Zobacz pełną wersję : Honda Civic 1.4 is 90km Gaśnie na zimnym sliniku po wyłączeniu ssania
Witam wszystkich!! Jestem świeży na tym forum moją Honde mam od miesiąca i mam duży problem z obrotami jałowymi. Przeglądałem wszystkie tematy i nie odnalazłem żadnej odpowiedzi. Chodzi mianowicie oto że jak zapalam auto a silnik jest zimny to po odpuszczeniu ssania auto normalnie gaśnie nie trzyma obrotów jałowych co więcej ma bardzo duże problemy z ponownym odpaleniem silnika ociężale kreci silnikiem i pomału łapie. Natomiast jak silnik się nagrzeje do normalnej temperatury obroty są w normie 800 obr. trochę je ten elektromagnes podbija do 1100 i spadają zpowrotem do 800 obrotów i jest wmiare w porządku co jeszcze zauważyłem jak hamuje przed światłami obroty też potrafią opaść poniżej 800 obrotów. Resetowałem ecu pare razy nic nie dało stroi się normalnie sprawdzałem na komputerze sonda w porządku brak czeków. Raz mi się pojawił czek że za bogata mięszanka paliwa i tyle z błędów. Kręciłem też śrubką od wolnych obrotów i nic to nie dało jak jest zimny to gaśnie i nic mu nie zrobię. Wczoraj czyściłem przepustnice, generalnie nie była brudna nie wiem już co mam robić pomóżcie może ktoś też to przerabiał bo wątków na tym forum jest cała masa ale żadne nie pasują do dolegliwości mojego auta. Pozrawiam wszystkich Hondziaży!!!
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego
Niestety nie mam v-teca nie występuje u mnie w silniku takie ustrojstwo jak na linku powyżej.
Niestety nie mam v-teca nie występuje u mnie w silniku takie ustrojstwo jak na linku powyżej.
krokowiec wystepuje w kazdym silniku ;)
A nie czasem elektromagnez czy jak go zwał, ale jeśli jest to mi zrób zdjęcie mi je pokaż gdzie się mieści silniczek krokowy . Jestem niezmiernie ciekawy. Pozdrawiam!!! Jak zwykle silnik krokowy co by się nie działo lewatywa. brawo!!!!Milion postów wiecznie to samo jak by to auto miało tylko jedną usterkę odnośnie obrotów.
O co masz pretensje? Masz objawy krokowca. Jak wiesz lepiej to po uj tutaj pytania zadajesz. Przecież 1.4 ma krokowca. Co pół wsi ma elektromagnez w golfach i doradzają?
A może tak po manual sięgnąć co, a nie łaskę robić o foto. Co za ludzie teraz są. Ja pierdziele...
Ale no tak, poszukać na forum, wymontować i wymoczyć krokowca w benzynie to ciężko. Jak masz z tym problem to nie ruszaj może.
Witam przeszukiwałem już wszystko i nie mogę znaleźć tego krokowego może mi ktoś wskazać gdzie on się znajduje bo jedyne co mi przychodzi do głowy. to to ustrojstwo przy przepustnicy które jest zanitowane
nigdzie indziej nie widzę nic.
Jak zwykle silnik krokowy co by się nie działo lewatywa. brawo!!!!Milion postów wiecznie to samo jak by to auto miało tylko jedną usterkę odnośnie obrotów.
Jak zwykle przyjdzie nowy, nie napisze nawet jaki ma silnik i już w trzecim poście ma pretensje, brawo... Masz d14a2? a8? z4? Krokowiec masz albo z tyłu kolektora ssącego albo pod przepustnicą, zależnie od wersji. Nie ma tam żadnego elektromagnesu. Typowy objaw to typowa rada, chyba lepiej zacząć od najbardziej prawdopodobnych i łatwych do usunięcia usterek?
Przepraszam ale różnie to bywa. Co do silnika to nie wiem wiem jedno mam plastikowy kolektor
Czyli krokowca masz pod przepustnicą, chyba 4 śrubki, wtyczka i dwa wężyki, warto go wyczyścić na początek, jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej.
No to w takim razie go wyczysciłem przy okazji czyszczenia przepustnicy. Dochodzą tam weże z wodą i między nim a przepustnicy jest gumowa uszczelka. Prawda? Zauważyłem dziś że mi lekko klepią zawory jak się za grzeje, może to być przez nie?
Mam jeszcze jedno pytanie do przepustnicy dochodzi wężyk od elektrozaworu denso a elektrozawór jest przykręcony obok kolektora ssącego, za co on odpowiada ?
jaki masz silnik ? na bloku silnika masz wybite . Czerwony kwadrat
http://img96.imageshack.us/img96/5891/dsfdsfn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/dsfdsfn.jpg/)
Wyreguluj. Jest gdzieś poradnik.
