Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zużycie oleju w Waszych Hannach



kappa
25-11-12, 09:17
Ostatnio przeczytałem ciekawy artykuł http://www.auto-swiat.pl/1-ile-oleju-zuzywaja-samochody-0 ,w którym piszą o normach zużycia oleju na poziomie nawet 1 litra na 1000KM :eek:

Moje pytanie więc jest takie:
Jakie jest Wasze zużycie oleju? Wpisujcie silnik i zużycie na 1000KM

Zacznę:

D15Z6 - zużycie 0,9l / 7000KM = ~120ml/1000KM

straznik
25-11-12, 12:05
D14Z4 - 240 kkm, olej shell helix ultra 5w40, zużycia zauwazalnego od wymiany co 15 kkm brak.

Misiekemeryt160
25-11-12, 12:06
d15b7 1litr na 100km

Michał102
25-11-12, 12:17
d15b7 1litr na 100km

hehe... niedługo będziesz tankował oliwe z dystrybutora na stacji :p

straznik
25-11-12, 12:53
d15b7 1litr na 100km

Ja myślę że to był żart i wyraz dezaprobaty dla tematu :)

niuniexPL
25-11-12, 12:54
D15b2 - 1l/ ~4000km

BlachaKSA
25-11-12, 13:23
D15b7/z6 zużycie po 6000 km żadne olej VALVOLINE VR1 RACING 5W50

JunkieXL
25-11-12, 13:39
D13Z6, na częstym katowaniu litra na 2 tysie albo i lepiej, bez katowania moze z 2-3 setki na 6-7 tys km ;p, 15w40, 360k km

albanOS
25-11-12, 13:59
d16y8, po 4 tyś może jakieś 100 ml na castrol edge 10w60, na 1 tyś km niezauważalne

81saren
25-11-12, 15:05
d16z2 Turbo zero ubytku 5w50 , d16y7 10w40 ubywa ok 300ml od wymiany do wymiany , CG4 accord f20 0 ubytku 270 tys nalotu 10w40

kazde z aut jezdzi na Gulfie

Wiśniovy
25-11-12, 15:22
d16y8/190tkm Ok. 150-200ml syntetyku (mannol'a) na 1000km. Przeważnie po mieście w przedziale 2- 3,5tys, okazjonalnie do 6. Nie widać dymienia, ale po paruset km'ach od mycia dół końcówki jest osmolony.

Atardin
25-11-12, 15:23
d15z6 - około litra na 3000tys. olej to Mobil1. 10w/40 Niedługo będę zmieniał na Motula. W poprzednich hankach jak na motulu jeździłem, to ubytku nie było praktycznie w ogóle. W każdym razie nie oszukuję się, że moje obecne spalanie oleju jest winą tylko i wyłącznie tego, że zalałem go mobilem, po prostu jestem ciekaw co będzie na motulu ;)

Yotomeczek86
25-11-12, 16:51
D16Z6 po remoncie 5 tyś km... Olej 5W50 Mobil One - Hmm zero ;)

KAMIL21
25-11-12, 17:02
D15B7 210000km przebiegu olej MOTUL 6100+ 100ml/2000km

panas126
29-11-12, 17:35
Stare dojechane d15b7 około 1l-1,5l / na tydzień (odziwo osiągi miało identyczne jak zdrowe d15b7) / Przy spokojnej jeździe około 1l na miesiąc (miesięcznie robiłem około 700-900km)
Nowy silnik d16w4 Zrobiłem nim już około 500km i jak na razie nie widać żeby coś ubyło. Od razu po swapie zalany Valvoline Max Life 10w40

beezonws
29-11-12, 17:43
moje d17a9 z 2005 pali 1-1,5 litra na 10kkm 145tyś u mnie wychodzi że te 1,5 litra na rok. 10w40 synergie6100.

ps. z tego co czytam to przestałem sie martwić o palenie oleju ;)

panas126
29-11-12, 17:56
no ciężko będzie pobić mój rekord :P Już od 2,8tyś obr było niebiesko ;p

Michał102
29-11-12, 18:07
D16Y8 po remoncie, obecnie nalatane ~3000 km. (z docieraniem 4500), olej Motul x-clean 5W40 - ubytku zero, a VTEC załącza się często;)

arturwwa
30-11-12, 00:15
b16a+ 0-300ml / 1000, przebieg silnika nieznany, rev limit 8500. motul 10w40.

Lopez
30-11-12, 01:00
d14a3 200-250ml / 1000km, motul 10w40, nie dymi na niebiesko:)

D16Y7
30-11-12, 08:36
d16y7 100-200ml / 1000km, valvoline synpower 0w40 przebieg silnika 140tys km :)

steko89
30-11-12, 19:51
b16a2 poł litra w sezonie na 6tys ale przy ciagłym vtecu co 6tys wymienam i od 1,5 roku tak samo ubywa vevoline 10w40

kaktusr
01-12-12, 03:27
no ciężko będzie pobić mój rekord :P Już od 2,8tyś obr było niebiesko ;p

No nie wiem...Moja pierwsza Hańka D14A4 paliła 1l na 300km i było niebiesko poniżej 3 tysi a jak dałem w podłoge do odcinki i miałem taką śmieszną dwu rurke zagiętą to góry jak to w samochodach sporwadzonych z germani to robiłem za parowóz :) Obecne D16Y2 w EJ2 z przebiegiem coś pod 180tysi pali mi zero oleju od wymiany do wymiany Olej Valvoline VR1 10W60.

cybereq
02-12-12, 21:27
D15z3 przebieg 312kkm koło 1.5 litra na 8000km. Olej Valvoline Max Life 10W40 , nie kopci w ogóle nawet na wysokich obrotach. Raczej ubywa przez nieszczelności podejrzewam :)

Inside4
02-12-12, 21:48
D15b2 po nie za bardzo udanym remoncie 0,5L na 20000km. Ostatnio tyle dolałem od remontu.Olej Motul 10w40.
Troche kopci i przypuszczam że to pierścienie, ale na wiosne będzie minime i wtedy się wszysko naprawi.

yarOo_krk
16-01-13, 19:30
D15Z6 Olej Motul 10w40 Synergie+

Ostatni pomiar na 500km = zero zużycia
Średnio 130ml/1000km

kruczekvu
16-01-13, 19:32
D14A4 żonki od wymiany do wymiany zero dolewek
D15B7 również spokój

Gąsior
16-01-13, 22:43
u mnie i chyba u każdego w Hondzie zależy od stylu jazdy. Jak przejechałem swoim d15b7 (Castrol Magnatec) 3500km w trasie (Warszawa-Bułgaria-Warszawa) jak emerytowany taksówkarz to mi nawet kropli nie spaliła, a czasem po intensywnej nocnej jezdzie ok 150km to muszę dolać z 0,5l oleju ;]

T0mekk1
17-01-13, 11:54
D15Z8 179tyś przebieg. Od wymiany przejechane ok 3tyś i na razie większych ubytków na bagnecie nie zauważyłem. Olej to Motul 10W40. Brata F18b2 przebieg ok. 146tyś od wymiany do wymiany ok 1- 1,5l olej Liqui Moly Mos2 10W40.

RRa
17-01-13, 13:08
eg4 serce d15b2 przebieg 240kkm
na półsyntetyku 0,4l na 1kkm
=====> zmiana na mineral LOTOSA 15w40 [wiem wiem.. poracha] 1,2l na 1kkm niebieska chmura od 3k rpm !! :OOO
zmiana na valvoline maxlife 10w40 = przejechane 800km nie widać zmian na bagnecie

Misiekemeryt160
18-01-13, 10:16
eg4 serce d15b2 przebieg 240kkm
na półsyntetyku 0,4l na 1kkm
=====> zmiana na mineral LOTOSA 15w40 [wiem wiem.. poracha] 1,2l na 1kkm niebieska chmura od 3k rpm !! :OOO
zmiana na valvoline maxlife 10w40 = przejechane 800km nie widać zmian na bagnecie

Czy Ty naprawdę myślisz , że na tym forum są sami idioci?... Dla mnie to między bajki takie opowieści i odnoszę wrażenie , że kogoś tu ostro fantazja poniosła.

Brylant1
18-01-13, 18:07
Jakby zalal samego motodoktora chyba....

Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!

kruczekvu
18-01-13, 18:09
Dla mnie to między bajki takie opowieści i odnoszę wrażenie , że kogoś tu ostro fantazja poniosła.
Delikatnie mówiąc
Nie rozumiem co chcą wnieść do tematu takie osoby

posejdon
19-01-13, 01:30
Przeczytałem ten wątek i doszedłem do wniosku, że z moim D14Z2 ze stanem licznika 200 tysi jest chyba coś nie tak. Kupiłem go pół roku temu. Zalałem najtańszym lotosem 10w40 bo, jak ktoś mi doradził, to i tak wszystko jedno... No i po 9 tys. km nie ubyło prawie nic. Poziom na bagnecie zmniejszył się bardzo delikatnie ale to chyba dlatego, że trochę się poci gdzieś pod spodem.
Czy ten lotos to jakiś syf i zalepił wszystkie nieszczelności?

Michał102
19-01-13, 01:56
Masz zdrowy silnik, ot co.
Po raz kolejny powtórzę - przebieg nie ma nic do stanu silnika. Są silniki o przebiegach 100tys. km., które doją olej litrami, a są i takie, co mają nalatane 400tys. i od wymiany do wymiany dolewać nie trzeba.

Wszystko zależy od tego jak ktoś o silnik dbał, czy stosował dobre oleje, pilnował terminowych wymian, nie upalał na zimnym itp.


Zalałem najtańszym lotosem 10w40 bo, jak ktoś mi doradził, to i tak wszystko jedno

Takim działaniem zdecydowanie przyspieszamy zużycie się silnika. Jakiś bolek w stodole wymyślił, że czym starszy i o większym przebiegu silnik, tym zalewamy go gęstszym (gorszym) olejem. To tak, jakby maratończykowi z każdym przebiegniętym kilometrem dorzucać cegłę do plecaka, bo coś mu za dobrze idzie i zmęczyć się nie może :/

Za jaja się powinno tych "fachowców" powywieszać.

Piterson
19-01-13, 11:51
Przez 10 tys km dolałem 2 l oleju czyli wychodzi 0,2l/1000km
silnik d14a4, przebieg wg.licznika 186tys. olej mobil10w40

RRa
19-01-13, 11:58
Jakiś bolek w stodole wymyślił, że czym starszy i o większym przebiegu silnik, tym zalewamy go gęstszym (gorszym) olejem.
x2
mi też "mechanik" zalecił zalanie silnika najtańszym najgęstszym olejem bo przebieg duży i przy gazowaniu kopci już na niebiesko.



Czy Ty naprawdę myślisz , że na tym forum są sami idioci?... Dla mnie to między bajki takie opowieści i odnoszę wrażenie , że kogoś tu ostro fantazja poniosła.
wcale nie opowiadam bajek i nie mówię tu, że valvoline naprawia zajechane silniki etc. jestem jednak pewien, że niewielkie wycieki spod pokrywy zaworów i miski zniknęły a na bagnecie jaki poziom oleju był - taki jest.
co do lotosa.. może był zbyt gęsty?

Ty wierzyć i spinać się nie musisz ponieważ ten kto zna moje auto i mnie wie, że ściemniać nie muszę oraz nie handluję valvolinem, a tym bardziej go nie reklamuje.

krzyzak88
19-01-13, 16:41
to i ja dorzuce 3 grosze:
silnik D15Z6
olej - valvo synpower 5w40
zuzycie - jakies 0,1 na 1000km, przy normalnej jezdzie brak zuzycia.
przebieg - ok 160kkm
a i dodam ze przechodzilem z polsyntetyka na pelen syntetyk i jak widac silnik nie "wybuchl":]

Hondziarz84
19-01-13, 16:47
D14A2 wcześniej brał około 0.25l/12000km teraz zmieniona uszczelka pod deklem, uszczelki pod świecami i przez 4000km nic nie ubyło zobaczymy jak dalej:) A przebieg 310000km:) Jeżdżę na Shellu albo Elfie 10W40. Ale do 270000km zalewany był Motul 5W40 lub Elf 5W40.

Jedras
19-01-13, 16:48
Ode mnie tez sprawozdanie:)

Silnik: B18C4
Przebieg:211k km
Olej:Motul 8100 X-Cess (5W40)

Od wymiany do wymiany 0.8-0.9 ltr

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Mathius4
20-01-13, 22:05
Historie się tu tworzą rodem z baśnie andersena...

Mam D14, jeździł na syfie od Castrola 10w40, przebieg 220k. Pobór oleju był znaczny, minimum 0,5l/1000km, szczególnie przy jeździe "w miejscu".

Zalałem Valvo 10w40 - zero reakcji, spalanie oliwy na takim samym poziomie, dodatkowo pojawiała się niezła niebieska chmura przy hamowaniu silnikiem i ostrym kręceniu..

Tak silnik śmigał, zrobił jakieś 6tys na tym Valvo po miejscu i doczekał się dłuższej trasy 400km, 90% to autostrada i droga ekspresowa - dostał w dupę, cały czas na wysokich (4-6tys) obrotach.

Efekt? Dopiero po przejechaniu tych 6k na Valvo + ostrym przepaleniu silnika (pewnie wypalił nagary i syfy z Castrola) naprawdę znacząco spadło zużycie oleju, nie powiem dokładnie, ale praktycznie nie dolewam, przestał dymić i wszystko jest OK. Wcześniej w kabinie czuć było wyraźnie zapach spalonego oleju, teraz tego nie ma.

Wniosek ? Nie ma takich bajek, że ktoś zmieni nagle olej na Valvo zrobi czary mary i silnik przestanie brać olej... To są fakty, że Valvo zmniejsza zużycie, ale nie odrazu i nie nagle..

RRa
21-01-13, 09:11
(pewnie wypalił nagary i syfy z Castrola)
czary mary i pobór oleju jeszcze bardziej by wzrósł :rolleyes:
koniec ot

remo_02
21-01-13, 11:19
seria d13b2,brak poboru oleju i tak ma byc:)

Michał102
21-01-13, 12:44
czary mary i pobór oleju jeszcze bardziej by wzrósł :rolleyes:
koniec ot

Niekoniecznie. Jeśli te syfy pozaklejały pierścienie, to wypłukanie ich może znacząco zmniejszyć zużycie oleju.

Dlatego też w Hondowskich silnikach tak ważne jest, by jeździć możliwie jak najdłużej na porządnych olejach. Nie słuchać "mietków" (bez urazy dla Mietków oczywiście:)) ze stodoły, że jak auto ma już te 150tyś+, to lejemy gorszy/gęstszy olej, bo to przecież stary trup i nie warto już jeździć na syntetyku.

Robson
21-01-13, 20:51
D14Z2, mam przejechane prawie 200.000, auto mam już 4 lata i żadnego ubytku nie było, nic nie dolewam od wymiany do wymiany. Dodam, że od początku jeżdżę na Castrolu - 5W40. Najpierw był to bodajże GTX Magnatec, teraz mam Edge. Wiem, że większość nie poleca Castrola, ale ja nie narzekam :)

Mathius4
21-01-13, 22:00
czary mary i pobór oleju jeszcze bardziej by wzrósł :rolleyes:
koniec ot

Chodzi o nagar i syfy na pierścieniach jak kolega niżej napisał...

Castrol jest nie taki zły - ale oryginalny Castrol a nie rozlewany w Polsce nikt do konca nie wie gdzie...

kruszyna9227
22-01-13, 19:45
Civic d14a4 98r serwisowany regularnie co 10kkm prze Auto West Wwa, caly czas jezdzil na Shell'u 5W40, po kupnie zmienilem na Motul 8100 X-Cess 5w40. Na oleju zrobione jakies 8kkm i zero dolewek, filtr oleju OEM Honda:) Bede zmienial co 10kkm. Aaa Przebieg 180 kkm 100% prawdziwy

michallos
27-01-13, 12:08
Del Sol z zeswapowanym B18C4 bez żadnych modyfikacji. Przebieg podobno ~140kkm. Ubytek oleju - nie zauważyłem takiego.

Sgt
27-01-13, 12:24
D14A3 pił 0.8l/1kkm lotosa 10W40. Wymiana prowadnic zaworowych i pierścieni. Od 10kkm nie zauważyłem ubytku na castrolu 10W40.

Yotomeczek86
27-01-13, 19:53
Historie się tu tworzą rodem z baśnie andersena...

Mam D14, jeździł na syfie od Castrola 10w40, przebieg 220k. Pobór oleju był znaczny, minimum 0,5l/1000km, szczególnie przy jeździe "w miejscu".

