PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z dokrecaniem powyzej 7,5tys rpm



lukasz_lo
09-11-12, 22:36
Witam
Mam minime d13z6 i mam problem z dokręceniem silnika powyżej 7500 rpm. Problem wygląda tak ze idzie ładnie vtec się włącza i jak dochodzi do 7,5 zaczyna słabnąć i czekanie na odcinke przy 8300 trwa długo. Jedynie z górki jestem wstanie w miarę normalnie przekroczyć te 8tys.

Rozrząd ustawiony poprawnie na regulowanym kole.

kawka
09-11-12, 22:42
w tej partii obrotów moc już raczej nie będzie rosnąć, można jeszcze zapłonem się pobawić

Dibeisi
09-11-12, 23:14
Po co go tak kręcisz ? 7700rmp w zupełności wystarczy

lukasz_lo
09-11-12, 23:19
w tej partii obrotów moc już raczej nie będzie rosnąć, można jeszcze zapłonem się pobawić

zapłon jest ustawiony i czy 14 stopni czy 16 nie robi w ogolę różnicy w moim przypadku. Wszystkie d13z6 jakie znam kręcą się bez żadnego problemu do 8300 rpm. U mnie na drugim biegu na prostej drodze trzyma 7800 i dalej tylko wyje i powolutku coś tam przyspiesza. Dociągniecie do odcinki tylko praktycznie z górki.


może to wam dokładnie powie o co mi chodzi

http://imageshack.us/photo/my-images/163/zdjcie0048g.jpg/

Van_Dal
10-11-12, 08:54
masz maksymalną moc przy 7161 i po każdym przekroczeniu tych obrotów moc silnika SPADA
więc jak ma coraz mniej mocy to jak ma jechać coraz szybciej ;/ przy 7800 masz już jakiś 75 KM a do odcinki daleko .. ;/
jeżeli nie zmienisz map ani zapłonu to nic z tym dokręcaniem do odcinki nie zrobisz bo to wgl przy takim setupie nie ma sensu

kawka
10-11-12, 12:25
kto Ci wgrywał mapy do kompa ???

sebastanlec
10-11-12, 15:57
ja bym powiedział ze tu jest strojenie potrzebne, ma za mało paliwa podlane przy tych obrotach i dlatego tak sie dzieje, w moim kiedys oryginalnym d15B2 przy strojeniu wyszło ze w granicach 7tys ma tyle paliwa co na wolnych obrotach a po strojeniu od samego dołu do samego konca szedła jak burza

maverik
10-11-12, 16:04
zdaj sobie pytanie czy jest sens go katować do 8300 rpm

zakit
10-11-12, 16:55
krec go krec wyzej. tylko jak sprzeynki i talerzyki ci wylecą maską, albo korby dołem, to sie nie zdziw.

Budziniak
10-11-12, 20:58
ja bym powiedział ze tu jest strojenie potrzebne, ma za mało paliwa podlane przy tych obrotach i dlatego tak sie dzieje, w moim kiedys oryginalnym d15B2 przy strojeniu wyszło ze w granicach 7tys ma tyle paliwa co na wolnych obrotach a po strojeniu od samego dołu do samego konca szedła jak burza
qrwa.....powinno być napisane SZŁA a nie SZEDŁA. przecież to razi po gałach jak się to czyta. Zainstaluj Mozillę FireFox

maciu$
11-11-12, 01:14
Patrząc po tym wykresie w tym konkretnym przypadku, odcięcie na 7600 by w zupełności wystarczyło, smażenie do 8k+ rpm to zwykły idiotyzm, o ile dobrze pamiętam na wałku Crowera STG2 i zmienionych sprężynkach, talerzykach miałem silnik kręcący się do 7,6k rpm, wyżej nie było nawet sensu tego katować. Jak się chce wysoko kręcić to kupuje się B-serię.

lukasz_lo
11-11-12, 16:45
ECU Było strojone przez Jogala. Rozrząd ustawiony na regulowanym kółku.
I widzę ze macie trochę mało wiedzy jeśli chodzi o d13. Komentarze typu - chcesz kręcić to kup b-serie albo wyższy litraż silnika, możecie sobie odpuścić. Każdy się zna na tym co ma. Potrzebuje porady od osoby która faktycznie będzie wiedziała co jest przyczyną... Czy wałek kiepski ...może coś z samym vtec-iem ...
Jechałem w nie jednej d13z6 z których jedna była na oryginalnym dolocie która kręciła się bez żadnego problemu ponad 8tys.

