PDA

Zobacz pełną wersję : Wskaźnik temperatury, już nic nie wiem...



ropa2
03-10-07, 18:53
Witam, Hania grzała mi sie i cuda sie dzialy...z temperatura, znikał mi płyn chlodzacy i czasem wywalał zbiorniczkiem wyrównawczym.
wymieniłem uszczelke pod głowica, nowy temostat......problemy sie skończyły
dreczy mnie jeszcze wskaznik temperatury w tablicy rozdzielczej, caly czas pokazuje mi niebieska dolną kreske.
Myslalem ze to czujnik temperatury jest uszczkodzony, wiec kupilem i zmienilem na nowy.( K54001-nr katalogowy)
Ten czujnik z lewej strony silnika pod kopułką rozdzielacza wysokiego napiecia.
Po odpaleniu silnika i po rozgrzaniu sie podeszlo na 1/3 skali
Po kilkudziesieciu przejechanych metrach ponownie spadło na niebieska kreske.
czy jest jeszcze inny czujnik w tym silniku D14A2 ?
Mało tego ( juz nic nie rozumie) po odłączeniu wtyczki tegoż czujnika nadal pokazuje temperature wskaznik w kabinie auta, czyli to nie jest czujnik od wskazań temperatury w desce rozdzielczej?- wtedy zapala sie zolta kontrolka silnika na tablicy rozdzielczej
Koledzy juz nie mam sił..... :(

gdzie jest czujnik ktory odpowiada za wskazania na tablicy w kabinie Hani? :speszony:


http://img234.imageshack.us/img234/7475/kolektor00439qx0pg.jpg
ten dzis wymieniłem, i chyba niepotrzebnie....( 65PLN ), fotka zapożyczona od LIO

Rufi3M
04-10-07, 09:12
To nie jest silnik D14A2 ! (znaczy ten na fotce )

ropa2
04-10-07, 17:54
To nie jest istotne ze to nie ten silnik, w moim w tym samym miejscu jest ten czujnik ,odpowiedzialny za wolne obroty itp. Czujnik od wskazan temperatury w kabinie jest ok 5 cm dalej w głąb silnika i ciut wyzej, ciezko go zauważyc. Dochodzi do niego jeden przewód. Na 100% jest to czujnik wskazan temperatury.
mam go uszkodzonego, jutro zamawiam w sklepie i po poludniu montaż. ;)

[ Dodano: Nie 07 Paź, 2007 ]
Wymiana czujnika (25PLN ) bezproblemowa , teraz wskazówka stoi na srodku...i jest w koncu OK :) :) :)

xms
09-10-07, 09:27
Czyli winowajcą jest ta mala duperelka. Dużo płynu zlałeś aby go wykręcić?? Chyba zrobie to samo bo może i u mnie też jest padnięty ten czujnik.

ropa2
10-10-07, 19:57
płynu zeszlo moze z 1 litr......powiem tak....bardzo cieżko jest trafic czujnikiem w miejsce z gwintem.....ciezki dostep.....ale odpowiedni klucz i jest Ok......jestem zadowolony...bo w koncu mam wskazanie takie jak powinno byc....

czili_wwl
11-10-07, 17:56
Przyłączam się do tematu, ja też jestem już bezsilny :( jak pojeżdżę trochę w korkach to podczas postoju wskazówka od temperatury idzie w górę czyli teoretycznie się grzeje. Na samym początku pomyślałem że to uszczelka pod głowicą ale to jednak chyba nie to....w momencie jak temperatura rośnie na postoju lub na niskich obrotach to po dodaniu gazu automatycznie wskazówka opada (czyli teoretycznie wyklucza uszczelkę). Dodam tylko, że podczas jazdy temperatura jest ok nawet na wysokich obrotach, problem występuje tylko na postoju lub niskich obrotach... Proszę o wszelkiego rodzaju sugestie

Gruszka
11-10-07, 18:14
Przyłączam się do tematu, ja też jestem już bezsilny :( jak pojeżdżę trochę w korkach to podczas postoju wskazówka od temperatury idzie w górę czyli teoretycznie się grzeje. Na samym początku pomyślałem że to uszczelka pod głowicą ale to jednak chyba nie to....w momencie jak temperatura rośnie na postoju lub na niskich obrotach to po dodaniu gazu automatycznie wskazówka opada (czyli teoretycznie wyklucza uszczelkę). Dodam tylko, że podczas jazdy temperatura jest ok nawet na wysokich obrotach, problem występuje tylko na postoju lub niskich obrotach... Proszę o wszelkiego rodzaju sugestie

Wymieniles termostat? Jaki masz poziom plynu w wyrownawczym?

czili_wwl
11-10-07, 19:12
wymienilem termostat i nadal to samo, poziom w zbiorniczku jest ok, juz sam nie wiem co jest....

Mishka
11-10-07, 21:33
Hmmm... pompa wody?

Gruszka
11-10-07, 21:59
Hmmm... pompa wody?

Sluszny trop, choc obstawiam jednak uszczelke.

czili_wwl
13-10-07, 14:22
Hmmm... pompa wody?

