Zobacz pełną wersję : Jakie lać paliwo? 95 czy 98?
Witam ponownie mam hondzinkę d15z8 i nie bardzo wiem jakie lać paliwo wczesniej jeździlem na paliwie 95 ale teraz zalalem 98 poniewaz na niektorych stacjach firmowych roznica na 1 litrze wynosi 5 gr. Jesli ktoś wie to niech napisze co mozna zyskać lejąc paliwo 98 oktanowe po za tym ze ograniczy spalanie stukowe.
czy bedą lepsze osiagi?
czy będzie lepsza dynamika jazdy?
czy zmniejszy sie zużycie paliwa na 100 km?
czy silnik bedzie dłużej w lepszej kondycji?
czy trzeba coś przestawiać zeby latać na 98?
zgóry dzięki za odpowiedź
wystarczy 95 z dobrej stacji BP, Shell itp
czy bedą lepsze osiagi?
nie
czy będzie lepsza dynamika jazdy?
jw. nie
czy zmniejszy sie zużycie paliwa na 100 km?
nie
czy silnik bedzie dłużej w lepszej kondycji?
nie
czy trzeba coś przestawiać zeby latać na 98?
generalnie.... nie...
czy bedą lepsze osiagi?
nie
czy będzie lepsza dynamika jazdy?
jw. nie
czy zmniejszy sie zużycie paliwa na 100 km?
nie
czy silnik bedzie dłużej w lepszej kondycji?
nie
czy trzeba coś przestawiać zeby latać na 98?
generalnie.... nie...
To chyba nie ma sensu kupowania paliwa 98. Więc zastanawiam się po co sprzedawane jest paliwo 98
gdyż niektóre samochody bardziej ... wyczynowe ... są strojone na taką liczbę oktanów - np impreza sti integra itd ... niektorzy twierdza ze w polsce 95 ma 93 oktany a 98 tez nie trzyma 98 wiec teoretycznie polskie 98 moze miec wlasnie 95 ale to ploty wiec roznie moze byc... osobiscie mam taka stacje gdzie 98 kosztuje tyle co 95 na niektorych stacjach i tankuje wlasnie 98 - majac nadzieje - moze glupia ze lepiej trzyma norme niz 95 tak czy inaczej nikomu nie szkodze ...
Więc zastanawiam się po co sprzedawane jest paliwo 98
mocniejsze auta jezdza na paliwie 98
Więc zastanawiam się po co sprzedawane jest paliwo 98
mocniejsze auta jezdza na paliwie 98
a co z zapłonem? czy nie jest tak ze przestawiajac zapłon na wczesniejszy(nieco) i lejac paliwo o wyzszej liczbie oktanowej zyskujemy nieco na mocy/momencie(tu nie jestem pewien)?
mała dygresja
************
np. gaz ma spora liczbe okt.(okolo 105 czy cus) wiec czy nie jest sensownym przestawic w takim wypadku zapłon?
np. gaz ma spora liczbe okt.(okolo 105 czy cus) wiec czy nie jest sensownym przestawic w takim wypadku zapłon?
no... a jak bedziesz jechal na Pb to bedzies zmial spalanie stukowe co znaczoca wpywa na zywotnosc silnika.
no... a jak bedziesz jechal na Pb to bedzies zmial spalanie stukowe co znaczoca wpywa na zywotnosc silnika.
tylko ze ja jezdze wyłacznie na LPG(z odpalaniem włacznie)
Bassmaster
02-10-07, 21:38
tylko ze ja jezdze wyłacznie na LPG(z odpalaniem włacznie)
Jeśli masz reduktor (parownik), to nie zdąży on się rozgrzać i rozwalasz sobie w ten sposób membrany (zamarzają i pękają).
tylko ze ja jezdze wyłacznie na LPG(z odpalaniem włacznie)
Jeśli masz reduktor (parownik), to nie zdąży on się rozgrzać i rozwalasz sobie w ten sposób membrany (zamarzają i pękają).
w parowniku jest taka sruba od wolnych obrotów(obieg gazu poza membranami) słuzaca do tych własnie celów(odpalanie i zimny silnik)
ale wolałbym wrocic do tematu zapłonu.
w parowniku jest taka sruba od wolnych obrotów(obieg gazu poza membranami) słuzaca do tych własnie celów(odpalanie i zimny silnik)
ale wolałbym wrocic do tematu zapłonu.
nie bede komentowal tego co wyczyniasz ze swoim autem, bo to twoje auto. powiedziec moge tylko ze swiadomie lub nie, nie stosujesz sie do zalecen jak kozystac z instalacji gazowej. co nie wrozy temu ze dlugo pozyje twoj silnik. ciekaw jestem czy twoj silnik juz nie zapomnial jak sie jezdzi na bezynie, moze juz nawet nie odpali, na tym do czego go stworzono ;/
jesli chodzi o temat zaplonu, to w jednostce ktora nie ma duzego sprezania, zmiana konat zaplonu nie wiele przyniesie kozysci(wiecej strat), zeby mialo to sens, mosial bys splanowac glowice ustawic zaplon i lac caly czas 98, a jak ci przypadkiem wlejesz cos gorszego to nie bedzie ciekawie. ale przeciez ty i tak nie wlejesz 98 bo jezdzisz tylko na gazie...
w parowniku jest taka sruba od wolnych obrotów(obieg gazu poza membranami) słuzaca do tych własnie celów(odpalanie i zimny silnik)
ale wolałbym wrocic do tematu zapłonu.