zakit
11-11-12, 18:17
nie rozumiesz prawda?
tu nie chodzi o to ze cos jest nie tak, tylko o to ze nie ma sensu krecic tego wyzej niz 8tys, a to i tak juz duzo. a tym bardziej do 8.3.
powtorze raz jeszcze, nie zdziw sie jak ci wyjda zawory gorą, a sprezynki bedziesz lapał w locie, ew korby dołem, jak ci sruby puszczą.



jesli chodzi o temat - spawdz czy vtec dziala.

maciu$
11-11-12, 18:23
Moja styczność z D13 ogranicza się do upalania przez kilka wieczorów za małolata i waflowania się jak fajnie kręci się, że, aż obrotomierz zamyka...

Wystroić to wypadałoby samochód na hamowni z szerokopasmówką, a nie wgrać gotowca do ECU (przynajmniej tak wynika z Twojej wypowiedzi, że jeździsz na zawirusowanym ecu nic poza tym), od zbudowania mapy i dopilnowania tego do ilu można dany silnik kręcić jest stroiciel, ewentualnie ktoś kto ten silnik składał, a nie szanowne forumowe grono, bo nie znając setupu, patrząc na jakieś tam kreski szukanie jakiegoś fuck up'a to wróżenie z fusów, równie dobrze możesz sobie zbudować coś na podobieństwo koła fortuny, gdzie na poszczególnych częściach napiszesz co może być przyczyną, takiego stanu rzeczy. Pod maską możesz mieć nawet hybrydowe D10 z konstrukcją dołu jak w jakimś CBR, nic Ci to nie da skoro cały czas ograniczeniem jest seryjna góra silnika z D16 nie przystosowana do kręcenia na 8k+ rpm (to, że w kilku przypadkach się udaje bardziej rozpatrywałbym w kwestii farta), no chyba, że to punkt marketingu firm produkujących wałki/sprężynki/talerzyki.

Po wykresie ewidentnie widać, że silnik nie generuje niczego oprócz spadków na górze i w aktualnym setupie silnikowo-strojeniowo-fuck upowym kręcenie powyżej jakiś tam wartości totalnie mija się z celem, na nic ma się tłumaczenie, że sąsiadowi, brata, żony szwagra D13Z6 kręci się to 8300. Jeżeli twierdzisz, że zapłon ustawiony jest tak jak być powinien, rozrząd też po "Bożemu" (chociaż to też bym sprawdził), to zacząłbym od AFRu.

BTW
D13Z6 na seryjnym dolocie? Czyli, że co VTEC na puszce z gaźnika?

Dla porównania wysiliłem się i poszukałem wykresu Jogala:
http://imageshack.us/f/535/10006x.jpg/
Patrząc na Twój ewidentnie widać, że coś jest nie tak:
http://imageshack.us/f/163/zdjcie0048g.jpg/

jogal
11-11-12, 22:58
to d13 jeździ na tej samej mapce jak moja (odcinka jest na 8100, vtec 5300), kolega też był u mnie i ustawiałem mu rozrząd i zapłon. Ten wykres co został wstawiony jest na rozrządzie +2 do seryjnych znaków z6. Po ustawieniu na -2 jest trochę lepiej, ale dalej powyżej 7500 czuć ze auto wyje ze stożka a nie jedzie. Przypomina mi to trochę jakby nadal rozrząd był przyspieszony. Dla przykładu macie tu wykres kolegi birchie z wczoraj też na tej samej mapie:
http://imageshack.us/a/img809/4411/mocb.gif

Nie sprawdzałem AFR-a ale akurat nie zakładam tego, bo wszyscy mają te same setupy, te same mapy. Wydech jest z rovera 420 55mm, wiec wydaje mi się nieco za duży, ale na seryjnym wydechu było jeszcze gorzej. Miałem podejrzenia na wałek, jeszcze jakby on był z y8 to rozrząd dalej będzie źle ustawiony... Spróbuj może opóźnić kółko jeszcze o 2 stopnie (w stronę R) i zobacz czy nie będzie lepiej dokręcał.
PS. A d13 które łoi ek4 to auto krzyśka, który śmiga też na tej samej mapie bez żadnego strojenia...

maverik
12-11-12, 00:05
Chopaki dajcie spokój chce kręcic powyżej 8rpm niech kręci i tak mu nie przegada...to jego auto najwyżej mu tłoki wylecą przez maske lub wał korbowy odpadnie i on będzie kase ładował w naprawy :D

Yotomeczek86
12-11-12, 02:15
I widzę ze macie trochę mało wiedzy jeśli chodzi o d13. Komentarze typu - chcesz kręcić to kup b-serie albo wyższy litraż silnika, możecie sobie odpuścić. Każdy się zna na tym co ma.

