Zobacz pełną wersję : turbo czy swap?
Witam
Na wiosnę będę planował coś pokombinować z moim eg4 aby troszkę lepiej śmigało i już zaczynam zastanawiać się co będzie najlepsze, czy doładowanie mojego d16w4 czy też kolejny swap na coś mocniejszego. Celuję w jakieś 200-220 koni i rozważam różne opcje i sam nie wiem co zrobić. Myślałem o b-serii a nawet czasami przez myśli przechodziła mi k-seria, kupić potrzaskane ep3 i skręcać potworka w garażu choć z tego co się orientowałem to k-seria tak średnio opłacalna operacja. :confused:
Mało tego bardzo ważna jest dla mnie ekonomia, :o auto które pali 20l/100km nie jest mi potrzebne, ponieważ chcę nim jeździć na co dzień i nie chce żeby mnie zeżarło. Może to dziwne się wyda ale nie specjalnie boli mnie wyłożyć 8000-10000 zł na auto bo pewnie przynajmniej o tyle odchudzę portfel, ale jak pomyślę że mam co dzień na paliwo wydawać po 5 dych aby do pracy dojechać to mi się płakać chce. :mad:
Panowie doradźcie mi co było by dla mnie najlepsze bo ja już sam nie wiem. 95% spraw związanych z autem robię sam własnoręcznie niezależnie od tego czy to mechanika czy elektryka, rzeźbienie i kombinacje nie są mi obce ;)
Ogólnie rozważałem 3 opcje, ale może ktoś z was zna jeszcze inne :o
-doładować moje D16W4 turbem bądź kompresorem, zmienić korby na b20 itd.
-wsadzić b18c4 i pokombinować je
-kupić walnięte ep3 z k20 i rzeźbić
Wszystkie te opcje będą mnie kosztowały podobnie, wszystkie powinny osiągnąć założoną moc w granicach 200-220km i wszystkie powinny fajnie śmigać
W dwóch ostatnich opcjach D16W4 (126koni według wikipedii, ponoć to to samo co D16Y8) wylatuje dlatego też pytanie za 100 punktów: ile jest warty taki silniczek?
kompletny z kolektorem ssącym, wydechowym z ebaya, w stanie na 5+, przebieg ok 130tys km, do 120tys km latał na automacie, zalany pełnym syntetykiem, od zmiany oleju zrobiłem 2000 mil (ok 3200km) i nie zjadł ani grama oleju, zero kopcenia, rozrząd zmieniamy 10 tys km temu, przystosowany na obd1 do oryginalnego komputera P28 z D16Z6, wszystkimi czujnikami, skrzynią hybrydową S20 z biegami z CRX-a, dosłownie wszystko to co wyleci z niego przy robieniu swapa na inną serię
Proszę o porady
Pozdrawiam :)
wsadzac b-serie obojetnie czy b16 czy 18, wtedy masz otwarta droge czy to do NA czy T, swap na k mimo tnaiosci samego swapu jest drogi i jest jeszcze malo czesci na rynku wtornym do modzenia, a do b masz w sumie wszytsko i duzo taniej
ja bym dal turbo. moment bedziesz miec ze kazda nie uturbiona b serie wciagniesz. a sama b seria gola nie jedzie... wiem bo sam mam prawie gole b16 i to jest slimak. teraz zamiast swapa z d13 na b16 zrobilbym d16+ turbo.
tylko dolozysz T/sc do d16 i droga zmaknieta, a wlozysz b-serie i droga caly czas otwarta i taniej wychodzi niz d+t i mozesz sie zastanowic czy chesz isc w NA czy T, a b-seria w serii wytrzymuje 300km, nie mowiac juz o monostwie opcji skrzyniowych
z jakiej paki taniej? kompresor to 4-6k max juz ze wszystkim na gotowo, za tyle moze same seryjne B16 albo B18 wlozy. Potem drugie tyle potrzeba na T/sc.
Napisal zreszta ze celuje w 200-220 koni wiec eaton m62 w dserii jest mozna powiedziec optymalnym rozwiazaniem. Soft troche drozej wychodzi jak ma byc solidnie zrobiony.
