PDA

Zobacz pełną wersję : D14A7/A8 z głowicą D15Z6 czy D16Y7



kuster
09-11-12, 15:25
Helloo!
Prawdopodobnie bede miał do roboty głowice (planowanie + uszczelki) w garażu mam już tą z D16Y7 (w D14 mam tylko wałek z niego) ale kumpel będzie miał też swoją z D15Z6 ECO VTEC 12v/16v na zbyciu i dlatego chciałby poznac Waszą opinię którą głowicę byłoby lepiej zapakowac do skromnego 1.4l

Od razu mówie że głowicy z D15 nie przerabiałbym na pełnego VTECa bardziej zależałoby mi na ECO

Wracając do pytania:
Czy po założeniu głowicy z D15Z6 mógłbym się spodziewac takich samych/podobnych osiągów/rezultatów jak przy D16Y7?
Czy takie założenie D14 + głowica z ECO ma prawo bytu?
Czy wałek z D16Y7 podejdzie do D15Z6? Może to głupie pytanie ale z tego co czytałem to wiele osób ładuje do D15 wałki z D16A6/Z2 a jak czytałem to te silniki był no-VTEC...

Prosze o wyrozumiałośc

I jeszcze raz uprzedzam nie bede ładował do D15 pełnego VTECa
Nie bede zmieniał silnika na większy aaa i już jest komp P06 + przerobiona wiazka na OBD1

kazik2_h9w3
09-11-12, 15:39
Czy wałek z D16Y7 podejdzie do D15Z6? Może to głupie pytanie ale z tego co czytałem to wiele osób ładuje do D15 wałki z D16A6/Z2 a jak czytałem to te silniki był no-VTEC...
Raczej nie podejdzie

mirasek
09-11-12, 16:16
Z tego co wiem czapka z d15z6 bardziej dopręża w porównaniu do tej z d16y7, zawory mają tej samej wielkości, wałki na pewno nie są zamienne.

Wałki z d16a6/z2 podchodzą tylko do starego typu głowic ze świecami od strony ssaka, do nowszych zapomnij.

kuster
09-11-12, 16:34
Z tego co wiem czapka z d15z6 bardziej dopręża w porównaniu do tej z d16y7, zawory mają tej samej wielkości, wałki na pewno nie są zamienne.

Wałki z d16a6/z2 podchodzą tylko do starego typu głowic ze świecami od strony ssaka, do nowszych zapomnij.

czyli ta z Z6 powinna byc teoretycznie lepsza?
Są jakieś wałki z ECO z ostrzejszymi krzywkami od tej z D15Z6?

kuster
10-11-12, 13:47
udzieli mi ktos jeszcze jakichs informacji odnosnie głowicy z D15Z6? Podejdzie bez problemu? czy bedzie cos nie tak? :D

anticorr
10-11-12, 19:02
Hmm.. czyli chcesz zrobić D14Z6 Vtec-E, powiedz mi tylko jak chcesz odpalić vtec-e na kompie który tego nie ogarnia, skąd mapy do tego? No i jeżeli rzeczywiście chcesz mieć ekono to już sonda nie ta. A w D15Z6 jest chyba najlepszy wałek ze wszystkich econo, sam prawdopodobnie będę do swojego Z3 ładował taki.

kuster
11-11-12, 01:10
Hmm.. czyli chcesz zrobić D14Z6 Vtec-E, powiedz mi tylko jak chcesz odpalić vtec-e na kompie który tego nie ogarnia, skąd mapy do tego? No i jeżeli rzeczywiście chcesz mieć ekono to już sonda nie ta. A w D15Z6 jest chyba najlepszy wałek ze wszystkich econo, sam prawdopodobnie będę do swojego Z3 ładował taki.