Krokowy wyczyszczony wygląda jak nowy a silnik jak gasł tak gaśnie. nie wiem co dalej.....?
Regulacja zaworów może ? Nie czytam od początku, więc nie wiem czy robiłeś ...
No właśnie nie robiłem, mówisz że może być..
No właśnie nie robiłem, mówisz że może być..
No ale to bardzo musiał byś mieć rozpieprzone - raczej wątpię żeby aż gasł
Ogarnij ten wątek bo jest chaos - jaki masz silnik ? Uzupełnij swój profil odpowiednimi informacjami, tak żebyśmy widzieli.
Jeśli to 5D i plastikowy kolektor to pewnie d14z4
Może wrzuć jakieś zdjęcie komory silnika to sami zobaczymy.
Druga sprawa, opisz dokładniej: jakie ssanie odpuszczasz ? to nie polonez, tu nie ma nic takiego. Masz zawór IACV który odpowiada za obroty jałowe. Do tego jest map-sensor i czujnik w rurze dolotowej od filtra.
Obroty na zimnym silniku, bez świateł i klimy mają być 1500rpm i w miarę nagrzewania powinny spadać do wartości w granicy 750rpm
Pozdrawiam
U nie na zimnym to zwykle powyżej 2k sa obroty na ssaniu!
Czy to norma w d14z2?
U nie na zimnym to zwykle powyżej 2k sa obroty na ssaniu!
Czy to norma w d14z2?
Nie, normalne jest 1,5rpm bez klimy i świateł
Witam sprawdziłem jaki mam silnik i wypatrzyłem d14z4 jeśli dobrze się do czytałem. Co do obrotów na ssaniu to mam 1500 po czym spadają na 1000 potem 800 i gaśnie . Co jeszcze zauważyłem jak rano jade zawieść córkę do szkoły nie ma siły się wytoczyc pod górę na 2biegu, a jak jest dobrze zagrzany idzie jak burza na dwójce. Może być żeczywiście zawory niewyregulowane jak się za grzejeto ssię szczelniej robi?
U nie na zimnym to zwykle powyżej 2k sa obroty na ssaniu!
Czy to norma w d14z2?
zdarza się , jak jest duży mróz, ze wskoczy czasem na 2500 or, ale rzadko. Ale jak ruszy się na zimniutkim silniku od razu, to po zatrzymaniu sie po kilkudziesiećiu metrach obroty też często wskakują na 2000, ale po delikatnym musnięciu gazu od razu spadają do 1500. Tak jest u mnie i wg mnie jest ok, tak powinno być.
Potwierdzam. Zastanawiałem się w czym rzecz. Ruszasz z parkingu, zatrzymujesz się, żeby jedynke wbić po wstecznym i 2 k ; )
Potwierdzam. Zastanawiałem się w czym rzecz. Ruszasz z parkingu, zatrzymujesz się, żeby jedynke wbić po wstecznym i 2 k ; )
silnik czuje obciązenie (ja zawsze ruszam z wolnych obrotów jak zimny silnik) i dolewa paliwa, chyba przez to :) obroty skaczą na wyższy poziom. Podejrzewam, że jakby ruszać od razu z wciśnieciem gazu, to by ten "objaw" nie występował :)
Chłopaki wciskacie mi się w wątek ze swoimi problemami zróbcie sobie swoje wątki bo się zaczyna robić bałagan, a ja nie wiem dalej co i jak dzięki!!!!
Chłopaki wciskacie mi się w wątek ze swoimi problemami zróbcie sobie swoje wątki bo się zaczyna robić bałagan, a ja nie wiem dalej co i jak dzięki!!!!
jak byś przeczytał dokladnie, to byś zauważył, że nie mamy żadnego problemu i mówimy jak powinien poprawnie działać krokowiec, co u Ciebie nie ma miejsca, tym bardziej że mamy identyczne silniki.... Każdy sugeruje Ci awarie silniczka krokowego. Wymień go na nowy, wyczyszczenie nie zawsze rozwiązuje sprawę. Zawory możesz wyregulować, ale to nie będzie wina Twojego problemu.
Zimny silnik nie ma pełnej mocy, olej w nim jest zimny, gęsty, lepki, jest to duży opór dla silnika co skutkuje zmniejszeniem mocy maksymalnej, aż silnik się dogrzeje.
Jak wymiana krokowca nic nie da, to proponuje od kogoś podmienić sonde lambda, może coś z dawkowaniem paliwa masz nie tak, jak spalanie? w normie czy zawyżone jest?
ps.
