PDA

Zobacz pełną wersję : Swap na d16w4



Civic91
27-11-12, 15:45
Witam. Mam okazje kupic od kumpla silnik d16w4 i swapowac go do ej6. Z tym ze jest to sam slupek z kolektorem ssacym. Co jeszcze potrzebuje aby wszystko zlozyc do kupy?

Starstruck
27-11-12, 16:37
Skrzynię, kolektor wydechowy, wiązka silnikowa, wiązka kabinowa (na bazie której przerobisz swoją), ecu. A z takich niezbędnych, to właśnie te wiązki i ecu, bo skrzynię i kolektor możesz dać swoje.

Michał102
27-11-12, 23:21
Ja bym się tu od razu pokusił o przerobienie wiązki pod OBD1, wtryski dać 240ccm (bo w W4 są 190ki) do tego przerobiony komp P28 i wszystko to finalnie dostroić.
Na pewno będzie latać lepiej niż seria :)

barnie
28-11-12, 21:23
Czy przy swapie na D16W4 do EG3, można wykorzystać wydech środkowy i końcowy z D16W4 do EG3? podejdzie P&P, ewentualnie po drobnych przeróbkach?
Jak jest z katalizatorem w tych silnikach - oba mają takie same flansze i średnicę wewnętrzną tzn. czy zostawiając seryjny (nie zapchany) katalizator z D13B2, a resztę układu wydechowego z D16W4 nie "przypcham" układu tym katalizatorem, czy może lepiej zastąpić go tym z D16W4?
Wiem, ze przy swapie na D16W4 do EG3 najlepiej przejść na OBD1 + P28, wykorzystując np. wiązkę silnikową i kabinową z EG5 - czy wszystkie wtyczki i kostki podpasują P&P, czy będzie wymagało to jakiś przeróbek?
Czy na P28 po zainstalowaniu kostki do strojenia można tymczasowo wrzucić seryjną mapę z D16W4, z czasem modyfikując silnik (wydech, dolot) i zastępując tą mapę gotową po strojeniu?
Czy sprzęgło i zamach z D13B2 tj. 200mm wystarczy do D16W4, czy jednak lepiej zainwestować w zamach i sprzęgło 212mm?

Michał102
28-11-12, 22:43
Sprzęgło lepiej od razu wymień... ja tego nie zrobiłem i teraz czeka mnie dodatkowy wydatek.

k r y s t i a n
28-11-12, 22:51
Wtryskiwaczy nie trzeba zmieniac seryjnie sa 240cc.

Michał102
28-11-12, 23:31
Jesteś tego w 100% pewien?
Ja u siebie miałem wtryski z W4 i na bank były to 190ki. Komp P28 sobie z nimi kompletnie nie radził i auto nie miało ssania, było mułowate itd.

Olix
28-11-12, 23:46
najlepiej od razu przestroić go :rolleyes:

k r y s t i a n
29-11-12, 07:02
Jestem w 100% pewien gdyz posiadam taki silnik i mam przestojonego kompa p28 i wszystko działa jak nalezy.Mozliwe ze sa dwie wersje z wtryskiwaczami 190 i 240.

barnie
29-11-12, 19:40
dzięki za info, a co jeśli chodzi o pozostałe pytania?

lozek
29-11-12, 19:52
Jesteś tego w 100% pewien?
Ja u siebie miałem wtryski z W4 i na bank były to 190ki. Komp P28 sobie z nimi kompletnie nie radził i auto nie miało ssania, było mułowate itd.

W4 na bank nie miało 190tek wiec ktoś Cię ruchnął jak je kupowałeś i wmówił, że są z w4 czy coś ;) Każde d16vtec miało 240

tomekjzg
29-11-12, 20:13
wydaje mi się że przy zmianie w ej6 nie musisz zmieniać wiązki kabinowej dokupujesz tylko przejściówkę OBD2 na OBD1 gdy przechodzisz na kompa p28
przynajmniej ja nic nie zmieniałem i działa

HakerPL1
30-11-12, 00:05
mam wtryski z mojego w4 i jest jakiś sposób na sprawdzenie ile mają cc?

Michał102
30-11-12, 10:34
kolor końcówek

niebieskie 190
żółte 240

Olix
30-11-12, 10:42
układ wydechowy po małych przeróbkach powinien pod pasować :) będzie trzeba po modzić przy kolektorze a resztę możesz zostawić z 1.3
najlepiej by było 2,25 wsadzić :rolleyes:

lozek
30-11-12, 12:51
układ wydechowy po małych przeróbkach powinien pod pasować :) będzie trzeba po modzić przy kolektorze a resztę możesz zostawić z 1.3
najlepiej by było 2,25 wsadzić :rolleyes:

Pod prawie seryjny (dolot itd) lepiej 2" albo 2"16.

