PDA

Zobacz pełną wersję : [EP2] D16V1 - wadliwa skrzynia czy fantazja mechanika?



suchy-wolk
12-11-12, 18:35
Witam. Z racji aktualnego stanu i zbliżającego się przebiegu w postaci 140.000 km, postanowiłem wziąć się za przegląd i wymianę tych najważniejszych podzespołów.

Zacząłem od płynów eksploatacyjnych i mimo, że zazwyczaj staram się robić jak najwięcej we własnym zakresie, to wymianę oleju w przekładni skrzyni biegów postanowiłem oddać komuś, kto zna się na rzeczy i dysponuje kanałem. W tym celu pojechałem do mojego zaprzyjaźnionego serwisu, ale niestety nie mieli terminów, które by mi odpowiadały.

Wracając z centrum, podjechałem do serwisu, który tutaj na forum użytkownicy polecają i na miejscu właściciel zaprosił mnie, aby dokonać wymiany oleju. Wszystko pięknie się zapowiadało, podjeżdżam na podnośnik (nie zdążyłem dobrze ustawić samochodu), a mechanik mówi, że może wymienić olej na moją odpowiedzialność. Gdy zapytałem o co chodzi? - Stwierdził, że ze skrzyni wydobywają się na tyle charakterystyczne dźwięki, że on jest pewien uszkodzonej przekładni i w głowie podliczył naprawę na ok. 900zł (robocizna + materiały).

Pomyślałem, że gość świruje, bo nawet nie zajrzał pod klapę, żeby zdiagnozować cokolwiek. Zapytał mnie jeszcze czy dobrze mi działają biegi (czy coś w tym rodzaju) - odpowiedziałem, że tak bo wchodzą bez żadnych zgrzytów i problemów. Pojechałem więc do domu mówiąc, że muszę wpierw się zastanowić czy mam pieniądze na naprawę.

W czasie powrotu, zacząłem doszukiwać się jakiś dziwnych dźwięków czy też zachować i moją uwagę zwróciło drganie drążka zmiany biegów na 3'cim biegu. Gdy auto leci na trójce bez dodawania gazu i sprzęgła, drążek ewidentnie bije. Na innych biegach ani drgnie.

Jak się więc do tego ustosunkować? - Nie chcę robić czegoś na siłę, zwłaszcza że 900 zł to nie małe pieniądze. Jednakże jak ma się bardziej rozsypać, to mam problem :( Zawsze mogę podjechać do innych warsztatów, ale znając życie wszędzie będą mieli inne opinie, bo w jednym gość mi powiedział, że w Hondach olej od ręcznej skrzyni biegów leją dożywotni :confused:

mib
12-11-12, 18:47
Generalnie tak:
Stań na luzie wyłącz radio itp następnie:
1. wcisnij sprzęgło i posluchaj dźwięków
2. wycisnij sprzęgło i posłuchaj dżwięków.

Jeśli w obu przypadkach masz podobny/prawie identyczny dźwięk to nie powinno być problemu. Natomias jeśli usłyszysz dużą różnice w przpadku numer 2 w porównaniu do 1go to niestety zaczną się problemy.
Jakies 3 miesiące temu musiałem robić skrzynię różnica między punktem 2 i 1 była kolosalna. BTW od razu jak skrzynia na dole to warto obadać sprzęgło. Przy podobnym przebiegu kiepsko juz wyglądało.

mloodzian
12-11-12, 18:49
to napewno łożyska wałka sprzęgłowego/głównego w skrzyni biegów i jest to bolączka każdej EPki nieżależnie czy jest to EP1 czy EP2. same łożyska to koszt mniej więcej 400 zł w ASO i są to dwa łożyska. Jest to znany problem i jest opisany w całości na forum.

Widzę że jesteś z łodzi. Możesz zadzwonić albo podjechać to Vtec. Masz tu stronkę internetową : http://vtecserwis.pl/specjalizacja/.

Chłoaki ogarniają temat w jeden dzień rano odstawiasz po południu odbierasz i koszt takiej operacji 800 zł jak dobrze pamiętam

Chino
13-11-12, 07:43
W czasie powrotu, zacząłem doszukiwać się jakiś dziwnych dźwięków czy też zachować i moją uwagę zwróciło drganie drążka zmiany biegów na 3'cim biegu. Gdy auto leci na trójce bez dodawania gazu i sprzęgła, drążek ewidentnie bije. Na innych biegach ani drgnie.

tym się nie martw, z tego co wiem, to norma, u mnie jest to samo, przy dość niskich obrotach na 3 biegu (tylko na 3cim) przy hamowaniu silnikiem, skup się na tym co napisali koledzy powyżej.

suchy-wolk
15-11-12, 17:37
1. wcisnij sprzęgło i posluchaj dźwięków
2. wycisnij sprzęgło i posłuchaj dżwięków.

Dźwięk jest różny w obu przypadkach.

mloodzian
15-11-12, 17:58
to łożyska wałka masz do wymiany, tak jak pisałem wcześniej

suchy-wolk
15-11-12, 20:01
No niestety na to wygląda :mad:

Natomiast o jakie części pytać w serwisie lub w sklepach, w celu wymiany/naprawy usterki? Nie chciałbym, aby nie uczciwy warsztat zarobił na mnie na zakupie części.

Gość w VTec Łódź, podliczył mnie na 9 stówek wstępnie, więc wpierw chciałbym sprawdzić rzeczywistą cenę podzespołów.

mloodzian
16-11-12, 11:27
Numery ori łożysk ( dwa łożyska na wałkach te co zwykle padają )
1. 91004-PLW-A01 (26x72x15,5mm)
2. 91002-PHR-013 (26x52x15mm)
Uszczelniacze:
91216 PL3-005
91206 PHR 003
91205 PL3 A01

2 łożyska OEM w ASO 350 zł + litr MTFa 100 zł

email
16-11-12, 20:09
+ litr MTFa 100 zł
do skrzyni w ep2 wchodzi dokładnie 1,6L oleju, także jedna butelka to będzie mało...
jak masz czas to zamów sobie MTF-a tu: http://jarusnet.pl/2012/05/04/mtf-3-oryginalny-olej-do-skrzyni-biegow-2/
cena w ASO o ile dobrze pamiętam to było ponad 20zł drożej na butelce

mloodzian
16-11-12, 21:55
miałem napisać dwa litry MTF-a ale się pomyliłem :D

suchy-wolk
16-11-12, 23:59
MTF jest zakupiony w postaci 2 litrów i czeka. Chodziło mi o inne podzespoły.