PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to uszkodzony ECU?



Zwibel
16-11-12, 20:58
Pacjent civic 96r d14a3 Kupiłem go z świecącą lampką Checka. Z kodów odczytałem 3 -uszkodzony czujnik Map sensor. Kupiłem drugi- niestety błąd znikł ale check dalej się zapala, nic nie pomaga kasowanie błędów.

Po wykasowaniu błędów i nie odpalaniu silnika wszystko jest ok -zero błędów check się świeci nie przerwanie.
Po odpaleniu check się zapala i już nie gaśnie-jak sprawdzam błędy check po zwarciu i przekręceniu kluczyka mignie i już się wogóle nie świeci.
Czy nie świecenie i nie miganie checka podczas diagnostyki oznacza uszkodzony ECU??

Sprawdzałem czy złapie inny błąd i po odłączeniu krokowca łapie i wymiguje np 14.

Ogólnie auto po wymianie map sensora nawet ładnie pracuje (tylko ten świecący się check)

Czy moge podmienić gdzieś sam sterownik?
Co może być jeszcze przyczyną?

jogal
16-11-12, 21:26
zobacz czy nie masz w ECU wyłamanej płytki od IMMO, najlepiej zrób fotkę wnętrza kompa...

Zwibel
16-11-12, 21:31
Dobra jutro sprawdzę, a jeśli jest wyłamana to co mogę dalej zdziałać??

Czytam o immo i faktycznie może to mieć coś z tym wspólnego. Mam dwa kluczyki-jeden czerwony(na nim cały czas odpalałem) drugi jest tylko metalowy.
Może spróbuje tylko metalowym odpalić??
Dodam że żadne lampki od imo w ogóle mi się nie zapalają:(

jogal
16-11-12, 21:47
z tego co wiem, to czerwonym kluczykiem się nie odpala, on służy tylko do tego, żeby dojechać do serwisu..

Zwibel
16-11-12, 21:56
Ok jeśli się okaże że ktoś odłączył płytkę od immo to może ktoś mnie poratuje linkiem jak zrobić bypass żeby check mi się nie świecił <prosi>

jogal
17-11-12, 00:18
najlepiej to zrób sobie checka na przełącznik i nie będzie Cię tak raziło po oczach. Nie wiem czy komuś udało się ominąć checka w ECU z d14...

Zwibel
17-11-12, 09:32
a tego ktoś próbował??
http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?48704-DIY-OBDIIa-DC2R-Immobliser-Removal&

jogal
17-11-12, 10:28
próbowałem w d14a3 chyba i poległem, w p9k działa w d16y8 też chyba działa...

Zwibel
17-11-12, 10:43
faktycznie immo został wylutowany:( niestety pozostaje mi świecący check:/

Michał102
17-11-12, 10:48
on służy tylko do tego, żeby dojechać do serwisu..

Ten kluczyk służy do ponownego kodowania immo:)
Tym kluczykiem auta nie odpalimy. Jeśli koledze udało się odpalić silnik czerwonym kluczykiem, to w immo jest coś mocno namieszane, lub nie ma go w ogóle.

markotny
17-11-12, 12:07
No właśnie chyba odwrotnie.....czyli tak jak pisze jogal. Czerwony służy by dojechać do serwisu jak immo nawali bo po włożeniu i przekręceniu rozkodowuje moduł i można dzięki temu uruchomić silnik. Niestety po jego użyciu zwykły czarny kluczyk staje sie bezużyteczeny do momentu ponownego zakodowania immo w serwisie.

Michał102
17-11-12, 12:46
Hmmm... może macie rację. Ja swoją teorię wysnułem po przeczytaniu kilku przypadków na forum, że ktoś próbował uruchomić auto czerwonym kluczykiem i nie dało się odpalić silnika. Czarny kluczyk oczywiście był potem bezużyteczny.

Zresztą - mam ten kluczyk teraz przed sobą i oto co jest napisane na jego opakowaniu:
"It is impossible to start the engine with this key. If this key is operated, the master key cannot used any longer"

jogal
17-11-12, 19:56
Najlepiej to nie mieć immo i jest spokój :), jak denerwuje check to zrobić na przełącznik, i włączać kontrolkę podczas np robienia diagnostyki...

markotny
18-11-12, 13:30
U mnie immo zostało tak czy siak nawet po modach i przejściu na OBD1 bo cały moduł jest poza kompem.

Michał102
18-11-12, 14:05
U mnie chyba tak samo, bo kontrolka od immo normalnie miga. Nie mam odwagi spróbować odpalić czerwonym kluczykiem by się przekonać;)

markotny
18-11-12, 14:24
Nie mam odwagi spróbować odpalić czerwonym kluczykiem by się przekonać

Mało ci problemów z autem??;)

Michał102
19-11-12, 09:19
Mało ci problemów z autem??;)

Nooooooo;)

Całe szczęście po problemach zostało już tylko niemiłe wspomnienie:)

jogal
19-11-12, 22:28
śmiało możesz czerwonym, masz teraz p28 bez immo to co ma nie działać :), a jak przestanie kręcić to zawsze można zrobić tak, że zacznie wywalając całkowicie moduł immo...

markotny
19-11-12, 22:38
śmiało możesz czerwonym, masz teraz p28 bez immo to co ma nie działać

jogal on tak samo jak ja ma immobiliser jako osobny moduł nie związany z kompem. Mi po przejściu na OBD1 kontrolka kluczyka jak i sam immobiliser zachowują się dokładnie tak samo jak przed swapem kompa. Immo w kompie było/jest w OBD2b czyli we wszystkich poliftach 6gen.

No chyba że moduł w kierownicy odpwiada tylko za "obsługę" kluczyka a samo kodowanie to ten *******nik w kompie o którym piszecie. Sam już nie wiem:p

Zwibel
21-11-12, 20:37
Dał bym jakiegoś pomuka, ale to forum na to nie pozwala. Immo jest wywalony, więc zrobiłem check na pstryczku i już mam po problemie. Dzięki wielkie za pomoc