Zalałem Valvo 10w40 - zero reakcji, spalanie oliwy na takim samym poziomie, dodatkowo pojawiała się niezła niebieska chmura przy hamowaniu silnikiem i ostrym kręceniu..

Tak silnik śmigał, zrobił jakieś 6tys na tym Valvo po miejscu i doczekał się dłuższej trasy 400km, 90% to autostrada i droga ekspresowa - dostał w dupę, cały czas na wysokich (4-6tys) obrotach.

Efekt? Dopiero po przejechaniu tych 6k na Valvo + ostrym przepaleniu silnika (pewnie wypalił nagary i syfy z Castrola) naprawdę znacząco spadło zużycie oleju, nie powiem dokładnie, ale praktycznie nie dolewam, przestał dymić i wszystko jest OK. Wcześniej w kabinie czuć było wyraźnie zapach spalonego oleju, teraz tego nie ma.

Wniosek ? Nie ma takich bajek, że ktoś zmieni nagle olej na Valvo zrobi czary mary i silnik przestanie brać olej... To są fakty, że Valvo zmniejsza zużycie, ale nie odrazu i nie nagle..

Kurde... a ja głupi byłem.... i remont robiłem, 3kzł wywaliłem a wystarczyło ~100zł i parę razy poupalać.. Ten olej cuda zdziałać potrafi :D Kolego, olej nie zastąpi zużytych pierścieni, wyrobionych prowadnic z uszczelniaczami oraz wyślizganych i jajowatych cylindrów. Obudź się z tej bajki ;)

billiejoe
27-01-13, 19:56
Kurde... a ja głupi byłem.... i remont robiłem, 3kzł wywaliłem a wystarczyło ~100zł i parę razy poupalać.. Ten olej cuda zdziałać potrafi :D Kolego, olej nie zastąpi zużytych pierścieni, wyrobionych prowadnic z uszczelniaczami oraz wyślizganych i jajowatych cylindrów. Obudź się z tej bajki ;)
Niech mimo wszystko nadal od czasu do czasu sprawdzi stan, wystarczy ;)

yarOo_krk
27-01-13, 20:32
a tak btw. czy valvoline maxlife rzeczywiście ma właściwości, które zmniejszają zużycie oleju czy jest to chwyt marketingowy?

Yotomeczek86
27-01-13, 20:34
Oczywiście jest szansa że ma jakieś właściwości - ale dużo ludzi pisało że nic nie dały a u innych cuda (patrz parę postów wyżej ;) ) lub jakiś minimalny spadek zapotrzebowania na olej. Pewnie jakiś rewitalizant w składzie posiada. Ale nie zastąpi to remontu w żadnym przypadku. A dodam od siebie i na swoim doświadczeniu, że im dłużej się odwleka remont tym niesie ze sobą większe koszty.

Mathius4
27-01-13, 22:44
Kolego, widzę nie przekonam Cię i naprawdę nie w tym mój cel... Nie napisałem, że silnik "cudem" się zregenerował - po prostu spalanie oleju znacznie spadło w porównaniu do syfu Castrola, na jakim jeździł wcześniej - rozbierałem nie jeden silnik (to że jestem mechanikiem samochodowym to juz inna sprawa) i wiem jak ten syf zawala silnik.

Nie rozbierałem jeszcze tego silnika i nie powiem Wam w jakim stanie są tam pierścienie, tuleje, uszczelniacze i gniazda, ale jak narazie z takim poborem oleju jaki ma nie mam zamiaru go rozbierać.

Dodam, że silnik ten jeździł nonstop na krótkich odcinkach w mieście przez kobietę, dopiero ja go "odmuliłem" i być może konkretne przepalenie miało znaczny wpływ na efekt jaki został uzyskany, Valvoline napewno temu nie zaszkodził i będę polecał ten olej w 100%.

Yotomeczek86
27-01-13, 23:29
Chodzi o to aby podejść na sucho do tej sprawy - bo wejdzie ktoś kto się nie zna tutaj na ten temat, poczyta, zaleje Valvo i będzie myślał że mu silnik nowy z tego zrobi. W Twoim przypadku może i pomogło.. ale nie oszukujmy się że w większości tylko i wyłącznie remont pomoże albo wymiana silnika tak jak u mnie.. bo nie było co ratować - tak, zwlekałem, dolewałem.. jeździłem normalnie i efektem tego była postukująca panewka, wał przytarty na 3 cyl oraz wywalona głowica w uj ( 8 prowadnic, nagar jak w kotle na węgiel, gniazda do wymiany, zawory tez ;) ) - dodam że silnik jeździł, i miał swoją moc. Ahaa żeby nie było, oleju zawsze miał pod dostatkiem i nie byle co.. Bo pierw Motul, potem Mobil1 ale org - 10W40 oczywiście.

michas777
29-01-13, 23:57
D15B7 około 1 litra na 500km

Guscioren
30-01-13, 14:43
D15B7 około 1 litra na 500km
O proszę honda na olej :D
Ciekaw jestem czy mi coś zejdzie spalanie oleju po wymianie oringu w aparacie i uszczelki pod Vteckiem ^^

niuniexPL
30-01-13, 14:56
a tak btw. czy valvoline maxlife rzeczywiście ma właściwości, które zmniejszają zużycie oleju czy jest to chwyt marketingowy?


U mnie bierze jakieś 0,2L / 3000km mniej niż brał Mobil :) Zużycie oleju - 1L/~3000km

soha93
30-01-13, 15:33
d15b2 zużycie oleju masakryczne 1l / 100 km coś koło tego ;//

Michał102
30-01-13, 22:07
d15b2 zużycie oleju masakryczne 1l / 100 km coś koło tego ;//

Jaja sobie robisz;)
Przy takim zużyciu oleju byłaby za Tobą taka chmura, że pierwszy lepszy partol miśków i masz po dowodzie:p

Brylant1
31-01-13, 01:36
Jaja sobie robisz;)
Przy takim zużyciu oleju byłaby za Tobą taka chmura, że pierwszy lepszy partol miśków i masz po dowodzie:p

Mi sie udalo dojsc w kiedys w d15 DO 1L na 300km, kopciuch niesamowity.

Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!

damian.n
31-01-13, 02:12
d15b2 zużycie oleju masakryczne 1l / 100 km coś koło tego ;//


Mi sie udalo dojsc w kiedys w d15 DO 1L na 300km, kopciuch niesamowity.

Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!

bardzo interesujące wyniki ;) do takich spalań powinni zrobić na stacjach dystrybutory z olejem :cool:

Brylant1
31-01-13, 02:44
Ja sobie dawalem rade z banka 5l oleju przepracowanego w bagarzniku;-)

Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!

Camellia Racing
31-01-13, 07:49
Ładnymi trupami ludzie jeżdżą...

Maskunt
31-01-13, 09:53
Też miałem litr/300km po swapie :D Pierścienie olejowe się zapiekły ale dziwna sprawa, bo chmury za sobą nie widziałem.

naitsyrk
31-01-13, 12:26
:D

billiejoe
31-01-13, 12:33
Jak tyle bierze oliwy i nie kopci to chyba macie dziurawy wydech i ucieka pod autem :D

Michał102
31-01-13, 17:09
Niemożliwym jest, żeby przy takim przepale oliwy nie zauważyć dymu. Mój poprzedni dezel jak już brał ~0,7l./1000km, to podczas dłuższego hamowania silnikiem i późniejszym dodaniu gazu było za mną dosłownie ciemno - jak jechało za mną jakieś auto to znikało w kłębach niebieskiego dymu. Wyobrażam sobie jak taki ktoś jadący za mną musiał kur*ować:p

damian.n
31-01-13, 18:08
Niemożliwym jest, żeby przy takim przepale oliwy nie zauważyć dymu. Mój poprzedni dezel jak już brał ~0,7l./1000km, to podczas dłuższego hamowania silnikiem i późniejszym dodaniu gazu było za mną dosłownie ciemno - jak jechało za mną jakieś auto to znikało w kłębach niebieskiego dymu. Wyobrażam sobie jak taki ktoś jadący za mną musiał kur*ować:p

uczucie pewnie podobne do tego jak się jedzie za starą ciężarówką albo autobusem

Michał102
31-01-13, 18:16
Albo i gorzej:p Cholernie było mi wstyd jeździć takim kopciuchem i to był u mnie główny argument za szybkim remontem/wymianą silnika.

damian.n
31-01-13, 18:21
Albo i gorzej:p Cholernie było mi wstyd jeździć takim kopciuchem i to był u mnie główny argument za szybkim remontem/wymianą silnika.

z drugiej strony to dobry argument aby jeździć na niskich obrotach :cool:

Michał102
31-01-13, 18:24
U mnie niskie obroty nic nie poprawiały w tym aspekcie... wystarczyło zdjąć nogę z gazu, ujechać tak kawałek i znowu delikatnie noga na gaz i z tyłu zasłona dymna jak na szkółce w wojsku:cool:

damian.n
31-01-13, 18:34
U mnie niskie obroty nic nie poprawiały w tym aspekcie... wystarczyło zdjąć nogę z gazu, ujechać tak kawałek i znowu delikatnie noga na gaz i z tyłu zasłona dymna jak na szkółce w wojsku:cool:

z ciekawości jaki silnik miałeś tak dojechany? remont czy swap pomógł?

