PDA

Zobacz pełną wersję : Vtec a gaz



cor7ez
06-11-12, 09:16
Co powiecie na ten temat. Opinie krążą, że vtec nie lubi gazu.
W jakiś tam sposób biorę pod uwagę gaz z racji, że robię często więcej niż 2tys km miesięcznie.
Jak gaz ma się do modów? W planie mam ostry wałek

81saren
06-11-12, 15:52
poczytaj o instalacjach gazowych , instalacje teraz sa na takim poziomie ze naprawde jest latwo dobrac odpowiednia , ktora bedzie dzialac dobrze oraz da odpowiedni zapas na przyszle mody, czy to bedzie N/A czy Turbo jak zostanie zle dobrana i ktos kto montuje bedzie partaczem to beda same problemy . Odrazu powiem jak masz zamiar robic duzo kilometro i miec bezawaryjna , odpuść sobie szukanie najtanszej opcji.

Młody ŁDZ
06-11-12, 16:14
Możesz mieć nawet turbo w gazie, tylko szukaj instalacji renomowanych firm.

luchuma
06-11-12, 17:05
Co powiecie na ten temat. Opinie krążą, że vtec nie lubi gazu.
W jakiś tam sposób biorę pod uwagę gaz z racji, że robię często więcej niż 2tys km miesięcznie.
Jak gaz ma się do modów? W planie mam ostry wałek

zawsze mozesz ustawic zeby LPG przechodzilo na PB przed VTECiem ;]
a co do modow z LPG to polecam temat - jak dla mnie mistrz w dziedzinie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?143855-EJ9-D14-pioootr

Jedras
06-11-12, 18:07
A powiedz mi jaki to ma sens zeby sie gaz przelaczal na pb na vtecu bo jak dla mnie to żart jakis :-P

Zakładaj i sie nie martw :-) ja już na gazie przejechałem ponad 12k km i zero problemów, podstawa to dobrze dobrana instalacja B-) zobacz sobie w moim temacie jak chcesz.. tylko jak masz zamiar zmieniać ssaka to zrób to przed założeniem instalacji co by nie robić 2 razy tej samej roboty xP

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

luchuma
06-11-12, 19:10
tez uwazam, ze to bezsens, ale sie pytal jak to sie ma do vteca, zawsze znajda sie zwolennicy i przeciwnicy wiec dalem mu alternatywe, a decyzje podejmie sam

i uwazam ze gaz jak najbardziej do modow bo mozna latwiej wyregulowac we wlasnym zakresie, nie trzeba przechodzic na obd1+p28

Muzyk-Grzes
06-11-12, 19:28
Ja tak mam że LPG działa do 5500 rpm a potem przełącza się na PB. Do tego mam 2 mapy w ECU przełączane odpowiednio dla zasilania. Mapa LPG ma przestawiony zapłon z racji na wyższą liczbę oktanową gazu.
Ale mam tak nie dlatego że mam źle zrobioną instalację a z racji na to że rzadko używam vteca a paliwo gazowe jest mniej kaloryczne niż benzyna.

cor7ez
06-11-12, 19:37
instalacja jak będzie to stag 3, 4 i wtryski hana 2000 (chyba dobrze pamiętam) i zakładany będzie w firmie Pitec (b. dobra renoma)
z gazem już kiedyś miałem do czynienia i wiem że nie ma co oszczędzać na tym.
Kto oszczędza dwa razy traci ;)

luchuma
06-11-12, 19:45
i reduktor rc01? :D

cor7ez
06-11-12, 20:11
a zoba zapomniałem, że reduktor jest też potrzebny :P
tak czy inaczej na instalacje będę chciał przeznaczyć 2,5tys

gerocrx
07-11-12, 09:19
śmiało zakładaj ja mam b16a2 i zrobiłem na gazie w tym roku 25 tyś zero problemów- też sie wahałem koszt instalacji wraca sie po jednym sezonie. i ten luzik za 100 zł tankujesz do pełna hehhe i 350 km upalania :)

Muzyk-Grzes
07-11-12, 19:10
Co do reduktora to na lpg forum polecają ten stagowski (ale to forum sponsorowane przez STAG :) ) Pozostali piszą o Zavoli S ,lub KME Gold.
Generalnie na stronie Tomasseto są opisane reduktory AT-09 Standard (90 HP przy 0 st) Alaska (135 HP przy -10 st) często też mylona ze Standardem no i Artic (240 HP przy -25 st) I chętnie są stosowane przez instalatorów z racji na niezawodność i cenę.

piroman
07-11-12, 22:54
na lpg forum polecają ten stagowski (ale to forum sponsorowane przez STAG )
nie pisz głupot, lpg-forum jest niezależnym forum a stag to nazwa sterownika a nie nazwa firmy (AC S.A.)

reduktor dobiera się w zależności od silnika
do D-serii spokojnie wystarczy KME Silver AC-R01 czy Zavoli Zeta S
do B np. KME Gold

luchuma
07-11-12, 23:01
a tak wogole to jak polecacie taki zestaw do d16y8?

Stag 300plus, Hana zielona, ACR01 ??

piroman
07-11-12, 23:47
zestaw ok ale druga polowa sukcesu to poprawny montaz i zestrojenie instalki

cor7ez
08-11-12, 09:14
a jest możliwość instalacji wszystkiego tak żeby gazu nie było widać pod maską?

luchuma
08-11-12, 09:19
wtryski bedzie widac, bo beda na kolektorze ssacym
reduktor pod aku mozna schowac, a sterownik w kabinie pod plastikiem tunelu z popielniczka ;] no i wiadomo wlew pod klapka ;]

przepis mistrza piotra :D

cor7ez
08-11-12, 09:31
a wtryski można dać od spodu kolektora?