Komp p06 mozna przerobic na vteca czyli mniemam ze na eco tak samo.
Mapy z d15z6 z ustawieniem pod d14? Po cos jest strojenie? Mam sonde na 4zyly tak ze nie rozumiem ;)
moglbys cos wiecej na ten temat powiedziec?

anticorr
11-11-12, 10:17
Komp p06 mozna przerobic na vteca czyli mniemam ze na eco tak samo.
No właśnie wydaje mi się że nie do końca, bo econo chodzi na 12 zaworach i przełącza się dopiero na 16zaworów, natomiast komp P06 przerobiony pod obsługę vteca jest ciągle pod 16 zaworów, chyba lepiej było by kompa od d15Z6 wstawić. Wiem to bo gadałem z kolesiem który w D15Z1 ma ECU p28, z mapami od Z1, i nie potrafi mu to przełączyć na 16 zaworów i auto za bardzo nie jechało, dopiero jak spiął ręcznie 16 zaworów na stałe to autko się zaczęło odpychać na tym setupie ale mówił ze dalej coś nie do końca jest. Wydaje mi się że lepiej by było jak byś zrobił minime jednak i wtedy zero problemu z ECU i storjeniem by było a i przyrost większy:)

kuster
11-11-12, 14:32
No właśnie wydaje mi się że nie do końca, bo econo chodzi na 12 zaworach i przełącza się dopiero na 16zaworów, natomiast komp P06 przerobiony pod obsługę vteca jest ciągle pod 16 zaworów, chyba lepiej było by kompa od d15Z6 wstawić. Wiem to bo gadałem z kolesiem który w D15Z1 ma ECU p28, z mapami od Z1, i nie potrafi mu to przełączyć na 16 zaworów i auto za bardzo nie jechało, dopiero jak spiął ręcznie 16 zaworów na stałe to autko się zaczęło odpychać na tym setupie ale mówił ze dalej coś nie do końca jest. Wydaje mi się że lepiej by było jak byś zrobił minime jednak i wtedy zero problemu z ECU i storjeniem by było a i przyrost większy:)
Nie widze problemu jezeli eco chodzi caly czas na 12v to ustawiam vteca na 2800-3200rpm zeby dawal sygnal do zaworu w wyniku czego odpalam pelne 16v
jedynie co to jakos trzebaby ustawic dawkowanie paliwa no ale to juz konkretne strojenie trzeba zaliczyc ;)
Tyle w teorii. Zobaczymy ile w praktyce :P

Vincent
12-11-12, 13:53
Anticorr a możesz powiedzieć dlaczego wałek z D15Z6 jest najlepszy? Czym różni się od tego z Z3 czy Z8?

karas
12-11-12, 14:31
d14 vtec ekono :) Bedziesz mial prawie taki sam silnik jak w nowej Hondzie Jazz.
Napewno łatwiej zaaplikowac głowice z d16y7 nie bedziesz musial przerabiac wiązki wystarczy to chyba tylko wystroic i bedzie ok. Nie ma chyba jeszcze projektu ekono d14 takze bedziesz pionierem. Tu masz link może Ci pomóc w montażu
http://www.dodo-upgrades.nl/cityme.htm
co prawda chlopak swpuje glowice z d16vtec a nie z d15ekono vtec ale glowice te różnią sie tylko bebechami ( wałkiem, klawiaturką sprezynkami ) a idea dzialania vteca jest taka sama tzn jest zaworek vtec przy głowicy jest sygnał z kompa jest zmiana faz rozrzau- w przypadku glowicy ekono praca na 12 v , w przypadku glowicy d16z6 załączenie ostrej krzywki

kuster
12-11-12, 17:36
d14 vtec ekono :) Bedziesz mial prawie taki sam silnik jak w nowej Hondzie Jazz.
Napewno łatwiej zaaplikowac głowice z d16y7 nie bedziesz musial przerabiac wiązki wystarczy to chyba tylko wystroic i bedzie ok. Nie ma chyba jeszcze projektu ekono d14 takze bedziesz pionierem. Tu masz link może Ci pomóc w montażu
http://www.dodo-upgrades.nl/cityme.htm
co prawda chlopak swpuje glowice z d16vtec a nie z d15ekono vtec ale glowice te różnią sie tylko bebechami ( wałkiem, klawiaturką sprezynkami ) a idea dzialania vteca jest taka sama tzn jest zaworek vtec przy głowicy jest sygnał z kompa jest zmiana faz rozrzau- w przypadku glowicy ekono praca na 12 v , w przypadku glowicy d16z6 załączenie ostrej krzywki

Dzieki ;)

