PDA

Zobacz pełną wersję : Giga Spalanie d16z6 - 14litrow w miescie przy umiarkowanej jezdzie



Seba27
21-11-12, 15:20
Kupilem niedawno Solke d16z6. Cos jest dlubane. Kolektor 4-2-1 + przelot 2,5cala REMUS + dedykowany dolot. Sadze ze ktos grzebal w setupie elektroniki bo nie jest mozliwe zeby silniczek 1.6 z 1walkiem rozrzadu palil tyle przy spokojnej jezdzie. Vtec kopie przy 5.500 a odcinka na ok 9200... Co z tego ze "zapiernicza jak maly samochodzik" jak pali tyle co BMW 7 z silnikiem V8... slabo mi to odpowiada. Prosze was o jakas porade co z tym zrobic. Na co popatrzec? Lambda chyba dziala bo nie wyswietla usterki silnika. Reset komputera? Moze inny komputer jest? jaki ma byc? jak to sprawdzic? warto resetowac?

HELP !?

nyndz
21-11-12, 15:32
Na pewno nie krecic do konca bo takich obrotow d-serie nie znosz dobrze - krotko sie silnikiem nacieszysz. Sprawdz co za kompa masz.

Seba27
21-11-12, 15:38
moja 1wsza Honda wiec totalny Laik w temacie dla mnie.
Na co mam zwrocic uwage?
KOD jakis czy cos ?

zakit
21-11-12, 16:18
niech zgadne ze albo jakas dziwna mapa, pewnie od DOHC albo komp od Bserii...

majson
21-11-12, 17:10
i sprawdz sonde lambda, swiece i kable WN.

Seba27
21-11-12, 17:16
na co mam zwrocic uwage?
KOD jakis czy cos ?



i sprawdz sonde lambda, swiece i kable WN. - jak ?

Sonda jest i jest podlaczona - usterka silnika sie nie swieci na zapalonym silniku a powinna gdyby sonda byla padnieta si ?
Auto nie dlawi sie, kable mozna zlapac do reki na odpalonym silniku i nie chce sie tanczyc. Wiec zakladam ze jest ok

Maskunt
21-11-12, 17:31
Byś się przywitał chociaż, a nie...
Walnięta sonda w sensie podawania złej mieszanki nie powoduje błędu w komputerze. Serio kupiłeś samochód nawet nie wiedząc co było robione z silnikiem? Jedź do jakiegoś mechanika ogarniętego w Hondach i niech sprawdzi co tam jest, bo to jakaś komedia.

carlosv
21-11-12, 17:34
Wiem że zaraz ktoś się przyczepi ale jak widzę napis "spalania" to żal mi się robi. Jaki spalanie? podobnie jest z kompresją, napiszą jakieś "bezmózgi" w jakimś "profesjonalnym" magazynie motoryzacyjnym a nikt nawet nie zastanowi się czy to ma sens a później dla jednych kompresja to stopień sprężania a dla innych ciśnienie sprężania no i można się dogadać na forum :P.

Tu masz opis jak zrobić samodiagnostykę, warto sprawdzić czy wszystko jest w porządku, jak nie umiesz sam to podjedź z tym do kogoś.
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=samodiagnostyka

Tu masz oznaczenia jednostek sterujących w Hondach, sprawdź jaie oznaczenie powinno być u Ciebie a jakie masz, jest możliwe że masz nie taką jednostkę sterującą jaką powinieneś mieć :/.
http://hondaswap.com/reference-materials/honda-ecu-list-29129/

Powodzenia.

Seba27
21-11-12, 18:12
carlosv -->

Dzieki ci panie za tresciwa odpowiedz !

kolege z WAWki WITAM i dziekuje za pozyteczne uwagi ale wciaz nie napisales JAK SPRAWDZIC SONDE :)

Historia samego auta jest dosc zagmatwana i musze nad tym spokojnie przysiasc, dobrze ze teraz dzieki carlosv mam dokumentacje ktora pomoze w procesie przywracania autka do stanu pierwotnego

aaa i Nie dziekuje :)

carlosv
21-11-12, 20:20
Jeszcze tylko dodam że kiedyś jak miałem swoją pierwszą Hondę (Civic eg8) z silnikiem d15b2 czyli wtrysk dwupunktowy i miałem podobną sytuację, silnik zużywał 13-14 litrów benzyny przy na prawdę spokojnej jeździe. Jednam u mnie palił się "check", sonda była ok, wszystko było jak należy jak się okazało, po tygodniu wpatrywania się pod maskę znalazłem jeden przewód podciśnienia który spadł z końcówki, założyłem i było ok, 5.5-6 l przy spokojnej jeździe. Skoro Tobie kontrolka się nie świeci to może poza oznaczeniem jednostki sterującej sprawdź te przewody, przy kolektorze dolotowym (dokładnie za kolektorem) w d16z6 jest ich kilka no i ta samodiagnostyka może coś wykaże, sprawdź też wtyczki czy żadna nie wisi "luzem". Poza tym ciężko coś pomóc tak na forum :/.