PDA

Zobacz pełną wersję : Waz od podcisnienia do serwa vs. mietki pedal



leciak
06-11-12, 23:01
Gentlemen,
Wymienilem w weekend przewody na miedziane i nagle hamulec jest miekki jak kaczuszka ... (naturalnie odpowietrzany po kilka razy). Kilka tygodni wczesniej jednak, waz od podcisnienia chyba padl bo jak rano wsiadam do fury to pedal jest twardy jak kamien (po odpaleniu silnika wracal do normy). Doczytalem sie juz w archiwum ckpl ze mogla sie pompa zapiec. A teraz pytania:

1) czy jest jakis sposob na wykluczenie zapieczonej pompy poza empirycznym sprawdzeniem po wyjeciu?
2) czy uszkodzony waz od podcisnienia przy serwie moze miec wplyw na miekki pedal hamulca?
3) wie ktos jaka srednice wew. ma ten waz?
4) czy pompe sie odpowietrza, jezeli tak to jak?

Moj setup to 1 cal pompa, 280x239. Dzieki z gór :)

zakit
06-11-12, 23:15
to normalne ze jak odpalisz to pedal sie robi miekki.
gdyby ten waz byl uszkodzony to bylby pedal caly czas twardy jak kamien.

w takim razie albo zle odpowietrzyles, albo cos jest nie tak.
pompy sie nie odpowietrza, odpowietrza sie caly uklad i wtedy powinno byc ok.


miętki to moze byc fiu*, pedał może byc miękki.

leciak
06-11-12, 23:27
No dobra ale przez 4 lata trzymal podcisnienie bo rano wystarczylo jeszcze na 2-3 wcisniecia, a teraz po kilku godzinach kamien. IMO jezeli przewod jest gdzies nieszczelny to po odpaleniu po prostu zasysanie i tak jest silniejsze (wkoncu przewod jest zalozony). Odpowietrzane zgodnie ze wszystkimi fetyszami, tj LP, PT, PP, LT. Czy oprocz odpowietrzania cos moze miec jeszcze wplyw?

PS. Tytul napisany byl z bledem rozmyslnie

gregory-greg
08-11-12, 08:36
odpowietrzamy lt pp pt lp

zakit
08-11-12, 11:30
No dobra ale przez 4 lata trzymal podcisnienie bo rano wystarczylo jeszcze na 2-3 wcisniecia, a teraz po kilku godzinach kamien. IMO jezeli przewod jest gdzies nieszczelny to po odpaleniu po prostu zasysanie i tak jest silniejsze (wkoncu przewod jest zalozony). Odpowietrzane zgodnie ze wszystkimi fetyszami, tj LP, PT, PP, LT. Czy oprocz odpowietrzania cos moze miec jeszcze wplyw?

PS. Tytul napisany byl z bledem rozmyslnie


błąd, kolejnosci.




odpowietrzamy lt pp pt lp


kolejny blad kolejnosci



prawidlowa kolejnosc:

PT, LP;
LT, PP.

Czytamy manuala panie, czytamy.
Dla potomnych, zaczynamy od najdalszego koła.

Karpiczek
08-11-12, 17:47
W manualu jest napisane, aby zacząć odwrotnie niż ogólnie znany schemat. Tzn. od przedniego lewego koła.

leciak
08-11-12, 22:53
Co do odpowietrzania to na obrone swojej kolejnosci dodam, ze nie mam ABSu i Pan Manuel mowil zeby od najblizszego odpowietrzac w takim wypadku, a Archiwum CKPL ze sekcjami wiec sobie wydumalem ze jednak w takiej kolejnosci odpowietrze :P

Jeszcze w ramach uzupelnienia: jak jade i wcisne hebel 2 razy to za drugim lapie jak powinien, ale jak puszcze to wraca miekkosc. Niby zima idzie i warto ABS w nodze cwiczyc ale na dluzsza mete to malo bezpieczne jest.

Podpowie mi ktos srednice wew tego weza? Bo nie mam sposobnosci zeby to samemu sprawdzic gdy swieci slonce a po nocy to na bank sie pomyle, tym bardziej ze nie mam suwmiarki :(

gregory-greg
14-11-12, 10:01
błąd, kolejnosci.






kolejny blad kolejnosci



prawidlowa kolejnosc:

PT, LP;
LT, PP.

Czytamy manuala panie, czytamy.
Dla potomnych, zaczynamy od najdalszego koła.

a jaka jest roznica skoro odpowietrzniki sa polaczone krzyzowo ? byle zachowac zasade