Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Fachowa pomoc ej6 d16y7



gen6
16-11-12, 00:09
Witam!

Jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic EJ6 made in USA d16y7 119 KM, full seria. Prośba moja polega na tym aby jakiś fachowiec napisał mi co należy wymieni/dodać [dolot/wydech/komputer/układ napędowy i zawieszenie itp] aby otrzymać ok. 150 KM. Chciałbym pozostać przy obecnym silniku. Mam oddzielnie przeznaczone pieniądze na lakier, felgi + wnętrze a oddzielne na mechanikę. Kwota jaka mogę poświecić na sprawy mechaniczne to 5/6 tys. Proszę o fachowe podejście do sprawy jakby to było wasze auto. Wielkie dzięki i pozdrawiam! :)

bkrawczy
16-11-12, 00:13
za 6 tysi to silnik :)

gen6
16-11-12, 00:17
Jak napisałem powyżej, chce pozostać przy tym silniku

Brylant1
16-11-12, 00:21
Jeżeli chcesz zostać przy tym silniku to chyba pozostaje minime na z6/y8, doprężenie ostrzejsze wałki, wydech, dolot i strojenie powinny dać te 150koni.

gen6
16-11-12, 00:24
a jesli chcialbym zmienic silnik, najlepiej na jaki aby pasowal ? jaki bedzie jego +/- koszt ? dzieki

Brylant1
16-11-12, 00:31
W złym dziale piszesz. Najpopularniejszy to chyba b18c4 169koni przekładka na gotowo jakieś 6-8tysi zależy czy będziesz robił sam czy kotoś Ci będzie robił na gotowo.

gen6
16-11-12, 00:37
szczerze, nie znam się w ogolę na tym. Samochód będzie robił mój kolega który wie dużo o H, ale na początku wolałbym dowiedzieć czegos od was co i jak, to i owo. Żebym nie wyszedł na robienu samochodu jak zabłocki na mydle :)

fst1
16-11-12, 01:18
twoje pytanie to temat rzeka poruszany x razy,ile ludzi tyle pkt widzenia,ale raczej większość powie skoro masz taki budżet na silnik to tylko i wyłącznie swap,no i 100% racji,kasa podobna ale różnica taka,że d16ka będzie już dość mocno wykręcona czyli raczej ma większe szanse na wszelkiego rodzaju usterki, a b18ka w czystej serii będzie ciągle mocniejsza i do tego dźwięk vtec dohc jest bezcenny,weź też pod uwagę(wielu o tym nie myśli), że moc to nie wszystko,zmiana osiągów pociąga za sobą zmianę hamulców,prosiło by się też o lepsze zawieszenie, chyba że jeździsz tylko na wprost i nie masz zamiaru się zatrzymać myśląc że raz się żyje,i tu koszta rosną,hamulce z mb6 to powiedzmy 1000-1500,a zawieszenie to nie sprężyny obniżające, a amortyzatory+sprężyny(najlepiej w zestawie), stabilizatory, a i rozpórki się przydają,i tu ceny mogą być różne jeśli chodzi o amory,powiedzmy gdzieś od 1000 w górę,generalnie na tym forum znajdziesz odpowiedzi chyba na wszystkie pytania związane z h pasuje jedynie poświęcić trochę życia, poszukać,poczytać i samemu wyciągnąc wnisoki amen

markotny
16-11-12, 09:41
Opcji jest kilka by podnieść znacznie moc w D-serii. Jednak jak koledzy pisali jak masz taki budżet przeznaczony na silnik to oglądaj sie za swapem. Nawet dołożysz te circe about 2 tysie ale bedziesz miał te 170-180 koni ale w nie wyżyłowanej jednostce. Modzenie D-serii z celowaniem z mocą pod 150-160 koni(można i więcej) to już sztuka dla sztuki. Oczywiście można......poprostu co kto woli i lubi:)

A tak poza tym d16y7 ma w serii 105 kunia. No chyba że o czymś jeszcze niewiem.:)

gen6
16-11-12, 12:55
||

kris00011
16-11-12, 14:25
Modzenie D-serii z celowaniem z mocą pod 150-160 koni(można i więcej) to już sztuka dla sztuki. Oczywiście można......poprostu co kto woli i lubi

I kto to mówi ! :D :)

Dokładnie, tak jak Markotny pisze, d16y7 ma 105km a nie 119 tak jak napisałeś :)

