Szczery
21-11-12, 19:55
Cześć wam wszystkim.
Mam mały problem z przepustnicą w moim d14a3 z kolektorem d15b7.
Przepustnica się zacina w pozycji zamkniętej co się przecież może czasem zdarzyć. Odrobinę regulacji śrubką i jest lepiej bo się juz nie zacina całkowicie. Ale gdy ręcznie obracam ośka to czuć jakby chrobotanie, jakby się oś zatarła.
Jutro zdejmę ją i wyczyszczę dokładnie, ale gdyby to nie pomogło to mam na stanie przepustnice z d16y7 chyba (oryginalnie tez pionowy kolektor).
Na pierwszy rzut oka są identyczne ale po dokładniejszych oględzinach widać, że a3 i y7 obracają się odwrotnie przez co wskazania czujnika położenia przepustnicy (tps?) raczej wprowadziły by ECU w błąd i prawdopodobnie auto na skutek skrajnie nieprawidłowej mieszanki by zgasło. Na to znalazłem rozwiązanie, tak się mi przynajmniej wydaje. Wystarczy chyba we wtyczce TPSu zamienić miejscami dwa skrajne przewody. TPS to chyba zwykły potencjometr jest przecież.
Ale nie mam pojęcia co zrobić z takim małym wężykiem który dochodzi do przepustnicy a3 a w tej y7 nie ma gdzie go podłączyć. Wydaje się mi, że jest to podciśnienie do filtra węglowego.
Jeśli czyszczenie przepustnicy nie pomoże i zmuszony będę wymienić ją na tą od y7 to jak proponujecie rozwiązać problem tego małego wężyka?
Z góry dzięki za wskazówki.
Pozdrawiam wszystkich.
Szczery.
Mam mały problem z przepustnicą w moim d14a3 z kolektorem d15b7.
Przepustnica się zacina w pozycji zamkniętej co się przecież może czasem zdarzyć. Odrobinę regulacji śrubką i jest lepiej bo się juz nie zacina całkowicie. Ale gdy ręcznie obracam ośka to czuć jakby chrobotanie, jakby się oś zatarła.
Jutro zdejmę ją i wyczyszczę dokładnie, ale gdyby to nie pomogło to mam na stanie przepustnice z d16y7 chyba (oryginalnie tez pionowy kolektor).
Na pierwszy rzut oka są identyczne ale po dokładniejszych oględzinach widać, że a3 i y7 obracają się odwrotnie przez co wskazania czujnika położenia przepustnicy (tps?) raczej wprowadziły by ECU w błąd i prawdopodobnie auto na skutek skrajnie nieprawidłowej mieszanki by zgasło. Na to znalazłem rozwiązanie, tak się mi przynajmniej wydaje. Wystarczy chyba we wtyczce TPSu zamienić miejscami dwa skrajne przewody. TPS to chyba zwykły potencjometr jest przecież.
Ale nie mam pojęcia co zrobić z takim małym wężykiem który dochodzi do przepustnicy a3 a w tej y7 nie ma gdzie go podłączyć. Wydaje się mi, że jest to podciśnienie do filtra węglowego.
Jeśli czyszczenie przepustnicy nie pomoże i zmuszony będę wymienić ją na tą od y7 to jak proponujecie rozwiązać problem tego małego wężyka?
Z góry dzięki za wskazówki.
Pozdrawiam wszystkich.
Szczery.