustawiona na 23 stopnie
Reduktor jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia, ja mam węże idące do niego owinięte pianką do rur i myślę też nad ociepleniem reduktora chociaż u mnie on nie jest wystawiony na wiatr bo siedzi pod akumulatrorem na podłużnicy.
no to zostało jeszcze tylko osłonięcie węża który prowadzi ciepły płyn z układu chłodzenia.. trza będzie zmierzyć średnice i zamontować.
Może odgrzeje kotleta, ale mam podobny problem, w silniku D13B2. Przy obecnych temp. (od -5 do +5) muszę przejechać około 10km aby silnik osiągnął stałą temp pracy(mniej więcej połowa skali). Dopiero w tedy mogę przełączyć na gaz. Instalację mam zwykłą (I gen).
Jest to dosyć kosztowne bo 1/3 drogi jadę na benzynie, a jak wyjezdzam np. do sklepu to całą drogę ;/
Teraz takie pytanie, czy instalację mogę przestawić sam(tą temp. przełączania), czy trzeba jechać do gaziarza. Termostat był wymieniany parę miesięcy temu, wiec nie wiem czy te silniki tyle się rozgrzewają(norma) czy jest coś nie tak..
Co byście radzili jako pierwsze działać ?
bunkerites
21-12-13, 15:51
I gen nie przelacza sie po uzyskaniu 2 tys obr?
Igen, chodziło mi o to że nie sekwencyjna, bo chyba tak się na to mówi, z resztą nie wiem, na LPG sie nie znam..
Mam przełącznik 3-stopniowy, 1 benzyna, środek wypalanie benzyny, 3 gaz.. Mogę przełączyć dopiero w tedy jak osiągnie stałą temp., poniżej po prostu gaśnie..
Znaczy że jest coś nie tak z samą instalacją. Inna sprawa że silniki hondy dość szybko się nagrzewają i już po kilku km powinna temperatura dobić do połowy skali.
Być może termostat ci się nie domyka przez co cały czas płyn krąży po chłodnicy. Sprawdź sobie zaraz po odpaleniu, czy jeszcze zanim wskaźnik temperatury osiągnie połowę, chłodnica nie robi się ciepła.
Przy obecnych temp. (od -5 do +5) muszę przejechać około 10km aby silnik osiągnął stałą temp pracy(mniej więcej połowa skali). Wymien termostat na dzien dobry.
ja w zimie wyjezdzajac z garazu to okolo 1.5-2 km robie zanim sie przelaczy a jak stal na dworze cala noc to troszke dluzej moze ze 3 gora 4. a silnik lapie polowe skali temp gdzies po 5 km. instalacja sama przelacza sie po uzyskaniu temp.
Visiu więc masz jakąś lepszą instalację.
Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymieniał termostat. Jak by jednak był do wymiany to jaki polecacie ? Czy lepiej stawiać na używkę ?
2. sprawa jak już wszystko będzie ok z nagrzewaniem to czy sam jakoś wyreguluje gaz, czy gaziarz mnie tylko ratuje? Co do pracy na gazie nie mam zastrzerzeń, obroty, spalanie jest ok. Tylko z tym przełączaniem jest problem.
bunkerites
22-12-13, 18:05
Jaka uzywke? Nowy kosztuje 60 zl.Niech gazownik ci sprawdzi temp przejscia na gaz.Moze masz ustawione na zbyt wysoka....U mnie jest na 35 st.I musze aktualnie z ogrzewaniem na maks ustawionym przejechac okolo 3-4 km zeby sie przelaczyl
mnie na postoju przelaczyl dzis w 4.40min specjalnie dla ciebie mierzylem. Temperatura jakieś 5st
No to Wam się elegancko przełącza, ja przejeżdżam jakieś 15km, dopiero.. Przy temp. około 0st. C.
Sprawdzałem chłodnicę, przy 1/4 całej skali temp na zegarach chłodnica zimna. Do tego wąż ten długi dolny zimny, a górny krótki był już dość mocno ciepły. Więc termostat chyba dobry..
A ja mam ust ok 5 stopni bo mam oszukany czujnik temp . Ważne by zrobić odpowiednie korekty i wykonac testy jaka ma sie temp gazu na listwie przy takim przełączeniu niskim . Jak temp. gazu jest dodatnia to jest wszystko ok:)
ja mam w d14a4 ustawione na 30stopni, teraz przy tych mrozach odpalam, drapie, wsiadam i po 2 maks 2.5km przełącza:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.