Guscioren
31-01-13, 18:39
Jaja sobie robisz;)
Przy takim zużyciu oleju byłaby za Tobą taka chmura, że pierwszy lepszy partol miśków i masz po dowodzie:p

Jeszcze ze 2 strony i będziecie pisać że musicie mieć bańkę 20l na dachu żeby dojechać do teściowej.

Michał102
31-01-13, 18:39
z ciekawości jaki silnik miałeś tak dojechany? remont czy swap pomógł?

Było to oryginalne D14A4 z mojej EJ'ki. Silnik poszedł na złom, a w jego miejsce wskoczył świeżo wyremontowany D16Y8:)

piotreek23
31-01-13, 18:49
Jeszcze ze 2 strony i będziecie pisać że musicie mieć bańkę 20l na dachu żeby dojechać do teściowej.
A nie lepiej w zbiornik od spryskiwaczy?? Odczepiasz rurki od spryskiwacza, otwór w korku oleju :) mocujesz uszczelniasz i jedziesz. Jak ci się lampka zapali, manetka i pompuje aż nie zgaśnie :P


U mnie na D14Z2 178kkm zużycie jakieś ~0.3 na 1000 ale silnik się poci i czeka mnie wymiana uszczelniaczy przy rozrządzie i skrzyni biegów.

Camellia Racing
31-01-13, 23:32
A nie lepiej w zbiornik od spryskiwaczy?? Odczepiasz rurki od spryskiwacza, otwór w korku oleju mocujesz uszczelniasz i jedziesz. Jak ci się lampka zapali, manetka i pompuje aż nie zgaśnie :P

W Hondzie jak lampka się zapali to już jest po zabawie ;>

civiccoupeB7
31-01-13, 23:36
D15B7 przebieg na tą chwile 184... km z kawałkiem, zalany Castrol Magnatec 10W/40. na 6000 km 3 setki nie więcej :)

airman
31-01-13, 23:37
Hehe też czytałem, że 0,3 Bara zadowala czujnik seryjny??? Service limit dla D to 0,7 :]

civiccoupeB7
31-01-13, 23:43
0,7 ?? to mieszcze się w normie :) ale i tak będę planował remoncik albo swap

Maskunt
01-02-13, 09:16
Nie wiem gdzie ten litr mi spieprzył wtedy, czułem tylko smród, dymu nie widziałem. Dobrze, że jak na razie dobre pół roku żadnego ubytku :)

kappa
01-02-13, 09:32
To ja mam do Was pytanie. Jeżdżę na motulu 6100.

Od wymiany przez 5000 km mój d15z6 wziął max 200ml oleju.
Po przejechaniu kolejnych 2000km (od 5000 - 7000km - nie puszczał dymka, nie dymił na niebiesko, wszystko było ok) wziął niecały litr tego oleju.
Dolałem do połowy miarki bagnetu.
Teraz mam przejechane 8000km nie zużył go praktycznie wcale (odkąd dolałem do połowy bagnetu nie bierze praktycznie w ogóle) .. WTF?

Dlaczego przez 2000km zużył tego oleju tak dużo (wcześniej nic, i potem też praktycznie nic)?

Camellia Racing
01-02-13, 10:03
Też mam takie jazdy, że czasem pół litra zniknie a czasem go dobrze na trasie przetrzepie i w zakrętach i nic nie ubędzie...
Nie wiem też czemu co i jak :D

civiccoupeB7
02-02-13, 13:56
u mnie też tak czasem jest mimo paru setek które pobiera ale jak mi się zdarzy troszkę więcej jak weźmie to tylko spowodowane jest tym że wysoko ją kręce i wtedy wiadomo zabawa jest fajna powyżej 4,5 tys. obrotów ale musi wziąść ten olej:) coś za coś:)

soha93
02-02-13, 18:00
bardzo interesujące wyniki ;) do takich spalań powinni zrobić na stacjach dystrybutory z olejem :cool:

heh chciałbym, żeby to były jaja ale niestety tak nie jest :( raz jak kumpel za mną jechał a3 to musiał mnie wyprzedzić bo nie mógł oddychać w aucie a jak zrobiłem przegazówke na podziemnym parkingu to nic nie było widać :) biała mgła. Na szczęście w tym miesiącu robie przekładke i mam nadzieje, że ten silnik będzie w lepszym stanie niż obecny :)

RRa
02-02-13, 20:28
biała mgła
to nie olej :rolleyes:

damian.n
02-02-13, 23:19
to nie olej :rolleyes:

może lał wodę zamiast oleju? :cool:

soha93
03-02-13, 16:15
to nie olej :rolleyes:

to co ? śnieg mi z wydechu wywala ? nie olej a śmierdzi jak sku*wysyn ? chyba wiem co leje do silnika !!!


może lał wodę zamiast oleju? :cool:

nie wodę tylko sikałem do silnika :) i to przez to.

Guscioren
03-02-13, 17:35
to co ? śnieg mi z wydechu wywala ? nie olej a śmierdzi jak sku*wysyn ? chyba wiem co leje do silnika !!!



nie wodę tylko sikałem do silnika :) i to przez to.
Skoro tłumaczysz że to była biała chmura to jak miał być olej?

soha93
03-02-13, 19:53
Skoro tłumaczysz że to była biała chmura to jak miał być olej?
czyli gdzie by uciekał ten olej skoro to nie on jest spalany ? uszczelniacze zaworowe sa do wymiany i z tego co mi mówił mechanik to jeszcze pierścienie olejowe są zużyte.

Mathius4
03-02-13, 20:35
Spalany olej dymi na niebiesko... Biały dym to spalana woda...

BlackEG4
04-02-13, 13:14
EG4 d15b2 olej Valvoline Max Life 10w40 przebieg 216kkm na 18 tys dolałem 2ltr i nie była to raczej ekonomiczna jazda ... a dymi raczej przykoncu troche ... niebieskim ;P

kruczekvu
04-02-13, 14:09
na 18 tys dolałem 2ltr
Ładnie
Nie za dużo na oleju zwłaszcza jak w palnik dajesz ?

damian.n
04-02-13, 15:22
Ładnie
Nie za dużo na oleju zwłaszcza jak w palnik dajesz ?

może w miedzy czasie zmieniał olej, a jeżeli nie to przebieg trochę za duży

kruczekvu
04-02-13, 15:32
może w miedzy czasie zmieniał olej,
No ale nie napisał tego więc różnie można wnioski wyciągać

damian.n
04-02-13, 16:36
No ale nie napisał tego więc różnie można wnioski wyciągać

po tym jak napisał też miałem pierwszą myśl, że tyle czasu nie zmieniał oleju bo tak to brzmi
czekamy aż BlackEG4 rozwieje nasz dylemat

Mathius4
04-02-13, 19:11
Są tacy co i 20-30tys na oleju robią...

