Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ZBYT DUZE SPALANIE d15z3



kamil10761
21-11-12, 00:50
witam mam problem z moja hanią otóż spala zbyt dużo,o ile na trasie pali w miare normalnie to w mieście zaczyna się tragedia bez względu na styl jazdy wychodzi coś około 15 litrów mierzyłem miernikiem potencjometr przepustnicy i napięcie mam prawidłowe jednak na zamkniętej mam 4,5v a w miare otwierania maleje i przy otwartej na maksa wynosi 0,5 czytałem że powinno być na odwrót dodam że dzieje sie to zarówno z tą w aucie jak i podłączoną na podmiankę. druga sprawa która wyszła mi również inaczej niż niby ma być to czujnik ciśnienia w kolektorze a mianowicie napięcie ok na 1 styku i masie ok 5v na 1 i 3 styku rownież 5v jednak na włączonym zapłonie powinno niby być na stykach 2 i 3 ok 3v ja mam ok 5v na biegu jałowym niby powinno być 1v ja rownież mam 5v po podmiance to samo. Ktoś ma może jakieś sugestie co sprawdzić jak sprawdzić może sprawdzam coś nie tak serdecznie prosze o pomoc i z góry dziękuje

nikog0
21-11-12, 09:58
witam mam problem z moja hanią otóż spala zbyt dużo,o ile na trasie pali w miare normalnie to w mieście zaczyna się tragedia bez względu na styl jazdy wychodzi coś około 15 litrów mierzyłem miernikiem potencjometr przepustnicy i napięcie mam prawidłowe jednak na zamkniętej mam 4,5v a w miare otwierania maleje i przy otwartej na maksa wynosi 0,5 czytałem że powinno być na odwrót dodam że dzieje sie to zarówno z tą w aucie jak i podłączoną na podmiankę. druga sprawa która wyszła mi również inaczej niż niby ma być to czujnik ciśnienia w kolektorze a mianowicie napięcie ok na 1 styku i masie ok 5v na 1 i 3 styku rownież 5v jednak na włączonym zapłonie powinno niby być na stykach 2 i 3 ok 3v ja mam ok 5v na biegu jałowym niby powinno być 1v ja rownież mam 5v po podmiance to samo. Ktoś ma może jakieś sugestie co sprawdzić jak sprawdzić może sprawdzam coś nie tak serdecznie prosze o pomoc i z góry dziękuje

A jakiej długości odcinki jeździsz w mieście? Jeśli jest to np. 2 kilometry, silnik stygnie, znów 2km i tak dalej, to spalanie jest bardzo wysokie bo auto wciąż na ssaniu działa. Moje 1,4, chociaż nie tak ekonomiczne jak Twoje d15z3, też pali 12-15litrów / 100 km, ale odcinki jakie zwykle jeżdżę to 2 km... W trasie natomiast pali 6litrów/100 km.

kamil10761
21-11-12, 12:56
takich krótkich odcinków nie robię z reguły ok 15-20 km ale nawet jak dłużej jeżdżę po mieście po ok 50 km/h to i tak wychodzi coś koło tego, dodam że od razu nie jadę tylko zawsze coś tam poczekam jakieś 2-3 minutki przed jazdą żeby olej sie dobrze rozprowadził i choć troszkę nagrzał,

nikog0
21-11-12, 15:00
takich krótkich odcinków nie robię z reguły ok 15-20 km ale nawet jak dłużej jeżdżę po mieście po ok 50 km/h to i tak wychodzi coś koło tego, dodam że od razu nie jadę tylko zawsze coś tam poczekam jakieś 2-3 minutki przed jazdą żeby olej sie dobrze rozprowadził i choć troszkę nagrzał,

Manual hondy pisze wyraźnie, że natychmiast po urychomieniu silnika należy ruszać, chyba że jest mróz rzędu -20*C wtedy można z 30 sekund go zagrzać. Nawet w ten sposób mu szkodzisz, bo jak grzeje się na wolnych obrotach, to potrzebuje 2-3x dłuższego czasu zanim złapie temperature w porównaniu do tego jak ruszać od razu, i przez ten czas silnik pracuje na zimno. Lepiej od razu ruszać i nie przekraczać powiedzmy 3tys, zanim silnik nie złapie temp.
Co do spalania, to jeśli robisz takie odcinki to za dużo pali. Zrób samodiagnostykę - sprawdź czy nie ma jakiś błedów (nawet jak lampka check engine się nie pali). Może coś z sondą jest nie tak, ale wtedy duże spalanie byłoby w trasie. Spróbuj bez rozgrzewania silnika na wolnych obrotach pojeździć, powinno być trochę lepiej... Pomyśl też czy masz niedawno wymieniane filtry, świece zapłonowe i przewody WN...

