Zobacz pełną wersję : Jak podlaczyc awaryjne z centralnym zamkiem?
Witam!!!
Ostatnio założyłem sobie centralny zamek do mojej Hani no i mam pytanko, jak mam podpiąć awaryjne światła żeby mrugnęły podczas gdy otwieram i zamykam drzwi centralnym??????Z góry dziękuje i pozdrawiam
daw_ido
ze sterownika zamka centralnego wepnij sie w przewod od awaryjnych jak sie nei myle
powinno byc ok
...ja wpialem sie w kostke od przycisku awaryjnych. chwila pracy i po problemie
...pozdr
a ja w kostke po lewej stronie tak pod tapicere musisz sie polozyc na plecach (kolo siebie masz dwie kostki) zeby ja zobaczyc... mozna i w sam przycisk:)
zalezy jaki masz centralny zamek czy masz dwa wyjscia na ktorych pojawia sie w momencie zamykani +12V czy sterowany masa i zalezy jakie max obciazenie ma to wyjscie wtedy przekaźnik niskopradowy przepuszczasz przez niego +12V i podlaczasz do przewodow przy wlaczniku awaryjnych tych ktore ida prosto do zarowek
Właśnie mam tylko jedno wyjście na którym pojawia sie +12V ,dziś próbowałem to podłączyć pod przycisk awaryjnych tak jak koledzy wcześniej radzili no ale brak odpowiedniej wiedzy i później musiałem naprawiać co zepsułem a mianowicie tak podpiąłem ze nie miałem wcale awaryjnych, a bezpiecznik był cały. Ale jakoś wybrnąłem...wiec czy mógłby ktoś jaśniej mi to opisać.
THX:)
jezeli tak masz na tym jednym wyjsciu +12 mozesz podlaczyc poprzez dwie diody prostownicze moga byc jakis 3amperowe zeby spokojnie wytrzymaly obciazenie zrobilem szybki odreczny w paincie szkic jak masz to zrobic:
podlaczasz sie przy wlaczniku awaryjnych do tych dwoch kabelkow jak na schemacie zgodnie z oznaczeniami kolorow:
http://images11.fotosik.pl/92/6d1f24a1eaab1654m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6d1f24a1eaab1654)
a tu masz schemat i rozpiske pinow przy wlaczniku wszystko czarno na bialym lepiej sie nie da opisac:
http://images22.fotosik.pl/171/e8638e7a27054aa9.jpg (www.fotosik.pl)
mam nadzieje ze pomoglem pozdr
Dzięki wielkie kolego...:) Na wolnym czasie będę kombinował.
THX:)
macst staram się u siebie zrobić to samo i też poległem na podpinaniu się do kierunków, a do tego tak się zaziębiłem, że szkoda gadać.
udało mi się przed chwilą podpiąć sie do włącznika awaryjnych, ale że mam + 12 na jednym przewodzie więc zastosuje też diody żeby nie zrobić zwarcia tam gdzie nie trzeba.
Mam natomiast inny problem. U mnie centralka od zamka jest jednocześnie alarmem i staram się podłączyć czujnik do przewodu od drzwi i za chiny ludowe nie moge go znaleźć !
Powiedzcie mi chociaż jaki ma kolor i grubość i czy wychodzi gdzieś w okolicy kolumny kierownicy/bezpieczników ? wiem, że powinien być jeszcze drugi od strony pasażera, ale już wystraczy mi jak od mojej strony będzie wszystko grało. ma to dla mnie jeszcze takie znaczenie, że jeśli nie otworze drzwi w ciągu iluś tam sekund to samochód się sam zamyka więc muszę to zrobić.