CieCHu_VI
08-11-12, 09:34
Stary, jak sie wstydzisz to sobie odpusc lpg ;)

dimo
08-11-12, 09:39
bardzo dobry zestaw, jak będzie fachowy montaż to nie będzie ŻADNYCH problemów. u nas vtec sohc na razie przejechał 50 tyś km na gazie, na blacie 155 tyś km i wciąż na syntetyku śmiga. także śmiało zakładaj i ciesz się niską ceną LPG na stacji :]

edit - wtryski można dać od spodu, ale po co.. przecież to nie jest żaden wstyd jeździć na gazie a jedynie świadczy o tym że umiesz liczyć.

luchuma
08-11-12, 09:43
mysle, ze chodzi tu bardziej o wzgledy estetyczno-minimalistyczne czyli im mniej widac pod maska tym lepiej ? :D

dimo
08-11-12, 09:45
ale ile razy do roku otwierasz maskę? chyba że co tyga autor jeździ na spoty i podnosi tam maskę dla "szpanu".

Shady
08-11-12, 10:15
Gaz teraz mozna tak schopwac nawet pod maska ze wtryski dac od dolu. Gaz mozna miec nawet w doladowenj b seri kompresorem :D

DjHammer
08-11-12, 11:02
czyzbys o mnie mowil :p a ja mam gaz i h..j jezdze tanio i mam wyje.ane na to :p

Młody ŁDZ
08-11-12, 11:22
I git, sam w końcu też będę zagować, tylko na dobrych gratach.

Brylant1
08-11-12, 11:25
Oszczędzać na instalacji niema sensu, bo nadłożysz nerwów i kasy na poprawki.

cor7ez
08-11-12, 11:57
wtryski chować po to aby pod maska było OEM. Dobra panowie WIELKIE DZIĘKI za odpowiedzi. Zbieram na gazoline :D i na pewno coś z górnej półki ;)

Jedras
08-11-12, 12:07
Nie żałuj kasy na instalację i wszystko będzie git... i pod żadnym pozorem nie zgadzaj się na autokalibracje, chociaż teraz czasy wtryskow komputer od lpg bierze sobie z mapy paliwowej, ale zawsze lepiej jaki Ci ktoś ogarnięty dostroi instalacje :-) od siebie dodam że ja mam STAG 300 ISA2 i po dodaniu parowy troche mi gaz "przelewal" z tego co mi mówili kolesie przy okazji zmiany filtrów w gazie, ale to 5 min roboty dostroic B-)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

cor7ez
13-11-12, 15:21
nie będę zakładać osobnego tematu żeby wszystko było w jednym
Jaki olej? do gazu trzeba mieć jakiś inny? Motul? Valvoline? Liqui Moly?

Jedras
13-11-12, 15:28
To nie ma żadnego wpływu :-) lej to ci teraz lejesz i sie nie martw

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Młody ŁDZ
13-11-12, 15:28
Jeżeli ktoś Ci mówi że do gazu ma być inny olej, to gada głupoty...


Jedyne powiązanie jakie widzę między gazem a olejem (sprzedawałem sporo czasu oleje samochodowe) to stan silnika - zagazowane silniki często zaniedbane, zatem biorą więcej oleju niż powinny i przez to sprzedaje się najgęstsze minerały takim ludziom. A później wychodzą zabobony "jak masz gaz to musisz mieć odpowiedni olej bo inaczej będzie Ci go ubywać" :)

cor7ez
25-06-13, 21:57
a wy na jakich instalkach śmigacie? Jak się ma zamontowanie gazu i późniejsze mody? Trzeba jechać na nowo stroić?

Michał102
25-06-13, 22:16
Właśnie, jak to wygląda w przypadku wystrojonego silnika?

No i tak przy okazji zapytam - ile teraz trzeba dać za porządną instalację do D16Y8?
Jest szansa się zmieścić w 3k pln?

cor7ez
26-06-13, 06:33
Instalka do 200hp w poznaniu 2600zl sag 4 eco ktora wystarcza pod nasze silniki

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Brylant1
26-06-13, 07:47
Właśnie, jak to wygląda w przypadku wystrojonego silnika?
Ma się tak jak i do seryjnego, mapy lpg są ustawiane względem Pb. Za 3tys założysz już naprawde dobrą gazownie.

Saiti
26-06-13, 07:51
No i tak przy okazji zapytam - ile teraz trzeba dać za porządną instalację do D16Y8?
Jest szansa się zmieścić w 3k pln?

Weź dzień wolnego i przyjedź do Energy Gaz Polska na montaż to będziesz miał to zrobione wzorowo.

KOleżanka założyła tam ostatnio do D15Z6 gaz i w ogóle gdyby nie kontrolka od gazu to w życiu byśmy nie zgadli czy jedziemy na benzynie czy na gazie..... :)

Michał102
26-06-13, 12:53
Panowie, a powiedzcie jeszcze jak wygląda strojenie tego gazu. Kilku moich znajomych zakładało sekwencje do swoich aut, ale żaden nie wspominał nic o żadnym strojeniu. Kolesie w warsztacie założyli gaz, coś tam skalibrowali i tyle - żadnego strojenia z jazdą na ulicy nie było.

Czy to by oznaczało, że odwalili fuszerkę?
Takie strojenie powinno wyglądać podobnie do strojenia benzyny, czyli stroiciel z lapciakiem siedzi i robi mapki, a my butujemy ile fabryka dała?