Sluszny trop, choc obstawiam jednak uszczelke.

Tomku mam jednak nadzieje ze to nie uszczelka, wydaje mi sie ze jakby to byla ona to grzalby sie takze podczas jazdy. A moze to jakis czujnik? Jesli jednak uszczelka to jak ja zdiagnozowac? Bo mechanicy maja swoje teorie ale zaden nie potrafi nic powiedziec...a moze masz jakiegos dobrego mechanika?

kolekcjoner
25-10-07, 21:23
Witam
Przyłącze się dodam że miałem identyczną historie z tym nieszczęsnym przegrzewaniem się
zaczęło się kilka m-cy temu w największe upały musiałem ciągle jezdzić na full ogrzewaniu
Pierwsze wymieniłem termostat tydzień było ok.po tygodniu wyjezdzam w trase po przejechaniu ok 35km wskazówka znowu zaczyna się podnosić prawie na maxa
Pojechałem do tego sklepu zrobiłem wojne że mi jakiś główniany termostat sprzedał
(myślalem ze to termostat)Ok znowu wymieniłem po wymianie przejechałem 15km znowu wskazowa na maxa poszła wkur...się Kupiłem uszczelke pod głowice (wyczytałem na tym forum że to uszczela)pojechałem do znajomego który robił w serwisie japonce umowic sie prywatnie na wymiane uszczelki..Odkręcił korek wlewu plynu (jeżeli jest walnięta uszczelka powinien być zanieczyszczony płyn i osad na korku od spalin tak mi powiedzial)
Rano wyjazd w trase odkręciłem korek od chłodnicy podłozyłem kawałek folji przejechałem 400km wskazowka stała jak powinna cud.. nigdy bym nie wpadl na to że uszkodzony głupi korek od chlodnicy może tak narozrabiać błacha sprawa koszt korka 15zł i po sprawie miło się patrzy na wskazowke jak stoi nie nie leci na maxa w góre teraz mogę dumnie puszczac sobie zimne powietrze w aucie i jest git..szkoda że lato się skończyło:)

[ Dodano: Czw 25 Paź, 2007 ]
Panowie dodam w takiej sytuacji najpierw sprawdzcie Termostat,Korek chłodnicy,czy chłodzenie działa itd...Moja chania ma przejechane ponad 340 tyś. rozrząd wymieniałem zawsze po ok. 100 tyś. nigdy przenigdy nie wymieniałem żadnej pompy wody
Jak Polak dotknie to popsuje sprzęgło mi się skończyło nieuniknione nowa tarcz docisk
partacz zalożył teraz skrzynia chrapocze jak wcisne sprzęglo jest git jak puszcze trrr...

czacha19
07-05-10, 10:07
A czy po odpięciu wtyczki pod maską i zwarciu jej przewodem, po przekręceniu kluczyka w stacyjce działa wentylator? Miałem podobny problem który ujawnił się w korku. Płyn nie uciekał, ale temperatura rosła. Okazało się ze uszkodzony był bezpiecznik odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora.

Nadmienię jednak, że mam znajomego posiadacza Hondy Civic 1.4 5- drzwiowej ( 95r), który od momentu wymiany płynu w chłodnicy kilka tygodniu temu nie zaobserwował aby wskazówka podniosła się do normalnej skali ( ponad połowę) . Cały czas pomimo długich dystansów wskazówka znajduje się na dolnym zakresie. Tylko podczas korków delikatnie unosi się w górę ponad kreskę, jednak w momencie ruszenia opada poniżej podziałki.

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie podepnę się do tematu.

smsh
29-06-10, 23:46
Czy to możliwe, aby faktycznie korek na chłodnicy był przyczyną wahań temperatury? Pytam z ciekawości, bo i mnie czasami się zdarzy, że w mega korku temperatura pójdzie w górę, po ruszeniu od razu spada a termostat wymieniony niedawno - na wszelki wypadek przed dłuższymi trasami.

TomekKujawiak
21-09-10, 21:57
Witam
mam podobny problem ...
Nie załacza się wentylator w B18C4 nie załacza sie. Sprawdziłem bezpieczniki ok. Wpadłem na pomysł zmostkowania kabli w miejscu gdzie jest czujnik temperatury - termostat wtedy zaczoł pracować wentylator cały czas czyli u mnie czujnik w termostacie raczej,
PS mam pytanie czy czujniki są takie same w B18C4 i D serii?
tak się składa że mam silnik d14a4 i na próbę chcę podpiąc.
Chyba dobrze rozpoznałem usterkę?

Dextero
22-09-10, 23:53
Znajomy mi mówił, że robił kiedyś u jednego mechanika test uszczelki pod głowicą. Nie pamiętam dokładnie jak to było (mogę zapytać), ale test był robiony urządzeniem ( a nie na oko, bąbelki, czy zabrudzenia w zbiorniku wyrównawczym) i było 100% pewności, czy uszczelka jest do wymiany czy nie. O ile pamiętam to zapłacił 30zł za sprawdzenie. Lepiej wydać te 30 zł na test, niż 1500zł na niepotrzebną wymianę uszczelki.