Zobacz pełną wersję : duze spalanie d13b2
Jakie macie zuzycie gazu w silniku d13b2. u mnie dochodzi nawet do 15 litrow, srednio ok13 litrow trofhe duzo jak na taka pojemnosc
skolopendra
14-10-07, 11:26
może pora wymienić sondę ??
:)
u mnei trasa 8-9 trasa miasto 10 pozdro
u mnie praktycznie nie ma roznicy czy miasto czy trasa zawsze okolo 9l gazu
W trasie można zejść pozniżej 7 litrów, miasto w okolicach 9 litrów
odswieze temat spalania, Piszcie ile wam spala LPG hanka??
mi w miescie bez wzgledu na styl jazdy 10 litrow
na trasie 8,5 l (kiedys raz 7,5l)
mysle ze to w normie
mi też żre w granicach 10 l... i tego się nie zmieni. Nie wierzcie że może palić 8 czy 6 bajka.Za duży samochód do tego silnika
mi PALIŁA 8,5-9,5l ,ale ostatnio tak jak w pytaniu Leatz'a od 2 miesięcy coś zaczęło sie sypać i pali 12-15litrow ;/ nie wiem co jest nie tak. jakieś sugestie co to może być?
A ile kosztowaly was isntalacje gazowe do d13b2 ? bo ja bylem w 3 miejscach gdzie zakladaja gaz i :
jeden powiedzial ze jest sonda lambda to trzeba zalozyc taka instalacje jak do monowtrysku (2100zl)
drugi mowi ze to monowtrysk to go wysmialem (1800zl)
trzeci zas 1300zl najprostsza instalacja gazowa na gaznik bez zadnych komputerów
i ta ostatnia opcja jest prawidlowa
witam ja mam inetalacje II gen. i jestem z niej bardzo zadowolony, zero falujacych obrotow, wszystko dziala tak jak na bezynie z tym ze jest lekko slabsza.
spalanie ok 9L.
koszt instalacji 1500 zl
polecam i pozdrawiam
P.S
z tego co wiem w przepisach jest wymóg ze jeśli auto ma sonde lambda i katalizator to powinno jeździć na II gen. lpg.
mi PALIŁA 8,5-9,5l ,ale ostatnio tak jak w pytaniu Leatz'a od 2 miesięcy coś zaczęło sie sypać i pali 12-15litrow ;/ nie wiem co jest nie tak. jakieś sugestie co to może być?
Wymien filtr gazu.Powinno sie to robic po okolo 15 tys,bo wtedy wlasnie dzieja sie takie rzeczy...
mi w miescie pali okolo 8,5 litra lpg (na benzynie odpalam tylko z rana i zaraz na lpg po wypaleniu z gaznika benzyny przelaczam), na trasie jeszcze nie sprawdzalem :)
Mialem 4 gen. z tym silnikiem i taka instalacja. Zrobilem na gazie ponad 30.00km i wszystko bylo ok. Oczywiscie przy regularnych przegladach.
Niestety stosunkowo czesto musialem jezdzic na regulacje, bo czasem tak po prostu sie zamulal i zaczynal palic np. 12 litrow. Po regulacji jakby dostawal skrzydel i spalal 8-8,5l w miescie.
moja hania D13B2 w miescie przy spokojnej jeździe moge zejść poniezej 10l/100km, ale sami wiecie że lubi się "czasem" wykorzystać cały zakres obrotów, w końcu po to jest te 9000 na obrotku :)) a tak przy depnięciu to 11-12l, ale na trasie ok 8,5l
Mam pytanie co m może być przyczyną że 1.3 D13B2 z LPG pali mi jednakowo czy to trasa czy miasto? Pali coś ok. 11l. Sondę trzeba wymienić? Nie kumam co może być. Acha od początku jak założyłem tak jest.
u mnie ostatnio sie tak tez dzieje ze pali 11 po zmianie parownika, na trasie nie mialem okazji testowac, w jedzie mieszanej tez 11 mi wychodzi a wczesniej bylo 8,5 trasa , 10 miasto.
z tego co u mnie obstawiam to zbyt bogata mieszanka.
a czujesz zapach gazu gdy stoisz w korku??
