Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : CR w d14a2 z głowicą y7



Pili
21-11-12, 06:32
Prosiłbym kogoś o wyliczenie mi kompresji przy silniku d14 ze starej serii i głowicy y7. Jest na forum temat furiusa, ale tam chodzi o d15 i nie chcę im tam śmiecić, w kalkulatorach nie ma bloku d14. Jaką uszczelkę załóżyć i ew. ile splanować żeby panewki nie siadły.

maciu$
21-11-12, 13:25
Bardziej niż panewek obawiałbym się za wysokiego CR :rolleyes:

mirasek
21-11-12, 14:51
W okolicy jeździ EJ9 z d14a3, tłoki i ssący d14a2, czapka z wałkiem d16y7 liźnięta tylko, uszczelka standardowa (czyli w sumie to o co pytasz). Nie wiem jakie tam wyszło CR ale jeździ, jest po remoncie, dotarciu i podobno nie ma z nim problemów.

Pili
21-11-12, 20:25
D14a3 to chyba ta nowsza d seria, zakładał tłoku od a2 czy tam są takie same?

marcus209
21-11-12, 21:35
CR będziesz miał 10.2 z uszczelką od D16Y8. Tłoki w D14A2 są wypukłe, w D14A3 wklęsłe.

Pili
21-11-12, 23:45
Dzięki marcus, a ile jeszcze do tego liznac glowice żeby wyszło powiedzmy 10,5?

marcus209
22-11-12, 10:46
0.3 mm, lub możesz wyciągnąć środkową warstwę z uszczelki od D16Y8. Jak będziesz zmieniał, to zobacz, czy zawory mieszczą się w nacięcia na tłokach. Nie wiem jak w Y7, ale w Z6 mają o 1mm większa średnice niż D14A2. Ja tego nie zrobiłem i teraz pluje sobie w brodę, bo jest mi ta wiedza potrzebna. Jak zmierzysz, to możesz mi napisać:)

Pili
22-11-12, 12:40
Ok. Napisze Ci na pewno, a jak się nie będą mieścić co wtedy? Będzie chodzic? mam gdzieś w domu tłoku od d 14 a1 to mogę zmierzyć.

marcus209
22-11-12, 13:23
Nie wiem czy a1 ma takie same. Ja mam założona głowice z Z6 i chodzi, ale nie wiem czy dlatego, że się mieszczą, czy dlatego, że zawór nie dochodzi tak blisko do tłoka, żeby były potrzebne. Jakie oznaczenie mają tłoki z A1?

kamilgt
22-11-12, 15:28
Z A1 mają oznaczenie PM2, z A2 P1J

Pili
22-11-12, 15:44
Dokładnie sprawdziłem i mają pm 2 wymiar zaworów w głowicy 29 i 25 otwory w toloku 27 i 25 ale to niedokładnie pomiar.

marcus209
22-11-12, 17:56
Którą głowice i tłoki mierzyłeś?

Pili
22-11-12, 18:23
od d14a1 na razie, jak zrzucę swoją a2 to Ci też napiszę, ale na razie muszę jeździć dopóki nie kupię głowicy y7 i jej nie obrobię.

Marcus a jak Ci to lata teraz po minime? Duża jest różnica?

marcus209
22-11-12, 19:23
Na hamowni nie byłem. Różnica jest dosyć spora. Wcześniej musiałem strzelić ze sprzęgła przy 5000, żeby koła na 1 biegu zabuksowały przy starcie, teraz wystarczy mocniej wcisnąć gaz:) Na tej stronie (http://www.dodo-upgrades.nl/) gościu wycisnął z d14a3 z głowica y8 136 km i 140nm przy CR 9.6.
Teraz się zastanawiam nad tym rozmiarem zaworów. Ludzie doprężają minime w d15 tłokami z d13 i to działa, wiec może nie trzeba się tym przejmować...

Pili
22-11-12, 19:39
furius z 1.5 bez vteca na głowicy y7 zrobił 140km wieć myslę, że z 1.4 te 130km się uda. Podejrzewam, że zawór jeśli nawet dochodzi do tłoka to wchodzi w tłok tylko częściowo a nie całą średnicą.

kamilgt
22-11-12, 20:57
Ludzie doprężają minime w d15 tłokami z d13 i to działa, wiec może nie trzeba się tym przejmować...
Jakby tak wszystko pracowało na styk to nawet byłby problem z założeniem ostrzejszego wałka. Montuje się dużo bardziej wystające tłoki, do tego planuje głowicę i zakłada ostry wałek i jest OK. Nie masz co się martwić. ;)

Ile ściąłeś głowicę ?

marcus209
22-11-12, 21:36
Głowice tylko zabieliłem przy montowaniu. Właśnie mam obawy z montażem ostrego wałka (comp cams 59300 jakby miało znaczenie)