I jak droga zamknieta? Jak soft sie znudzi to zakuwa silnik i jazda dalej... drogo bo drogo ale i tak taniej niz to samo w B.
sacrosaint
25-11-12, 00:54
zostawic d i zakładać doladowanie. K wyjdzie sporo więcej niż 10 koła, a B18 n/a za takie pieniądze nie osiągnie wymaganego wyniku.
taa i znajac zycie po 3miesiacach bedzie malo na takim sc, ale oczywiscie nikomu nie powie bo wstyd sie przyznac, a b-serie dalej bedzie mogl uturbici miec polowe wiecej koni
zreszta po sprzednaniu obecnego silnika swap na b-serie wyjdzie 2-2.5tys
sacrosaint
25-11-12, 10:12
Osobiście też bym wybrał b +turbo, ale wolałbym mieć jakiś zapas gotówki, a nie robić "na styk"
Starstruck
25-11-12, 10:21
Masz D16W4 czyli najnowszy i najświeższy D16VTEC. Jeśli tylko jest to zdrowe, nie zastanawiałbym się ani sekundy nad uturbieniem tego bądź założeniem kompresora. Również rozważałem Twoje dwie pierwsze opcje u siebie, ale u mnie w każdym przypadku będzie szło o SWAP, bo mam D16Y7 a tutaj każda złotówka, wg mnie, w ten silnik jest bezsensu. Więc w moim przypadku bardziej opłaca się B18. Jak się porozglądasz, to niedrogo wyrwiesz wszystkie niezbędne graty.
a czy wiek silnika i jego przebieg jest wyznacznikiem jego kondycji ? no raczej nieeee
Starstruck
25-11-12, 10:48
Jasne, że nie. Ale jak wielka jest szansa, że silnik z lat produkcji 99-01, który był w "angielkach" oraz HR-V będzie zakatowany? Oczywiście, C4 też było w angielkach, też nie jest trudno znaleźć, ale czy naprawdę warto?
Kompresor w użytkowaniu na codzień jest męczący, przynajmniej mnie drażni ten dzwięk, ale z drugiej strony najprościej i najtaniej wyjdzie M62 w połączeniu z D-serią. 8-10k jeśli koniecznie chcesz zostać przy Hondzie i wszystko jesteś zrobić sam to wrzucałbym B18C/C6 z S80, jak masz jakiegoś dobrego znajomego ogarniającego angole to za 10 koła idzie kupić całego ITRa RHD więc po sprzedaży gratów i aktualnego swapa sporo kasy wróci do kieszeni. Poza tym jak się znudzi to za rok, za dwa sprzedaż SWAP za te same pieniądze.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Z tego co mówicie wychodzi że najrozsądniejszym wyjściem jest doładowanie tego silnika co mam, zwłaszcza że jest on zdrowiutki.
Tylko powiedzcie mi jak wygląda jego spalanie z doładowaniem? Przypuszczam że z 11-12litrów przy normalnej jeździe, B18 NA pewnie podobnie, za to z doładowaniem B-seria spali ze dwa litry więcej na setkę. Dlatego też tak dość sceptycznie patrzę na B-serie. Sprawdziłem też spalanie CTR-a EP3 i średnie spalanie to 10-12litrów przy normalnej jeździe. Teoretycznie jeszcze H-seria jest, ale jak zobaczyłem jej spalanie to się przeraziłem...
Kolejna sprawa o której się przekonałem na własnej skórze to taka że w miarę jedzenia apetyt rośnie dlatego kiedyś to 200 koni może być mało, a zakuwać D16 i ciągnąć z niego potężne moce to mnie trochę przeraża i daje do myślenia czy nie ma lepszego rozwiązania, stąd właśnie ta K-seria w moich pomysłach.
Patrzę co jakiś czas po allegro i angielskich stronach za CTR EP3 i idzie wyrwać takie jeżdżące, poobijane auto za 10000zł, wiem ze to nie będą jedyne koszty, ale jest już coś z czego można zbudować porządne auto. Tylko ze strasznie dużo kombinacji z tym jest.