tak wogole to zarzuc jakies foto jak masz zalozony mikser?najlepiew w tym temacie http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=42739
miasto 12l :/ trasa 8l ... dopóki po wymianie rozrządu i uszczelki pod pokrywą zaworów coś się nie spieprzyło i obroty zaczęły wariować, teraz tylko benzyna :/
Mnie kosztowała instalacja gazowa 1400zł II generacji i spalanie średnio mi wychodzi 7-8 litów gazu
Witam.Ja mam honde D13B2 i wcześniej paliła mi 14l/100km po wymianie filtra powietrza pali mi 10l i nie ma różnicy czy to miasto czy trasa. A na trasie powinna palić mniej.:) Mam teraz problem z odpalaniem na lpg silnik jest ciepły a nie chce odpalać jak zmienię dawkę na parowniku to pali ale nie ma mocy. Co to może być przyczyną?????
Ja jak kupiłem hankę paliła 8-9 benzyny... wrzuciłem gaz i pali 11 gazu i jestem zadowolony bo jest tak wyregulowana że gazie robie takie same czasy jak na benzynie praktycznie bez spadku mocy B)
jak Ci pali te...10-11 to się nie przejmuj.. to jest gaźnik a poza tym jest zima... możesz jezdzic krótkie odcinki silnik nie dogrzany i na ssaniu chodzi.
u mnie kiedyś paliła 9 litrów bez różnicy czy to miasto czy trasa( w trasie zawsze ok 120-140). gaz mam już troszkę ponad rok czasu , zrobiłem 40 tyś. km. Średnio co 10 tys honda paliła mi o litr więcej i troszkę słabej chodziła. teraz pali mi ok 12 litrów prędkość max na gazie to 150-160 (na benzynie 180), czasem gaśnie mi na gazie jak jestem rozpędzony i wcisnę sprzęgło. Po przejechaniu ok 30km jak zostawię samochód na godzinę to już go z gazu nie odpalę a kiedyś odpalałem nawet po 6 godzinach,
nasza honda paliła 7 w miescie....gaz wyregulowałem sam na podwórku bez zadnego analizatora spalin ani nic, na "ucho" ;p po odblokowaniu 2 przepustnicy pali około 8 ale jeździ jak na benzynie:) musze jeszcze wymienic filterek gazu i powinno byc jeszcze lepiej. I nie ważne jaka jest temperatura na gazie odpala w każdych warunkach:D
Ja również mam d13b2 i zastanawiam się czy wsadzić w to gaz ?
Spalanie benzyny 8litrów miasto, 6 trasa. Nie wiem czy się opłaca gazować ?
mi pali 6-7 litrów gazu na trasie 90-140 km/h
zalezy jak wystroisz, u mnie jest praktycznie nie wyczuwalna roznica gaz a benzyna, może ździebko;p
kiedyś zszedłem do 5,7 litra ale max 90 km/h a max mi spalił około 9 litrów po mieście katowania;p
azlezy ile km robisz jak duzo to sie opłaci, mi instalacja gazowa sie zwróciła po okolo 40 tys km, a rocznie robie ok 50 tysi, teraz troche mniej, mimo wszystko za półdarmo sie jeździ.
Ja mam d13b2 ze zwykłym mieszalnikiem. Teraz przymierzam się do blosa. W obecnej chwili mi pali 8-8,5L w mieście. W trasie jak jechałem na Słowacji (spokojna jazda przepisowo) zeszła do 6,5L. Zmieniam na blos bo mam problem z wysterowaniem. Teraz mam ustawiony register jak do jazdy po mieście - powyżej 90 ciężko - ale nie zalewa go. Ogólnie ma fochy na mnie ;p
Jak założę blosa mam nadzieję, że się poprawi. Zna ktoś w okolicy łodzi dobrego gazownika który blosa u nas potrafi regulować?? ;)
ja mam kompletny zestaw mozntazowy blosa:), i kilka linków www do regulacji:P na pw wiecej info Ci wysle
demonobiker
18-12-10, 13:16
Panowie mam problem ze swoja instalacja spala mi 14-14,5 litra po mieśxcie nie wiem jak w trasie bo dawno nie jezdziłem dalej od domu. myslicie że moze palić tyle przez zime?musze wymienic filtr gazu ale czy ma to jakis zwiazek ze zbyt duzym spalaniem?na logike nie powinno miec.
moja hanka pali bezwględu czy miasto czy trasa 10l lpg :o:o:o i to jest taka optymalna norma a nie jak nie którzy piszą ze 7l lpg mu bierze chyba plus jeszcze 3l pb hehe
ja mam kompletny zestaw mozntazowy blosa:), i kilka linków www do regulacji:P na pw wiecej info Ci wysle
tez poprosze takie info na pw :)
To ile samochód spali gazu jest uzależnione od posiadanej instalacji oraz jej regulacji. Oczywiście pomijam kwestię pojemności silnika, bo to jest oczywiste.
