Zobacz pełną wersję : Anglia - kupowac, czy nie?
Jestem wlasnie w Anglii i patrze na te piekne autka jezdzace po ulicach, i tak sie zastanawiam.. Czy wie ktos moze jaki jest koszt przerobki takiego cifa z kierownica po prawej na lewa? Czy takie autko bedzie w ogole pozniej bezproblemowo jezdzilo? Ceny sa naprawde atrakcyjne i dlatego mam takie wahania.. Slyszalem, ze przerobienie vauxalla omegi na lewa strone kosztowalo z czesciami 3000zl, wiec bardzo sie to oplacalo.. Ale jak to jest z japonczykami? Pomozcie...
Ewentualne sorki dla Modow za powielenie tematu, ale nie mialem jak sprawdzic, czy byl juz takowy poruszony, bo w bibliotece mam bardzo malo czasu dostepu do komputera :/
chyab nic takiego jeszcze nie bylo, ktos pisal o przerobce skylina tego co jestw polsce i podobno sprawa nie byla trudna, hmmmm nie wiem ale srodki napewno maja takie same wiec srodek od polskiego by pasowal ale czy to sie tak super oplaci ( patrz cena funta) + robota i sprowadzenie??
Cena przeróbki sie wacha w zależnosci od auta od ok 2000-4000 z tego co sie orientuje! U nas na zadupiach koleś przerobił sobie V-w Transportera z prawej na lewą i zapłacił 2500zł, ale nie wiem jak środek ( czy to bylo z deska czy bez ) robił to w dobrym warsztacie tzn jednym z najbardziej polecanych
Nie ma z tym ogólnie żadnych problemów.
Znajomi ściągają hondy do Polski i przerabiają.
jak będziesz chciał to zlokalizuję jego numer telefonu.
Ze skylinem nie było tak łatwo, bo nie ma ani jednej sztuki z kirą po lewej fabrycznie.
przelozyli od 200sx czy 300 nie pamiatam, podobno pasuje idealnie..
Problemu nie ma z wyjatkiem jednego - milion czesci, w tym duperele i *******y o ktorych zapomnisz. Dostepnsc czesci jest olbrzymia wiec kwestia nerwow i wg mnie ok 2000-2500zl
Dzieki :!: :!: :!: Kurczes, to teraz musze jakas okazje dorwac.. Jezeli takowa sie trafi, to bedzie naprawde super. Przyklad - znajomy kupil sobie 406 z HDI, 97', 110 tys km z dodatkami za 200 funciakow :) Poki co jezdzi i nic sie nie pierdzieli :)
Mialem na oku juz cifa coupe VI gen z 1.6vteckiem za 1800£ ale troche drogo :/ Tzn nie okazyjnie :P Hehe, juz chcialem rovera 414 kupowac, bo byl za 400£ z felami 17" i dobrym wyposazeniem z 97', ale pozniej bym sie na zlotach wstydzil pokazac :P Trzeba szukac cifffffaaaaa..
qbutek, o numer lub jakiegos maila do niego bym prosil, bo najwazniejsze dla mnie jest to, czy te autko sie pozniej nie bedzie kaszanic.. W koncu fabryczne juz nie bedzie.. W ogole ciekawi mnie jak oni spawaja te dziury po pedalach itp. Biegi i reczny na szczescie tak samo jak u nas, tylko problem z drazkami do otwierania bagaznika i wlewu.
pytaj użytkownika maciekxxxx
chyab nic takiego jeszcze nie bylo, ktos pisal o przerobce skylina tego co jestw polsce i podobno sprawa nie byla trudna, hmmmm nie wiem ale srodki napewno maja takie same wiec srodek od polskiego by pasowal ale czy to sie tak super oplaci ( patrz cena funta) + robota i sprowadzenie??
no z tym skylinem to było napewno dużo problemów ... przecież do niego nie ma części na lewą stronę, jak np deska i to podstawa :roll:
Moim zdaniem nie baw się w to, więcej Cię to wyjdzie niż to warte, chyba że kupisz civa za naprawde śmieszne pieniądze.
Jak mialbym sie w to bawic to tylko kupujac taki samochod ktorego u nas nei ma czyli np. Civic Type R 96-00 albo NSX albo cos takiego. Chyba ze sciagnac, zrobic, sprzedac... To wtedy mozna troche zarobic i kupic wersje LHD czego normalnego. :wink:
Generalnie zgadzam sie z toba, ciagnac cos co u nas bylo niedostepne (ach ten cudny CTR 6gen B16B :) ), ale jesli koszt sprowadzenia + przerobki wychodzi taniej niz kupno u nas w takim samym stanie to nadal gra warta swieczki. Ale koszt przerobki wyjdzie dopiero po przerobce bo czesci do wymiany jest po prostu miliard, o ktorych we wstepnym kosztorysie zapomnimy.
Też myślałem o kupnie jakiejś hondzi tutaj i pojechać nią do polski i przerabiać :). Ale interesuje mnie skrzypialność takiego rozwiązania. Wiązki się chyba zmienia. Trzeba raobić pedały z 2 strony ---> Serwo teś się przekłada czy jak ??
