Zobacz pełną wersję : Regulowane kółko rozrządu - dziwny przypadek..
Ostatnimi czasy kupiłem od użytkownika na forum regulowane koło rozrządu Skunk2 do d16z6 ( już nie wnikam, niby jest ori.. ). Pacjent to d13 mpfi z wałkiem od d16a6. Założyłem to kółko i co się okazało - wewnętrzna część tego koła przeorała mi back plate ( dobrze, że nie zapalił :) ). Sorry za zdjęcia, ale miałem tylko kalkulator pod ręką ;/
http://zapodaj.net/ac3980c03b28c.jpg.html
http://zapodaj.net/bbbc3610cdff1.jpg.html
Pasek widać jest bardzo blisko zewnętrznej krawędzi:
http://zapodaj.net/ab076eeb48237.jpg.html
No nic, wziąłem dociąłem resztkę back plate tak aby nie przycierał i założyłem z powrotem. Oczywiście z ustawieniem rozrządu wyszły jaja, bo teoretycznie powinienem opoźnić wałek o 4,5 stopnia, a na takim ustawieniu 0 reakcji. Ustawiłem na 0 stopni czyli tak jak kółko seria - to samo. Więc posłużyłem się aparatem zapłonowym i lampą. Po przestawieniu całego koła o 1 ząb i przyspieszeniu o około 4 - 5 stopni dopiero rozrząd był ustawiony ok.
A tak wygląda to koło ( zdjęcia sprzedającego):
http://zapodaj.net/c316be64015d9.jpg.html
http://zapodaj.net/d76d6ce2d9883.jpg.html
Teraz pytanie - od jakiego silnika jest to koło rozrządu, że nie pasuje p&p od d serii sohc?
pytanie z innej beczki będziesz stroił to d13???
Teraz pytanie - od jakiego silnika jest to koło rozrządu, że nie pasuje p&p od d serii sohc?
Zadaj pytanie sprzedajacemu , tez jestesmy ciekawi .
... i dlaczego piszesz ze niejest p&p wiekszosc aftermarketowych kolek bedzie wymagala podciecia plastiku na obudowie #1
#2 wiekszosc czesci aftermarketowych niejest p&p , chcesz miec wszystko OK i wkładac bez przeróbek , uzywaj czesci OEm stwozonych do twojego modelu Auta / Silnika
Tjuning to niejest kraina mlekiem i miodem plynaca , ale widze ze robisz d13 mini + i masz problem to wiedz ŻE JEST TO DOPIERO POCZĄTEK TWOJEJ DROGI PRZEZ MĘKE :p
A to od kiedy regulowane kółka są do konkretnego modelu silnika? Jak już to do danej serii.
Po prostu zapytałem, bo zdziwił mnie ten fakt. Bo jak widać z problemem sobie poradziłem ;] Myślałem, że ktoś będzie wiedział coś o tym kółku.
Młody ŁDZ - sądzę, że tutaj chodzi chyba o to, ze dla 0 stopni to koło jest zgodne ze znakami dla d16z6.
W sumie to można zamknąć / usunąć temat, bo raczej nie ma on dalszego sensu.
pokaż dobrą fotkę tego koła, bo może o być koło do y8 a tam znaki są w innym miejscu, przypatrz się dobrze czy znaki są dokładnie w tych samych miejscach co w oem kole z d13.
Będe w domu za tydzień to zrobię dokładne zdjęcia. Ale wydaje mi się, że Jogal możesz mieć racje :)
Też miałem problem z rególowanymi kółkami ale do b-serii po przyłożeniu do oem okazało się że na prawym znaki nie pokrywają się, są przesunięte o jeden ząbek.
jak ja zakladałem kołko do d13 to tez znaki sie nie pokrywały z tymi co były na seryjnym i poprostu przyłożyłem kółka do siebie i przeniosłem z seryjnego, to tego musiałem sam sobie dorobić bolec i lekko sfazować otwór w kółku żeby dobrze doszedł do wałka, musiałem tez wyciąć wspomniany wczesniej plastik - suma sumarum sporo pieprzenia sie z tym było a nadal nie wiem jak przestawić ten wałek żeby było lepiej :D
jak ja zakladałem kołko do d13 to tez znaki sie nie pokrywały z tymi co były na seryjnym i poprostu przyłożyłem kółka do siebie i przeniosłem z seryjnego, to tego musiałem sam sobie dorobić bolec i lekko sfazować otwór w kółku żeby dobrze doszedł do wałka, musiałem tez wyciąć wspomniany wczesniej plastik - suma sumarum sporo pieprzenia sie z tym było a nadal nie wiem jak przestawić ten wałek żeby było lepiej :D
SCKAPE jakie konkretnie kółko kupiłeś?
Ja kupiłem VMS, jakoś tak wizualnie tak sobie, muszę porównać znaki z kółkiem od Z6 bo mam pod ręką.
Co się od razu rzuca w oczy to lekko przesunięta skala o ok 1 stopień.
no i mnie cos podobnego wlasnie bylo - a kolko nie pamietam co to bylo...
By nie zaśmiecać forum odgrzeje kotleta, co do kółka mam pytanie jak interpretować podziałke, skale oznaczoną "EACH MARK =2*crank" sęk w tym ze sa długie kreski i miedzy nimi chyba 4 mniejsze, wiec ktore z nich sa tymi 2 stopniami. jeśli te małe to przełożenie o jeden ząb paska na kółku to było by aż 10stopni
http://img163.imageshack.us/img163/9991/konzrzedem0003.jpg
dzieki za szyba odpowiedz, niektorzy pisza ze jeden ząb to 8stoni a tutaj wynika z tego ze aż 20?
Każdy znaczek to 1 stopień, te dłuższe kreski to 0, 5 i 10 stopni. A to co jest napisane to taka uwaga, że każdy stopień na kółku to 2 stopnie na wale korbowym, ale to powinno być dla każdego oczywiste, bo na jeden obrót kółka rozrządu przypadają 2 obroty wału...
znaczek to 1 stopień, te dłuższe kreski to 0, 5 i 10 stopni
i to by sie zgadzało :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.