sluchaj najprosciej to jest tak rozbierz przycisk ten ktory sie wciska przy zamykaniu drzwi zobacz jaki tam jest kolor kabelka i ten kabelek zlap zaraz przy lewej nodze kierowcy wychodzi z progu i idzie do gory do bezpiecznikow itd. dla pewnosci zmierz czy ten przewod w trakcie gdy drzwi sa zamkniete ma +12V a gdy drzwi sa otwarte czyli ten pipek na slupku na dole jest wyciagniety ma 0V i spokojnie to jes ten sam obwod wiec na drugie drzwi tez bedzie dzialac niewazne ktore zostana otwarte zostanie wyzwolona masa
pozdr
poszukam czy mam schemat to wrzuce
Słuchaj MAciek, tu właśnie mam problem, bo wiem, że to ma być ten przewód od pipsztaka, tylko że poprzedni właściciel coś juz kombinował w instalacji i mam np. przy wihajstrze od otwierania bagażnika jakiś przełącznik, który kiedyś coś odcinał, a teraz po prostu jest. Przy okazji tych udoskonaleń przewody w progu są tak naciągnięte, że nawet jak odkręce pipsztaka od zamykania drzwi to przewód za nim jest tak krótki, że złączki do której jest wpięty nawet do połowy nie mogę wyciągnąć...
Jakbyś miał jakiś sprytny schemat to będę dźwieczny.
zobacz tylko jaki kolor kabelka i zlap(namierz) go jak wychodzi z dolu po lewej stronie z pod dywanika pod bezpiecznikami przy lewej nodze kierowcy ponizej przejscia kabelkow do drzwi powinna byc taka kostka przyloz miernik plus pokolei sprawdzaj ktory z tych kabelkow przy wcisnietym pipku bedziesz mial +12V przytrzymaj i niech druga osoba zwolni pipek jesli zniknie +12 a bedzie 0V to znaczy ze do tego kabelka musisz sie podlutowac poszukaj przy tej kostce jeden przwod od miernika gdzies do masy samochodu drugi szukaj tego kabelka zeby bylo +12V PRZY WCISNIETYM PIPKU
macst, a na ktorym kablu pojawia sie "+" po wlaczaeniu przelacznika, sorka ze tak pytam dobitnei ale nie mam zabrdzo jak sprawdzic a spalic to nie sztuka
ps. mowa o podanym przez Ciebie schemacie nr 2
green blue jeden drugi green yellow czyli dobitnie tlumaczac zielono/niebieski i zielono/zolty
Co do centralki to ja sie podpiołem pod kierunkowskazy przy kierownicy. Moja centralka ma 2 kabelki(prawa i lewa strona kierunkow) +12V na ktore przy zamknienciu auta jest jeden impuls trwajacy okolo jednej sekundy a przy otwieraniu dwa impulsy. Podpielem je bezposrednio za przelacznik (prawo i lewo) kierunkowskazu i wszystko smiga.
Kiedys zrobiłem sobie podswietlanie podlogi dla kierowcy i pasazera. Jest to podpiete pod wlacznik w drzwiach - czyli zaswieca sie to razem z lampka na podsufitce gdy sa otwarte drzwi. To tak napisałem bo moze komus w czyms pomoze.
http://members.chello.pl/k.liszka/diody.JPG
Na zarowce i diodach jest caly czas +12V a włącznik steruje masą. Jak otworze drzwi wlacznik zwiera mase do karoseri i obwod sie zamyka i swieci wszystko ładnie :D
Tak samno jest to zrobione na wlaczniku na podsufitce. Mamy tam trzystopniowy przelacznik, swiecenie ciągle,swiecenie przy otwarciu drzwi i wylaczenie calkowite. Jak sie mozna domyslec ze schematu w przypadku przelaczenia na swiecenie stałe tak samo jak w drzwiach mamy polaczenie masy swiatelka z karoseria(z dachem):]
Podłączyłem według schematu do tego kabla żółtego z centralki 2 diody prostownicze a później podłączyłem do obydwu kierunków. Działa tak jak ma działać ale kierunki świecą normalnie a jak otwieram i zamykam drzwi to słabiej świecą, widać to nawet po strzałkach na zegarach. Tak ma być? Nie da się zrobić żeby świeciły normalnie ? Te diody prostownicze 3Amp trochę się nagrzewają.