kamil10761
21-11-12, 16:26
świece filtry wymienione, błędów żadnych nie ma już parę razy robiłem samodiagnostyke i nic, spróbuje jutro sprawdzić sonde według wskazań autodaty i napisze co wyszło.

mirasek
21-11-12, 16:39
Napięcie na czujniku położenia przepustnicy mierzyłeś na środkowym kablu (czerwono-czarny)? Wtyczki TPS i MAP nie są zamienione? Będzie łatwiej jak podasz kolory kabli i co na nich zmierzyłeś.

Marecki
21-11-12, 17:21
A może zawory Ci się rozregulowały?

kamil10761
22-11-12, 13:16
no wiec tak napięcie potencjometru przepustnicy mierzyłem najpierw na środkowym kabelku czerwono czarnego koloru na wyłączonym zapłonie napięcie wynosiło 4,9 później mierzyłem na włączonym zapłonie napięcie między środkowym a skrajnym, na zamkniętej wynosiło ok 4,45 i w miarę otwierania przepustnicy malało na maksymalnie otwartej miałem ok 0,45.

kamil10761
23-11-12, 16:15
nikt nie ma żadnego pomysłu co by tu jeszcze sprawdzić i jak sprawdzić?

kebab666
23-11-12, 21:26
mnie dużo palił jak jedna fajka świecy nie była dociśnięta i nie było styku

mirasek
23-11-12, 21:35
na zamkniętej wynosiło ok 4,45 i w miarę otwierania przepustnicy malało na maksymalnie otwartej miałem ok 0,45
aż u siebie sprawdzę ale powinno być odwrotnie, tzn. rosnąć wraz z otwieraniem przepustnicy, coś masz nie tak, sprawdź to wg manuala

kamil10761
24-11-12, 15:39
no właśnie tylko co sprawdzałem według tego co było napisane w autodacie, przeglądając różne fora i tematy to wszyscy co wypowiadali się na temat tego napięcia również tak mieli dodam że druga przepustnica podpięta pod wtyczkę pokazywała to samo.

mirasek
30-11-12, 23:48
Nie wiesz czy w aucie było coś kombinowane z przepustnicą/wiązką? Sprawdź skrajne kable TPS, na którym masz masę a na którym ok. 5V ?
Zamiana tych kabli miejscami powoduje odwrotne odczyty TPS, z tym że niektóre TPS (obd0) mają odwrócone piny.

kamil10761
11-02-13, 00:12
eh i dalej walcze i już nie mam sił, dodam że auto kopci na siwo, ale nie widać żeby w płynie się znajdował olej i w oleju płyn choć to i tak nijak ma sie do mojego spalania czy było grzebane nie wiem, co generalnie bym miał sprawdzić i gdzie kolego?

kamil10761
15-02-13, 16:57
nikt nia ma pomysłu albo mechanika od hon z poznania?

anticorr
16-02-13, 18:10
A podstawowe rzeczy sprawdzałeś? Takie jak Ustawienie zapłonu, zaworu? Bo piszesz że świece, filtry, kable już pozmieniałeś. Zazwyczaj główną przyczyną wysokiego spalania jest sonda lambda, jak ja sprawdzałeś??

kamil10761
16-02-13, 18:46
według tego co pisało w autodacie, sprawdzałem napięcia pomiędzy poszczegulnymi przewodami, no i check engine mi sie nie pali, dodam ze przy jeździe na odpiętej sondzie za dużej różnicy nie było w spalaniu, no moze nawet troszkę więcej na trasie, tak jak mowiłem potencjometr przepustnicy mi chodzi na odwrót, no i to dymienie na biało, ale tak jak pisałem nie ma śladów oleju w płynie ani płynu w oleju ani mazi pod korkiem, dodam że szarpie auto nieraz przy stałej jeździe z włączonym trybie econo i gwałtownie nieraz reaguje na delikatne odjęcie lub dodanie gazu, na odłączonej sondzie problem znika bo auto nie wchodzi w tryb econo

