Zobacz pełną wersję : Czy ta turbina bedzie odpowiednia ?
Witam mam w swoim civicu silnik D13B7 i chciał bym założyć do niego turbo wiem że nikt nie poleca robienia takich modów w D-seri a szczególnie D13-D15 bo sie rozlatują itd ale chciał bym uzyskać od was jakieś porady w tej kwestii :rolleyes: . Bo plan jest taki skompletować graty turbo, IC, BOV, kolektor pod turbo i założyć to do D13 pojeździć na tym zestawie przez zimę i w miedzy czasie wyremontować drugi silnik D16Z2 który był by docelowym silnikiem w projekcie i podmienić D13 na D16 bo podobnież jakoś daje sobie rade z doładowaniem oczywiście nie chciał bym przekraczać 0.55bar max. Mam do kupna turbinę od Audi 1.8T 150KM KKK K03 nieduża turbinka która moim zdaniem powinna być odpowiednia do tego zestawu a wy co o niej myślicie przy jakich obrotach ta turbinka by mogła "wstawać" i czy do 7000rpm by nabiła te 0.6 bara (oczywiście doregulował bym ją MBC). Kolektor wydechowy planuje założyć od jakiegoś Eco Vtec i zamiast katalizatora dospawać flanszę pod turbinę widziałem na forum że chłopakom ten mod się udawał może i mi się uda, jeśli ktoś miał z taką modyfikacją do czynienia to proszę o podpowiedzi bo jak wiadomo żeliwo jest strasznie trudno spawalne. IC planuje od BMW E36 2.5 TDS nie jest jakiś strasznie malutki ale i nie jakiś ogromny czyli to powinno podejść bez problemu. BOV zawór upustowy to jakiś z allegro najtańszy ma tylko spełniać swoją funkcje. A modyfikacje układu paliwowego ty chyba tylko pompa mocniejsza do 6bar wtryski mam z B7 wysoko omowe 240tki gdzieś czytałem że mogą wykarmić nawet do 180KM ale nie wiem czy to prawda ale mocniejsza pompa i FMU może i dały by rade uciągnąć te 0.55bara doładowania? Proszę o jak najwięcej waszych podpowiedzi i opinii na moje założenia. Bo już szczerze mówiąc siedzę na necie z 2 tyg i tak co chwile znajdę coś na temat turbo w D-seri i jedni mówią tak drudzy inaczej już nie wiem komu wierzyć ile ludzi tyle odmiennych opinii a śmigają nawet D14 turbo bez kucia na softach 0.5 bara i po 2latach użytkowania i nadal chodzą dobrze czyli manewry z turbo D-seri są możliwe :cool: Pozdro
EDIT: Nikt nie ma nic do powiedzenia? Źle sformułowałem temat? Bo z tego co widzę mało jest na forum uturbionych D-seri i nie ma od kogo podpatrzeć :(
Zawsze możesz być pierwszy, który nam coś podpowie :P. Spróbuj z tą od Audi, tylko pamiętaj, że im mniejsza sprężarka tym wcześniej wstanie i dmuchnie max.. IC może być jak pisałeś, ew. od IVECO. BOV i innych gratów z wiązanych z ciśnieniem nie kupuje się najtańszych, bo wystarczy, że się zatnie i ka bum. Polecam graty PROPERFECTa. Produkowane przez Polaków - lepszych nie widziałem w dogodnej cenie.
Tu masz wzorcową d-serię turbo: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?18715-coupe-turbo-D16Z9-by-Mowad&highlight=mowad
Jeździ już parę lat, tylko że to d16 ale chyba w to celujesz.
ej a co myślicie o turbinach z diesla bo gdzieś czytałem że ktoś zakładał do civiców takie turbiny tylko że podobnierz troszkę przy wyższych obrotach wstają ale czy to prawda bo moim zdaniem turbiny w budowie są takie same. A czym można kierować się przy doborze turbiny średnica wirnika?
