Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z układem paliwowym



hold
11-11-12, 11:56
Witam
Zrobiłem ostatnio swap na MPFI w silniku D13 ładnie odpala wkręca sie na obroty bardzo szybko tylko ma dziwne objawy jak stoi jeszcze w garażu to dobrze chodzi jak już chce się przejechać ujade jakiś kawałek i go zacznie mulić obroty fajować strzela w wydech podobne objawy jak by mu się paliwo kończyło (a paliwa ma pod dostatkiem) i wkońcu gaśnie albo po chwil sie ustabilizują obroty i stanie na 1000rpm daje gazu zaczynam ruszać i znowu to samo :( . Z tego co zauważyłem to pompa jakoś dziwnie chodzi tak głośno (po pierwszych paru odpaleniach chodziła cicho a pompa była pewna bo chodziła do końca w innym samochodze) wiec sprawdziłem jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej i było 2bary pare przegazówek i spadało do 1.2-1.5bara czyli za mało i tak pomyślałem że może regulator ciśnienia paliwa jest uszkodzony jak ścisnąłem przewód wychodzący od regulatora ciśnienia paliwa to ciśnienie momentalnie skoczyło do 4.5bara :confused: ??? to pampa jest dobra a regulator uszkodzony ? prosze o porady może ktoś z was miał taki nie typowy problem. Pozdrawiam

Brylant1
11-11-12, 12:46
Zasadnicze pytanie czy ten setup byl strojony?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

hold
11-11-12, 13:04
nic nie było strojone komp jest od D16Z2 a kolektor z D15B7 czyli dawki paliwa ma z 1.6. Ale to nie ma znaczenia moim zdaniem na jakich mapach chodzi pierwsze musze rozwiązać problem z ciśnieniem paliwa :(

markotny
11-11-12, 13:35
Ale to nie ma znaczenia moim zdaniem na jakich mapach chodzi

Oj ma i to duże. Moim zdaniem masz najzwyczajniej w świecie przelany silnik(za dużo paliwa dostaje)i stąd te problemy. Możesz podmienić regulator ale póki nie ustawisz poprawnie AFRu to ten silnik nigdy nie będzie chodził dobrze. Napisz na forum do jogala to ci ogarnie temat a przynajmniej spróbuje pomóc.

hold
11-11-12, 13:55
ej ale nie wydaje się wam że ciśnienie na listwie paliwowej powinno sie wachać od 3-3.5bara ???? a ja nie mam takich wartości
Wcześniej pisałem
"wiec sprawdziłem jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej i było 2bary pare przegazówek i spadało do 1.2-1.5bara "
Wiecie może jakie są objawy właśnie uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa jak się to dokładnie objawia jak to sie ma do ciśnienia paliwa?
Bo jak już to zacznie chodzić bede miał ład z ciśnieniem paliwa to dopiero coś zaczne myśleć o strojeniu

zakit
11-11-12, 14:08
sproboj wiec najpierw go zmienic, groszowa sprawa ;)

hold
11-11-12, 19:49
no i zmieniłem regulator ciśnienia paliwa i nadal to samo czyli pompa paliwa do wymiany

jogal
11-11-12, 23:12
to powinno być tak z tym ciśnieniem, ze na odpalonym silniku na wolnych obrotach powinno być ok 2.2 bara, a na pełnym gazie (lub na nie odpalonym silniku tylko na chodzącej pompie) powinno być coś koło 3 bar (po wypięciu wężyka z regulatora paliwa też powinno być coś koło 3 bar). Filtr paliwa świeży??. Nie zamieniłeś czasem kostek map sensora z TPS-em?? Na kompie z d16z2 powinno normalnie jeździć, tylko będzie przelany i będzie dużo palić, ale jeździć powinno normalnie.

hold
11-11-12, 23:21
filtr paliwa jest nowy ale już diagnoza postawiona na pompe paliwa jutro może zamówię nową pompe. A co do kostek map sensora i TPS to raczej na 100% jest dobrze komp nie wywala żadnych błędów tylko poprostu pompa jest zwalona. A ty jogal może bawisz sie w strojenia takich setupów ? ciekawe jak to bedzię ciągnąć jak myślicie ile możę wypluć na oko koni bo jak zacznie dobrze chodzić to jeszcze wrzucę wałek od D15B2 jakiś dolot i wydech jak narazie to seria tylko środkowy to strumiennica i końcowy przelotowy 90KM bedzie ?

jogal
11-11-12, 23:26
Jakbyś miał kompa p06 to miałbym już dobrą mapkę pod d13 mpfi, pod obd0 nie mam. Ale jakbyś sobie kupił regulowany regulator ciśnienia paliwa, to mógłbyś się ratować obniżając ciśnienie paliwa, żeby tak nie zalewało... Co do mocy to mnie udało się osiągnąć 115km i 130nm na mpfi, ale miałem wałek dolot i wydech...

markotny
11-11-12, 23:35
Ooooo widze że wywołałem wilka z lasu:)

hold
11-11-12, 23:54
A jaki miałeś wałek dolot i wydech? wałek od d16z2 czy cos robionego na zamówienie ? mógł byś podać bardziej dokładny opis tego co miałeś zrobione jak miałeś 115KM ?

jogal
12-11-12, 00:38
Dolot CAI BOMZ, wałek d15b2, Wydech 2 cale.
http://img194.imageshack.us/img194/5025/tylkonowy.jpg

hold
12-11-12, 09:40
A kolektor wydechowy seria czy od Z6 albo chinol ebay ?

jogal
12-11-12, 10:56
made in china :P.