Starstruck
16-11-12, 14:29
I trzeba mieć sporo chęci, żeby w nim dłubać (tak jak Markotny :)). Jeśli masz 6 tys, szukaj B18, jeśli jednak chcesz zostać przy kosztach eksploatacji na poziomie D-serii, szukaj D15/D16 VTEC (D15B albo D16W4). W tym przypadku zostanie Ci jeszcze trochę kasy na ewentualne dłubanie bądź schowas do skarpety na czarną godzinę ;). Takie jest moje zdanie.

markotny
16-11-12, 14:47
Chęci i cierpliwości:).....Szczególnie przy docieraniu;)

gen6
16-11-12, 15:14
możliwe, ze 105km, sorry za wprowadzenie w błąd :) chęci mam dużo gdyż ten samochód jest u mnie od dobrych 13 lat, nigdy mnie nie zawiódł i wole wpakować w niego pieniądze i zrobić go na "cacy" niż kupować nowe auto. A wiec trzeba zacisnąć pas i zbierać $. Czyli podstawa jest znalezienie b18c4 a co potem ? Jakie części muszę koniecznie wymienić aby były kompatybilne z tym silnikiem ?:) PS. Nie mam zamiaru kupować co miesiąc jeden części tylko kupić wszystko na raz WIELKIE DZIĘKI !!

fst1
16-11-12, 15:34
jeśli chodzi ci o części do silnika to w skład kompletnego swapa powinno wchodzić wszystko co potrzebujesz do silnika typu skrzynia,komputer itp trzeba kupić łapy na których silnik się trzyma,a do tego tak jak pisałem mocniejszy hamulec i dobre zawieszenie to bezwzględna podstawa dla mnie,ja bez tych modyfikacji w pierwszej kolejności nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek podnoszenia osiągów,sam w moim d14 najpierw miałem hamulce z b18 i zawieszenie koni 1130 i wtedy dopiero czułem się pewnie nawet z tak małą mocą

gen6
16-11-12, 15:43
własnie chodzi mi o koszt zawieszenia + hamulcy, abym mógł w przybliżeniu wiedzieć koszt mechaniki :)

Z tego co wiem to pól roku temu zawieszenie było robione bo samochód płynie się po jezdni, hamulce są nowe na dotarciu a silnik jest po regeneracji. Jedyne co to muszę sprawdzić na jakie części zostały zmienione, zapewne na seryjne. Za ile +/- mogłbym sprzedać caly d16y7, jest w dobrym stanie technicznym tyle, że ma 240 tys na szafie...

markotny
16-11-12, 16:01
nie wiem na jakie bo jeszcze wtedy samochód był w posiadaniu moich rodziców

Więc niemal napewno zostały tam hamulce w seryjnym rozmiarze.

gen6
16-11-12, 16:05
Edytowałem tekst, wiec proszę ponownie przeczytać :)

fst1
16-11-12, 16:55
najłatwiejszym sposobem są hamulce z mb6 przód 282mm tył 262mm cena różnie +/- 1000 z naciskiem raczej na więcej bo tak: robocizna,zależy też jaki jest dawca - czy trzeba od razu zmieniać klocki i tarcze czy jeszcze wystarczą,do tego dochodzi serwo i pompa,do tego dochodzi zmiana felg bo rozstaw śrub inny nie 4x100 a 4x114.3 najtańsze i najlepiej pasujące są oem z mb6(mają odpowiednie ET) kosztują przeważnie koło 400 zl,jest też możliwość poskładania w rozstawie 4x100 ale to już wyższa szkoła jazdy,są jeszcze z integry w rozstawie 5x114.3 ale raczej droższe,zawieszenie to już różnie,warto zainwestować w lepsze jeśli masz plany związane z pojazdem,i tu już koszty są naprawdę różne możesz kupić i za 1000 i za 10000, stabilizatory przód z ek4(26mm)350, tył trochę mniej,widzisz to nie takie proste,naprawdę dobrze ci radzę powertuj internet,jest masa przykładów,rad,kosztów,itp przemyśl sprawę,przelicz koszta i wtedy podejmuj decyzję,a nie na już pozdr

gen6
16-11-12, 17:08
Ja dopiero poznaję świat motoryzacji i na chwile teraźniejsza to jeszcze sam nie wiem co chce dlatego się pytam :)