Zobacz pełną wersję : długa skrzynia ze szperą/krótka skrzynia
piotrmucha
19-11-12, 16:12
witam. mam 1.5 3 stage vtec jdm w którym jest szpera. prędzej jeździłem Prelude 3g i civikiem Coupe d15b7 które nie miały szpery, dlatego mam porównanie i jak dla mnie szpera to super sprawa. czaję się własnie na jakiegoś zajechanego civica na części, bo mam brzydkie drzwi, zderzaki, problem z poduszkami powietrznymi itd. na 99% dawcą części będzie 1.4 które oczywiście nie ma szpery. zastanawiam się jeszcze nad założeniem krótszej skrzyni, i tu moje pytanie: da się tak żeby była szpera i krótsza skrzynia?? czy dałoby się przełożyć 1,2,3,4 bieg z krótkiej skrzyni do tej długiej ze szperą żeby to wszystko działało ?? czy ktoś to robił?? może jakieś foto:cool:
Misiekemeryt160
19-11-12, 17:41
da rade.
piotrmucha
20-11-12, 09:37
to jak rozumiem otwieram obie skrzynie, wyjmujé z dugiej pierwsze 4 biegi, wsadzam od krótkiej i to tyle tak?? wszysko pasuje ?? a moe kto mi powie o ile polepszy mi sie sprint do setki?? sekunda na pewno co?? moze 1,5 sekundy? :cool: i czy muszé robic strojenie??
Do setki może się pogorszyć ;) zależy kiedy wypada zmiana 2 / 3... Na poprawę w sprincie rzędu 1-1,5 sek. nawet nie licz.
Z jakiego 1.4 weźmiesz przełożenia? Ten 3 stage ma te same przełożenia co d15z6? Jeśli tak to bez zmiany przełożenia głównego rewolucji tam nie zrobisz.
piotrmucha
20-11-12, 14:23
aha jak tak to chyba się jeszcze zastanowię. choć dziwi mnie to bo wszedzie czytałem że w d15z6 wymiana skrzyni robi około sekundy czy ponad, a moje przełożenia są bardzo podobne...
oto moje:
http://www.youtube.com/watch?v=7ewQuFmrEzg&list=UU2JetBm2ZkIPEtgAcsiOvdw&index=2&feature=plcp
i trójka tak to 165 170...
szczerze to nie wiem jaka ta skrzynia ma być z 1.4. wiem że jest to sedan 1.4 z 1997 roku rynek angielski.
i jak rozbierzesz to porób zdjęcia, szpera, nawet w tych skrzyniach z d15b była bardzo rzadką sprawą
Twoja wygląda na taki sam set jak w d15z6.
Jeżeli d14 to sedan z 97 to bez zmiany fd będziesz miał nieco krótszą 2 i nieco dłuższą 4, reszta bez zmian z tego co pamiętam. Nie wiem czy na dyfrze ze szperą można zmienić przełożenie główne (fd).
Po zmianie samej skrzyni w aucie ~120KM może i można urwać niecałą sekunde ale na 1/4 mili :) Natomiast elastyczność i odczucia z jazdy są wyraźnie lepsze, dlatego warto ale coś "bardziejszego" niż same biegi z d14...
piotrmucha
21-11-12, 10:55
Natomiast elastyczność i odczucia z jazdy są wyraźnie lepsze, dlatego warto ale coś "bardziejszego" niż same biegi z d14...[/QUOTE]
co masz na myśli mówiąć coś <bardziejszego< niż same biegi z d14??
Zmiana przełożenia głównego (fd) o ile jest to możliwe na dyfrze ze szperą, do tego np. 3 i 4 z crx dohc, itp... kombinacji może być wiele. Dla samej krótszej 2 nie warto otwierać skrzyni :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.