Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z centralnym zamkiem



Marcel1
22-11-12, 21:07
Cześć :) Problem polega na tym, że po uzbrojeniu alarmu drzwi kierowcy nie zamykają się, reszta drzwi też nie. Dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycję zamknięcia, zamyka resztę drzwi samochodu. To samo w drugą stronę, samochód cacy zamknięty, alarm uzbrojony, kiedy chcę otworzyć z pilota alarm normalnie się wyłącza a drzwi się nie otwierają, gdy przekręcę kluczykiem to otwiera się cały samochód. Wcześniej (na początku niepokojących objawów :p )to tak wyglądało, że nie chciały sie otwierać, ale zamykały się. Ok. Sprawdziłem siłownik dzrwi kierowcy, spalony silnik, więc kupiłem taki sam, załozyłem i lipa, tylko zamyka, nie otwiera, oczywiście wszystko z pilota. Auto to civic, nadwozie MB, alarm to Prestige aps400mx (napis na czarnej skrzynce) i chyba w niej jest ta cała centralka. Wydaje mi się, że nie daje napięcia na otwieranie siłownika drzwi. Miał ktoś taki problem?

Zielony11499
23-11-12, 09:48
moim zdaniem sterownik zamka centralnego padł. centralny jest oryginalny ?

Marcel1
23-11-12, 10:18
Trudno powiedzieć, w drzwiach kierowcy jest coś przy zamku drzwi (i to jest fabryczne, 3 przewody, bodajże niebieski, czarny i biały, wpięte również do fabrycznej kostki widocznej po zdjęciu tapicerki), co pozwala otworzyć resztę samochodu z kluczyka nawet, kiedy siłownik z drzwi kierowcy jest odlączony a biegną do niego 2 przewody, zielony i zółty a sam siłownik podłączam do zielony-zielony, zółty-niebieski. Z siłownika wychodzą zielony i niebieski a z centralki żółty i zielony. Gdzie szukać tej centralki? Wcześniej myślałem, że sygnał do siłownika kierowcy jest podłączony pod skrzynkę z alarmem aps400mx, ale po schemacie widzę, że jednak nie, więc gdzie szukać tej centralki?

Marcel1
23-11-12, 11:47
Wychodzi na to, że centralny jest oryginalny i został dołożony siłownik do drzwi kierowcy, po otwarciu z pilota otwiera resztę drzwi za pośrednictwem fabrycznego zamka centralnego, więc siłownik musi być podpięty do fabrycznej centralki. Czy się mylę?

Marcel1
23-11-12, 19:34
Co jeszcze zauważyłem: po podpięciu siłownika i uzbrojeniu alarmu, wszystkie drzwi zamykają się normalnie, ale kiedy alarm wyłączam pilotem to drzwi powinny się otwierać a wtedy siłownik od kierowcy dostaje jakiegoś świra i dziwnie terkocze tak, jakby napięcie dochodziło do niego impulsowo w szybkim tempie.

Zielony11499
24-11-12, 01:39
a kluczykiem zamek lekko chodzi? może siłownik który wymieniłeś nie ma siły go otworzyć albo jest wadliwy (dźwięk tyrkotania właśnie to by oznajmiał)

Marcel1
24-11-12, 12:19
Kluczykiem chodzi normalnie.

Marcel1
26-11-12, 20:12
Zlokalizowałem sterownik centralnego zamka i go rozebrałem; na płytce widoczne były 2 nierozbieralne przekaźniki. Ale rozciąłem je nożykiem i delikatnie dociskając styki jednego i drugiego, centralny zaczął śmigać :) Pojechałem do elektronicznego, kupiłem zamiennik w ilości 3 sztuk, różnił się symbolem, dlatego tą dodatkową sztukę kupiłem w celu zapoznania się z budową :) Tego też rozciąłem :p Okazało się, że zamiennik jest niemalże identyczny z oryginałem, różni się jedynie wysokością. Przed chwilą wlutowałem te 2 przekaźniki, przy okazji wymieniłem 4 elektrolity, bo jak wiadomo lubią wysychać i jutro przed pracą na warsztacie sprawdzę co i jak :) Jeżeli ktoś ma problem z centralnym i przypuszcza, że padł sterownik to śmiało pytać, odpowiem na pytania :) Koszt naprawy sterownika to 6,60zł :D

Marcel1
27-11-12, 17:13
Założyłem, sprawdziłem, śmiga jak ta lala :D