Kriss91
30-11-12, 18:06
kolor końcówek

niebieskie 190
żółte 240
Tzn. ze D14A2 mialo 240?

barnie
04-12-12, 18:03
Jest jeszcze jedno - jak rozwiązać problem silniczka krokowego, którego D16W4 nie ma seryjnie w wersji z automatem. Silnik będzie prawdopodobnie podpięty przez wiązki (silnikową i kabinową) OBD1 z EG5. Oryginalnie D16W4 jest na OBD2.

marcus209
05-12-12, 22:07
Tzn. ze D14A2 mialo 240?

Tak.

falek84
06-12-12, 09:21
kolor końcówek

niebieskie 190
żółte 240

podepnę się pod temat:
wszedzie piszą, że D16Y7 ma wtryskiwacze 190 czyli niebieskie,
u mnie D16Y7 są żółte czyli 240.
teraz pytanie czy to seria , czy ktoś wcześniej coś zmieniał?

Michał102
06-12-12, 10:35
Kolektor ssący masz seryjny, ten z puszką filtra na przepustnicy?

falek84
06-12-12, 14:13
kolektor mam od z6, ale to sam przekładałem. Listwa z wtryskiwaczami została stara z y7.

Michał102
06-12-12, 14:16
No to opcje są dwie:
- w Y7 bywały seryjnie montowane wtryski 240ccm
- kolor końcówek nie ma nic do wydajności wtrysków

falek84
06-12-12, 15:50
3 opcja ktoś coś grzebał wczesniej

Civic91
21-12-12, 18:43
A jaki jest oryginalnie komputer w d16w4 ?
Wiem, że w d16w4 jest obd2. Dlaczego ludzie przy swapach przechodzą na kompa p28 ? (obd1) ?

marcus209
21-12-12, 18:59
P28 możesz zmodyfikować do strojenia.

Civic91
21-12-12, 19:09
Ale po co przechodzić na obd1 (p28) ? Nie lepiej kupić po prostu cały swap z kompem obd2 ?

Kriss91
21-12-12, 19:31
P28 możesz zmodyfikować do strojenia.
Właśnie po to.

Civic91
21-12-12, 19:33
Ok, czyli oryginalnego kompa w4 nie wystroje, dobrze rozumiem ?

Starstruck
21-12-12, 21:06
Tak

Civic91
21-12-12, 21:41
Ok, dzięki. A wiązke mogę zostawić moją od d16y7 ją podłączyć za pomocą przejściówki z kompem? Czy musze kupić np. z d16z6 albo zostawić z d16w4 ? Coś prócz kompa też musze jeszcze wymieniać dodatkowo czy wszystko przypasi z d16w4 ?

barnie
05-06-13, 13:39
Czy przy swapie na D16W4 do EG3 trzeba koniecznie zmieniać przewody paliwowe, czy te z EG3 mogą zostać? A jeśli już zmieniać to tylko ten zasilający?

PAWELEKHONDA
05-06-13, 13:53
co do przewodów to musisz zmienic tzn (dokupic przewodów gumowych ) chyba 3 srednice beda i do oryginalnych metalowych co masz pod autem dorobic do baku bo w (eg3 bedziesz wymieniał na ten z pompka paliwa wewnetrzna ) no i troche przewodów paliwowych w kabinie (do kolektora ssacego itp, tego rasis boxa czy jakos tam ) ale ile dokłądnie to ciezko okreslic ja jak robiłem mpfi w swoim eg3 i koledze swap d16z6 to kupiłem kazdej srednicy chyba 2.5 czy 2 metry i starczyło nawet zostało no i + opaski zaciskowe:)
POzdrawiam

barnie
05-06-13, 21:12
czyli rozumiem, że muszę dokupić jedynie gumowe końcówki i natknąć je na moje przewody paliwowe, które mam pod podwoziem? i później oczywiście odpowiednio połączyć z pompką, zwrotem i odpowietrzeniem z tyłu i całą resztą, która jest na grodzi z przodu?

czy jeśli zostawię swoje przewody to metalowy przewód zasilający z EG3 nie będzie miał za małej średnicy, niż ten który jest w D16W4?

PAWELEKHONDA
06-06-13, 07:36
dokładnie tak kupujesz tylko przewody wchodzisz pod samochod i masz tam 3 srednice teraz nie pamietam jakie i kupujesz takie przewody gumowe + złaczki metalowe na srubokret skrecane. Łaczysz odpowiednio zasilenie , powrót itp i w kabinie tak samo tam gdzie trzeba . co do srednicy bedzie ok kazdy kto robi mpfi z eg3 z d13b2 na d13b7 tak robi i jest ok tak samo jak w d13z6 czy d16z6 jest ok