Ja juz wiazke mam przerobiona.
Pozostaje mi tylko dorwac ta glowice z z6 zmienic kompa z p06 na p28 (vtec) i pociagnac do niego jeden kabelek od vteca
jezeli mam osiagnac zblizone efekty na d16y7 i d15z6 to wole ta z eco (moze bd palic te 4-6l/100km? ^^)

anticorr
12-11-12, 17:46
Anticorr a możesz powiedzieć dlaczego wałek z D15Z6 jest najlepszy? Czym różni się od tego z Z3 czy Z8?
Znaczy się tak wałek od D15Z6 i Z8 jest najlepszy z wałków od econo, w D15Z1 i Z3. Różni się on co prawda tylko krzywką od zaworów wydechowych o 1mm, ale zawsze coś, bo raczej pod klawiaturę od econo nie wsadzi się innego wałka.

kuster
12-11-12, 19:41
Znaczy się tak wałek od D15Z6 i Z8 jest najlepszy z wałków od econo, w D15Z1 i Z3. Różni się on co prawda tylko krzywką od zaworów wydechowych o 1mm, ale zawsze coś, bo raczej pod klawiaturę od econo nie wsadzi się innego wałka.

Z1 i Z3 90KM
Z6 i Z8 115KM
niby ta sama pojemnosc a 25KM roznicy ;)

anticorr
12-11-12, 20:06
Dokładnie tak jak pokazujesz a same wałki różnią się tylko tą krzywką, a o innych wałkach raczej nic mi nie wiadomo, bo niby jak n wałek od non vteca mógłby podejść do vteca...p.

mirasek
12-11-12, 20:13
Te 25KM różnicy to kwestia wielu bardziej istotnych różnic niż sam wałek.


moze bd palic te 4-6l/100km?
Jak jakoś wystroisz mu ubogie mapy pod niskie obciążenia i dasz długą skrzynie to moooże, bo z samej głowicy to nie licz na ECO

W ogóle to policz najpierw jakie CR Ci wyjdzie na tych głowicach, bo z tego co pamiętam tłoki z d14 po lifcie w 5d nie są równo z blokiem, mają niżej denka, nadrabiając małymi komorami w głowicy.

anticorr
12-11-12, 20:20
Te 25KM różnicy to kwestia wielu bardziej istotnych różnic niż sam wałek.
Ta my to wiemy, to akurat nie tyczyło się że moc jest od samego walka, tylko dyskusja rozchodziła się o to jaki najlepszy OEMowy wałek podchodzi do econo p&p. Może ty Mirek coś wiesz więcej na ten temat??

kuster
12-11-12, 20:24
W ogóle to policz najpierw jakie CR Ci wyjdzie na tych głowicach, bo z tego co pamiętam tłoki z d14 po lifcie w 5d nie są równo z blokiem, mają niżej denka, nadrabiając małymi komorami w głowicy.

Ooooo!!! I o takie info mi chodzilo
gdzie to moge sprawdzic? Ewentualnie jakie tloki tu zaaplikowac?

mirasek
12-11-12, 21:01
jaki najlepszy OEMowy wałek podchodzi do econo p&p
Trzeba by pomierzyć czasy, wzniosy, itp. bo ogólna wysokość krzywek z manuala nie wiele mówi tak naprawdę. Podejrzewam że co by nie włożyć to szalonych różnic nie będzie, w końcu to silniki zoptymalizowane pod ekonomie.

Nie mam pojęcia gdzie szukać info żeby policzyć CR d14a8 na innej głowicy ;/

anticorr
12-11-12, 21:06
w końcu to silniki zoptymalizowane pod ekonomie.
To fakt, ale dobrze chyba myślę że wałek z non vteca nie podejdzie prawda, czy jednak jestem w błędzie?

Tutaj masz kalkulator do liczenia CR więc może się przyda.
http://www.zealautowerks.com/dseries.html

kuster
12-11-12, 22:02
na podstawie tych danych:

