Zobacz pełną wersję : Fachowa pomoc ej6 d16y7
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic EJ6 made in USA d16y7 119 KM, full seria. Prośba moja polega na tym aby jakiś fachowiec napisał mi co należy wymieni/dodać [dolot/wydech/komputer/układ napędowy i zawieszenie itp] aby otrzymać ok. 150 KM. Chciałbym pozostać przy obecnym silniku. Mam oddzielnie przeznaczone pieniądze na lakier, felgi + wnętrze a oddzielne na mechanikę. Kwota jaka mogę poświecić na sprawy mechaniczne to 5/6 tys. Proszę o fachowe podejście do sprawy jakby to było wasze auto. Wielkie dzięki i pozdrawiam! :)
Jak napisałem powyżej, chce pozostać przy tym silniku
Jeżeli chcesz zostać przy tym silniku to chyba pozostaje minime na z6/y8, doprężenie ostrzejsze wałki, wydech, dolot i strojenie powinny dać te 150koni.
a jesli chcialbym zmienic silnik, najlepiej na jaki aby pasowal ? jaki bedzie jego +/- koszt ? dzieki
W złym dziale piszesz. Najpopularniejszy to chyba b18c4 169koni przekładka na gotowo jakieś 6-8tysi zależy czy będziesz robił sam czy kotoś Ci będzie robił na gotowo.
szczerze, nie znam się w ogolę na tym. Samochód będzie robił mój kolega który wie dużo o H, ale na początku wolałbym dowiedzieć czegos od was co i jak, to i owo. Żebym nie wyszedł na robienu samochodu jak zabłocki na mydle :)
twoje pytanie to temat rzeka poruszany x razy,ile ludzi tyle pkt widzenia,ale raczej większość powie skoro masz taki budżet na silnik to tylko i wyłącznie swap,no i 100% racji,kasa podobna ale różnica taka,że d16ka będzie już dość mocno wykręcona czyli raczej ma większe szanse na wszelkiego rodzaju usterki, a b18ka w czystej serii będzie ciągle mocniejsza i do tego dźwięk vtec dohc jest bezcenny,weź też pod uwagę(wielu o tym nie myśli), że moc to nie wszystko,zmiana osiągów pociąga za sobą zmianę hamulców,prosiło by się też o lepsze zawieszenie, chyba że jeździsz tylko na wprost i nie masz zamiaru się zatrzymać myśląc że raz się żyje,i tu koszta rosną,hamulce z mb6 to powiedzmy 1000-1500,a zawieszenie to nie sprężyny obniżające, a amortyzatory+sprężyny(najlepiej w zestawie), stabilizatory, a i rozpórki się przydają,i tu ceny mogą być różne jeśli chodzi o amory,powiedzmy gdzieś od 1000 w górę,generalnie na tym forum znajdziesz odpowiedzi chyba na wszystkie pytania związane z h pasuje jedynie poświęcić trochę życia, poszukać,poczytać i samemu wyciągnąc wnisoki amen
Opcji jest kilka by podnieść znacznie moc w D-serii. Jednak jak koledzy pisali jak masz taki budżet przeznaczony na silnik to oglądaj sie za swapem. Nawet dołożysz te circe about 2 tysie ale bedziesz miał te 170-180 koni ale w nie wyżyłowanej jednostce. Modzenie D-serii z celowaniem z mocą pod 150-160 koni(można i więcej) to już sztuka dla sztuki. Oczywiście można......poprostu co kto woli i lubi:)
A tak poza tym d16y7 ma w serii 105 kunia. No chyba że o czymś jeszcze niewiem.:)
Modzenie D-serii z celowaniem z mocą pod 150-160 koni(można i więcej) to już sztuka dla sztuki. Oczywiście można......poprostu co kto woli i lubi
I kto to mówi ! :D :)
Dokładnie, tak jak Markotny pisze, d16y7 ma 105km a nie 119 tak jak napisałeś :)
Starstruck
16-11-12, 14:29
I trzeba mieć sporo chęci, żeby w nim dłubać (tak jak Markotny :)). Jeśli masz 6 tys, szukaj B18, jeśli jednak chcesz zostać przy kosztach eksploatacji na poziomie D-serii, szukaj D15/D16 VTEC (D15B albo D16W4). W tym przypadku zostanie Ci jeszcze trochę kasy na ewentualne dłubanie bądź schowas do skarpety na czarną godzinę ;). Takie jest moje zdanie.
