PDA

Zobacz pełną wersję : Skok pedału sprzęgła



grmi
23-11-12, 10:38
Witam
(Civic 5d końcówka 97)

Zauważyłem ostatnio, że pedał sprzęgła ma dość duży (wg mnie) luz (przy naciskaniu na początku jest dość długi ruch zanim poczuję jakiśkolwiek opór). W tym samochodzie nie ma linki tylko pedał jest hydrauliczny (coś takiego przeczytałem) ? Można coś tu regulować?

A w przypadku pedału gazu można coś regulować ?

marcus209
23-11-12, 10:50
Tak, jest hydrauliczne sprzęgło. Sprawdź, czy nie masz zapowietrzonego i/lub starego płynu. Jak podniesiesz maskę to w górnym prawym rogu masz dwa zbiorniczki z szara nakrętką. Duży to zbiorniczek pompy hamulcowej, mały - zbiorniczek pompki sprzęgła. Odpowietrznik jest z lewej strony kolektora wydechowego. Mniej więcej na wprost od chłodnicy. Płyn lejesz hamulcowy DOT 4.

jawasaki
23-11-12, 16:31
Zapewne pedał do regulacji - poczytaj o tym, nieprawidłowa regulacja sprawi szybsze zużycia sprzęgła.

marcus209
24-11-12, 08:51
Zapewne pedał do regulacji - poczytaj o tym, nieprawidłowa regulacja sprawi szybsze zużycia sprzęgła.

Jak ci pedał hamulca za bardzo wpada to co robisz? Też go regulujesz?

skolopendra
24-11-12, 16:21
Można coś tu regulować?

można, pod pedałem jest regulacja

grmi
24-11-12, 18:28
Dzisiaj sobie wyregulowałem i sprzęgło i gaz. Pod pedałem sprzęgła jest nakrętka, którą należy odkontrować, przekręcić bolec wchodzący do tłoczka na właściwą pozycje i następnie zakontrować. A regulacja linki gazu jest przy silniku: tak samo odkontorwać, ustawić właściwe położenia, zakontrować. Ze sprzęgłem to chyba chodzi o to żeby za bardzo nie naciągnąć bo będzie pracowało cały czas i się wcześniej zużyje? Myślę, że teraz jest tak jak powinno być.
Dzięki za reakcję.

mirasek
25-11-12, 01:33
Trzeba zostawić skok jałowy pedału, inaczej wykończysz sprzęgło jeśli będzie podparte. Wszystko jest w manualu, co i jak ustawić.

marcus209
25-11-12, 11:15
Tylko ja tutaj czegoś nie rozumie. Skoro nic nie robił wcześniej przy pedale sprzęgła, to jak to mogło się rozregulować? Podejrzewam, że właśnie teraz skasował luz na pedale, który musi być, żeby sprzęgło nie pracowało cały czas. Może się mylę, ale ja najpierw wymieniłbym płyn i odpowietrzył układ. Dopiero po tym był szukał przyczyny w źle wyregulowanym pedale sprzęgła.

Poll
26-11-12, 22:35
Pedał jest do regulacji jak się sprzęgło robi. Może być rozwalona pompka i tyle ; )

grmi
29-11-12, 09:52
Troszkę tylko podciągnąłem ale luz pozostawiłem. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest na dobrym poziomie. Wycieków nie widać.