Może ktos napisac więcej co w takiej przekładce się robi. Bo dokładnie nie wiem co jeszcze i jakie są problemy. A wycieraczki też chodza w 2 strone :). Ogulnie interesuje mnie jak się sprawa pedałów kierownicy i kabli przedstawia ??
pedaly musisz przelozyc, bo troche niewygodnie bedzie je naciskac z prawej strony ;), cala maglownice musisz przelozyc na lewostronna, lampy, wiazke przerabiac czesciowo, deske rozdzielcza. Troche roboty jest, ale jak naprawdo tanio cos kupisz, to warto, tak samo jak wspomniane juz unikatowe modele.
tylko skad wziasc np deske do tych unikatowych modeli by nadal byly unikatowe :wink:
pytaj użytkownika maciekxxxx
Mysle, ze maciek powinien sie tutaj wypowiedziec :) Byloby milo :D
Co do unikatowych modeli, to zwykle maja unikatowe ceny.. Duzo latwiej jest tutaj znalezc jakas standardowa bude, np cifa 5D z lepszym silnikiem. Przykladowo cif 5D z 96 z silnikiem 1.6SR i dobrym wyposazeniem takim jak szyberdach i elektryka + alusy kosztuje okolo 900-1000 funciakow i to bez glebszego szukania. A jak jeszcze znalezc jakas fajna oferte zaglebiajac sie w rynek, to mozna cos fajnego wynalezc :) Drogi sa tu idealne, wiec zawieszenia powinny byc rewelacyjnie. Wyscigow tez raczej nie ma, przynajmniej w miescie, w ktorym mieszkam :)
o cenach piszemy na innym podforum, tu ze strony technicznej chyba wszystkiego sie dowiedziałes z tego co widze.. wiec zamykam i powodzenia :wink:
Jak juz w ktoryms temacie wpomnial Wojtus1199, rowniez moim zdaniem dobre rozwiazanie jest kupic w polsce ladną hondzie z cienkim silnikiem, po prostu cos taniego. Mozna sciagnac vtec-a z angi i zrobic swap-a a reszte czesci sprzedac.
ps. a czy moze mi ktos powiedziec, czy mozna w polsce zarejestrowac samochod z kierownicą po prawej stronie?
Tu w anglii nie ma problemu z odwrotna sytuacją, jedynie placi sie wieksze ubezpieczenie.
the.ghost.dog
24-11-07, 17:31
czy moze mi ktos powiedziec, czy mozna w polsce zarejestrowac samochod z kierownicą po prawej stronie? zwyklego nie... unikatowy i jakis tam jeszcze tak...
chcialbym zobaczyc jak w Polsce wyprzedzasz kogoś mając kiere po prawej :/
ciekawe jak to w Anglii wyglada jesli rzeczywiscie mozna tam rejestrowac fure kiera z lewej lub prawej :aloha:
Nie wiem jak w Anglii, ale w Irlandii nie zarejestrujesz. Wydaje mi się, że w Anglii też nie.
the.ghost.dog
24-11-07, 20:21
w anglii na pewno sie da... na rynku jest nawet sporo LHD
a wyprzeda sie tylko z pasazerem ;)
chcialem zrobic tak samo... to jest kupic anglika i przerabiac... pojechalem na stacje kontroli pojazdow zeby sie zapytac czy jest taka mozliwosc... jakie trzeba miec papiery zeby to pozniej zarejestrowac i mnie chlopaki z tych mysli wyleczyli..... czytam tutaj ze ktos przekladal i wychodzilo nieduzo... nie wiem czy sie cos zmienilo czy jakis inny powod tych rozbieznosci...
wiec ... powiedzieli mi ze przekladka musi byc w autoryzowanym serwisie... i to nie pierwszym lepszym tylko takim ktory ma uprawnienia do takich przerobek... po drugie zaswiadczenie od producenta samochodu ze jest techniczna mozliwosc takiej przerobki... to znaczy ze w grodzi silnika jest miejsce rzeczy przestawic uklad kierowniczy... pedaly i cala reszte... sam koszt przekladki to jest sporo... jak mi w warsztacie zaczeli wymieniac co trzeba zrobic kupic i przerobic to sobie odpuscilem :) tak to wygladalo u mnie nie wiem czy to regula :)
w anglii mozna rejestrowac auta LHD, jezdze tutaj moją polską hondką i nie ma problemu, drogi tutaj nie przypominaja ani troche polskich drog... problem mialem moze kilka razy na ciasnych osiedlowych ale tylko dlatego ze jakis pajac zaparkował w niedozwolonym miejscu
fafik79, to w takim razie powiedz mi skąd się bierze taka ilość 'przekładanych' samochodów na naszych drogach? Jeździ tego naprawdę sporo a nie wierze, że wszystkie były przekładane w autoryzowancyh serwisach bo to poprostu już nieopłacalne. Sam się zastanawiałem nad kupnem anglika i przekładką i jest mnóstwo warsztatów które się tym zajmują a nie mają żadnych specjalnych papierów. Widać jest to jakoś możliwe skoro zarejestrowali takie auto to musieli przeglądy przejść...