"rzeczywiście"
Sonda pracuje normalnie jak trzeba daje bogato a jak nie to daje ubogo i pracuje cały czas sinusoidalnie zresztą podłączałem pod auto pd komputer nic niezwykłego nie zauważyłem. krokowy chyba sprawny bo podbija obroty jak trochę spadną to go widać po obrotomierzu . Co do spalania jeżdżę na gazie, mieszany cykl więcej w trasie do roboty po 30km to spadam 36l gazu na 380 kilometrów tyle ze trasa to dobre górki. na bezynie nie jeżdżę chyba zrozumiałe i normalne tyle co do od palenia auta aaa no i gaz sekwencja która nie wiem. Auto wyłącznie do pracy.
Inni nie czekaliby do usranej śmierci na forum licząc na cud tylko pojechali do mechanika. Jak sobie nie radzisz to na co liczysz, bo ja powoli już nie wiem czy się żalisz czy chcesz problem rozwiązać ; ) Sory, ale od 8 listopada masz niesprawne auto i dalej jesteś na początku.
na gazie jeździsz, to zmienia postać rzeczy. Ale zależy czy to sekwencja czy mikser... czy odpalasz auto na gazie czy benzynie... Czy prawidłowo pracuje na benzynie, a na gazie pojawiają się problemy... ...nasze odpowiedzi to nawet nie jest wrózenie z fusów, bo nic o nich nie wiemy. Odpowiedz sobie na te pytania, to może będziesz wiedział czy jechać do gaziarza czy mechanika. Zakładam że filtr gazu wymieniłeś na samym początku, jak coś było nie tak.
Po pierwsze chłopalu jak bym siedział w Polsce to bym nie gdybał na forum tylko podjechał do kumatego mechanika i by to ogarnoł a tu gdzie siedze są same matoły które wychodzą z założenia wymieniamy do oporu bo niema nie zna patentów. Co do benzyny czy gazu auto reaguje pracuje jeździ identyczie nie czuje różnicy czy lpg czy pb poza tym mam go miesiąca i jeżdżę na co dzień moim pierwszym autem jest to diesel z dużym momentem więc jak kupowałem tą honde no to dla mnie taczki, ale ogólnie dobry dupowóz do wszystkiego . Poczciwe auto tylko mnie chłopaki denerwuje ten gasnący motor, gaz to sekwecja ma 6 lat działa idealnie nie szarpie na gazie nic się nie dzieje jeździ jak każde inne auto tylko nie trzyma obrotów jak jest zimny!!! tyle .
rozumiem że gaśnie zarówno na benzynie jak i na gazie?
Dokładnie czy wyłącze gaz i będę jeździł na benzynie niema różnicy, jest cały czas tak samo.
może w takim razie wady trzeba szukać w układzie zapłonowym, kiedy jest ciemno na dworze, na włączonym silniku sprawdź czy pod maską nie ma latających iskier w okolicy przewodów WN. Może świece zapłonowe.. ale wtedy problemy pojawiały by się cały czas podczas jazdy raczej. Nic więcej nie wymyśle. Jeśli nie robiłeś resetu kompa, to spróbuj - ściąg kleme akumulatora na kilka minut, może pomoże.
Kolega pisał, że resetował.
Kolega pisał, że resetował.
Wiem wiem, doczytałem, tylko może resetował przez wyjęcie bezpiecznika, a to nie to samo co reset z odłączeniem prądu z akumulatora (pełniejszy reset).
Robiłem tak i tak, to akumulator rozpiety. i bezpiecznik back up + bezpiecznik ecu 15a
Wiem wiem, doczytałem, tylko może resetował przez wyjęcie bezpiecznika, a to nie to samo co reset z odłączeniem prądu z akumulatora (pełniejszy reset).
znaczy się że co - radio mu się jeszcze zrestartuje ? :P
bastekrk: przejedź kilkadziesiąt km od ostatniego resetu ECU, zgaś silnik, włóż spinkę w złącze diagnostyczne, przekręć kluczyk na 2 pozycję i zobacz czy wymiga Ci jakiś błąd, czy chceck będzie świecił ciągłym światłem.
Jeśli błędów brak to proponował bym przy zagrzanym silniku, pewnym szybkim ruchem odepiąć wtyczkę zaworu IACV - jeśli silnik zacznie gwałtownie falować i wskoczy check to znaczy ze zawór działa. Następnie kostkę podepnij na WYŁĄCZONYM silniku i skasuj chceck'a bezpiecznikiem backup.
Kolejna sprawa zerknij na ustawienie aparatu zapłonowego - czy jest mniej więcej na środku zakresu regulacji, czy w którejś skrajnej pozycji.
