Zobacz pełną wersję : civic coupe 1.6 sohc zatarty silnik ?
witam forumowiczow
mam duzy problem mianowicie zamienilem 3dni temu mojego fokusa na honde civic z silnikiem 1.6 sohc i podczas podrozy do domu (200km) zaczely mi klekotac panewki zjechalem na 1szy cpn i zobaczylem ze nie ma w nim grama oleju, zanim kupilem olej przygazowalem go jeszcze przepustnica zeby zobaczyc co tak klekocze bo myslalem ze to moze byc jeszcze lozysko od sprzegla(w sprawach silnikowych jestem zielony :) )i jak go rzygazowalem to cos zapiszczalo i silnik stanol gdy probowalem go odpalic po przekreceniu kluczyka bylo slychac tylko takie 'pyk' i nic poczekalem az ostygnie modlilem sie zeby to bylo cos innego wiec silnik zastygl przekrecam kluczyk zakrecil z 4 razy i to samo pyk tak sie skonczylo ze ostatnie 50 km dojechalem do domu na lawecie. i tu pytanie czy zatarly sie tloki pierscienie itp co wgl sie stalo jak ktos sie orientuje czy wystarczy zmiana niektorych czesci czy lepiej odrazu zainwestowac pare euro w nowy silnik np b18a z integry albo poprostu jakiegos 1.6 dohc vtec?? jest tu gro doswiadczonych ludzi w tych sprawach i z gory dzieki za odpowiedz
Dopóki nie rozbierzesz nie poznasz skali uszkodzeń. Gratuluje zakupu.
Wnioskując z tego co opisujesz, to z tego silnika nie ma już co zbierać. Szykuj się na wymianę słupka bądź swap na coś innego.
Zielony11499
14-11-12, 00:07
przykra sprawa :(
Dopóki nie rozbierzesz nie poznasz skali uszkodzeń. Gratuluje zakupu.
no interes zycia zrobilem... a fokusik stan igla byl i ile kasy wsadzone ah ;/ no ale co zrobic podjaral sie malolat civikiem przezyje.czlowiek sie uczy na bledach, teraz albo swap albo ja na czesci sprzedam i wkoncu odloze na jakis pozadny egzemplarz :)