Guma12
26-06-13, 12:58
Czy to by oznaczało, że odwalili fuszerkę?
Takie strojenie powinno wyglądać podobnie do strojenia benzyny, czyli stroiciel z lapciakiem siedzi i robi mapki, a my butujemy ile fabryka dała?
Tak, odwalili fuszerke:)
Ja miałem sekwencje, program do strojenia tez, lapka w dłoń i stroisz jak 'benzyne'
Musi to byc wystrojone, pod różnym obciązeniem itp wiadomo.
Gaz ma całkiem inne parametry, trzeba to dobrze ustawić. Niby Mapy sobie instalacja dostosuje ale nie ma to jak 'samemu rączką':p

Michał102
26-06-13, 13:13
No bo mnie troszkę martwi (oni się cieszą), że pali im to tylko jakieś 0,5l. gazu więcej jak benzyny.
Moim zdaniem to chyba za ubogo i taki silnik może długo nie pożyć:(

Gdzieś słyszałem (nie wiem czy to prawda), że gazu powinno palić jakieś 15-20% więcej niż benzyny, wtedy jest to bezpieczne dla silnika.

Guma12
26-06-13, 13:24
Ja nie mam Vitka i niechce robić off topa, ale mnie auto paliło gazu na trasie Kalisz - Poznań przy max 110-120km/h (obrotek max do 4.5tys.) wyszło 5.5L/100 gazu z wł klima + pasażer.Miasto przy przeciąganiu max 9L.
Moim zdaniem nie ma reguły na to ile gazu 'powinien spalać'

ma1ster
26-06-13, 18:24
Fuszerka... można tak to nazwać... jeśli nikt się nie przejechał pojazdem po montażu, a jedynie przeprowadzili auto adaptację...

Ehhh... natomiast jeśli trafili w odpowiednie podzespoły, to sterownik benzynowy podniesie sobie, lub obniży czasy wtrysku, bo on dalej wszystkim włada, dalej jedzie w pętli zamkniętej i robi swoje korekty...

Możliwe też, że instalatorzy mieli już kilka takich wozów, i znają na pamięć wszystkie parametry do ustawienia... I możliwe, że ustawione masz idealnie nawet bez jazdy próbnej...

Jak tam ktoś pisze, że ubogo... jak by było naprawdę ubogo, to zaraz by się zaświecił błąd O2 sensor voltage too low, jeśli się nie świeci taki błąd, to nie możemy mówić o ubogiej mieszance...

Michał102
26-06-13, 19:02
U mnie raczej "gotowiec" by nie podszedł, bo silnik nie jest seryjny i jest po strojeniu.

ma1ster
26-06-13, 19:10
U mnie raczej "gotowiec" by nie podszedł, bo silnik nie jest seryjny i jest po strojeniu.

to się zgadza... masz rację.

Michał102
26-06-13, 22:15
sag 4 eco ktora wystarcza pod nasze silniki

A co powiecie na temat STAG 300 ISA2
Czym się to różni od STAG 4 eco?

Najlepiej by było, jakbyście podali jakieś w 100% sprawdzone podzespoły składające się na instalkę do lekko zmodzonego D16Y8... sterownik, wtryski, reduktor i co to tam jeszcze ma być:)
W przyszłym tygodniu postaram się objeździć lokalne "gazownie" i wypytam o ceny, ale nie chciałbym, żeby wciskali mi jakieś gówno:)

cor7ez
27-06-13, 06:16
A co powiecie na temat STAG 300 ISA2
Czym się to różni od STAG 4 eco?

Najlepiej by było, jakbyście podali jakieś w 100% sprawdzone podzespoły składające się na instalkę do lekko zmodzonego D16Y8... sterownik, wtryski, reduktor i co to tam jeszcze ma być:)
W przyszłym tygodniu postaram się objeździć lokalne "gazownie" i wypytam o ceny, ale nie chciałbym, żeby wciskali mi jakieś gówno:)

Stag 300 posiada mozlowosc odczytywania wiekszej ilości czujnikow. Kumplowi zakladali stag 4 eco, hana h2000 i jakis lepszy parownik kme (chyba cos takiego). Ja w takie cos bede celowac. Jest to instalacja ktora spokojnie 200hp obsluzy

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

ma1ster
27-06-13, 17:57
A co powiecie na temat STAG 300 ISA2
Czym się to różni od STAG 4 eco?

Stag 300 ISA2 ma auto adaptację... sterownik sam ustawia sobie mnożnik i korekcje... a lepiej jak on, tego nikt nie zrobi...

Co jest niewątpliwie dużym plusem, przy kiepskich ustawiających...

snafu
29-06-13, 10:05
Stag 300 ISA2 ma auto adaptację... sterownik sam ustawia sobie mnożnik i korekcje... a lepiej jak on, tego nikt nie zrobi...

najpierw trzeba umieć poprawnie podpiąć instalację i odpowiednio ustawić parametry działania ISA2 by ten system poprawnie funkcjonował
więc jeśli auto ma kiepskie ustawienia to ISA2 prędzej mu zaszkodzi niż pomoże

ma1ster
29-06-13, 16:42
najpierw trzeba umieć poprawnie podpiąć instalację i odpowiednio ustawić parametry działania ISA2 by ten system poprawnie funkcjonował

Co oznacza nie poprawne podpięcie instalacji? raczej się nie różni od najzwyklejszego montażu...

Ustawienie parametrów działania ISA2... czy chodzi Ci o odpowiednie skonfigurowanie czasów wtrysku do możliwości listwy... bo, innych problemów w ustawieniu nie widzę, natomiast te same problemy występują na każdym innym sterowniku, nie tylko na ISA2...

snafu
30-06-13, 13:42
Ustawienie parametrów działania ISA2... czy chodzi Ci o odpowiednie skonfigurowanie czasów wtrysku do możliwości listwy... bo, innych problemów w ustawieniu nie widzę, natomiast te same problemy występują na każdym innym sterowniku, nie tylko na ISA2...

