Zobacz pełną wersję : d15b7 montowac turbo czy robic swapa co sie bardziej oplaca?
mam pytanie o civica d15b7 czy montowac zestaw turbo czy robic swapa?
zalezy na jaki silnik chcesz swapowac !!!
jak na d13... to chyba lepiej wlozyc turbo do tego d15 :lol:
Neographics
09-10-07, 15:26
Zależy w jakim stanie masz te B7. Jak w dobrym to moze turbo. Jesli ledwo dycha i przebieg jest duzy to moze sie wysrać przy suszarce. Swap byłby lepszy. Wieksze mozliwosci rozwoju.
Jest jeszcze mini me zeby VTEC byl :djobel:
Jest jeszcze mini me zeby VTEC byl :djobel:
i to jest najtaniej...
za srednio ok 2000pln mozna miec ok 150KM (licze mini + wydech i dolot) małe spalanie i objezdzac b16a2 (jak sie dorobi skrzynie...)
turbo burbo do d15 to chyba marna sprawa-kasy sporo a moc i tak nie bedzie powalajaca
swap to fajne rozwiazanie ale minimalnie to tylko na b16 a najlepiej b18 albo k20 (robic raz a dobrze..)
za srednio ok 2000pln mozna miec ok 150KM (licze mini + wydech i dolot)
za 2000 tys to chyba ciezko..
sam wydech moze pochlonac tysiaka jak sie robi na kwasowce
turbo burbo do d15 to chyba marna sprawa-kasy sporo a moc i tak nie bedzie powalajaca
moc moze nie, ale niuton bedzie przyjemny i nie trzeba bedzie caly czas trzymac na wysokich obrotach zeby poganiac troche.
w d15 z turbo szybko skoncza sie mozliwosci jak nie masz worka kasy chyba ze nie masz zamiaru robic niewiadomo co
za srednio ok 2000pln mozna miec ok 150KM (licze mini + wydech i dolot)
za 2000 tys to chyba ciezko..
sam wydech moze pochlonac tysiaka jak sie robi na kwasowce
głowice mozna dorwac za 300
kompa tez 300
paski, pierdoły, uszczelki to 2500zł max (na zamiennikach uszczlniaczy niestety)
dolot mozna ogarnac za 300zł z dobrym stozkiem (to juz na zapasie)
wydech: kolektor 350+serodek 2inch za 200+ sensowny tylny z 500(eletec)
300+300+250+300+350+200+500=2200
wiec tyle mniej wiecej co pisałem...
ps. nie widze sensu robienia wydechu z kwasówki... macie jakas manie roboty tych wydechów z kwasówki... a nikt z robiacych nie jeździ przewaznie wiecej niz 3 lata na robionym wydechu... wydech mozna ogaranac NOWY i na dobrych srednicach - tyle ze nie z kwasówki juz za 200zł..... i wytrzyma 3-4 lata....
ps2. jak juz ktos mial wydech, czy kolektory to sie koszta obniazaja spokojnie...
turbo burbo do d15 to chyba marna sprawa-kasy sporo a moc i tak nie bedzie powalajaca
moc moze nie, ale niuton bedzie przyjemny i nie trzeba bedzie caly czas trzymac na wysokich obrotach zeby poganiac troche.
w d15 z turbo szybko skoncza sie mozliwosci jak nie masz worka kasy chyba ze nie masz zamiaru robic niewiadomo co
sam sobie odpowiedziałes...
dodaj do tego koszt to zobaczysz czy sie oplaca......
tylko swap w takim przypadku
dodaj do tego koszt to zobaczysz czy sie oplaca......
a czy w ogole jakies tuningi sie oplacaja?
ja mialem wieksza frajde jezdzac turbo niz wcale nie wolniejszym N/A.
kto co lubi
.syk zaworu i bezproblemowe wyprzedzania bez redukcji tez jest super sprawa
adanus mial 177 koni na seryjnym dole i smigalo az milo.dopiero jak przesadzil z doladowaniem to sie silnik posypal.
takze jak mowie, kto co lubi, napewno na turbo bedzie szybciej niz na glowicy z6, ale sporo drozej
turbo bedzie szybciej niz na glowicy z6, ale sporo drozej
no własnie.... :( sporo drozej...........
poza tym niekoniecznie ekonomiczniej
d15 z modami jak chcesz moze palic na trasie 6,5l
d15 z modami jak chcesz moze palic na trasie 6,5l
co do spalania to turbo pali wiecej tylko przy palowaniu bo ma wieksza sprawnosc niz N/A
ale w trasie jak sie utrzymuje te 130/140km/h to nie jest juz tak wesolo...
montowac zestaw turbo czy robic swapa?
i tu jeszcze jeden wazny argument: seryjny silnik bedzie duzo mniej awaryjny niz turbo, bo wiadomo ze z turbo moze stac sie wszystko a to tez powazny argument.ale ja bym robil turbo i bym zrobil na wiosne ale niestety mi nie wyszlo :(
co do spalania to turbo pali wiecej tylko przy palowaniu bo ma wieksza sprawnosc niz N/A
ee mi ogólnie pali wiecej, nawet jak nie jade na doładowaniu.
a hcc kiedys plakal ze mu pali mniej :)
jak widac co auto to inaczej.moze jak nie jedziesz na doladowaniu to cisniej mocno?
a przy ilu zaczyna dmuchac?
dmucha od 2800, ale staram sie jezdzic w miare oszczednie, no i niestety wzrost spalania jest zauwazalny.
jak jezdze do 4 tysiecy czyli do momentu kiedy turbo zaczyna dmuchac na maxa to auto pali mi 9 litrow w miescie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.