Chyba Ty musisz swoją wiedzę mocno poprawić a nie pisz bzdur bo ludzie tutaj zęby zjadali na silnikach jak Ty w pieluchach pocinałeś...

Nie ma sensu kręcić wyżej niż 7300obr/min bo dalej to tylko wycie a nie jechanie, ale jeśli Ciebie to jara to i nawet do 9tyś kręć - przecież my się znamy bo D13 nie mamy ;) Daj sobie coś wytłumaczyć a nie starasz się tutaj przekrzykiwać każdego

jogal
12-11-12, 10:54
Panowie nie wypisujcie tutaj bzdur, wpiszcie sobie w YT d13z6, filmików jest od groma i zobaczcie sobie jak to powinno jechać a nie że wyje po przekroczeniu 7000 rpm. U mnie sprężynki zaworowe wymiękają po przekroczeniu 8300 rpm to wtedy pojawia się właśnie wycie i jest efekt jakby ktoś nagle ręczny zaciągnął...

lukasz_lo
12-11-12, 19:06
Chyba Ty musisz swoją wiedzę mocno poprawić a nie pisz bzdur bo ludzie tutaj zęby zjadali na silnikach jak Ty w pieluchach pocinałeś...

Nie ma sensu kręcić wyżej niż 7300obr/min bo dalej to tylko wycie a nie jechanie, ale jeśli Ciebie to jara to i nawet do 9tyś kręć - przecież my się znamy bo D13 nie mamy ;) Daj sobie coś wytłumaczyć a nie starasz się tutaj przekrzykiwać każdego



No to cos mi sie wydaje ze ty w dalszym ciagu robisz w pieluche. I napewno Liczba twoich komentarzy nie swiadczy o tym ze to TY sie znasz... O d13 nie wiesz nic, ale nadejdzie dzien kiedy spotkasz na drodze d13z6 czego ci zycze i objedzie twoje d16z6 bez najmniejszego problemu... W tedy zrozumiesz na czym zart polega.

---
Jutro zmienie sitko w vtec-u i sproboje przestawic rozrzad bo istnieje opcja ze jest on y8.

anticorr
12-11-12, 21:03
A powiedzcie mi jeśli można się spytać dlaczego taki malutki moment u was wychodzi?? Bo fakt z 1.3 prawie 140KM wyciągacie to jest niezłe WOW, ale tych niutków strasznie mało a one mają wpływ na przyspieszenie prawda.

zakit
12-11-12, 21:07
A powiedzcie mi jeśli można się spytać dlaczego taki malutki moment u was wychodzi?? Bo fakt z 1.3 prawie 140KM wyciągacie to jest niezłe WOW, ale tych niutków strasznie mało a one mają wpływ na przyspieszenie prawda.

dla mnie wygrałes w tym momencie :D

anticorr
12-11-12, 21:53
dla mnie wygrałes w tym momencie Wyczuwam lekkie szyderstwo:) ale spoko możesz odpowiedzieć na pytanie? bo w serii 1.3 ma sto parę niutów.

zakit
12-11-12, 22:59
odpowiem ci na pytanie w ten sposob:

pojemnosc=niuton
nie liczymy doładowanych silników ani diesla.
ja jezdzielm 1.5 ktore tez szalu nie robi niutami.
ale napewno mialem ich wiecej niz nie jedno porobione 1.3

Yotomeczek86
12-11-12, 23:58
No to cos mi sie wydaje ze ty w dalszym ciagu robisz w pieluche. I napewno Liczba twoich komentarzy nie swiadczy o tym ze to TY sie znasz... O d13 nie wiesz nic, ale nadejdzie dzien kiedy spotkasz na drodze d13z6 czego ci zycze i objedzie twoje d16z6 bez najmniejszego problemu... W tedy zrozumiesz na czym zart polega.

---
Jutro zmienie sitko w vtec-u i sproboje przestawic rozrzad bo istnieje opcja ze jest on y8.