D14A4
Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
Bore and Stroke : 75.0 mm × 79.0 mm (2.95 in × 3.11 in)
Compression : 9.2:1
Piston code: P3Y
Ecu code: P3Y
big-end bore: 43 mm
piston pin: probably 19 mm (though my measurement readed ~18)
Rod length(center to center): 138mm
Power : 90 hp (67.1 kW, 91.3 ps) @ 6400 rpm
Torque : 91.45757 ft•lbf (12.64 kg/m, 124 Nm) @ 4800 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Red line : 6800 RPM
Fuel cut: 7200 RPM
Fuel Control :OBD2 , DPFI Dual point fuel injection, 1+3 2+4 injectors thrown together
Transmission: S40 (or S4PA for 4AT)
The D14A3 and D14A4 engines are identical, the difference is only one small gasket under the throttle body in D14A3 which restricts the air intake of the engine, this happen in some European countries.
- - - - - - - - - - - - - - -
D14A4
Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
Bore and Stroke : 75.0 mm × 79.0 mm (2.95 in × 3.11 in)
Compression : 9.2:1
Piston code: P3Y
Piston Compression height: 29.5 mm
Piston dish volume: -5.4 cc
ECU code: P3Y
Big-end bore: 43 mm
Rod length(center to center): 138 mm
Power : 90 PS (66 kW; 89 hp) at 6,300 rpm[4]
Torque : 124 N·m (12.6 kg·m; 91 lb·ft) at 4,500 rpm[4]
Valvetrain : SOHC, four valves per cylinder, non VTEC
Red line : 6,800 rpm
Fuel cut: 7,200 rpm
Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi – Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
Transmission : S40 (or S4PA for 4AT)
Deck Height : 207 mm
- - - - - - - - - - - - - -
D15Z6
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.33 in)
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.6:1
114 PS (84 kW) at 6,500 rpm
Torque : 99 lb·ft (134 Nm) at 5,400 rpm
VTEC Switchover : depending on load, max ~3,500 rpm in 5th gear
Valvetrain : SOHC VTEC (3-4 valves per cylinder, depending on engine speed)
Fuel Control : OBD-2a PGM-FI MPFI
Ecu Code : P2Y
Head Code : P2J
Redline : 6,800 rpm
Fuel cutout : 7,200 rpm

oraz info odnośnie tłoków w d14:
http://www.d-series.org/forums/engine-building/145826-d14-pistons-info.html

obliczyłem cosik takiego:
http://imageshack.us/a/img824/8788/kalkulatord.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/kalkulatord.jpg/)

9.24:1
seria powinna tyle miec zas D15Z6 9.6:1 ale tam sa inne tłoki
przy czym jakbym chciał dac głowice z D16Y7 albo z D16Z6 wg. kalkulatora wyszło mi 8.90:1

jakbym coś źle obliczył to prosze o korekte :P

mirasek
12-11-12, 22:14
U siebie masz inne tłoki niż w d14a4, głowica też jest inna, to wiem na 100% bo miałem wszystko na wierzchu i mogłem porównać, także nie sugeruj się danymi od EJ9... z kolei do MB2 jest problem w znalezieniu jakiegokolwiek info.

Wałki do eco tylko z eco, inne nie podchodzą pod klawiaturę.

kuster
12-11-12, 22:32
U siebie masz inne tłoki niż w d14a4, głowica też jest inna, to wiem na 100% bo miałem wszystko na wierzchu i mogłem porównać, także nie sugeruj się danymi od EJ9... z kolei do MB2 jest problem w znalezieniu jakiegokolwiek info.

Wałki do eco tylko z eco, inne nie podchodzą pod klawiaturę.

Ale to nie moze byc jakas kolosalna roznica skoro a3/a7 a4/a8 maja katalogowo ta sama moc, moment itp. (dane)
Skoro inni ladowali glowice z d16y7 oraz z d16z6/w4 do d14 i tutaj mowie ogolnie i o a4 jak i o a8 to nie powinno byc problemow i z d15z6...

Jeszcze musze poszukac info co do angielek

mirasek
12-11-12, 22:43
Inna compression height, inna combustion chamber volume, denko tłoka bardziej płaskie w porównaniu do P3Y, także jak chcesz coś liczyć to musisz znaleźć dane do d14a8, bo różnice są widoczne gołym okiem.

kuster
12-11-12, 23:01
Inna compression height, inna combustion chamber volume, denko tłoka bardziej płaskie w porównaniu do P3Y, także jak chcesz coś liczyć to musisz znaleźć dane do d14a8, bo różnice są widoczne gołym okiem.

Moze to jest to?
http://www.d-series.org/forums/engine-building/145826-d14-pistons-info.html

Przy tych phxach jesy 9:48 przy " Combustion Chamber Volume (cc)" 34.6
Oraz 9:87 przy ccv 32.8