Da się zrobić żeby było narmalnie, tylko trzeba to zrobić na przekaźniku. Bierzesz wtedy napięcie z akumulatora, sygnał z centralki podłączasz do jednego ze styków przekaźnika a wyjście przekaźnika pod wyłącznik awaryjnych. Wtedy będzie świecić cacy:) A te diody mogły by być troszkę mocniejsze:p
jak dam mocniejsze diody to nie zmieni to jasności świateł awaryjnych?
Mocniejsza dioda niestety nie pomoże. Trzeba zrobić na przekaźniku.
Ten przekaźnik musi mieć jakieś odpowiednie parametry jakiś rodzaj przekaźnika?
Kupiłem dwa przekaźniki:
http://www.allegro.pl/item432784202_przekaznik_samochodowy_12v_30_40a_wa rszawa_kurier.html
http://www.allegro.pl/item446127439_przekaznik_samochodwy_12v_30a_40a_wl acznik_swiatel.html
Próbowałem podłączyć ale nie działa mi to. :/
tak wyglądają styki tego przekaźnika:
http://img222.imageshack.us/img222/4183/111sw0.jpg
30, 85, 86, 87, 87a
12V mam prosto z akumulatora i podłączyłem je do centralki. Z centralki mam tylko jeden żółty kabel, który muszę podłączyć z awaryjnymi. Mam dwa kable z kierunków na każdą stronę( jest jakaś różnica czy podłącze z kierunków czy od włącznika awaryjnych? )
Jeżeli podłącze pod 30 żółty kabel z centralki a pod 87a któryś z kabli do kierunków to działa jedna strona żeby druga strona działała to muszę też podłączyć drugi kabel od kierunków to tego samego styku 87a, czyli bez sensu działa to tak samo jak bez przekaźnika :/
Gdy podłącze żółty kabel pod 85 a któryś z kierunków pod 86 to słychać tylko cykanie
Już sobie poradziłem pomogła mi osoba z forum elektroda.pl
Tak trzeba to podłączyć:
30 - B+ akumulator przez bezpieczniki
85 - B- masa pojazdu
86 - żółty z centralki
to dotyczy obu przekaźników
następnie styk 87 z jednego przekaźnika do lewego kierunku a z drugiego przekaźnika styk 87 do prawego kierunku
kabel od czujnikow drzwi znajduje sie po lewej stronie skrzynki bezpiecznikow (patrzac z siedzenia kierowcy :P) znajdujesie o wbialym zlaczu konektorowym (6 polowe jak dobrze pamietam) ktore to jst przypiete do karoseri po lewej stronie, a kabel ma kolor zielony z czerwonym paskiem, jest on zwyklej grubosci jak pozostale kable w tym zlaczu
aby dostac sie do tego zlacza najlepiej polozyc sie pod kierownica poniewaz jest on dosc gleboko i lutowanie moze sprawiac problem z powodu braku miejsca
jesli jednak nadal nie jestesmy pewnie czy to ten kabel wystarczy odizolowac kawalek kabelka, neonowke podlaczyc do plusa a na kablu masy (-), przy otwartch drzwiach jest masa
panowie a co właściwie daje ta dioda prostownicza?
ja na początku podłączyłem oba przewody kierunkowskazów z kostki awaryjnych do jednego przewodu w centralce efektem było to że po włączeniu np lewego kierunkowskazu włączał mi się awaryjne.
Teraz wyczytałem o tej diodzie prostowniczej ale nurtuje mnie jak ona działa.
Przewodzi prąd tylko w jedną stronę?
Własnie dokłądnie jest tak jak myślisz, prąd puszcza tylko w 1 kierunku ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.