PDA

Zobacz pełną wersję : Del Sol - problem ze sprzęgłem

seok
12-11-12, 19:39
Mam problem ze sprzęgłem. A za bardzo się na tym nie znam i sprawa nie tyczy się mojego autka. Ale, że chciałem pomóc w naprawie. To mam do was prośbę byście coś poradzili.

AUTKO:
CRX del Sol 94 r.

OBJAWY:
Był problem ze zmianą biegów. Bardzo ciężko wchodziły głównie na zimnym silniku po nocy. Jak już się trochę rozgrzał to wbijały się normalnie. Ale do czasu, bo po dwóch czy trzech dniach pedał sprzęgła przy próbie odpalenia autka wpadł całkowicie w podłogę i już tak został. Pompowanie nim nic nie daje. Opór się nie zwiększa. A co za tym idzie nie da się wbić żadnego biegu.

Doczytałem, że to może być pompka sprzęgła albo jakiś wysprzęglik. Nie znam się za bardzo, a na del solkach to już w ogóle. A chciałbym uruchomić to autko jak najszybciej.
Więc poradźcie od czego zacząć.

CRX1
12-11-12, 19:54
Dobrze się doczytałeś.Zacznij od pompy sprzęgła i wysprzęglika.Pompa za pedałem ,a wysprzęglik na skrzyni.Sprawdzasz czy jest płyn ,czy nie ma wycieków.Sprawdzasz czy pompa jak i wysprzęglik stwarzają jakikolwiek opór ,jak nie to do wymiany.

seok
12-11-12, 20:08
A macie może jakiś manual do delsolka. I jak się za to sprawdzanie płynu zabrać. Który dokładnie to ten wysprzęglik?

gruszkin
12-11-12, 20:20
wysprzęglik to taki dynks na skrzyni biegów z poprowadzonym jakby drucikiem...płyn znajduje się w zbiorniczku pompy sprzęgła, zaraz obok pompy hamulcowej... Kolego , ale tak szczerze, nie zabieraj się za to, przy robieniu prawka powinnien Ci instruktor pokazać gdzie takie rzeczy się znajdują. Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa sprzęgła, nie zabieraj sie za wymianę. Sprawdź jedynie czy dywanik pod nogami kierowcy nie jest dziwnie wciąż wilgotny

seok
12-11-12, 20:49
Bardziej chodziło mi o sprawdzanie płynu tzn. gdzie jeszcze może uciekać jeśli to wysprzęglik? I czy przy wymianie wysprzeglika trzeba wyciągać skrzynię?

zakit
12-11-12, 21:09