Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kilka pytan odnosnie ECU P06



hold
21-11-12, 17:13
witam mam kilka pytań 1 czy orginalny map sensor będzie działał przy doładowaniu nie większym niż 0.6 bara bo widziałem że nie którzy zakładają jakies zaworki zwrotne itd 2 czy za pomocą dataloginu da się szczytać podciśnienie/nadciśnienie w kolektorze ssacym ? I jak dokładny jest odczyt AFR za pomocą dataloginu ? Pozdro

piroman
21-11-12, 21:07
1. tak, seryjny mpa sensor wystarcza do 0.7bara
2. tak, można odczytać ciśnienie w kolektorze
3. mając zwykła seryjną sonde wąskopasmową nie odczytasz dokładnych wartości AFR

hold
21-11-12, 23:09
a na 4 żyłowej z OBD1 chyba to szeroko pasmowa ? To jak by wyglądała sytuacja z odczytem?

piroman
21-11-12, 23:52
4-żyłowa jest waskopasmowa, ma tylko dodatkowa grzalke

hold
22-11-12, 08:34
ej to znaczy że OBD0 od OBD1 prawie niczym się nie różni bo tylko sonda lambda jest bez grzałki ? A ta grzałka to coś pomaga jakie są jej zalety ? Bo mam zamiar przechodzić na OBD1 i nie wiem czy opłaca mi się kupować sondę z OBD1 bo słyszałem że da się wyłączyć ta funkcję podgrzewania i sonda by równie dobrze podeszła od OBD0 ? I strojemie na OBD1 jest łatwiejsze bo chyba jedynie łatwiej przerobic kompa pod wewnętrzną kość eprom?

Furious
22-11-12, 08:38
grzałka wydłuża żywotność samej sondy i skraca czas jej gotowości do pracy

hold
22-11-12, 08:54
a w kompie P06 można wyłączyć funkcję podgrzewania sondy ?

piroman
22-11-12, 09:27
Można

hold
22-11-12, 10:08
a komp będzie działał poprawnie nie będzie wywalał błędów? A i jeszcze mam pytanie w aparacie zapłonowy jest 3 czujniki i na środku tego walka jest taka zembatka która w aparacie od Z2 ma 16 zembow a w OBD1 ile jest bo gdzieś czytałem że 24 ? Czyli aparat od OBD0 nie będzie pasował do OBD1 ?

Furious
22-11-12, 10:29
Skoro w komputerze będzie wyłączony czujnik to dlaczego mialby wywalać błędy?
Aparat nie będzie pasował.. kurna, tych tematów było tysiące, poszukaj troche a nie zadajesz kolejne banalne pytania.