PDA

Zobacz pełną wersję : Samoregulatory LMA vtec D16Z6



Jareckiskate
26-11-12, 19:43
Witam wszystkich.

Przymierzam się do wymiany klawiatury i wałka w moim d15z6 na d16z6.
Kupiłem głowice i zobaczyłem że tam są samoregulatory, tylko na krzywce vtec-owej, jakie było moje zdziwienie... (w Hondzie samoregulatory...)
Da się je wcisnąć palcem i zastanawiam sie jak to sprawdzić, czy wszystko jest ok, (na necie widziałem filmiki ze musza szybko odskakiwać a nie się zacinać)
Zastanawiam się czy jak są uszkodzone ta mogą uszkodzić silnik? A może tylko będzie gorzej chodził na vtecu (mniejsza moc)?
Z czystej ciekawości czy da się to naprawić i jak to sie ma z awaryjnością w D, B i H seri?

Bardzo mnie zaczęły intrygować te sameregulatory..
"Hondy nie mają samoregulatorów na zaworach bo się nie sprawdzają przy wysokich obrotach"

mirasek
26-11-12, 20:12
Mylisz hydrauliczną kompensację luzów zaworowych (której w hondzie nie ma, jest ręczna regulacja luzów) z kasownikami vtec'a (LMA). Jeśli kasowniki nie działają poprawnie silnik będzie głośno klepał pracując na niskich krzywkach.

Szczery
27-11-12, 20:07
I gdyby sie okazało że któryś LMA nie bangla to nawet w dziale giełda wczoraj chyba ktoś oferował takie nowe.
W manualu jest dokładnie opisane co i jak z nimi robić.
Nie pamietam teraz jak się je sprawdzało niestety.