Camellia Racing
04-02-13, 20:24
Tak, ja zrobiłem ponad 30 tys na oleju i wcale go nie ubywało :)

Mathius4
05-02-13, 00:07
"Fajnie" wygląda filtr wewnątrz po przejechaniu tych 30tys.. ;)

Michał102
05-02-13, 11:19
Ja znam typa, co w ogóle oleju i filtra nie zmienia... robi tylko dolewki (zużycie ma małe, więc często nie dolewa).
Jakiś idiota mu tak kiedyś doradził i zrobił tak już ponad 50tyś. km. Najgorsze jest to, że koleś należy do tzw. "betonów" i jak raz coś usłyszał, tak już nic innego mu nie wpoisz;)

PS. ciekaw jestem jak długo silnik to wytrzyma. Auto to jakiś starszy kanciaty Passat 1.9 TDI.

kruczekvu
05-02-13, 16:54
Auto to jakiś starszy kanciaty Passat 1.9 TDI.
Nie będzie żale jak padnie
Jednego mniej
A tak serio to dla mnie głupota i chyba za dużo wiara kasy ma żeby ryzykować

damian.n
05-02-13, 17:01
może chce zajechać to auto i sprawdza ile wytrzyma :cool:

medyss
30-04-13, 18:13
Witam!
Może tu ktoś coś konkretnego mi zdiagnozuje Otóż odkąd mam H zauważyłem ubytki oleju (byłem o tym poinformowany) ale dość dziwne są te ubytki... Sprawa wygląda tak: Jak jeżdżę poniżej 3 tys obr to na 1000km weźmie z 100ml oleju, a jak jężdżę i nie oszczędzam czyli pałowanie pod odcine to chla jak poparana.. z 450ml na 1000km wtedy weźmie. Rano zawsze jak odpale to leci niebieski dymek, po 5 minutach już żadnego dymku nie ma, przy odcince raz sobie walnęła na czarno i przy dodawaniu gazu delikatnie na biało ale to jak obr idą do odciny i na postoju. Zwykle jak jadę nie widać żadnego dymu i jak się rozgrzeje też nie ma go wgl. Co jest do wymiany? Uszczelniacze zaworowe ? Pierścienie ? Prosiłbym o porady

Inside4
30-04-13, 18:21
Co wtym dziwnego że więcej łyka na wyższych obrotach?
Jak ci przeszkadzają takie ubytki to remoncik.Jaki masz silnik?

billiejoe
30-04-13, 18:33
Wiele może być do wymiany, tanio nie będzie :) Jeździj i ciesz się autem :)

medyss
30-04-13, 18:44
d14a3 :p to mówicie żeby takimi ilościami się nie przejmować ? Dobra to się odezwę jak zacznie brać 1l na 1000km ;)

Inside4
30-04-13, 19:10
Spróbuj zmienić olej na np.valvoline maxlife 10w40 zależy też na czym jeździsz,może poprzedni właściciel lał coś taniego?

Yotomeczek86
30-04-13, 22:34
Wymień silnik... słupek kosztuje mało a i dużo nie jest zajechanych. Niema co remontować

RRa
30-04-13, 23:20
Wymień silnik... słupek kosztuje mało a i dużo nie jest zajechanych. Niema co remontować

odwieczny dylemat. i odwieczny spór

Yotomeczek86
30-04-13, 23:24
odwieczny dylemat. i odwieczny spór

No powiedz mi czy sens remontu D14 jest? D15B i każdy Vtec owszem...

lozek
30-04-13, 23:33
No powiedz mi czy sens remontu D14 jest? D15B i każdy Vtec owszem...

nie ma. ja np. sprzedałem słupek za 350zł a oleju to ni ch*ja on wziąć nie chciał ;) był mega zdrowy.

RRa
30-04-13, 23:53
No powiedz mi czy sens remontu D14 jest? D15B i każdy Vtec owszem...

ja powiem, że jest sens. ty powiesz, że nie.
każdy uważa inaczej.
ja mam D15B2 i jestem w trakcie remontu. Wolę odpicować tego muła i nim jeździć, aż blacha się posypie niż opchnąć komuś za tysiaka auto i jeździć busem. Polskie realia. Nie każdego stać żeby dołożyć 10k i kupić lepsze auto niż ma się teraz. Sprzedam auto za 1k dołożę 3k i kupię może złom może coś do polatania przez kilka miesięcy..
Każdy wie co ma w portfelu i co ma zrobić ze swoją kasą ;]
a remont ? to skomplikowany temat i trzeba się dużo naczytać żeby coś z tego wyszło

Inside4
01-05-13, 08:18
Temat za bardzo się rozciąga. Jeździj dalej zbieraj kase na jakiegoś swapa bo i tak prędzej czy później mocy ci będzie brakowało.

medyss
01-05-13, 09:07
Poprzednik lał castrola 10w40 i ja też teraz zalałem castrola magnatec 10w40 no i go żre :p Właśnie z hondą mam dylemat, bo chciałbym auto komfortowe a civic tego nie daje... i myślę za jakiś roczek zmienić go na lexusa... lecz civic ale daje coś więcej bo zapier**ala jak głupi ;) Dopiero jakieś beemki ponad 2 litrowe mnie wyprzedzają :p ale wróćmy do tematu. Czyli na dzień dzisiejszy spróbuję zalać tym valvoline i zobaczę co się będzie działo. Nie ukrywam że przydałaby się jakaś b-seria pod maską ale znów pojawia się dylemat czy ładować kase w tego czy zbierać na tego lexusa :p Czyli co... narazie mam jeździć dopóki będzie żerł 1l na 1000km i dopiero słupek wymieniać ? Bo akurat wymienić mogę sobie sam, zwłaszcza że na ten sam silnik :p

RRa
01-05-13, 09:22
narazie mam jeździć dopóki będzie żerł 1l na 1000km i dopiero słupek wymieniać ?

głupie pytanie;] każdy by zrobił inaczej. zdecyduj sam. my możemy Ci życzyć szerokości i przyczepności.
yo

Inside4
01-05-13, 09:31
Na rok to nie ma sensu co kolwiek robić.

medyss
01-05-13, 09:44
no to dobra, dzięki za opinię. Pozdrawiam :)

Seweryn
01-05-13, 21:40
Moja Halina coś tam połykała między zmianami oleju - jakieś pół litra, może do litra. Jeździłem na 5W40 (no name oraz Motul X-clean) i na niefirmowym filtrze oleju. Ostatnio założyłem filtr Hondy oraz wlałem przy wymianie olej 0W40 Mobil 1. Od wymiany jest nakręcone jakies 6 tys. km i stan oleju tym razem bez zmian! Podejrzewam, że wcześniej olej mógł podciekać przy uszczelce filtra, ale nigdy nie było plam pod samochodem. Nie wiem co o tym myśleć. Przebieg ok. 125 tys km od nowości.

sadam
01-05-13, 21:55
ja też teraz zalałem castrola magnatec 10w40 no i go żre
zmień olej ;)
mi w yarisie przez 12tys km wciągnął 3l Castrola, a moje auto nawet dymka nie puszcza.
motula zżerał tylko 1l a jeżdże dosyć dynamicznie :)

medyss
02-05-13, 10:44
kurde a moi starzy też mają yarisa 1.0 od nowości i nic nie żre, a jeździ na castrolu i to niewymienianym przez jakieś 60tys km xd i kurna, pałowałem te auto dopóki nie miałem hondy zrobiłem 10tys km i nic nie zżerł :p cały czas na v max wyciągałem :D a każdy bieg do odciny, a ten mały bzyk i tak spalił nie więcej niż 8l :D Co prawda ma dopiero 118 000 km :p

RRa
02-05-13, 12:52
starzy też mają yarisa 1.0 od nowości
to jest ta róznica.
a jak auto miało już przed toba X właścicieli, każdy mało dbał albo wcale to nie ma się co dziwić.
+ to, że Hania to "auto sportowe", często jest pałowane i jeżdżą nim w większości młodzi napaleńce. OFC bez urazy

medyss
02-05-13, 14:21
no to jest prawda :p właśnie ja szukałem takiego auta, żeby tak wyglądało i miało zacięcie no i ot co, właśnie jak mówisz. Z tym że inne marki takie jak np seat ibiza ma silnik 1.4 i do codziennej jazdy jeździ się nim o wiele przyjemniej gdyż moment jest na dole i wystarczy lekko musnąć gaz a już idzie, za to honda minimum 4 tys obr żeby szlo :p No ale dobra, nie robię już off topu. Piszmy o olejach :p

Infi
02-05-13, 14:44
kurde a moi starzy też mają yarisa 1.0 od nowości i nic nie żre, a jeździ na castrolu i to niewymienianym przez jakieś 60tys km xd i kurna, pałowałem te auto dopóki nie miałem hondy zrobiłem 10tys km i nic nie zżerł :p cały czas na v max wyciągałem :D a każdy bieg do odciny, a ten mały bzyk i tak spalił nie więcej niż 8l :D Co prawda ma dopiero 118 000 km :p
taa a wiesz czemu nic nie wciaga bo tam nie ma juz oleju tylko jest gesta smola. wiec lepiej juz nie zmieniac bo jak zalejesz swiezego oleju to sie zaczna cuda ze znikajacym olejem

medyss
02-05-13, 18:53
nie strasz ... xD sprawdzam mu cały czas i ma ponad full i olej rzadki jest :p

Mathius4
03-05-13, 12:05
Smoki w tej bajce też były ?...

