Zobacz pełną wersję : Civic coupe 1.6 vtec zamiast 1.7 vtec
bartek89032
12-11-12, 15:11
Witam.Posiadam honde Civic coupe rok produkcji 2002,1.7 vtec.W silniku obróciła sie panewka,uszkodzenia sa na tyle duże ze naprawa jest nieopłacalna.Ceny tych silników sa dosc wysokie wiec szukam jakiejs alternatywy dla mojego silnika.Jakie sa różnice pomiedzy silnikami D17a9 i D16v1 ktory bylo montowany w civicu VII? Przerabiał juz moze ktos takowy temat ?
Pozdrawiam bartek89032
D16V1 ma 1590cm pojemnosci i 110KM D17 ma 1668 cm i 125KM czyli 78cm roznicy . Zrob tak blok D16 a glowice z D17 duzej roznicy w mocy nie odczujesz.
bartek89032
12-11-12, 17:15
W jaki sposób jest osignieta ta wieksza pojemnosc? skokiem tloka czy srednica?Jakie roznice sa w glowicach? wielkosc kanalow czy moze cos jeszcze innego? No i jeszcze jak ma sie kwestia skrzyni czy blok d16 ma taki sam kolnierz jak d17 oraz kola zamachowego czy jest ono zamienne miedzy tymi silnikami.Przepraszam za taka ilosc pytan ale niestety nie mam mozliwosci postawienia tych silnikow obok siebie i porownania,a informacji w sieci jak na lekarstwo.
Silnik D16 to brat blizniak D17 wszytko pasuje bo to nowa d-seria jest. W starszych generacjach skok tloka w nowszych tak samo. W hondzie moc osiagana jest glowica. Dokladnych roznic nie podam mozliwe za jakis czas bedzie okazja to porownam te dwie glowice. A i owszem znales jakies info w tej sprawie trzeba duzo szukac.
bartek89032
12-11-12, 18:45
Czyli blok D16 powinien spasowac mi P&P ?
bartek89032
12-11-12, 18:59
W takim razie szukam slupka D16 i biore sie do roboty.Wielkie dzieki za pomoc!
Pozdrawiam bartek89032
Kupuj cały silnik d16 a z d17 przełóż tylko wałek rozrządu. Jak byś przekładał głowice to wiązało by się z kosztami (uszczelka, śruby). Głowice w d16 i d17 są takie same poza tym, że d17 ma ostrzejszy wałek.
bartek89032
12-11-12, 20:21
Tak tez wlasnie myslalem zrobic ;)
Głowice w d16 i d17 są takie
A co ze wspornikiem pompy wspomagania?? Są otwory w głowicy d16 do przykręcenia tego wspornika,bo z tego co pamiętam to sedany i hatchback'i z D16V1 miały wspomaganie elektryczne
Głowice te wszystkie otwory mają takie same.
bartek89032
15-11-12, 18:55
Głowice d17 i d16 sa identyczne,róznia sie tylko walkiem rozrzadu.Co do pompy wspomagania to w d16 w jej miejscu jest mocowany wspornik przewodu klimatyzacji.
A jak w sprawie rozrzadu to samo co w D17? Pompa wody taka sama?
A jak w sprawie rozrzadu to samo co w D17? Pompa wody taka sama?
Identyczna
bartek89032
16-11-12, 06:52
Po katalogu wychodzi to samo i tak tez jest w rzeczywistości.W sumie jedyna przerobka jest przelozenie walka rozrzadu i kola pasowego bo w 1.6 jest jednobiezniowe wlasnie z powodu elektrycznego wspomagania.
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Właśnie jestem z trakcie wymiany silnika (tak jak w 1 poście).
Natomiast mam pytanie: Czy przy takiej operacji jest konieczna również wymiana komputera? jeżeli tak, to na jaki?
pozdrawiam,
Done1985
jak wymieniasz silnik to musisz miec: stacyjke, komputer, imobilajzer i wiązke od danego silnika
dokladniej to imobilajzer jest przy stacyje + komp + skrzynka bezpiecznikow + zamki zeby nie potrzebowac dwoch kluczykow
a komp z d16v1 ma inaczej uchwyty zeby go przykrecic
Wie moze ktos jak podlaczyc kable od vtec'a do kompa D17A9?
bartek89032
29-03-13, 16:44
A po co chcesz wymieniac sterownik czy cokolwiek poza silnikiem?
zniemiam kompa z A8 na A9 i z tego co znalazlem to vtec pod pin 15 zlaczka B? i czujnik cisnienia oleju pod pin 9 zlaczka B?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.