anticorr
17-02-13, 08:57
Ok. no z tym dymieniem na biało to na pierwszy ognień zazwyczaj woda dostaje się, ale jak piszesz że wszystko jest dobrze, więc może to zjawisko to akurat od aktualnej aury pogodowej i wysokiej wilgotności powietrza.. Ale z tym czujnikiem TP to faktycznie zagadka, że na odwrót jest... Reasumując na WOT powinno być napięcie ok. 4,5V a na zamkniętej 0,5V, u Ciebie jest na odwrót.. Jesteś pewien że dobrze pomiar wykonałeś? Zmierzyłeś napięcie między stykami D6 i D22 złączki ECU? I dalej, napięcie między masą a stykiem nr.3 przy złączce od TP wynosi 5V? Ogólnie jak na podmienionym czujniku to samo siedziało to w **** dziwne. Jak chcesz mam swoją kompletną przepustnicę od D15Z3 z TP sensorem i MAP, co do której jestem na 100% pewny że jest wszystko ok. bo kiedyś też mierzyłem wartości i było git. Mógłbyś spróbować na podmiankę jeszcze zanim w*****sz kupę kasy u mechanika..:)

kamil10761
17-02-13, 16:39
ja równiez mam 2 kompletną przepustnicę:) aura hmm wątpie bo jak było ciepło to to samo kolego, inaczej jak mogę upewnić się co do uszczelki, oczywiście bez zwalania glowicy jeśli mozna :) a wtryskiwacze mogły by mieć wpływ na to spalanie i dymienie? bo wydaję mi się że na czarno jak już, ale spytam jak mogę sprawdzić wtryski? no mnie też to ździwiło parę razy sprawdzałem, i na dugiej kompletnej przepustnicy niezamontowanej na aucie tez to samo identyczne pomiary

anticorr
17-02-13, 16:43
bo wydaję mi się że na czarno jak już, ale spytam jak mogę sprawdzić wtryski?
Odłącz wtyczkę od wtrysku i multimetrem sprawdź sobie oporność na wtryskach, powinna wynosić w granicach 10-13 omów

kamil10761
17-02-13, 17:06
ok jutro sprawdzę bo dzisiaj juz się troszkę ściemniło dam znać co i jak

kamil10761
18-02-13, 11:32
zmarzły mi łapy ale zmierzyłem 11,3 11,5 11,2 11,4 więc w normie, zaczynam się zastanawiać nad tą sondą gdybym miał normalną to bym się nie *******ił tylko odrazu kupił nową sęk w tym że mam tą 5 przewodową ktorej nie ma zamiennika a w aso wołają 950 na necie znalazłem za 460 ale to tez nie mało więc wolałbym miec pewnośc, stąd pytanie czy ktos wie gdzie moge sprawdzić sonde w poznaniu oscyloskopem, albo gdzie się zajmują sondami, lub czy ktos zna sposób pewny na sprawdzenie tejrze sondy do dyspozycji mam miernik uni-t t-107

anticorr
18-02-13, 11:40
Heh, miałem ten sam problem, sondę szerokopasmową to tylko na oscyloskopie zmierzysz poprawnie, ja u siebie jak robiłem wydech sam s*******iłem sondę i kupiłem nówkę NTK za 450zł:D

kamil10761
18-02-13, 11:40
aha zapomniałem dodać kopci na siwo aczkolwiek wydech jest okopcony na czarno i to mocno, no i szarpie na trybie econo gdy się odepnie sonde nie szarpie bo nie wchodzi w tryb econo albo moze dlatego ze jest odpieta sonda

kamil10761
18-02-13, 18:20
nikt nie wie gdzie w okolicach poznania bym mógł sprawdzić tą sonde na oscyloskopie?

klapejron
18-02-13, 19:24
U elektryka samochodowego. Wpisz w google i pewnie z 200 wyników w Poznaniu i okolicy ci wyświetli.

CarbonTeam
19-02-13, 00:00
jeśli masz zarąbany filtr powietrza to to też ma wpływ na spalanie. A tak to mogą być błędy sondy jeszcze. Zamień się z kumplem na pare dni i zobacz. A może przecieka ci bak i dlatego tyle " pali" proste przyczyny ciężko się diagnozuje :D

kamil10761
19-02-13, 15:43
nie przecieka robiłem z tyłu zawieche dużo siedziałem pod autem nic nie widziałem, filtr powietrza wymieniony, ta tylko najpier musiałbym mieć takiego który ma 5 przewodową sonde,ta ci elektrycy to o dupe rozbić na komputer chcą poźniej sie okazuje że wtyczka 5 pinowa i ręce rozkładają jeden nawet mi odpowiedział na pytanie o oscyloskop czy ja bombe bede budował, więc pytam o jakiegoś sprawdzonego, bo tak to będe szukał do usranej śmierci, nawet w serwisie bosha rozłożyli ręce i nie mogli się połączyć z komputerem a o oscyloskopie u nich zapomnij