Prawda jest taka, że po prostu silniki Hondy mają problem ze spalaniem oleju i tak jak ze swojej niezawodności, ciągłego kręcenia do odcięcia i wysokich obrotów słyną również ze spalania oleju, tak było, jest i będzie...

Poza tym, silniki o których mówimy montowane w IV. V, VI gen mają już te 20lat i x przebiegu także czego oczekiwać...

billiejoe
03-05-13, 12:16
Przebieg przebiegiem ale 1.0 z TS'em ma nie wiele wspólnego :)

birchie
03-05-13, 13:36
Prawda jest taka, że po prostu silniki Hondy mają problem ze spalaniem oleju i tak jak ze swojej niezawodności, ciągłego kręcenia do odcięcia i wysokich obrotów słyną również ze spalania oleju, tak było, jest i będzie...

Co jest szkodliwą plotką, bo mialem D14 i mam D13, a żaden z nich nie brał oleju. Fama o wielkim poborze oleju wynika zz zakatowania niektórych jednostek, ale było już o tym na forum 100 razy...

Michał102
03-05-13, 14:24
wynika zz zakatowania niektórych jednostek

A do tego zakatowania przyczyniają się nasi "mechanicy" rodem z PRL'u: "150 tyś. km? Łooo kur*a, lej pan mineralny!"

medyss
03-05-13, 14:31
czyli co... niby zdrowej d14 to już nie idzie znaleźć .. ? a jak się znajdzie taka ktora nie bierze oleju to przebieg ma ponad 300 tys km i szczerze to ja bym tego nie chciał pchac do auta bo moim zdaniem to lada dzień może zacząć żreć olej.

Michał102
03-05-13, 14:36
No i co z tego, że ma 300 tyś. Jak jest zadbana, to jeszcze z 200 zrobi lekką ręką. Dobry olej, częste przeglądy, jazda z głową (nie katowanie na zimnym) itd. to podstawa. "Jak dbasz, tak masz". A jak ktoś szuka nastoletniego Civic'a z przebiegiem ~150 tyś. km., to trzeba udać się do handlarza. U nich takich całe mnóstwo:)

krzyzak88
03-05-13, 16:28
Dokładnie jest tak jak ktoś napisał wyżej, plotki o braniu oleju przez Hondy bierze się z tego ze jest to auto często Katowane przez kierowców którzy nawet nie zaczekaja aż silnik złapie odpowiednia temp. Ja mam 160 tys. Przebiegu i wlany full syntetyk i spalania oleju nie zauważyłem, a sprawdzam stan oleju.

RRa
03-05-13, 16:31
nasi "mechanicy" rodem z PRL'u: "150 tyś. km? Łooo kur*a, lej pan mineralny!"

też dostałem taką propozycję i niestety się skusiłem. mineralnego lotosa brał więcej niż półsyntetycznego bodajże GM.


No i co z tego, że ma 300 tyś. Jak jest zadbana, to jeszcze z 200 zrobi lekką ręką. Dobry olej, częste przeglądy, jazda z głową (nie katowanie na zimnym) itd. to podstawa. "Jak dbasz, tak masz". A jak ktoś szuka nastoletniego Civic'a z przebiegiem ~150 tyś. km., to trzeba udać się do handlarza. U nich takich całe mnóstwo

100% prawda

mirasek
03-05-13, 16:42
Duże znaczenie ma sposób eksploatacji, i nie mówię tu o pałowaniu na zimnym czy zaniedbaniu filtrów/oleju. Emerycko po mieście może zrobiłyby i pół miliona km ale jeżdżąc dynamicznie, główne w trasie, mały litraż choćby nie wiem jak zadbany i serwisowany, nie wytrzyma dużego przelotu bez objawów zużycia się.

medyss
03-05-13, 18:14
no ja dbam o silnik, dopóki nie załapie temperatury jadę delikatnie do 3 tys obr i zmiana biegu, także nie ma mowy o katowaniu na zimnym. Dopiero jak się dobrze rozgrzeje to pociskam ostro... Tylko się zastanawiam, bo niby mój ma 178tys km ale nie mam żadnej książki potwierdzającej ten przebieg, jedynie mogę powiedzieć że wnętrze to potwierdza a silnik... olej wpieprza, czy to możliwe że poprzedni właściciel go tak spałował ? Bo ja jestem 3cim właścicielem i to moje pierwsze autko więc dbam jak mogę o nie i dlatego się martwię :p

Michał102
03-05-13, 18:23
Ja jak kupowałem swoja hondę, to na liczniku miała jakieś 165 tyś. km. Jednak przebieg rzeczywisty oceniam na 350-400 tyś. km. Silnik był na wykończeniu już w momencie zakupu, jednak handlarzyna zalał go motodoktorem i żadnych dymów nie puszczał. Po zmianie oleju było już za mną ciemno;)

Chociaż są i tego plusy, bo totalnie zajechany silnik zmusił mnie do swapa, a że buda jest w 100% bezwypadkowa i wyjątkowo zdrowa, to warto było:)

medyss
03-05-13, 20:44
łoo to mój jeszcze nie jest taki zjechany :D do 100 ma 10 sek a seria totalna, aby koncowy jakis przerabiany, dopiero teraz wlecial dolot to może ma mniej do 100 ale watpie. Przy odcince no raz na 10 odcięć puści czarny dym lub przy przegazówie delikatnie też puści ale to tak sporadycznie się zdarza. Z tego można wywnioskować że kompresje jeszcze ma i moc trzyma skoro tak chodzi :p

Michał102
03-05-13, 21:32
To ile ma do setki nie ma nic do rzeczy. Hondy, które żłopią olej litrami jeżdżą jak nowe z fabryki:)
Mój brał koło litra/1000km i też setkę robił w 10 sek. z małym hakiem:)

To nie szajswagen, że jak zaczyna brać olej, to już nie ma siły jechać:p

Mathius4
04-05-13, 14:02
A dlaczego? Bo Honda ma ujowo zaprojektowaną ochronę przeciw spalaniu oleju, pierścienie uszczelniające sa OK i dlatego silnik spalający 1l/1000km pięknie goni do przodu wyciskając na cylindrach po 13 bar, ale jeden cienki zgarniający nie wyrabia i przy wyższych przebiegach i pałowaniu silnika po prostu nie zgarnia całego filmu olejowego z tulei, przez co olej jest spalany...

D13 to inna bajka, tam zgarniający jest znacznie masywniejszy i dlatego D13 słyną z tego, że są odporne na spalanie oleju, reszta silników ma z tym problem, oczywiście wiadomo, że to zależy od serwisowania i stylu jazdy i również zgadzam się z tym, że większość właścicieli tych samochodów to "młodzi-gniewni" i stąd bierze się taka opinia a nie inna.

medyss
04-05-13, 15:08
a więc z tych cienkich pierścieni wynika cały sekret spalania oleju... :p

arko1233
04-05-13, 17:02
D16Y2 , spalony olej ? znam gościa;) dokładnie to nie mierzyłem, ale zauważam go znacznie po pałowaniu silnika a przebieg? podobno lekko ponad 200k + podtlenek LPG od niedawna

Jookoozzz
05-05-13, 13:48
Wkleje sie w temat...mam 1.3 i kartka z oleju to shell 15w40... czy da rady teraz wyminic na 10w40 i co proponujecie?

Mathius4
05-05-13, 13:53
Wymień, zobaczysz co się będzie działo, jak masz silnik w dobrym stanie to nic mu nie będzie, jak masz dojechany przez olej to zacznie podbierać znaczne jego ilości...

Spala Ci aktualnie coś oleju ?

Seweryn
05-05-13, 14:08
Wymień, zobaczysz co się będzie działo, jak masz silnik w dobrym stanie to nic mu nie będzie, jak masz dojechany przez olej to zacznie podbierać znaczne jego ilości...

Nie jestem pewien skąd te toerie o silnikach nagle biorących olej lepszy po przejściu z gorszego. Prawie każdy olej XW40 (czy to 5W40 czy 15W40) będzie miał bardzo zbliżoną lepkość w temperaturze pracy i "branie" oleju będzie na podobnym poziomie. Do tego oleje syntetyczne mają lepszą stabilność termiczną, więc ptrzy ostrej jeździe silnik spali mniej oleju 5W40 niż 15W40.

