Zobacz pełną wersję : Piszczenie paska.
Witam. Od razu na wtepie pisze ze szukalem po forum ale nie mogle znalezc konkretonej odpowiedzi. Mianowice mam taki problem:
Gdy odpalam auto (rano) zaczyna mi cos piszczec (pewnie pasek-ale ktory. podejzewam ze alternatora). piszczy tylko rano (czyli moze jak pasek jest wilgotny-auto stoi na dworze). I ZAWSZE jak gasze auto jak juz sie silnik zatrzymuje to przy samym koncu zapiszczy pasek.
3 tys. km temu zmieniany byl pasek rozrzadu z napinaczem (w ASO)
Pasek piszczy tylko rano jak odpalam (czyli jak jest wilgotny) (na niskich obrotach, jak dodam gazu to przestaje) i zawsze jak gasze. W trakcie jazdy juz nic nie piszczy.
Wiec pytanie mam takie bo juz sam nie wiem
Czy pasek rozrzadu zbyt mocno naciagniety ?
czy tez pasek alternatora zbyt luzny (co by na to wskazywało ze jak jest wilgotno to sie slizga, ale czemu piszczy jak gasze auto - wtedy chyba sie juz nie slizga?)
A moze inna przyczyna?
Pozdrawiam
ja bym na początku sprawdził napęcie wszystkich pasków
Słabo szukałeś bo na pewno było, że od zbyt naciągniętego paska rozrządu może piszczeć łożysko w pompie wody. Z tego co pamiętam to w tym przypadku ten pisk nie jest tak mocno słyszalny i występuje cały czas. Więc sprawdził bym pasek napędu alternatora i wspomagania jak jest. Najprawdopodobniej któryś z nich będzie zbyt luźny.
ja bym na początku sprawdził napęcie wszystkich pasków
Jak spradzcić?Ręcznie,"na oko" jakoś czy jest jakiś sposób?
[ Dodano: Sob 06 Paź, 2007 ]
Więc sprawdził bym pasek napędu alternatora i wspomagania jak jest. Najprawdopodobniej któryś z nich będzie zbyt luźny.
Jak sprawdzić i jak je naciągnąć?
Sorki ale jestem laikiem i nie mam pojęcia czy to dam radę samemu czy do mechanika trzeba z tym jechac?(wolalbym sam to zrobic)
Sorki ale jestem laikiem i nie mam pojęcia czy to dam radę samemu czy do mechanika trzeba z tym jechac?(wolalbym sam to zrobic)
W tym przypadku do mechanika podjedź i powiedz aby sprawdził/naciągnął paski.
Piszczy Ci jednostajnie czy pulsacyjnie? Mi piszczy pasek od klimy bo przy wymianie pasków miałem z nim problem i został stary :/ Jesli chcesz sie upewnić czy to paski osprzętu to polej je wodą, jak przestaną znaczy jeden lub kilka jest do wymiany/regulacji napięcia.
Piszczy Ci jednostajnie czy pulsacyjnie? .
Piszczy jednostajnie... Jutro sprawdze z tym polaniem paska woda...
Piszczy Ci jednostajnie czy pulsacyjnie? .
Piszczy jednostajnie... Jutro sprawdze z tym polaniem paska woda...
To raczej jakieś łożysko, u mnie piszczy pulsacyjnie
Hej, ja tez mam ten sam problem i nie wiem co to moze byc,napewno to nie sa paski,zdjalem wszystki i dalej piszczy rano:(
U mnie podobnie z rana jak zimny ,ale zauwazylem ze tylko przy ok 2 tys obr tak piszczy,jak sie rozgrzeje to przestaje, spryskałem paski takin specjalnym preparatem Prestone do pasków klinowych ale dalej z rana piszczy, w manualu pisze ze przy zimnie i durzej wilgotnosci potrafi przez chwile pompa wspomagania piszczec, zauważyłem ze jak sa dni cieplejsze to objawy mijają.
U mnie jest dokładnie tak jak u kolegi abarth81, rano po odpaleniu piszcze w granicach 2 do 2.5 tys obrotów, na innych obrotach nie piszcze, chociaż u mnie to takie raczej jast takie piszczenie pomięszane z wyciem :wow:
chociaż u mnie to takie raczej jast takie piszczenie pomięszane z wyciem właśnie takie jakies wycie..mam podobnie
U mnie jest dokładnie to samo. Paski były niedawno wymieniane, a w zeszłym tygodniu byłem u mechasa na ponowne naciągnięcie. Nic to nie dało Słyszałem że delikatne nasmarowanie paska kalafonią coś daję Chyba spróbuję bo już nie widzę innych możliwości
Pozdr
U mnie jest dokładnie tak jak u kolegi abarth81, rano po odpaleniu piszcze w granicach 2 do 2.5 tys obrotów, na innych obrotach nie piszcze, chociaż u mnie to takie raczej jast takie piszczenie pomięszane z wyciem :wow:
Może to pompa wody a konkretnie jej gumowate koło zębate ociera lekko o osłonę i na niskich obrotach jest taki piszcząco wyjący odgłos. U mnie tak było. Po wymianie pompy silniczek chodzi cichutko.
KosiMazaki
20-02-08, 19:27
U mnie z kolei piszczy (a raczej ćwierka) pasek od alternatora. Im wilgotniej w nocy tym bardziej piszczy przy porannym odpaleniu. Wizyta u mechanika i regulacja naciągu załatwiło sprawę na kilka dni, psiknięcie WD40 na pasek zapewnia ciszę tylko przy bieżącym odpaleniu silnika :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.