Stąd też sam nadal nie jestem przekonany co zrobić
Starstruck
25-11-12, 13:40
B-seria wcale nie pali dużo. Podłubane B18 przy miejskiej jeździe, mieści się do 10 l/100km. W trasie koledze spalił 6,8 z bagażem i 3 persony na pokładzie.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?157097-EJ6-B16A2-Turbo-Czarna-sucz-by-wwljohn
co do spalania to auto z turbina powinno palic przy spokojnej jezdzie mniej niz N/A. Taki zamysl przeciez jest teraz w dałnsajzingu przeciez. w temacie wyzej jest pokaz ile pali dobrze wystrojone B16+turbo - tak wiec Dseria tez tyle moze palic. Zazwyczaj pali sie wiecej bo auto mocne i jak cisniesz to wir w baku jest. Jak jestes opanowany i na codzien spokojnie jezdzisz to ze spalenie m nie powinno byc problemu.
Właśnie czytałem i bardzo mnie to zainteresowało, chyba się przekonam do "dmuchnięcia" mojego silniczka :)
Większość osób montuje Eatona M62, ale ja bardziej byłbym przekonany do turbosprężarki. Dlatego chciałbym się spytać was z jakiego auta turbo powinienem zamontować?
Z Volvo TD04-15t do D serii będzie lux. Powinna jeszcze mniej palić niż B seria. Strojenie only Jogal i będzie jak dieslem :P..tylko szybciej :p
Zostaw D serię. w 10 000zł nie zamkniesz się ze swapem na B serię + dobre , bezawaryjne turbo. D seria jest tak samo rozwojowa.. Różnica między B serią a D esrią jest taka, że masz więcej i większy strzał momentu do 5000obr..a potem spada dość znacznie..dlatego dłuższa skrzynia od d16z6 i jest malina. A B seria jak strzeli co prawda nawet 80Nm mniejszym momentem niż to samo doładowanie w B serii to B seria ciągnie do końca moment.
Gadałem z przema72 i polecił mi turbinę z volvo TD04-16T i prawdopodobnie taka będzie montowana ;)
Jezeli auto ma słuzyc do codziennego bezawaryjnego poruszania się, ma nie palic 20l/100km ma miec conajmniej 200koni masz do wyłożenia troche $$ to chyba najrosadniejszym wyjsciem jest sprzedac to co masz teraz i kupic cos mocnego juz w serii co ma te 200 koni i jest juz seryjnie wyposazone w slimaka. Zaraz mnie tu wszyscy zjedza za to co napisałem ale zastanów się nad tym.Jezeli jednak auto jest twoja zabawką i masz jakis dupowóz zastepczy którym mozesz smigac w razie awarii to instaluj turbo do d albo b
Jezeli auto ma słuzyc do codziennego bezawaryjnego poruszania się, ma nie palic 20l/100km ma miec conajmniej 200koni masz do wyłożenia troche $$ to chyba najrosadniejszym wyjsciem jest sprzedac to co masz teraz i kupic cos mocnego juz w serii co ma te 200 koni i jest juz seryjnie wyposazone w slimaka. Zaraz mnie tu wszyscy zjedza za to co napisałem ale zastanów się nad tym.Jezeli jednak auto jest twoja zabawką i masz jakis dupowóz zastepczy którym mozesz smigac w razie awarii to instaluj turbo do d albo b
Pi&*^*&lenie... Kolega wyraźnie napisał, że inne auto go nie interesuje, chce akurat Hondę wykorzystywać do codziennej jazdy jak i upalania. Dobrze zrobiony setup jest bezawaryjny. Mogę Ci z ręką na sercu powiedzieć, że żadne fabryczne auto nie da Ci takich wrażeń za tą kasę, co honda. Powodzenia w realizacji ;)
dzięki wszystkim za pomoc :)
mam jeszcze takie pytanie, kiedyś nie wiem czy na tym czy na innym forum napotkałem artykuł z opisanymi wtryskami z różnych aut które pasują do hondy, były opisane min. ile mają "cc" a teraz za żadne skarby nie mogę znaleźć tego, może ktoś ma gdzieś ten temat bądź podpowie gdzie go szukać? :)
http://strojenia.pl/ -FAQ
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.