Zobacz pełną wersję : jak odłaczyc pompe paliwa podczas przejscia na gaz????????
derbisendar2000
09-11-12, 22:14
Witam pytanie brzmi jak w temacie otoz zakladam sam zwykly gaz do mojej hani firmy brc i nie wiem jak podlaczyc to zeby podczas pracy na gazie odlaczalo pompke paliwa? trzeba sie wpiac do przekaznika pompy tak? gdzie on sie znajduje i gdzie sie wpiac?
honda civic V 1.5 na wielopunkcie d15b7
a po co pompa ma być odłączana i tak jest obieg powrotu paliwa do baku
derbisendar2000
09-11-12, 23:28
no tak ale jak nie bedzie paliwa w baku?
Koledze chodziło raczej o coś takiego: http://allegro.pl/automatyczny-wylacznik-pompy-paliwa-od-ss-fvat-i2751097238.html
Wez pod uwage takia sytuacje ze zaczynasz wyprzedzanie konczy Ci sie gaz a poma paliwa wylaczona i co wtedy? Uzywana pompa max 100zl wiec po co kombinowac?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
konczy sie gaz , wyłącza sie instalacjia LPG a odpala pompa.to chyba nie powinno byc problemu. Z tego co czytałem to niektórzy gazownicy montują to od razu ale wielu sie nie chce.
Ciekawy gadżet w drugim autku już 2 pompy przerobiłem z powodu gazu , także myślę że warte uwagi ktoś to montował ?
przepisy wyraźnie mówią że podczas pracy na LPG pompa paliwa ma zasilać listwę wtryskową i dodane jest że w zbiorniku paliwa musi być przynajmniej 1/5 benzyny. Widziałem taką durnotę wiele razy i wielu ludzi się przekonało że to nie zdaje egzaminu, dlaczego:
gdy podczas jazdy na LPG zaczyna brakować ciśnienia samochód przełącza nam na benzynę i co na benzynie gaśnie, bo pompa zaczęła dopiero robić ciśnienie i nie uzyskała jeszcze roboczego. Dodam że przełącznik automatyczny załączy pompę w momencie wyłączenia gazu, czyli nie ma gotowości układ zasilania benzynowego do pracy przez przynajmniej 2-3 sekundy.
Jeśli już nie masz benzyny to wyjmij bezpiecznik od pompy, lub zrób sobie przełącznik on/off na kablu po bezpieczniku pompy, będziesz sobie mógł z kokpitu tym sterować.
A płacić za automatyczny przełącznik to głupota i niewiedza, bo tam jest przekaźnik który po odcięciu zaworu LPG przełączy nam na benzynę i odwrotnie, dodam że dobry przekaźnik kosztuje 5zł.
przepisy wyraźnie mówią że podczas pracy na LPG pompa paliwa ma zasilać listwę wtryskową i dodane jest że w zbiorniku paliwa musi być przynajmniej 1/5 benzyny. Widziałem taką durnotę wiele razy i wielu ludzi się przekonało że to nie zdaje egzaminu, dlaczego:
gdy podczas jazdy na LPG zaczyna brakować ciśnienia samochód przełącza nam na benzynę i co na benzynie gaśnie, bo pompa zaczęła dopiero robić ciśnienie i nie uzyskała jeszcze roboczego. Dodam że przełącznik automatyczny załączy pompę w momencie wyłączenia gazu, czyli nie ma gotowości układ zasilania benzynowego do pracy przez przynajmniej 2-3 sekundy.
Hmm.
Chodzi Ci o to że normalne podłączenie nie zdaje egzaminu czy ten dodatkowy wyłącznik odcinający pompe ?
Bo jakoś tak nie do końca jasno to się czyta. Jak to drugie to się zgodzę.
Co do drugiej części posta popieram.
wiesz... prosty człowiek jestem i mam mam to do siebie że za dużo myślę i nie umiem przelać tego na pismo... samochód ma mieć natychmiastową gotowość do przejścia na benzynę po jakimkolwiek problemie z zasilaniem LPG. Wyobraź sobie że w ważnym momencie, w którym może dojść do zagrożenia życia, dajesz gaz a tu nie ma czym jechać bo np zaśniedział Ci konektorek i i zamknął się zawór lpg, w zależności od instalacji elektrycznej mogą się wtedy stać różne zdarzenia, a jednym z nich jest to że po przejściu na benzynę samochód gaśnie bo nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia przy wtrysku iiii co.... jesteś w czarnej dupie...
do instalacji sekwencyjnych w ogóle się automatycznie nie odcina pompy paliwa, bo każdy spadek ciśnienia na listwie LPG powoduje że przechodzi automatycznie na benzynę, całość trwa 0,5 sekundy i silnik się nie zająknie, a jeśli by wtedy uruchomił dopiero pompę paliwa, to przez okres nabijania ciśnienia beznzyny do listwy tj. 2-3 sekundy samochód nie dostaje paliwa, co oznacza przy obrotach 1000 1/min gaśnięcie silnika.
przy zwykłej instalacji masz podobnie, tam też jest czas zwłoki uruchomienia całgo systemu zasilania, chyba że opracuje ktoś sterownik na mikroprocesorze który będzie przewidywał co się stanie z instalacją i odpowiednio wcześnie przełączy na benzynę :D ale takiego czegoś zrobić sie nie da.
Każdy monter który był na szkoleniu z LPG choć raz, wie że pompy paliwa odcinać nie wolno, ma ona być cały czas z gotowości.
Niektórzy "gazownicy" robią tak jak chce kolega,że pompa się sama odłącza,ale nie jest to dobre..... Kiedyś miałem auto z gazem i takie własnie rozwiązanie. Wymieniałem pompkę 3 razy, bo się zacierała....Lepiej żeby chodziła i musi być zawsze odpowiedni poziom benzyny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.