Nigdzie nie powiedziałem że się znam na wszystkim... i nigdy nie powiedziałem że sie na wszystkim znam. Ale skoro złożyłem swój silnik i nie bierze ani grama oleju to chyba jednak wiedzę jakąś mam nie ? Wybacz.. ale D13Z6 może pomarzyć o tym aby objechać D16Z6.... I kręć sobie nawet pod 12 tyś, i łap śruby z niego ;)

jogal
13-11-12, 00:19
Yotomeczek, pokaż onboarda jak Ci lata Twoje d16z6, a jeśli mówimy o marzeniach to ja pokaże Ci cuda:
http://www.youtube.com/watch?v=nQKz2aA3jTs
http://www.youtube.com/watch?v=oChfhTr8afM&feature=channel&list=UL
Zlot CKPL w tamtym roku, w d13 2 osoby. I co na to powiesz?? Ja upalam swojego 7 lat, przejechałem prawie 200 tyś km osobiście bez remontu i śruby też mi się jeszcze nie wykręciły :P. Mój tak sobie radzi:
http://www.youtube.com/watch?v=it6htvkgBs8

Yotomeczek86
13-11-12, 02:08
Po pierwsze nie mówiłem o swoim Z6... bo ja niestety wyrosłem z kresek.. to po pierwsze. I niema nic nadzwyczajnego w moim silniku poza tym że remont miał. Zapewne masz jeszcze hybrydę skrzynie i lekki zamach.. a ja nie mam, więc tutaj też "mała" różnica. A o wnętrzu którego też pewnie nie masz nie wspomnę ;) Zobaczcie sobie Z6 kunisa, 170KM 170NM i wtedy niech D13Z6 sobie pokaże co potrafi ;) Ja docelowo miałem zakładać kompresor, ale stwierdziłem że zostawie swojego Z6 w rozliczeniu i B16A wezmę, do tego wałeczki od ITR i strojenie.

Ale okej, jak będę miał możliwość zrobię onboarda... mi to tam wisi ;]

jogal
13-11-12, 02:36
Ja mam seryjne eg3 bez wspomagania, z pełnym wnętrzem, bez remontu (przebieg ponad 400 tyś, mam nadzieję że nie więcej :P), z kołem zamachowym seryjnym d15b7, sprzęgłem 212mm, skrzynią seryjną d16z6 (jakbyś się przyjrzał na filmikach to byś zauważył że nie jest to hybryda, bo na hybrydzie na 4 biegu przy odcince jest ok 170kmh, u mnie jest 160kmh ale na 3 biegu :P). Jest to zwykłe d13b2 z seryjnymi gratami od z6, ze stabilizatorami, rozpórkami i większymi hamulcami, masa własna ok 950kg + kierowca ok 100kg :(. Wiadomo, że z d13 b16 się nie zrobi, ale jak na swoją pojemność to nawet daje radę i pasowałoby to chociaż uszanować, d13 to też silnik hondy i wcale nie jest taki nieudany jak widać większość myśli...

Michał102
13-11-12, 09:26
Kurde, Łukasz, sunie to Twoje D13 niesamowicie. Chciałbym żeby moje Y8 tak jeździło:p. Póki co mu troszkę brakuje:p

Bardzo podoba mi się to jak szybko ta D13ka rozpędza się od 140 do 200km/h:).
A hejterami nie ma się co przejmować.

lukasz_lo
18-11-12, 14:53
Przestawiłem rozrząd tak jak by był wałek z y8... wygląda to tak ze było gorzej. Zmieniłem całą listwę wtryskową, ECU, przekaźnik pompy - dalej żadnej poprawy. Dziś jeszcze postaram się zmienić samom pompę paliwową.

xandu
18-11-12, 18:06
Wybacz.. ale D13Z6 może pomarzyć o tym aby objechać D16Z6.... I kręć sobie nawet pod 12 tyś, i łap śruby z niego ;)

ja tylko chcialem wtracic ze z jogala jajka d13z6 to ja w szoku wachalem spaliny w swojej coupecie d16y8.

Yotomeczek86
19-11-12, 03:46
Ale w pewnym momencie kończy się D13Z6 i niema opcji aby coś wskórać. Myślę że Z6 z tłokami P29 do tego Comp Cams by spokojnie go objechał.. 170 koni 170nm taki setup potrafi wypluć, a jak na D serię to nie jest wcale mało.

Saiti
19-11-12, 11:31
Tomek, słuchaj, to d13z6 jest kręcone do 8300 obrotów. Wiesz, seryjne wałki itp, wystrojony biedny jedyny - Twój objechany się stanie :)