choćby podpięcie sondy lambda i poprawne jej ustawienie, ISA2 bez poprawnej interpretacji sygnału sondy nie potrafi poprawnie określić kiedy silnik wchodzi w pętle otwartą a kiedy jest w pętli zamkniętej, poza tym w przypadku sond 5V (tytanowych) bardzo łatwo się pomylić i niepoprawnie ustawić interpretację wskazań mieszanki ubogiej oraz bogatej a wtedy to dopiero cyrki wyjdą na mapach,
tak wiec samo włączenie ISA2 nie załatwia sprawy a częściej może nawet napsuć

poza tym ISA2 ma tylko możliwość korekcji po jednym banku tak więc w przypadku gdy silnika ma 2 banki korekcyjne uruchamianie trybu ISA2 jest nawet nie wskazane

P4try5
01-07-13, 01:05
to podsumujmy czesci do przykładowej d seri vtec np d16z6/y8
Wtryski HANA 2000 ~ 400zł z listwą
Komputer Stag 300-4 ISA2 Plus ~ 500zł
Reduktor OMVL/KME Silver ~ 250zł
butla w koło ~ 300zł
wlew gazu ~ 25zł
Filtry ~ 15zł
Inne pierdoły ~ 200zł

1700zł :)

a samemu to jest jakas wielka filozfia to zrobić? :) oczywiscie bez strojenia i podłaczania lambd itp. boz tego co popatrzyłem na pare instalacji to nie wydaje sie takie trudne.. ale wiadomo mozna sie zdziwic :)

cor7ez
01-07-13, 06:17
Robiac samemu nie masz gwarancji na sprzet i na robote. Co z tego ze masz np rok na komponenty jak poleczke odbija ze nie bylo montowane w autoryzowanym serwisie. Tak jak mowisz... nie jest to skomplikowane ale wyjdzie podczas montazu dopiero a ja bym nie ryzykowal i dal to specom

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

ma1ster
01-07-13, 22:01
choćby podpięcie sondy lambda i poprawne jej ustawienie, ISA2 bez poprawnej interpretacji sygnału sondy nie potrafi poprawnie określić kiedy silnik wchodzi w pętle otwartą a kiedy jest w pętli zamkniętej, poza tym w przypadku sond 5V (tytanowych) bardzo łatwo się pomylić i niepoprawnie ustawić interpretację wskazań mieszanki ubogiej oraz bogatej a wtedy to dopiero cyrki wyjdą na mapach,
tak wiec samo włączenie ISA2 nie załatwia sprawy a częściej może nawet napsuć

poza tym ISA2 ma tylko możliwość korekcji po jednym banku tak więc w przypadku gdy silnika ma 2 banki korekcyjne uruchamianie trybu ISA2 jest nawet nie wskazane

No i masz rację... choć ja sobie nie wyobrażam instalatora który zakłada staga 300ISA i nie podpina w nim sondy, to chyba jedynie do podgonienia mnożnika względem benzyny...
Ale zapewne jest wielu takich instalatorów...

A te sondy 5V to w jakich wozach występują? bo szczerze to nie znam tematu...
Co do banków również racja... ale czy hondy z lat do 2001 mają po więcej banków? można tak sobie wysterować, ale cz fabrycznie tak może być?

cor7ez
01-07-13, 22:13
Pany a jak z instalacja drugiej generacji. Wady i zalety? Na innym forum jeden z userow bardzo sobie zachwala i mowi ze bez sensu ladowac sekwencje skoro to sie swietnie spisuje. Ma w cvc taka wlasnie instalacje i z autem sie nie nie dzieje a na gazie ma juz nalatane 140tys

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

snafu
01-07-13, 23:46
No i masz rację... choć ja sobie nie wyobrażam instalatora który zakłada staga 300ISA i nie podpina w nim sondy, to chyba jedynie do podgonienia mnożnika względem benzyny...
Ale zapewne jest wielu takich instalatorów...

A te sondy 5V to w jakich wozach występują? bo szczerze to nie znam tematu...
Co do banków również racja... ale czy hondy z lat do 2001 mają po więcej banków? można tak sobie wysterować, ale cz fabrycznie tak może być?

wiele sterowników simensa (sporo opli kilka BMW ) wykorzystuje sondy tytanowe 5V i czasami mają one odwrócony zakres

a co do hondy to wystarczy prosty przykład, sonda 4 żyłowa będzie miała inny próg interpretacji wskazań sondy niż w przypadku sonda 1 żyłowa a to za sprawą podniesienia potencjału na masie odniesienia i już taka mała zmiana potrafi rozpierniczać mapy po włączeniu ISA2

poza tym ISA2 zbiera mapę bazową którą jak wiadomo zbiera się w jednych warunkach a podczas eksploatacji występują inne warunki przez co tak naprawdę ISA2 próbuje się dostroić do nie rzeczywistych warunków panujących
np zbierasz mapę wzorcową latem przy 30 stopniowych upałach a kilka miesięcy później ISA2 stara ci się do tak zapamiętanej mapy dostroić gdy na dworze masz np 12 stopni i większą wilgotność
wtedy ECU będzie próbował robić swoje korekty zaś ISA2 na upartego będzie dążył do innych parametrów co spowoduje jeszcze większe rozjazdy trimów , obserwowałem to wiele razy
i moim zdaniem lepiej dostroić wszystko idealnie i zostawić na sztywno bądz opierać się na rzeczywistych korektach z ECU ale to wtedy trzeba mieć OBD2 i staga premium

P4try5
02-07-13, 00:18
albo robic korekcje przed zimą i przed latem :) - bez sensu.

Michał102
02-07-13, 10:18
Szczerze Wam powiem, że zagmatwane to jak cholera i chyba sobie daruję tego "gaza":(
Szkoda mi świeżo wyremontowanego silnika.