tu jest duzo informacji: http://www.angliki.fora.pl/prawo,6/
x-tygrysek-x
25-11-07, 12:13
Rozebrałem na częsci 3 hondy angliki i moim zdaniem robić tego przekładke to portażka z racji tego że w hondzie angliku jest wszystko lustrzanym odbiciem. W innych autach np. Citroen C5, jakimś pasacie i wielu innych są pozostawione miejsca min. na maglownice itd, które są tylko pozaślepiane. W hondzie przynajmniej civiku 5 i 6 gen wszystko jest odwrotnie, cała ściana grodziowa do wyje..., wszystkie wiązki z innej strony niż w europejczyku. Moim zdaniem głupotą jest robić przekładke Civika.
Ktoś już pisał żę się opłaca przekładać tylko niespotykane modele, pomysł dobry JEDNAK zakup w Angli np TypeR'a 6 gen EK9 to wydatek rzędu PONAD!! 20 tyś zł, do tego trzeba doliczyć sprowadzenie auta do polski, naprawy blacharskie, przekładke do której nie znajdziesz części (rzadki model) i rejestracje.
szkoda zachodu ...
pozdro
nie wiem skad sie bierze tyle tych anglikow... ja osobiscie jeszcze nie znam nikogo kto by zrobil taki manewr... a na stacji diagnostycznej powiedzieli ze mi rejestrowali takich tylko kilka i to same ciezarowe.... ale tak jak mowilem to co pisalem to byl moj przypadek... nie wiem czy to reguła...
Witam chłopacy siedząc i kminiąc z nudów pomyślałem sobie o sprowadzeniu integry JDM. Teraz jest kilka pytań jak by było z przekładką czy nie byłoby problemu wilkiego bo skoro była i lewostronna to powinno być wszystko przygotowane np do montażu pedałów z lewej itp itd. Dalej jak z rejestracją takiego samochodu po przekładce?.. wiadomo trzeba przełozyć sporo gratów cała deska, pod maską też troszke rzeźby. Do tego dochodzi jeszcze kwestia przeglądu przecież, czy są jakieś wielkie problemy? Takie rzeczy dopiero by wyszły gdybym już ją miał a wcześniej odprawa celna, VAT i pytanie jakie to koszty? Jezeli ktoś wie, słyszał coś, to prosze o pomoc.
ze wzgledu na zadkosc tego modelu czesci bedziesz mial drogie ( bo zakladam ze jak chcesz jdm to uparcie nei bedziesz kupowal do niej tanich zamiennikow ) do tego co mowicie wszyscy zapomnieliscie ze trzeba jeszcze zmienic lampy przednie
chcialbym zobaczyc jak w Polsce wyprzedzasz kogoś mając kiere po prawej :/ :aloha:
Otoz napewno jest gorzej, tutaj jednak bez roznicy, gdyz wiekszosc drog ma minimalnie 2 pasy w jednym kierunku wiec nie trzeba sie martwic ze cos z przeciwka sie na nas wladuje.
Pracuje tutaj wlasnie jako kierowca od prawie 2 lat i widze bardzo duzo pojazdow z kierownica po lewej stronie czyli da sie bez problemu jezdzic takim pojazdem.
A jesli chodzi o rejestrowanie takich pojazdow, to stwierdzam ze 90 % smartow ma angielskie numery i kierownice po lewej stronie, podobnie większosc amerykanskich wozow.
Jak juz wspomnialem majac kierownice po lewej stronie placi sie wieksze ubezpieczenie, ale taki pojazd jest tu pelnoprawny.
jak juz pisalem wczesniej zarejstrowac autto LHD mozna bez problemu w UK, bo nawet policja probowala mnie delikatnie mowiac do tego "namówić" ;)
Nawiązując do mojego ostatniego postu, byłem ostatnio w Polsce samochodem RHD bylo to Volvo S80. Owszem wyprzedzanie sprawialo problemy, jednak wówczas gdy jechal przede mna pojazd zasłaniający droge. "Zwykla" osobowka nie stwarza problemow, zeby ją wyprzedzic. Na trasie od Dunquerk-i do konca A4 w Polsce nie oczulem praktycznie zadnej roznicy.
Jesli chodzi o przerobki to owszem są oplacalne, jednak przy odpowiednich modelach.
Oto przyklad: Kolega kupil C5 kombi 2.2 hdi 2001r. przerobil i w sumie wyszlo go to okolo 14 tyś.
Jednak to nie japonczyk.....
Ps. Rozglądam sie za jakąś ładną Hanią i w końcu będę mógl być pełnoprawnym członkiem tego forum :)
No na pewno nie oplaca sie przerabiac civic`a z anglika na "nasz".
CHyba ze EK9 :)
Cala sciana grodziwoa do wywalenia, roboty od cholery, najlepiej kupic vti, przyjechac nim do Polski, przelozyc silnik do jakiejs zdrowej budy i reszte na czesci, przy odrobinie szczescia wyjdziesz na zero :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.