Chęci i cierpliwości:).....Szczególnie przy docieraniu;)
możliwe, ze 105km, sorry za wprowadzenie w błąd :) chęci mam dużo gdyż ten samochód jest u mnie od dobrych 13 lat, nigdy mnie nie zawiódł i wole wpakować w niego pieniądze i zrobić go na "cacy" niż kupować nowe auto. A wiec trzeba zacisnąć pas i zbierać $. Czyli podstawa jest znalezienie b18c4 a co potem ? Jakie części muszę koniecznie wymienić aby były kompatybilne z tym silnikiem ?:) PS. Nie mam zamiaru kupować co miesiąc jeden części tylko kupić wszystko na raz WIELKIE DZIĘKI !!
jeśli chodzi ci o części do silnika to w skład kompletnego swapa powinno wchodzić wszystko co potrzebujesz do silnika typu skrzynia,komputer itp trzeba kupić łapy na których silnik się trzyma,a do tego tak jak pisałem mocniejszy hamulec i dobre zawieszenie to bezwzględna podstawa dla mnie,ja bez tych modyfikacji w pierwszej kolejności nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek podnoszenia osiągów,sam w moim d14 najpierw miałem hamulce z b18 i zawieszenie koni 1130 i wtedy dopiero czułem się pewnie nawet z tak małą mocą
własnie chodzi mi o koszt zawieszenia + hamulcy, abym mógł w przybliżeniu wiedzieć koszt mechaniki :)
Z tego co wiem to pól roku temu zawieszenie było robione bo samochód płynie się po jezdni, hamulce są nowe na dotarciu a silnik jest po regeneracji. Jedyne co to muszę sprawdzić na jakie części zostały zmienione, zapewne na seryjne. Za ile +/- mogłbym sprzedać caly d16y7, jest w dobrym stanie technicznym tyle, że ma 240 tys na szafie...
nie wiem na jakie bo jeszcze wtedy samochód był w posiadaniu moich rodziców
Więc niemal napewno zostały tam hamulce w seryjnym rozmiarze.
Edytowałem tekst, wiec proszę ponownie przeczytać :)
najłatwiejszym sposobem są hamulce z mb6 przód 282mm tył 262mm cena różnie +/- 1000 z naciskiem raczej na więcej bo tak: robocizna,zależy też jaki jest dawca - czy trzeba od razu zmieniać klocki i tarcze czy jeszcze wystarczą,do tego dochodzi serwo i pompa,do tego dochodzi zmiana felg bo rozstaw śrub inny nie 4x100 a 4x114.3 najtańsze i najlepiej pasujące są oem z mb6(mają odpowiednie ET) kosztują przeważnie koło 400 zl,jest też możliwość poskładania w rozstawie 4x100 ale to już wyższa szkoła jazdy,są jeszcze z integry w rozstawie 5x114.3 ale raczej droższe,zawieszenie to już różnie,warto zainwestować w lepsze jeśli masz plany związane z pojazdem,i tu już koszty są naprawdę różne możesz kupić i za 1000 i za 10000, stabilizatory przód z ek4(26mm)350, tył trochę mniej,widzisz to nie takie proste,naprawdę dobrze ci radzę powertuj internet,jest masa przykładów,rad,kosztów,itp przemyśl sprawę,przelicz koszta i wtedy podejmuj decyzję,a nie na już pozdr
Ja dopiero poznaję świat motoryzacji i na chwile teraźniejsza to jeszcze sam nie wiem co chce dlatego się pytam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.