Tak się jeszcze zagłębiłem w temat gdzie szukać dobrego fachowca, który by to założył i wystroił jak należy i też jest lipa - a to nie zdejmują kolektora i wióry z odwiertów robią sobie przemiał w silniku, a to źle stroją lub nie stroją wcale, a to katują samochody wbijając biegi bez sprzęgła i takie tam podobne historie.

ma1ster
02-07-13, 17:10
wiele sterowników simensa (sporo opli kilka BMW ) wykorzystuje sondy tytanowe 5V i czasami mają one odwrócony zakres

a co do hondy to wystarczy prosty przykład, sonda 4 żyłowa będzie miała inny próg interpretacji wskazań sondy niż w przypadku sonda 1 żyłowa a to za sprawą podniesienia potencjału na masie odniesienia i już taka mała zmiana potrafi rozpierniczać mapy po włączeniu ISA2


Dzięki za ciekawe informacje...

Co do ISA to racja, jak gorąco to zmienia korekty, jak zimno również, najlepiej ustawić ISĄ w pośrednich warunkach zewnętrznych i ją wyłączyć, bo wystarczy, że zmieni się temp, wilgotność czy wysokość nad poziomem morza i ISA zaczyna niekoniecznie potrzebną pracę... nie mówiąc o zapętlających wtryskiwaczach...

A Pytanie mam odnośnie jeszcze tych banków... czy w obecnych powozach jest ich kilka? i jak jest w hondowskich sterownikach do 2001r. z tymi bankami... mi się wydaje, że jest jeden...

snafu
02-07-13, 17:29
kiedyś rzuciło mi się w oczy w starym żelazku na OBD0 że domyślnie były tam 2 sondy przed katem (czyli teoretycznie dwa banki) jednak auto miało swapa na inny silnik i przejściówkę na OBD1 więc jedna kostka od sondy była luźna

a tak to wszystkie hondowskie V pracują na 2 bankach czyli takie jednostki jak Accord Coupe J30A1

ma1ster
02-07-13, 20:11
6 cylindrowe to się zgadza, ale czy 4 cylindrowe, to szczerze pierwsze słyszę, producent chyba był nadgorliwy :p...

cor7ez
02-09-13, 22:08
no i gaz założony. Stag 4eco, Hana 2000 zielona (170hp bez problemu uciągnie), reduktor AC R01 (200hp uciągnie). Instalacja na tyle pochowana że 90% społeczeństwa nie zauważy nic :P fote wrzucę jak zrobię :)

gerocrx
16-09-13, 13:36
ja też mam instalacje stag i wtryski hana śmiga jak nic strojenie przez grafixa zrobiłem 50000 i sie smieje b16a2 tylko pilnujcie świec i kabli

ma1ster
16-09-13, 21:14
b16a2 tylko pilnujcie świec i kabli

Nie ma po co pilnować :D... moje świece mają ponad 50tys. km, a kable od nowości nie zmieniane, czyli mają już prawie 390tys. km...

bunkerites
22-09-13, 12:57
U mnie swiece maja dobre 40 tys i sa w stanie BDB.Zero oleju czy nagaru na elektrodach.Kable tez mam od nowosci.Chyba w D16V1 sa nie wymienialne... :).Nalezy patrzec co 40 tys w regulacje zaworow i co 10tys zmieniac filtry gazu

sivy
22-09-13, 13:39
w D16V1 sa nie wymienialne
bo i ch tam, nie ma :D w D16 masz zamiast kabli cewki zapłonowe :)

ma1ster
22-09-13, 15:53
i co 10tys zmieniac filtry gazu

Filtr fazy ciekłej wystarczy jak zmienisz co 30tys km, a fazy lotnej co 10tys, ale to w przypadku wtryskiwaczy górnej półki, jak masz Valtec type 30, czy takie AC W-01 to można śmiało śmigać nawet 20tys km...

Oczywiście mowa o przebiegu w kilometrach do takich wymian jest mało precyzyjna, bo silniki hondowskie robią zapewne więcej motogodzin za 10tys km... poza tym filtr paliwa zużywa się również nie od motogodzin, a od ilości przepłyniętego czynnika...

lozek
22-09-13, 15:56
moje świece mają ponad 50tys. km

nie ma się czym chwalić. To raczej nic fajnego, że powinieneś zmienić świece a tego nie zrobiłeś.

Z reszta jak ogólnie Twoja eksploatacja auta tak wygląda to cóż.... kiedyś Ci się za to odpłaci i będziesz płacił 832952 razy więcej za późniejsze naprawy.

bunkerites
22-09-13, 18:43
Filtr fazy ciekłej wystarczy jak zmienisz co 30tys km

kolego owy filterek u mnie jest po 10tys totalnie zasyfiony,a tankuje zawsze na flotowych stacjach.Nie wyobrazam sobie co to by bylo gdybym przelatal 30tkm

Muzyk-Grzes
22-09-13, 19:02
Ciekawe bo mój po 10 tysiach wyglądał tak http://img23.imageshack.us/img23/3435/20130216172613.jpg (http://img23.imageshack.us/i/20130216172613.jpg/)
Nowy i stary dla porównania więc wymiana co 10 tysi to kompletna strata kasy (choć to akurat tylko kilka zł)

bunkerites
22-09-13, 19:10
Mego nie moglem wyciagnac podczas wymiany.Musialem wydlubac srubokretem.Filtr tak jak napisalem wyzej byl zasyfiony totalnie,caly czarny zamiast zolty:).Przy nastepnej wymianie zrobie foty i pokaze

Muzyk-Grzes
22-09-13, 19:51
Przy okazji żeby ukrócić mity o wypalaniu gniazd zaworowych fotka z wymiany uszczelniaczy w głowicy D16Z6 po 30K na gazie
http://img163.imageshack.us/img163/9357/kcu7.jpg (http://img163.imageshack.us/i/kcu7.jpg/)
Olej widoczny na zdjęciach brał się z uszczelniaczy właśnie :P

ma1ster
22-09-13, 20:21
kolego owy filterek u mnie jest po 10tys totalnie zasyfiony,a tankuje zawsze na flotowych stacjach.Nie wyobrazam sobie co to by bylo gdybym przelatal 30tkm

Jeśli tak faktycznie było, to do wymiany masz butlę, bo zaczyna korodować od środka...