krzysiek16161
27-11-12, 22:55
W tamtym tygodniu przeglądałem allegro i było na sprzedaż Civic Eg3 1.3 uturbiony wypluło to lekko ponad 150KM także jeśli jesteś zainteresowany jeśli jeszcze jest on na allegro możesz podłapać kontakt do niego i zadać parę pytań ;)
chyba już go nie ma bo nie mogę znaleść żadnej aukcji :(
krzysiek16161
28-11-12, 00:25
http://otomoto.pl/honda-civic-C26877960.html prosze
k03 bedzie ok chociaz fajniejsza byłaby k04. Zawsze mnie śmieszy zdanie nie bede przekraczac 0.5 czy 0,55 bara. Ludzie silnika nie zabija doładowanie tylko moment i moc jakie ono generuje :D
tez polecam properfekta
do 1.6 k03 jest przymałe, nie będzie wydajnie trzymac góry, więc jak już coś robisz to z zapasem zgodnie z planami. Do kolektora z Z1 najlepiej dorobić przejsciówkę na dwie flansze, ale musisz ją zrobić jak najkrótszą, żeby turbina nie wisiała zbyt nisko.
tak myślałem żeby może zastosować Garetta T15 z bmw tds 1.8 oczywiście to diesel i taki mam dylemat bo jedni mówią że to nie robi roznicy czy turbo z benzyny czy z diesla a mechanicznie wszystkie sprężarki są takie same. I turbo z diesla jest chyba bardziej wydajne bo nikt prawie nie kręci diesla do 4-5 tys a już na spore doładowanie ale jak taka sprężarka zachowa się z hondzie przy 7tys ? Kurde mam za mało informacji czym kierowca się przy doborze sprężarki :(
HondaParts
30-11-12, 01:45
Powiem Ci tak kolego...Masz bardzo bardzo mało pojęcia o tym co chcesz zrobić....Poczytaj dokładnie tematy związane z uturbianiem a na 3/4 pytań odpowiesz sobie Sam.
Po pierwsze to FMU to najgorsza rzecz jaką możesz zrobić.Jeżeli chcesz żeby ta D13 trochę pożyła obowiązkowo musisz to wystroić jak należy.
Żeby turbina z Diesel'a działa w benzynie to musi być min.z Ciężarówki.Bo każda turbo sprężarka ma swoją wydajność i mapę optymalnej pracy.
Jeżeli chcesz to robić na najtańszych gratach to już możesz silnik oddać na złom.
Znam wiele przypadków gdzie najtańsze chińskie podróbki uszkodziły silnik.Min.jakie mogę ci zaproponować poza Properfect'em to dobrej jakości podróbki od użytkownika Neo2005 lub na allegro login: modnie_wygodnie.
Do D13 mogę ci zaproponować np. TD04HL-13T która bedzie równie dobrze pracować w D16 dają przy około 0.6b 210-220km.
Witam jak narazie pojęcie mam małe ale cały czas szukam na necie informacji :) i plan się trochę zmienił bo jednak jak coś robić to w miarę możliwości porządnie. A plan jest taki mam silnik D16Z2 w częściach do rematu, nowe tłoki (zastanawiam się nad tłokami z Suzuki Vitara) , szlify cylindrów, panewki (chyba ACL bo inne firmy raczej odpadają bo z tego co widze każdy je chwali), a że kucizna jest droga to obczaiłem patent z korbami z B20Z1 tylko mam jak narazie za mało informacji jak je dopasować do D16 bo z tego co gdzieś wyczytałem to są o 2mm szersze przy czopach wału i coś ze sworzniem jest nie tak (napisałem do sebas on ma taki mod w CRX Del Sol mam nadzieje że coś podpowie) taki silnik już powinien wytrzymać 220KM jak myślicie? A co do tematu doboru turbiny to obczajam narazie proste obliczenia bo tu ---> http://grabowski.com.pl/?page_id=220 jest trochę ciekawostek ale jeszcze za mało :( Jeszcze stopniem sprężania trzeba się będzie zająć gdzieś czytałem że są kalkulatory do obliczania CR nawet są uwzględnione tłoki z Vitary. Temat jest narazie chaotyczny ale jakoś się ustabilizuje mam całą zimę na kompletowanie gratów do silnika a dopiero na wiosnę po dotarciu będzie turbo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.