Samochody z instalacją I i II generacji będą w zasadzie zawsze palić tyle samo - bez znaczenia czy to miasto czy nie. Czy jeździmy agresywnie czy nie. Ilość podawanego gazu jest stała. W II generacji niby jest już sterowanie "komputerowe", ale to jest już przestarzała technologia. Jeśli komuś silnik 1,4 na wspomianych instalacjach pali poniżej 9 litrów - to bardzo źle. Oznacza to że mieszanka jest zbyt uboga co grozi poważnymi konsekwencjami.
Inaczej sprawa wygląda z instalacją IV generacji - popularnie nazywaną sekwencją. Tam sterowanie gazem obywa się za pomocą sterownika. Podczas regulacji takiej instalacji zbieramy mapę obciążenia silnika na PB i LPG i potem następuję korekta mapy na LPG względem PB. Dobrze dobrana i wyregulowana instalacja LPG sprawia że samochód zachowuje się na LPG niemal identycznie jak na PB. Na takiej instalacji silnik 1,4 pali różnie przy różnym obciążeniu. Spalanie powinno być w granicach 17%-25% większe niż na PB więc przy silniku 1,4 który pali 7l PB w trasie, na gazie można osiągnąć już 8,2l LPG.
Moja Hanka D14A2 pali 8,5 LPG na 100km.
Pozdrawiam.
Ilość podawanego gazu jest stała
sam jesteś stały;)
krzysiek8k
23-12-10, 18:53
Mi d15b7 pali ok 8ltr.
U mnie spalanie wynosi w mieście około 9L, w trasie 8-9, w zależności od prędkości i jakości drogi :)
Rekordowe spalanie to 18l. ale było -19stopni a ja jechałem przez całą warszawę (28km) w korku (4,5godziny, bo stolica sparaliżowana opadami śniegu), a instalacja nie byłą wtedy wyregulowana poprawnie.
Przy d13b2 ważne jest też by gaźnik był wyregulowany w porządku, bo inaczej to sobie można regulować gaz do oporu, a i tak nie osiągnie się rezultatu którego oczekujemy.
Filtr gazu też ma spore znaczenie, jeśli jest mocno zasyfiony, spalanie wzrasta o 1-1,5litra) zaleca się wymianę co 10-15tys.
Ja wymieniam filterek od gazu razem z olejem co 10kkm, robię też wtedy przegląd świec i przewodów, ewentualnie filtr PB i powietrza, lecz to co drugi przeglad, chyba że ktoś leje do baku nie wiadomo co i jeździ po polnych drogach, lub innych ciezkich warunkach dla filtra powietrza.
Jak u mnie spalało średnio 8,5l na 100km (Orlen) przy różnej jeździe (często do 4k obrotów) tak teraz spala mi prawie 10litrów przy ekonomicznej jeździe (rzadko do 4k). Zauważyłem, że trudniej mu trzymać obroty na zimnym silniku niż kiedyś. Kiedyś po przejechaniu kilometra i po przełączeniu na gaz, obroty się trzymały na 900. Teraz trzymają się na 500 i dopiero silnik musi się rozgrzać żeby trzymało znów jak na benzynie. Czy to zużyty reduktor mógł wpłynąć na oba czynniki?
Pozdrawiam.
Lub membrana ? z tego co sie dowiadywałem. Mój drugi civic d13 + gaz właśnie na zimnym ( gaz) też nie trzyma obrotów i ma strasznie niskie, światła lekko przygasają, i dmuchawa lżej dmucha po nagrzaniu jest ok.
Membrana w czym? W tym parowniku? Wybacz ale jestem zielony w tych sprawach :P Poradziłeś sobie z tym problemem może?