Nowy i stary dla porównania więc wymiana co 10 tysi to kompletna strata kasy (choć to akurat tylko kilka zł)

x2


nie ma się czym chwalić. To raczej nic fajnego, że powinieneś zmienić świece a tego nie zrobiłeś.

Z reszta jak ogólnie Twoja eksploatacja auta tak wygląda to cóż.... kiedyś Ci się za to odpłaci i będziesz płacił 832952 razy więcej za późniejsze naprawy.

Eksploatacja mojego pojazdu jest taka jak być powinna. Przebiegu 390 tys. km Twój pojazd niestety nie zrobi, a mój pewnie dojdzie do 500tys km.

mlodyruda
19-10-13, 23:32
A panowie jak to jest jak ja mam lpg 1 gen i jest bez komputera i chce założyc głowice v-tec i jak bedzie podawana dawka gazu?? bo na niższych obrotach bedzie mniej gazu potrzebował a jak załaczy sie v-tec to bedzie potrzebowało wiecej gazu. Pewnie bedzie potrzebna przerobka na 2 gen z komputerem i czy kompa bedzie można ustawic żeby od danych obrotów podawał wiecej gazu??

Muzyk-Grzes
20-10-13, 20:39
Przeróbka na IV gen czyli sekwencję bo teraz gaz płynie jak chce a co do VTEC (a nie v-tec) bez sterowania elektronicznego nici. Nie napisałeś też jaki masz silnik obecnie i czy twój obecny parownik podoła mocy VTEC.

ps: Kolejny filterek tym razem po 20K km
http://img17.imageshack.us/img17/1945/w9u2.jpg (http://img17.imageshack.us/i/w9u2.jpg/)

mlodyruda
22-10-13, 14:13
d13b2 ale reduktor bedzie zmieniany na staga jakiegoś :)

sebaj_p
11-12-13, 09:18
Koledzy potrzeba opinii. Brat zagazowal b16a2 moc na hamowni 173km w renomowanym zakladzie. Jako ze nauczyłem się nie ufać mechanikom sprawdzilem co tam siedzi: STAG 300 ISA2, wtryskiwacze Hana H200 zielone, reduktor Acr 01 wersja do 150km. Na gazie sie nie znam ale jak dla mnie reduktor jest za słaby. Gazownim twierdzi ze spomojnie wystarczy ale rowniez powiedział ze wstryski zamontowal czarne Hany a foktycznie są zielone także w moich oczach jego opinia jest malo wiarygodna. Co o tym sądzicie?

artek0903
11-12-13, 10:07
reduktor zdecydowanie za słaby, pewnie będzie podpierał się benzyną przy wyższych obrotach albo będzie ubogo... zielone jak najbardziej ok do tego auta, elektronika także dobra. Ja bym walczył o wymianę reduktora na odpowiedni do mocy auta, np acr01 czerwony lub golda. I sprawdź czy aby na pewno tam zielone hany siedzą bo jak są rzeczywiście czarne to do wymiany także

sebaj_p
11-12-13, 10:45
Dzieki za odpowiedz, rozumiem, ze masz doswiadczenie w tej dziedzinie bo nie chcialbym bazowac na tym co sie komus wydaje (nie odbierz tylko tego jako naskok na twoja osobe czy cos) . A wtryski mowil ze niebieskie wsadzi a sa zielone. Nie wiem co mi sie te czarne ubzduraly.

cor7ez
11-12-13, 12:02
A jak poznac ktorego ac r01 mam?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

artek0903
11-12-13, 12:09
gazownikiem nie jestem jeśli o to Ci chodzi ;) wiem tyle co sam się nauczyłem na swoich autach.

tutaj masz tabelkę producenta odnośnie doboru wtrysków:

http://www.europegas.pl/documents/HANA_H2000_HP_newest_updated_PL1.pdf

zielone hany spokojnie starczają w accordzie 2.4 190hp wiec tutaj tym bardziej stykną, niebieskie mogą być za duże

poznać po kolorze:

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/307/reduktor-ac-r01

sebaj_p
11-12-13, 12:32
Jeszcze raz dzieki. Dzwonilem do AC i rozmawialem z gostkiem z pomocy technicznej. Powiedzial, ze wedlug przykazania powinien byc czerwony ale jest mozliwosc ze czarny da rade- zalezy jakie cisnienie ma ustawione itp. Trzeba by pojezdzic i zobaczyc odczyty. Ale chyba nie o to chodzi zeby dzialalo na granicy. Artur a miales doczynnienia z takim zestawem w b serii? I drugie pytanko co bedzie jak beda za duze wtryski?

artek0903
11-12-13, 12:50
nie, nie miałem do czynienia z takim zestawem w B. Ja bym nie ryzykował jazdy na tym reduktorze, tzn wiadomo przy spokojnej miejskiej jeździe nic się nie stanie, gorzej przy ostrzejszej jeździe.

sebaj_p
11-12-13, 13:01
Tez tak mi sie wydaje. Narazie powiedzialem bracholowi zeby jej nie daptal na gazie.

Dzwonil brat do goscia i powiedzieli ze takibsam zestaw bez problemu ogarnia audi 1.8t 180km. Co by trzeba bylo zrobic, zczytac zeby mogl sie ktos temu przyjrzec?

cor7ez
11-12-13, 17:22
A majac reduktor czerwony gdzie w zupelnosci starczylby czarny bedzie to jakos negatywnie wplywac na uzytkowanie?
Mi powiedzieli ze reduktor ktory mam spokojnie uciagnie 200hp a wg strony producenta nie ma takiego (nie padla moc 250hp)
wtf?!

