Zobacz pełną wersję : d13b2 mini-me d15z1 czy da się ?? Prosze pomóżcie
Witam :)
Jak w temacie chciałem was zapytać czy głowica od d15z1 podejdzie do d13b2 ?? Bo zdobyłem niedrogo głowice z kolektorem itp.. kompem
i teraz tylko pozostaje mi sie dowiedziec czy da sie zrobic takie mini-me ?
Oraz czy ktoś i gdzie podjął by sie wystrojenia takiego czegos ?
z góry dziękuję za odpowiedż.
pozdrawiam
w zależności co chcesz mieć z tego silnika :)
jak econo vtec to sama głowica z kompem nie wystarczy...
potrzebujesz nowej wiązki elektrycznej, 5-cio przewodowej sondy lambda czujnika prędkości wału korbowego, i podstawowych rzeczy do zrobienia mini me czyli elektrycznej pompy paliwowej czy nowego baku
i pewnie czegoś jeszcze czego zapomniałem. pozatym komputery eco vtec nie są modyfikowalne więc na niskich obrotach jakoś ujdzie a na wysokich będzie Ci przelewać
btw liczyłeś kompresje jaka Ci wyjdzie z tego ?
na tym setupie czyli dól d13b2 a góra d15z1 wyszło mi CR ok 12,35 więc nie wiem czy nie będziesz musiał sobie tak czy inaczej odpiścić tego mini me
ale policz sam albo niech ktoś inny Ci to CR policzy
o ile dobrze licze to by wyszlo dobrze ponad 12 ;)
@ Van_Dal
do D15z1 nie potrzebny jest czujnik walu ;) nie ma tam takowego ;)
grubsza uszczel;ka pod glowice tak zeby bylo cr 11-11.5 i bedzie bajka , ale tak czy inaczej nadal to 1,3 pojemnosci . :) przerabianie wiazki na OBD1 zeby to zestroic , podlicz sobie koszt czy nielepiej wsadzic inny silnik.
mówiłem o czujniku z pamięci :D dzięki że mnie poprawiłes :)
co nie zmienia faktu że nowa sonda lambda do d15z1 kosztuje ~500 zł :D
więc zostaje tylko p28+ 4 przewodowa sonda + strojenie + gruba uszczelka pod głowice
ale czy to gra warta świeczki ? jak sobie zrobi MPFI na tej głowicy co ma to zaoszczędzi kupe kasy a i tak będzie lepiej hulało niż na głowicy d15z1
szczegolnie ze ta glowica ma takie male zaworki...ssacy zreszta tez jest masakrycznie mały...
jakby w gre wchodziło rozwiercenie gniazd i wstawienie zaworów z d16 to wtedy zaczynało by mieć to sens
podsumowując
- komputer na 100% na nic sie przyda bo zrobienie z tego vtec-e kosztuje więcej niż lepsze d15z6
-kolektor jest do bani, nie nadaje sie na mocne mpfi, chociaż do d13 może i jeszcze coś by z niego było
-głowica ma małe zawory ale idzie do niej wsadzić wałek z d16z6, lecz efekt został by stłumiony przez własnie zawory, zaś rozfrezowywanie gniazd to spory interes
więc taniej wyjdzie Cie kupienie głowicy z d16z6 i późniejsza zabawa niż robienie czegokolwiek z tą głowicą lub komputerem
szczegolnie ze na glowicy z z6 tez wychodzi calkiem dobry wynik, bo 1.3 ma fajnie tloki ;)
Czyli nie ma opcji uruchomic to bez strojenia ??
Ewentualnie moze by przeszła opcja tego typu... Mam gaz w aucie i może pan od gazu byłby w stanie wystroic komputerkiem gazowym silnik z ta głowicą ? a na benzynie musialby mi sie tylko nagrzac
masz gaz w d13b2 ?? komputerkiem stroisz tylko sekwencje więc zapomnij o strojeniu gazu bo masz na 100% instalacje mieszalnikową jeżeli masz seryjny gaźnik :)
i jeżeli chcesz porządnie gaz zrobić pod nowe ECU jakiekolwiek to musisz praktycznie stary gaz wyrzucić (zostaje tylko butla oraz rurki miedziane) i wstawić spowrotem
możesz się na siłę pchać w mieszalnikową instalacje ale tu już sie nie wypowiem bo osobiście myśle że taka kombinacja to już zdrowa przesada
nie no chodyi mi o instalacje sekwencyjna :) była by przerabiana i wiem ze zostaje tylko butla i rurki :)
Czyli przy takim mini me zapodać grubą uszczelke pod głowice kompa od d15z1 wiązke bak i pompe i powinno hulać bez strojenia jakiegokolwiek tak ?
aparat zapłonowy musisz zmienic ponadto jak chcesz na oryginalnym kompie z z1 to musiosz lambde 5 -cio przewodowa, nowe kable do swiec, i moze cos jeszcze
mam całą cewke razem z głowicą sonde od z1 też mam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.