Kolejna rzecz to sprawdź czy na śrubie krańcowej oznaczającej punkt 0 położenia przepustnicy, jest farba/lak czy widać że ktoś nią kręcił.
Daj znać co ustaliłeś, jak nie wiesz gdzie czegoś szukać to zerknij do manuala dostępnego na forum.
Pozdrawiam
Witam sprawdziłem dziś to o co mnie prosiłeś a mianowicie check nic nie wskazuje ,
1.wypiołem wtyczke od silniczka wolnych obrotów i obroty skaczą regularnie co chwile góra-dół tak że krokowy działa i zapala się check
2.aparat zapłonowy dany jest w strone przegrody silnika, ruch jest na jakieś trzy lub cztery minimetry do skrajne go ustawienia.
3.na śrubie od przepustnicy lak jest zerwany ale jak ją czyściłem przepustnice widziałem że domyka się szczelnie nie było praktycznie prześwitu.
kiedyś miałem podobny problem w astrze. silnik co prawda nie gasł jak u Ciebie ale gdy się lekko rozgrzał było bardzo ciężko go zapalić. zimny od strzała palił. winny był czujnik temperatury co podaje na kompa. po wymianie jak ręką odjął.
może i tu trzeba by w tym kierunku się udać
Witam sprawdziłem dziś to o co mnie prosiłeś a mianowicie check nic nie wskazuje ,
1.wypiołem wtyczke od silniczka wolnych obrotów i obroty skaczą regularnie co chwile góra-dół tak że krokowy działa i zapala się check
2.aparat zapłonowy dany jest w strone przegrody silnika, ruch jest na jakieś trzy lub cztery minimetry do skrajne go ustawienia.
3.na śrubie od przepustnicy lak jest zerwany ale jak ją czyściłem przepustnice widziałem że domyka się szczelnie nie było praktycznie prześwitu.
check nic nie wskazuje - czyli świeci światłem ciągłym z włożoną spinką w złącze ?
Objawy nie dają konkretnej odpowiedzi. Ja bym obstawiał albo sondę (pomimo że może dawać coś ala sinusoidę), albo czujnik temperatury tak jak civic_lsi wspomniał. Niestety nie ma innej opcji wykluczenia, jak podmiana tych elementów na pewne.
Sprawdź dokładnie elektrykę, czy nie ma jakiś uszkodzeń przewodów wiązki silnikowej - może coś śniedzieje, nie łączy
Pozdrawiam
Witam! panowie w takim razie mam prośbę. może mi ktoś powiedzieć w którym miejscu znajduje się ten czujnik temperatury ewentualnie załączyć zdjęcie i podać numer tego czujnika był bym zobowiązany, dzięki.
Hondziarz84
22-11-12, 09:54
Żeby nie zakładać podobnego tematu podłącze się pod ten. D14A2 bez lpg po nocy zawsze zapala i od razu gaśnie. Zapalę drugi raz i wszystko jest w porządku. Jakieś sugestie? Żeby uprzedzić pytania paliwo jest:D
bastekrk, nie wiem czy w d14 jest tak samo. u mnie jest to jeden z tych dwóch pod aparatem zapłonowym, na rysunku 11 i 13 - o jeden z nich chodzi.
http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14590,14591,14592&npl=17ST301&_nplgrp=1&nplblk=E__1500
Hondziarz84, a spróbuj zanim zapalisz dwa razy włączyć na zapłon (dwa uruchomienia pompki) i wtedy odpal. napisz czy będzie tak samo.
bastekrk, nie wiem czy w d14 jest tak samo. u mnie jest to jeden z tych dwóch pod aparatem zapłonowym, na rysunku 11 i 13 - o jeden z nich chodzi.
http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=14590,14591,14592&npl=17ST301&_nplgrp=1&nplblk=E__1500
Hondziarz84, a spróbuj zanim zapalisz dwa razy włączyć na zapłon (dwa uruchomienia pompki) i wtedy odpal. napisz czy będzie tak samo.
Numer 14 jest to czujnik temp. dla ECU, ten obok to jednoprzewodowy wskaźnik, natomiast ten przy termostacie to ECT
Pozdrawiam
11 - czujnik dla wskaźnika temperatury
12 - włącznik wentylatora na chłodnicy
13 - czujnik temperatury dla komputera
Hondziarz84
23-11-12, 09:06
Próbowałem dwa razy włączyłem na zapłon i jest to samo. Boję się, że jak przyjdzie mróz to dopiero kwiatki mogą się dziać. Akumulator jest ok, świece w zeszłym roku zmieniane. Tyle, że jedna w oleju bo mi uszczelka pokrywy zaworów puszcza. Może mieć to coś do odpalania żeby świeca w oleju?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.