Podjedz do pierwszego lepszego gazownika i Ci to ogarnie.
bunkerites
01-03-11, 14:45
to jest wlasnie urok instalacji I i II generacji...zima nie chca idealnie dzialac
Witam moja Hanka d13b2 spala średnio 10l w cyklu mieszanym na trasie zchodzi do 8l na 100km oczywiscie przy jezdzie do 120km
A możliwe jest żeby Hanka paliła więcej benzyny niż gazu;>?
vnv_nation
16-07-11, 06:55
Konkretnie napisz ile. Jesli jest sprawny uklad zasilania benzyna i lpg tez poprawnie wyregulowane, to nie ma opcji zeby benzyny palilo to wiecej. Moze tak byc tylko wtedy, jak cos masz popieprzone juz, gaznik rozregulowany albo inne rzeczy..
Gazu pali mi 9,5 litra (cykl mieszany). Ostatnio pozwoliłem sobie pojeździc na benzynie zalałem za 50 ;] Po 23 kilometrach silnik mi zgasł i już nie odpalił.. dopiero po ponownym zalaniu zagadał.. I tak się zastanawiam , na benzynie między 2-3,5k obrotów silnik dławi się tak jak by nie dostawał paliwa. Więc może pompa, filtr?
Możliwe, że zaciął Ci się zawór iglicowy i leje benzyną jak z cebra. Przy gazie ten zaworek nie ma znaczenia, więc i pali mniej. Wyczyść i wyreguluj gaźnik na PB.
Moge sam się za to zabrac czy lepiej oddac to gaźnikowcowi?
Jakby zawór iglicowy łał to raczej by auto strasznie przylewało, a wolnych obrotów to by w ogóle nie miał na PB. Przeczyść gaźnik, najlepiej zdjąć i powoli go przedmuchać sprężonym powietrzem. Jak boisz się tego typu zabiegów, spróbuj takimi preparatami co się psika wnętrze gaźnika - nie trzeba demontować. Sprawdz jeszcze Sonde Lambada - moźliwe, że padła i podaje złe wartości do ECU - większe spalanie. LPG pali Ci ok, bo instalacja LPG nie korzysta z Sondy :)
Moge sam się za to zabrac czy lepiej oddac to gaźnikowcowi?
bedzie odkop ale na potomnych, grzebanie samemu w gazniku jesli sie nie ma o tym pojecia to bardzo krotka droga do jego wymiany, jesli nie masz sprawdzonego mechanika od gaznikow to nie pozwol aby krecil ci w nim pierwszy lepszy mechanior, bo nasz gaznik to dosc dziwny twor, wiele podcisnien i dodatkowo komp gdzie polcy spec majstrzy uczeni na technologiach z VW to lubia odpier..lac cuda.
Trochę demonizujesz ;) Volkswagenowski Pierburg też ma komputer i podciśnienia i jakoś sobie z nim mechanicy radzą. Trzeba tylko wiedzieć, czym kręcić. A że to stara technologia to nie każdy chce się zagębiać w szczegóły, tylko od razu mówi "panie, nie da się". Rozbierania gaźnika samemu nie ma się co bać - z 6 śróbek i góra zdjęta. Podciśnienia mają numerki, więc dla kogoś umiejącego interpretować obrazki z manuala też nie jest to problem. Jedyny problem to uszczelki - po rozebraniu wypada dać nowe a np. uszczelka pokrywy gaźnika w ASO kosztuje jakieś 70 zł (za kawałek papieru; a zamienników brak). Ja mam wymienione większość uszczelek w gaźniku na nowe i wyniosło mnie to tyle, co jakieś 2 używane gaźniki więc tylko od Autora zależy czy chce grzebać czy wybierze ekonomię. Ja dzięki grzebaniu w gaźniku dość dobrze go poznałem, więc chociażby z tego względu polecam ;)
A co do problemu obstawiam zabrudzone dysze. Porządne psikanie preparatem do czyszczenia gaźników gdzie się da (włączając w to idący do gaźnika wężyk 14) powinno pomóc.
sa zamienniki uszczelki gaznika :) kupowalem w JC za 18zl:) gdy robilem mody w moim d13:)
btw i tak najlepszy mod wg mnie to walek z d14, spalanie poszlo wyraznie w dol po zamontowaniu, wiec jak ktos chce walczyc ze spalaniem niech pomysli o jakims wyzszym walki niz ten z d13
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.