Jookoozzz
05-05-13, 16:46
Wymień, zobaczysz co się będzie działo, jak masz silnik w dobrym stanie to nic mu nie będzie, jak masz dojechany przez olej to zacznie podbierać znaczne jego ilości...

Spala Ci aktualnie coś oleju ?
Autko mam 3 tyg. Krece nim niekiedy ile sie da...juz ponad 1k km zrobilem i jak jest polowa miarki to trzyma sie dalej...nie kopci itd...czyli moge smialo zlec stary i wlac 10w40 ?

Mathius4
05-05-13, 17:07
Nie jestem pewien skąd te toerie o silnikach nagle biorących olej lepszy po przejściu z gorszego. Prawie każdy olej XW40 (czy to 5W40 czy 15W40) będzie miał bardzo zbliżoną lepkość w temperaturze pracy i "branie" oleju będzie na podobnym poziomie. Do tego oleje syntetyczne mają lepszą stabilność termiczną, więc ptrzy ostrej jeździe silnik spali mniej oleju 5W40 niż 15W40.

Stąd ta teoria, ponieważ oleje słabej jakości zostawiają w znacznym stopniu nagar na częściach silnika i liczny syf, oklejający na czym się tylko da. Wlewając olej znacznie wyższej jakości możemy doprowadzić do "wyczyszczenia" silnika, co jest niewątpliwie dużą zaletą, lecz po takim wyczyszczeniu silnik wypracowany może pobierać znacznie większe ilości oleju spowodowane rozszczelnieniem tego, co wcześniej zakleił nagar.

Znaczny wpływ ma to, na jakim mineralnym oleju wcześniej nasz silnik jeździł i jak długo był na nim eksploatowany.

Tak, zgadza się, że po rozgrzaniu silnika do optymalnej temperatury pracy gęstość oleju czy to 5 czy 10 czy 15w40 jest podobna, ale zanim dojdzie do tego rozgrzania a szczególnie w okresie zimowym tarcie na oleju 15w jest znacznie większe niż na 5w, ponieważ zanim on się rozgrzeje i dotrze do każdego zakątku silnika upłynie trochę czasu.


Do kolegi wyżej - tak, zmieniaj tego minerała przy najbliższej możliwej okazji. Ja bym wlał na początek jakiś tańszy i gorszy jakościowo olej 10w40, dla przepłukania silnika, przejechałbym na nim jakiś 1tys km i wtedy wlał już olej odpowiedni :)

Jookoozzz
05-05-13, 17:15
Ok wiec tak zrobie...dzieki za porade...

medyss
05-05-13, 17:46
ja jeszcze mam pytanko, żeby nie zakładać nowego tematu tu napisze. Otóż zauważyłem że płyn chłodniczy jest dość dziwny, niebieski i śliski, w zbiorniczku jest max. Możliwe jest to że olej ubywa bo wszystko upieprza do płynu chłodnicy ?

birchie
05-05-13, 22:52
Stąd ta teoria, ponieważ oleje słabej jakości zostawiają w znacznym stopniu nagar na częściach silnika i liczny syf, oklejający na czym się tylko da. Wlewając olej znacznie wyższej jakości możemy doprowadzić do "wyczyszczenia" silnika, co jest niewątpliwie dużą zaletą, lecz po takim wyczyszczeniu silnik wypracowany może pobierać znacznie większe ilości oleju spowodowane rozszczelnieniem tego, co wcześniej zakleił nagar.


Mit z PRL-u :)

Seba27
06-05-13, 22:59
Moje mini Z6 wsysa 1litr na tydzien... a poruszam sie tylko po miescie... z litra na ok. 200km

autentyk
07-05-13, 00:09
moje b18c4 od wymiany do wymiany co 8 tys 0,5 litra shell 5w40 ,jazda bez oszczedzania hehe, ale jak mialem d15b2 to lalem nawet 1,5 litra na tydzien przed remontem bo po pierscionkach i uszczelniaczach 0 poboru!!!

JeNNy_forever
07-05-13, 15:57
Podepnę się pod temat bo zaczyna mnie irytować woń oleju pojawiająca się przy ok. 4tys obrotów i błękitna chmurka w lusterku. Podejrzewam, że pierścienie tłokowe wymagają reanimacji ale gdzieś się naczytałem, że przy zmianie pierścieni należy (bądź wypada) pomierzyć gładzie cylindrowe żeby wiedzieć czy kupić pierścienie nominalne czy nadwymiarowe. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli się mylę - czy założenie nadwymiarowych pierścieni do D15B2 EG4 wymaga zmiany tłoków na większe bądź szlifu gładzi? Mam dylemat czy regenerować obecny silnik czy strzelać w ciemno kupując słupek D15B2 w stanie "nie bierze oleju" na słowo sprzedającego i swapować? Domyślam się, że więcej pracy jest przy swapie całego bloku niż przy zmianie pierścieni. Podpowiedzcie co byście zrobili?

P.S. Litr oleju (15W40) mam na jakieś 800-1000km, może mniej i to przy spokojnej jeździe

pozdrawiam

Mathius4
07-05-13, 16:47
Łoo panie.. Litr oleju minerała na 1000km ? Kapitalny remont się kłania, albo zmiana słupka.. Osobiście poszukał bym sprawdzonego silnika i przekładka.



Mit z PRL-u :)

Rozbierałeś kiedykolwiek jakikolwiek silnik ?

Miałeś kiedyś w rękach graty z silnika jeżdzącego np. na 15w minarale z lotosa?

A więc skończ pisać brednie, bo z takiego silnika mozna szpachelkami zdzierać nagar i syf.

spychu
07-05-13, 17:51
Rozbierałeś kiedykolwiek jakikolwiek silnik ?

Miałeś kiedyś w rękach graty z silnika jeżdzącego np. na 15w minarale z lotosa?

A więc skończ pisać brednie, bo z takiego silnika mozna szpachelkami zdzierać nagar i syf.
To nie tylko przypadlosc 15W40, po Castrolu nawet syntetyku tez tak jest :D

DemoN
07-05-13, 18:30
d15b7 na 10.000km bierze cale 0 litrów badz ilość nie mozliwa do zaobserwowania

birchie
07-05-13, 19:22
Rozbierałeś kiedykolwiek jakikolwiek silnik ?

Miałeś kiedyś w rękach graty z silnika jeżdzącego np. na 15w minarale z lotosa?

A więc skończ pisać brednie, bo z takiego silnika mozna szpachelkami zdzierać nagar i syf.

Lałeś kiedyś minerał do Hondy???? :eek: Myślałem, że poruszamy się w temacie półsyntetyków i syntetyków :p

JeNNy_forever
07-05-13, 21:00
jak to jest z wymianą pierścieni? wymaga to wymiany tłoków i szlifu cylindrów? nowe pierścienie powinno się dobrać pod gładzie czy jak to wygląda w genearalce?

RRa
07-05-13, 21:22
jak to jest z wymianą pierścieni? wymaga to wymiany tłoków i szlifu cylindrów? nowe pierścienie powinno się dobrać pod gładzie czy jak to wygląda w genearalce?


rozbierasz wszystko > oglądasz > robisz pomiary > wtedy wiesz co masz robić.
jest mnóstwo tematów na ten temat. już nie mówię o naszym forum. ale wpiszesz w googlach zapytanie o remont silnika / wymiana pierścieni etc = masz masę stron.
czytaj i szukaj leniu :rolleyes:

JeNNy_forever
07-05-13, 22:21
wybacz me lenistwo aczkolwiek za miesiąc mam ślub i mam dosyć intensywnie rozplanowany czas więc i mało czasu na wczytywanie się w temat, aczkolwiek zazwyczaj zanim zadam pytanie to przeglądam forum bo wiem jak ludzie reagują na pytania, na które były już wcześniej udzielone odpowiedzi ;) jednak na podstawie tego co napisałeś, nie warto w ciemno wymieniać np. samych pierścionków, trza pomierzyć wszystko

Mathius4
07-05-13, 22:50
Lałeś kiedyś minerał do Hondy???? :eek: Myślałem, że poruszamy się w temacie półsyntetyków i syntetyków :p

Kolego, masz chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem.

Widocznie forumowicz, który opisał swój problem wcześniej, na który mu odpowiedziałem zaznaczył, iż jego silnik jeździ na oleju mineralnym i moja odpowiedź tyczyła się jego problemu. Może skopiuję Ci jeszcze raz moją wypowiedź i podkreślę istotne dla Ciebie rzeczy.