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

luchuma
11-12-13, 18:05
reduktor musi byc z zapasem okolo 30%

sebaj_p
12-12-13, 11:58
A wiec sprawa wyglada tak: wlasciciel umowil sie z bratem na jutro i maja pojezdzic i ma mu wszystko pokazac i wytlumaczyc. Twierdzi ze ten reduktor wklada do 200 km i bez problemu ogarnia takie moce, w omawianej b16 jest jeszcze spory zapas. Moglby ktos napisac na co zwrocic uwage aby sie upewnic czy wszystko jest ok? Firma ma naprawde dobra renome, gazuja sie tam dobre auta subaraki, porszawki itp.

mlodyruda
12-12-13, 13:46
Generalnie reduktor ogarnie te 170 hp ale za to skraca jego żywot , bedzie cały czas przeciążony :) tak jak hanka lubi :P

ma1ster
12-12-13, 19:00
reduktor musi byc z zapasem okolo 30%




Generalnie reduktor ogarnie te 170 hp ale za to skraca jego żywot , bedzie cały czas przeciążony tak jak hanka lubi :P

Ale opowiadacie bzdury... Po co takie coś w ogóle mówić, jak nie ma się o czymś pojęcia... lepiej zamilczeć...

sebaj_p
12-12-13, 20:20
Jakies wskazowki kolego?

artek0903
12-12-13, 21:17
acr01 czarny 200 koni ogarnia? a ile benzyny przy tym trzeba dolac?

ma1ster
12-12-13, 22:43
acr01 czarny 200 koni ogarnia? a ile benzyny przy tym trzeba dolac?

mmmm... ogólnie nie da się wyskalować parametru dla reduktora rozprężnego na iluś konny silnik, możesz dostać od producenta wykres przebiegu objętościowego natężenia przepływy rozprężonego węglowodoru w funkcji czasu...

A skąd ma producent wiedzieć jakie jest zapotrzebowanie na gaz w przypadku jakiegoś tam bliżej nie określonego 200KM silnika

Co to w ogóle znaczy? zdaje się przyjęło się, że moc maksymalna to 200KM, a zakres w którym będziesz używał silnik nie przekroczy 100KM, jeszcze sprawność silnika jaka jest, to nie wiadomo do końca.

Lepiej zajechać do kogoś kto montuje instalacje zasilania LPG, czy sprzedaje podzespoły i zadać mu pytanie czy do 200KM silnika reduktor czarny wystarczy, czy może trzeba fioletowy...

kowal162
13-12-13, 23:08
ACr01 czarny jest do 150 km może pociągnąć 170 km ale to jak będzie np autostrada czy coś to go termicznie 200km zabije. Weź kup KME Gold jest w podobnej cenie a obrobi spokojnie do 250km bądź Acr01 czerwony :) i nie zpomnijmy ze do 200km juz jest wymagany wielozawór typu Extra i miedź fi 8mm lub Faro 13mm

ma1ster
14-12-13, 19:25
ACr01 czarny jest do 150 km może pociągnąć 170 km ale to jak będzie np autostrada czy coś to go termicznie 200km zabije

Proszę, aby ktoś napisał definicję mocy maksymalnej silnika spalinowego i przede wszystkim kiedy możemy ją uzyskać???

luchuma
14-12-13, 20:29
dany osprzet wtrysku benzyny ma skonczona pojemnosc mocowa i tak samo jest w przypadku lpg

aby silnik dostawal odpowiednia ilosc paliwa potrzebna jest odpowiednia pompa paliwa(cisnienie) i odpowiednie wtryski (180, 240 czy tez 650cc)
aby zaspokoic zapotrzebowanie na paliwo

to samo tyczy sie lpg (nie zapominaj, ze w hondzie silnik kreci sie ponad 7 tys rpm a nawet ponad 8tys rpm)

odpowiedni reduktor i elektrozawory (wtryski), dysze.


umowne okreslenie iz reduktor jest np do 150km okresla jego usrednioną wydajnosc.


jesli reduktor bedzie za slaby to auto bedzie mialo odpowiednia mieszanke przy okreslonych warunkach (spokojna jazda)
przy butowaniu reduktor juz nie bedzie dawal rady i bedzie ubogo a auto straci moc.

ma1ster
14-12-13, 21:06
umowne okreslenie iz reduktor jest np do 150km okresla jego usrednioną wydajnosc.

Tu jesteś w błędzie, reduktor do 150KM może obsługiwać maksymalną stałą w czasie moc 150KM, bez spadków ciśnień, oczywiście podgrzewany odpowiednim obiegiem cieczy...

Tak jest w przypadku reduktora AC - 01 gdzie testy odbywały się w Białymstoku przez 24h przez kilka dni, gdzie silnik był hamowany i charakterystyka zewnętrzna nie spadała z 150KM... reduktor dawał radę cały czas....

Co do cudownych obrotów 7000 i więcej, nie używa się ich ciągle, a jedynie przez niewielki okres czasu, gdzie reduktor ma między membraną duży zapas rozprężonego gazu...
Poza tym obroty nie mają znaczenia w te dyskusji...


jesli reduktor bedzie za slaby to auto bedzie mialo odpowiednia mieszanke przy okreslonych warunkach


Instalacja sekwencyjna zrzuci pracę na benzynę, gdy ustawiony wcześniej odpowiednio parametr spadku ciśnienia rozprężonego gazu przekroczy dopuszczalną wartość, nie będzie tu żadnych nieodpowiednich mieszanek...

Poza tym mamy korekty po ciśnieniu rozprężonego gazu...

kowal162
15-12-13, 14:51
Dobra ok ale po co pchać coś mocno stykowego jak można w tej samiej prwaie kasie kupić cos z zapasem i mieć spokojną głowe? Reduktor co do mocy to musi mięć stałe ciśnienie pod obciązeniem i muszi wydolić z temp gazu . A przy dużum obciążeniu może być z tym róznie.

