Zobacz pełną wersję : Gleba a negatyw Civic EG 92
Borykam się już jakiś czas z tym problemem.
Zglebiłem auto na zawiasie MTS na maxa ile sie dało. -35mm chyba . Mówimy o zawiasie na frezie nie gwint.
Codziennie latam autkiem do pracy (dość lubie zap@#!) i dziennie troszkę kilometrów robię. Wkurza mnie fakt wewnętrznej zjechanej części opony przedniej.
Dbam o zawias jak należny,a zbieżność jest ustawiona prawidłowo.
Moje pytanka są takie:
-Czy jest możliwe że w sumie przy niezbyt dużej glebie (widziałem o wiele bardziej zglebione) w jeden sezon dość sporo mi zjada z jednej strony oponkę. Może ktoś podzieli informacja o swojej glebie i jak tam negatyw się przezntuje (a moze ktoś ma ten sam zawias)
- Czy oprócz Camber Kit-ów jest możliwość walki z negatywem?
Tylko cambery kit ratuje bo nawet przy -40 bedzie jadło opone od środka jedną szybciej drugą wolniej .
Przy sprawdzaniu geometrii już przy -40 widać że kąty są sporo poza tolerancją i to jak auto stoi a co dopiero podczas np. hamowania gdzie robi się dużo większy minus ( na osi przedniej )
Czy oprócz Camber Kit-ów jest możliwość walki z negatywem?
Trzeba przestawić pochylenie koła. Wahacze seryjne są "sztywne" tylko w jednym rozmiarze. Rozmiar musisz zmienić, albo kupić dłuższy wahacz górny, ew krótszy dolny. Oczywiście wiemy, że nie ma dokładnych dłuższych wahaczy górnych ani krótszych dolnych więc jedyną opcją poza zakupieniem Cambera jest wyjęcie gwintu :) Obniżyć można nawet i podcinając sprężyny, ale bezpieczne obniżenie wiąże się również z zachowaniem kątów zawieszenia - Ty jeszcze nie obniżyłeś bezpiecznie samochodu, musisz kupić te wahacze.
Cholera :( tego sie obawiałem. Macie jakies konkretne źródło po taniości?? Najtańsza PARA oscyluje około 549PLN Macie jakieś namiary ??
nie wiem jak ustawija geometrie ale ja mam prawie -70 i mam normalnie ustawione opony bez negatywu i bez camber kitow( z przodu)
nie wiem jak ustawija geometrie ale ja mam prawie -70 i mam normalnie ustawione opony bez negatywu i bez camber kitow( z przodu)
Też chętnie oblukałbym twój wydruk i porównałbym go ze swoim...
Doczytałem się że moja gleba to jednak 60mm :)
Zastanawiam się czy może moje swapowane od VIgena 3HB zwrotnice mają tu jakiś wpływ ale chyba to, nie powinno mieć żadnego znaczenia
lightoman.. ty pokaż swoj wydruk..
wydruku nie mam pewnie nie jest fabrycznie ale opony scieraja sie normalnie
trzeba dodac ze kola sie dosyc szybko rozjezdzja z jakiegos powodu i dosyc czesto bywam na geometrii
ale tez i gleba solidna
lightoman.. ty pokaż swoj wydruk..
postaram się go odszukać... a może wina jest w historii mojego auta
Pany to jak to jest z tym negatywem przy glebie, dużo opon zjada? przy -60,-70 bez regulowanych wahaczy?
Przejeździłem jakieś 5 miesięcy na obniżeniu około -80,-90 bez camberów i widać na oponach skutki tego.