Stąd ta teoria, ponieważ oleje słabej jakości zostawiają w znacznym stopniu nagar na częściach silnika i liczny syf, oklejający na czym się tylko da. Wlewając olej znacznie wyższej jakości możemy doprowadzić do "wyczyszczenia" silnika, co jest niewątpliwie dużą zaletą, lecz po takim wyczyszczeniu silnik wypracowany może pobierać znacznie większe ilości oleju spowodowane rozszczelnieniem tego, co wcześniej zakleił nagar.

Znaczny wpływ ma to, na jakim mineralnym oleju wcześniej nasz silnik jeździł i jak długo był na nim eksploatowany.

[...]

Zgadzam sie również z przedmówcą wyżej, nie tylko mineralne zostawiają po sobie takie bagno, niekiedy mineralny olej zostawia bardziej czysty silnik niz nie jeden szanowany "półsyntetyk".

moonraker
08-05-13, 00:37
U mnie przez ostatnie 4000 km dolałem niecały litr oleju. Trochę bierze bo miska upocona jest. W każdym bądź razie ostatnio wlałem ostatnią setkę dolewki i muszę dokupić. Silnik zalany mam orlen platinum 10W40 semi. Czy dobrym pomysłem będzie kupienie na dolewkę czegoś lepszego? Jakiś motul np. (też 10W40 semi) czy jak już jest orlen to niech będzie do wymiany orlen?

Guscioren
08-05-13, 01:35
wybacz me lenistwo aczkolwiek za miesiąc mam ślub i mam dosyć intensywnie rozplanowany czas więc i mało czasu na wczytywanie się w temat, aczkolwiek zazwyczaj zanim zadam pytanie to przeglądam forum bo wiem jak ludzie reagują na pytania, na które były już wcześniej udzielone odpowiedzi ;) jednak na podstawie tego co napisałeś, nie warto w ciemno wymieniać np. samych pierścionków, trza pomierzyć wszystko

Wymienisz same pierścienie to zaraz Ci góra zacznie puszczać. W twoim przypadku szukał bym słupka od kogoś zaufanego. Remont może Cie nawet zbliżyć do kosztów za dobrego swapa :)

yarOo_krk
08-05-13, 09:01
Ostatni pomiar po niecałych 2000km - 0 zużycia :) (olej valvoline 10w40)

Michał102
08-05-13, 11:00
Ostatni pomiar po niecałych 2000km - 0 zużycia (olej valvoline 10w40)

Zastanawiaj się nad 5W40:)

Seba27
08-05-13, 11:21
Mam teraz pytanie do was. Wymieniajac pierscienie, po honowaniu bloku i polerowaniu tlokow + robiac glowice, uszczelniacze etc. Bez robienia panewek ani zmiany pompy olejowej na jaki olej moge zejsc? na samym koncu bylo geste 15W

mirasek
08-05-13, 13:56
15w40 na dotarcie, potem docelowy np. 5w40

Seba27
08-05-13, 14:03
Czyli na pierwszy tysiac km-ow jakies szajsowe 15W a po tysiacu wymiana na full syntetyk wraz z nowym filtrem zgadza sie?

+ jaki syntetyk polecacie? 0w30? 5w40?

Castrol, Shell, Mobil, Motul?

P.S. Czy ten syntetyk na koncu nie da po tylku panewkom i pompie olejowej?

Seviler
08-05-13, 14:59
Nie jestem znawcą olei ale ja mam chyba 15w40 (chyba to jakiś podstawowy olej)
I odkąd mam swoja Honde to nie zabrała ani grama oleju (przynajmniej nie zauważalne ilości)
a silnik to standardowy 1.4 90km przebieg ponad 185tys

[edit] używam Castrola i jetem z niego zadowolony

Michał102
08-05-13, 14:59
Silnik po remoncie zalewasz 15W40, robisz na tym 100km. nie przekraczając 3k rpm i nie zamulając silnika wolnymi obrotami na wyższych biegach
Potem zmiana filtra i oleju - ponownie zalewasz świeży 15W40, robisz na tym ~300-400km. jeżdżąc tak samo jak poprzednio.
Następnie ponowna zmiana filtra i możesz zalać jakiś lepszy półsyntetyk (ja dałem Motula 10W40) i można od czasu do czasu zakręcić w okolice 4,5-5k rpm (tylko stopniowo i na bardzo dobrze nagrzanym silniku) - robisz na tym jakieś 500km. Docierkę masz skończoną... zmieniasz filtr, zalewasz 5W40 i pełen ogień ile fabryka dała:)

Ja tak zrobiłem i po ~6 tyś. km. ubytków oliwy nie mam żadnych... silnik przy odcince nie puszcza wydechem nawet obłoczka. Żadne szlify i tego typu cudowania nie były robione - silnik został rozebrany i poskładany na nowych częściach.

Seba27
08-05-13, 15:23
Michal, widze ze sugerujesz krotka docierke i raczej sklaniasz sie ku motulowi. Ale wlasnie moje zmartwienie jest nastepujace. Jak wjade zbyt rzadkim olejem to nie zatre go? Pompa oleju moze juz nie dawac takiego cisnienia to raz a dwa mam nadzieje ze panewki nie zacznie byc slychac bo tych 2ch rzeczy nie ruszalem.

Michał102
08-05-13, 15:29
Motul dobry olej, ale przy następnej wymianie wypróbuje chyba Valvoline. W zimę na Motulu silnik po odpaleniu chodził mi jak delikatny diesel'ek... chociaż to podobno w niektórych silnikach Hondy normalka - przynajmniej tak wyczytałem na forum. Nie wiem czy zmiana oliwy coś pomoże, ale spróbować nie zaszkodzi, tym bardziej, że wymianę będę robił jakoś na jesieni.

A co do obawy zatarcia silnika na na 10w/5w... o nic takiego się nie obawiaj - jest zdecydowanie na odwrót - większe ryzyko przytarcia panewek jest na mineralu:)

Seba27
08-05-13, 16:03
no tak bo duzo mniejsza powierzchnia, wieksze cisnienie etc - a pompa olejowa? dmuchnie raczej to samo? P.S. Ja jestem nauczony przez mojego staruszka docierania silnika i znacznie twoja teoria odbiega od jego. Niemniej twoja bardziej mi sie podoba bo po tysiacu km-ow moge dac jus ostro w palnik a jego docieranie na pare tys km chwile potrwa. Ktore lepsze? Opinii pewnie bedzie milion... :/

mirasek
08-05-13, 16:18
Oszczędzasz na nowych panewkach i inspekcji pompy, a boisz się o ciśnienie z powodu innego oleju? Szkoda kasy na takie pół-remonty.

Seba27
08-05-13, 16:24
oszczedzam bo z OC sprawcy to ja sobie moglem kupic kupe a nie DelSola. Zostalem z rozbitym klopotem i probuje z 2ch zlozyc jeden. A ze drugi jest jedynie prosty konstrukcyjnie to zrobic trzeba wszystko. A ze pieniedzmi nie kupkam, to pytam czy da rade... i probuje oszczedzic 1000zl na panewkach, szlifie walu i pompie olejowej...

mirasek
08-05-13, 16:57
Szlif wału robi się gdy jest on uszkodzony lub nie trzyma wymiarów. Jeśli Twój wał nadaje się do szlifu i chcesz na tym oszczędzić to od razu lej motodoktora ;) A tak serio jeśli boisz się o ciśnienie to 5w50 jako olej docelowy będzie dobrym wyborem. Docierać przez kilka tys.km nie ma sensu, tak jak pisał Michał, do kilkuset km umiarkowanej jazdy wystarczy. W pierwszym lepszym warsztacie za flaszkę zmierzą Ci ciśnienie oleju manometrem i będziesz spał spokojnie (lub nie) :)

Seba27
09-05-13, 11:31
zapewne bylaby opcja wpakowania sobie wskaznika cisnienia oleju... Jaki noglby byc przyblizony koszt takiej operacji? Skomplikowane to? Nowy czujnik bylby pewnie potrzebny - a wskaznik do ilu atmosfer?

BTW.

Panmet - Krakow - Dzis

Po zobaczeniu glowicy od Hondy d16z6 - Panowie powiedzieli:

"Z 16tu zaworow NIE CIEKNA 2...
a z tych na 1 cylindrze leje sie jak z Kaczej Dupy"

Prowadnice nie uszkodzone