Rodzynki
17-12-13, 23:04
Do hond koniecznie coś z zapasem trzeba. Takie moje zwykłe 1.4. Niby 90km po odmuleniu. Reduktor Zavoli N do 150KM, zakres regulacji 1-1,2 bar. Wtryski Hana red. Przy ciśnieniu 1,17 podczas prób pod odcine wtryski zapętlają. Spadki ciśnienia z tego co pamiętam ok. 0,13-0,18. Nie miałem ostatnio czasu na zabawę, ale powiedzmy że uda się osiągnąć maksymalne ciśnienie 1,2 i wtryski nie będą zapętlały przy max bucie. Więc praktycznie reduktor do 150km obrabia jakieś 90-105km. Hanki nie mają dysz (jak mnie oświecił kolega z forum :) ) więc manewry tylko ciśnieniem. Te wydajności reduktorów to dla mnie tylko cyferki. Nie wiem, może się to sprawdza w jakimś 8'mio zaworowcu gdzie moc max jest przy mniejszych obrotach, ale nie w hondzie. :) Pozdro

mlodyruda
20-12-13, 22:23
reduktor musi mieć zapas mocy nie bedzie obsługiwał stale 150 km tak jak jest napisane, generalnie pracowałem w dobrym warsztacie gdzie zakładałem instalacje lpg i jak było auto np 200 konne to nie zakładał reduktora do 200 hp tylko 2 mniejsze ,bo informacje ile koni ogarnie reduktor to jest wymysł producenta, i zawsze musi być zapas mocy!!!
m1master znam sie na instalacjach bo od roku siedze w warsztacie u wuja do którego ludzie przejeżdzaja nawet 100 kilometrów żeby założyc instalacje

luchuma
20-12-13, 22:56
Ma1ster wie lepiej

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

cor7ez
23-12-13, 20:20
Kurka ciezki temat z ta kalibracja...
Niby mapki mi sie pokrywaja a na gazie jedzie zdecydowanie gorzej. Nawet nie wkreca sie na jalowych tak jak na Pb :/

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

ma1ster
24-12-13, 14:49
Kurka ciezki temat z ta kalibracja...
Niby mapki mi sie pokrywaja a na gazie jedzie zdecydowanie gorzej. Nawet nie wkreca sie na jalowych tak jak na Pb :/


HAHAH... jednak jedź lepiej do kogoś kto ogarnia temat :D

Chyba, że zamontujesz reduktor z dużo większą wydajnością objętościową, tak jak koledzy radzą wyżej. Wszystkie problemy z samochodem przeminą... Możesz również wstawić 2, lub 3 reduktory, będzie jeszcze lepiej... :D:D:D

artek0903
25-12-13, 12:01
daruj sobie...

jak masz takie podejscie do swoich klientow to ja sie poddaje... lepiej zamontowac reduktor na styk, bo skoro producent podaje, ze jest do x mocy, to na pewno tyle pociagnie, przeciez producent nie klamie... a sterownik rzeczywiście ma korekty po cisnieniu i jest w stanie nadrobic ale tylko do pewnego momentu... tylko chyba nie po to się instalacje gazową montuje, żeby razem z gazem benzyne tankować bo jakiś spec założył reduktor ślepo wierząc w specyfikację redka, jaką podaje producent a póżniej się okazuje, że spadki cisnienia sa na tyle duże, ze zapetla wtryski od choćby 4 tys obrotów i przerzuca na benzyne... no ale wtedy to już nie będzie problem gazownika bo klient juz zaplacil i sobie pojechal...

snafu
25-12-13, 13:43
prawda jest taka że AC-r01 (czarny) i AC-r01 250 (czerwony) konstrukcyjnie prawie niczym się nie różnią, jedynie wejście i wyjście gazu jest większe (na wejściu fi8 zamiast fi6 oraz na wyjściu fi14 zamiast fi12)

pierwsze modele AC-r01 wychodziły wyłącznie czarne, na LPG forum można znaleźć wiele przypadków i oscylogramów gdzie ten parownik dawał radę silnikom o mocy przekraczającej 150 km więc zaniżenie parametrów tego parownika było zamierzonym i przemyślanym chwytem marketingowym firmy AC które miało na celu zwiększenie sprzedaży tego samego parowniki z minimalnymi zmianami po wyższej cenie

więc do parametrów które zakłada producent dla czernego AC-r01 można spokojnie dodać 30KM

co zaś do twojego wątku cor7ez to wygląda na to że w swoim sterowniku benzynowym masz wyłączoną obsługę sondy lambda co uniemożliwia poprawne ustawienie instalacji LPG
na screenach jakie zamieściłeś na LPGforum wyraźnie widać że auto jest przelewane (widać po odczycie sondy lambda )

luchuma
25-12-13, 14:51
o ile pamietam cortez chyba nie ma wystrojonej benzyny tylko wrzucona mapka od podobnego setupu. wiec jesli sie pokrywaja mapy to lpg tez nie mozna powiedziec, ze wystrojony. Trzeba by wystroic LPG nie biorac pod uwage PB.

cor7ez
25-12-13, 15:27
Dobrze pamietasz. Przed strojeniem wstrzymuje mnie tylko plan remontu.
Ze strojeniem gazu pojade do magika co mi zakladal. Mam nadzieje ze nie bedzie robil problemow ze co nieco zmienilem w ustawieniach. Najgorsze jest to ze nie stroi on po AFR

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

snafu
25-12-13, 19:58
jeśli to co pisałem wyżej jest prawdą to zostaje ci jedynie strojenie LPG z podglądem AFR bądź nagranie nowej kostki gdzie obsługa sondy lambda jest włączona

cor7ez
25-12-13, 20:37
W kompie mam wylaczone grzanie sondy. Sonda powinna normalnie funkcjonowac

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2