Zobacz pełną wersję : Czy pękła głowica?
Jakieś 3 tygodnie temu po odcięciu III (ok 160km/h) zapiąłem II!! Zorientowałem się w ułamku sekundy i wysprzęgliłem. Po zatrzymaniu się samochód chodził jak diesel, okazało się że 4 zaworki wydechowe przy RPM ponad 12tys nie zdążyły uciec przed tłokami i dostały po głowie.
Kupiłem za 1000pln głowice od B16A2 i wyciągnąłem z niej 4 zawory. Złożyłem wszystko do kupy na nowej uszczelce oczywiście i autko hulało jak talala, do czasu....
W niedziele bardzo źle się czułem więc poprosiłem kolegę żeby poprowadził bo mi słabo.W troszke stresującej sytuacji zrobił to samo co ja z tym, że nie zareagował już tak szybko jak ja i samomchód zgasł. Efekt, kpl wydechowych pogiętych i wracamy do początku, ale nie mamy już tylu zaworów :(
Istnieje jeszcze podejrzenie pęknięcia głowicy bo przed ściągnięciem głowicy spuściliśmy płyn.... w którym był olej!!
I pytanie, czy olej mógł pojawić się z innego powodu niż pęknięcie głowicy? Nowa uszczelka oryginał wygląda OK!
jak zawory uderzyly w tłoki to mogly podniesc glowice... tym sposobem olej mogl sie dostac do ukladu chlodzenia
taką samą teorię wysnułem, ale nikt sie jej nie przychylił
Bassmaster
05-10-07, 21:56
Współczuję z głowicą, naprawdę.
Kiedyś czytałem o podobnym przypadku ale w Hondzie Accord TypeR (tam naprawa była o wiele bardziej kosztowna) :/
SPUTNIK1957
05-10-07, 21:56
Gdyby tłoki podniesły głowice to gwinty na szpilkach i w otworach były by naderwane lub naciagniete.
PS już nie jedną osobe oduczałem "schematycznego" wrzucania biegów i myslę że watro każdego pouczyć przed oddaniem sterów w inne ręce
ja mysle że trzeba sie zapisac na kurs nauki jazdy ze specjalnym naciskiem na "uzywanie skrzyni biegow" oraz "zmiana biegow" gratulacje :D
SPUTNIK1957
06-10-07, 17:06
ja mysle że trzeba sie zapisac na kurs nauki jazdy ze specjalnym naciskiem na "uzywanie skrzyni biegow" oraz "zmiana biegow" gratulacje :D
Wiesz ja niepodejrzewam Caria o nie umiejętność zmiany biegów w koncu każdemu mogło się to przytrafić a zwłaszcza jesli chodzi o ekstremalny wyscig z kims ,ale fakt faktem że wiele osób nażuca sobie swój schemat zmiany biegów i stąd te zgrzyty i trudnosci w zmianach biegów, a wystarczy sobie uzmysłowić że każda skrzynia ustawia lewarek w pozycji srodkowej tzn miedzy 3 a 4 - a wówczas nawet jesli się siądzie do wielu aut po raz pierwszy to niema się zadnych problemów z tym, biegi wchodzą lekko i precyzyjnie -takie to proste przecież prawda ? :d
A co do silnika to jesli to pekniecie to nieciekawa sprawa, wiem że niektórzy spece porywali się na wiercenie, spawanie ale czy w tak upakowanej głowicy zaworami taka operacja by się udała pomyslnie to to watpliwe jeszcze zależy oczywiście od rodzaju pęknięcia .
A ja mam pytanie dawales do planowania glowice? Jesli tak to moze byc wiekszy problem. Jesli nie to zacznij od tego, a tak przy okazji oni maja sprzet i moga ci sprawdzic glowice na szczelnosc i nie kosztuje to duzo. Bynajmniej w bydgoszczy jak zawozilem glowice to brali 30 zl wiecej za sprawdzenie. Powodzenia i jak najmniejszych kosztow.
Ja jak jezdzilem B16A1 to zamiast 3 wstrzelilem 1 przy prawie 120 bo mialem rev przesuniety troszke, ale na szczescie zablokowalo kola i pozrywalo poduszki pod silnikiem ale silnik przezyl. Pozdro
oczywiscie nie odbierajcie mojej odpowiedzi jako zlosliwosc, faktycznie kiepska sprawa, jakbym mial b18 to bym sie zaplakal gdyby mi sie taki wypadek zdazyl, powodzenia
Polecam sprawdzenie szczelności w jakimś zakładzie zajmującym się obróbką głowicy ( w Wawie w autoszlifie na Parowcowej to koszt ok 60zł),poszukaj u siebie w okolicach, napewno ktoś się tym zajmuje bo nie ma co gdybać tylko trzeba działać.
Generalnie kijowa sytuacja, oby zakończyło się po jak najniższych kosztach.
Pozdrawiam.
Maciek.
ja mysle że trzeba sie zapisac na kurs nauki jazdy ze specjalnym naciskiem na "uzywanie skrzyni biegow" oraz "zmiana biegow" gratulacje :D
nauczyć jeździć to ja mogę Ciebie, zadałem pytanie na które oczekuje odpowiedzi od poważnych osób, Ty do takich nie należysz więc proszę o nie wypowiadanie się.
Siedź sobie lepiej w tych swoich komputerkach a nie zaśmiecaj tematu.
Dzięki za rady, to, że głowice trzeba oddać na sprawdzneie szczelności to wiem, tylko wydaje mi się, że chyba potrzebne do tego są zawory, więc chciałem uniknąć kosztów kupienia zaworów jeśli okaże się, żę głowica pękła, to lepiej kupić kpl głowice z b18c4.
Narazie jednak jest to trochę trudne więc zamówiliśmy zawory w ASO (ukłon w stronę Sitka), powinny być wtorek-środa wtedy zawiozę całą głowicę z mojego motoru, + głowicę z B16 + 4 nowe zawory, żeby wszystko poskładali, splanowali, i sprawdzili szczelność.
Fourios, jesteś pewny, że mogło minimalnie podnieść głowice w momencie uderzenia, nie wyrządzająć jej szkód?
Fourios, jesteś pewny, że mogło minimalnie podnieść głowice w momencie uderzenia, nie wyrządzająć jej szkód?
Wiem, że to pytanie nie do mnie ale uważam, że to całkiem możliwe z tego co wiem.
P.S. Sitek w Hondzie robi?
Pzdr
Z tym podniesieniem głowicy to raczej wątpliwa sprawa ponieważ NAWET jakby ją podniosło to na ułamek sekundy tylko więc ilość oleju w płynie byłaby naprawdę śladowa a i to byłoby wątpliwe ponieważ w układzie chłodzenia jest większe ciśnienie i prędzej byłby płyn w oleju!
pozdro
p.s. jakby co to pytaj (robiłem kiedyś w ASO Hondy) :d
ale też samochód po "wypadku" odrazu zgasł i już nie był uruchamiany więc skąd ten olej?
musiał się przedostawać już wcześniej więc ponawiam pytanie czy po wcześniejszym "wypadku" planowałeś głowicę?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.