Jak chcesz męska glebę to zainwestuj w camberkity.
dO JASNEJ CIEZKIEJ NAJGORSZEJ CHOLERY!
uWAGA, SKUPIENIE!
samo pochylenie kola w negatywie ma niewielki wplyw na nadmierne zuzycie opon. kluczowa jest tutaj zbieznosc, ktora nalezy ustawic po grzebaniu w zawieszeniu. poparte wlasnym doswiadczeniem, calym sezonie na obnizeniu rzedu -80 i braku nierownomiernego zuzycia opon (drugi komplet, bo pierwszy BEZ ZROBIONEJ ZBIEZNOSCI przy tym samym obnizeniu skonczyl sie w 4 miesiace).
dO JASNEJ CIEZKIEJ NAJGORSZEJ CHOLERY!
uWAGA, SKUPIENIE!
samo pochylenie kola w negatywie ma niewielki wplyw na nadmierne zuzycie opon. kluczowa jest tutaj zbieznosc, ktora nalezy ustawic po grzebaniu w zawieszeniu. poparte wlasnym doswiadczeniem, calym sezonie na obnizeniu rzedu -80 i braku nierownomiernego zuzycia opon (drugi komplet, bo pierwszy BEZ ZROBIONEJ ZBIEZNOSCI przy tym samym obnizeniu skonczyl sie w 4 miesiace).
wkoncu ktos odpowiedzial rzeczowo...
pozatym zawieszenie w civach jest tak skonstruowane ze przy glebie musi sie zrobic negatyw. nie ma absolutnie innej opcji.
ostatnio mialem 2 hondy w ktorych zakladalem sprezyny -40mm wyszlo -1.5* negatywu.
potwierdzam, mialem mega glebe, z przodu nie ustawiona zbieznosc z tylu ustawiona. przod zjedzony w 4msc nowe opony, tyl nieruszony
dodam tylko ze u siebie tez mialem calkiem duża glebe z tylu i -60 z przodu, ustawioną zbieżnosc i w 1.5 roku ostrej jazdy nic mi nie zdarło od srodka.
dO JASNEJ CIEZKIEJ NAJGORSZEJ CHOLERY!
uWAGA, SKUPIENIE!
samo pochylenie kola w negatywie ma niewielki wplyw na nadmierne zuzycie opon. kluczowa jest tutaj zbieznosc, ktora nalezy ustawic po grzebaniu w zawieszeniu. poparte wlasnym doswiadczeniem, calym sezonie na obnizeniu rzedu -80 i braku nierownomiernego zuzycia opon (drugi komplet, bo pierwszy BEZ ZROBIONEJ ZBIEZNOSCI przy tym samym obnizeniu skonczyl sie w 4 miesiace).
dzięki za konkretną i pocieszającą odpowiedz;]
ciekawe czy przestawia się zbieżność przy zmianach ustawień zawieszenia gwintowanego, sprawdzał ktoś?
To ja mam takie szybkie pytanie:
Czy po wymianie amorków i sprężyn ( auto siadło ~~4cm ) jest konieczne ustawianie na nowo zbieżności przodu i tyłu?
ciekawe czy przestawia się zbieżność przy zmianach ustawień zawieszenia gwintowanego, sprawdzał ktoś?
jeżeli podnosisz lub obniżasz furę na gwincie to właśnie sie zbieżność zmienia - stąd problemy osób co tej zbieżności po zmianach nie sprawdzają.
[QUOTE=And84;1794761]Tylko cambery kit ratuje bo nawet przy -40 bedzie jadło opone od środka jedną szybciej drugą wolniej .
/QUOTE]
Skoro zjada jedną oponę szybciej niż drugą to kłania sie krzywa buda lub technika jazdy
u mnie po załozeniu -60 na przod auto nie dosc ze ma koła w negatywie to z poprawnej zbieżnosci koła zrobiły sie rozbiezne i wyjadło je od srodka... auto dzieki tym ustawienia skreca miodzio bardzo reaguje na ruch kiera.. ale ma to też minusy w postaci podatnosci na znoszenie na kolinach oraz jazda na wprost jest duzo mniej stabilna... zawsze powinno sie ustawic zbieżnosc po zmianie zawiasu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.