nie bede komentowal tego co wyczyniasz ze swoim autem, bo to twoje auto. powiedziec moge tylko ze swiadomie lub nie, nie stosujesz sie do zalecen jak kozystac z instalacji gazowej. co nie wrozy temu ze dlugo pozyje twoj silnik. ciekaw jestem czy twoj silnik juz nie zapomnial jak sie jezdzi na bezynie, moze juz nawet nie odpali, na tym do czego go stworzono ;/
jesli chodzi o temat zaplonu, to w jednostce ktora nie ma duzego sprezania, zmiana konat zaplonu nie wiele przyniesie kozysci(wiecej strat), zeby mialo to sens, mosial bys splanowac glowice ustawic zaplon i lac caly czas 98, a jak ci przypadkiem wlejesz cos gorszego to nie bedzie ciekawie. ale przeciez ty i tak nie wlejesz 98 bo jezdzisz tylko na gazie...
moj silnik nie ma najmniejszego problemu w jezdzie na benie(czasami w awaryjnych sytuacjach przełaczam na bene gdy sie skonczy gaz) wiec niech Cie o to głowa nie boli. To ze po przestawieniu zapłonu bena tez musi byc o wyzszej ilosci okt. wiem i dlatego mam w baku awaryjne 5L Vpowera.
ze swoich odczuc po przestawieniu zapłonu moge powiedziec ze auto lepiej przyspiesza ale narazie to tylko wyniki z dupohamowni.
auta przystosowane do paliwa 95 lub 98 mają informującą o tym naklejkę na pokrywie wlewu paliwa - jeśli nie ma to nie ma sensu lać 98 ( chyba ze jw jest napisane 98 jest w tej samej cenie co 95 )
Problem polega na tym ze w naszym kochanym kraju z paliwem idą takie wałki że idę o zakład że Pb 95 wcale nie ma 95 oktanów tylko mniej i tak samo ma się sytuacja z Pb 98.Z resztą jakiś czas temu były badania stacji paliwowych i wyniki były zatrważające.Praktycznie na żadnej paliwo nie miało wymaganej liczby oktanów.Jakie mamy wyjście?Ja leję 95 ale zawsze we w miarę pewnej(bo pewnej na 100% to nie ma)stacji.Jest to BP a inne większe to znamy.Inna sprawa że nie spotkałem się w życiu z różnicą 5 gr między 95 a 98.Ze tak powiem dużo za mało.Pozdro
tony72, przykład - w warszawie na stacji JET (konkretnie przy auchan w piasecznie) 98 kosztuje mniej niz 95 na statoilu na gocławiu ... a w weekendy mają jeszcze obizki o 5gr chyba ...
czy bedą lepsze osiagi?
nie
czy będzie lepsza dynamika jazdy?
jw. nie
czy zmniejszy sie zużycie paliwa na 100 km?
nie
czy silnik bedzie dłużej w lepszej kondycji?
nie
czy trzeba coś przestawiać zeby latać na 98?
generalnie.... nie...
Z tym to sie nie zgadzam mi na 98 v power wózek smiga o wiele lepiej i pali ciutke mniej o jakies 0,5l testowałem na tym samym dystansie z ta sama predkoscia tylko ze na angielskim paliwie niestety na polskiej 98 z orlena chodzi jak na 95 w angielskiego tesco :( a jak mi brakło wachy przy granicy w polsce i musiałem zalac 95 na pierwszej lepszej stacji to myslałem ze sie nie uciagne :)
Z tym to sie nie zgadzam mi na 98 v power wózek smiga o wiele lepiej i pali ciutke mniej o jakies 0,5l
ale ty masz B18 a one maja czujniki spalania stukowego, i potrafia zmieniac kont wyprzedzenia zaplonu co zamienia sie na pare Nm
a co do paliwa za granica, to fakt jest ogromna roznica, ja w niemczech spalanie mialem o 1l mniej, a lalem ta 91oktanow, ale wydaje mi sie ze problem to nie oktany tylko sama jakosc paliwa :djablek:
Ej, heloł. Cała znana mi teoria nt. LPG mówi, że oktany ma, żaden składnik gazu nie schodzi poniżej 100 oktanów, więc zakładajac mój przypadek, czyli leje do baku tylko 98, te super werwy, altimejty i v-powery, czasam inawet strzele rejsinga, odpalam, gasza, czasami jeżdżę na benie dłuższy odcinek.
Przyśpieszenie zapłonu bankowo jeśli chodzi o moc będzie w granicach błędu pomiarowego przy całkowicie seryjnej jednostce, ja jednak pokusze się o przyśpieszenie zapłonu o jeden stopień, bo różnica to żadna, gorzej nie będzie, stuku też nie.
Pytanie - o ile stopni trzeba przyśpieszyć zapłon, żeby doprowadzić do spalania stkowego?
zyskać lejąc paliwo 98 oktanowe po za tym ze ograniczy spalanie stukowe
Chyba jednak odwrotnie, lejąc paliwo o większej liczbie oktanów do silnika przystosowanego do mniejszej możesz właśnie mieć spalanie stukowe (teoretycznie gdyż te silniki są zabezbieczone prze tym zjawiskiem)
tony72, przykład - w warszawie na stacji JET (konkretnie przy auchan w piasecznie) 98 kosztuje mniej niz 95 na statoilu na gocławiu ... a w weekendy mają jeszcze obizki o 5gr chyba ...
Ok ygor wierze na słowo ale w takim bądź razie gdzie tu logika??Paliwo które ma teoretycznie więcej oktanów jest tańsze od tego co ma mniej!!!W Cze - wie jest droższe.Pozdro
JET to najgorsze paliwo z markowych stacji, tzn woz wiecej go pali :/
lejąc paliwo o większej liczbie oktanów do silnika przystosowanego do mniejszej możesz właśnie mieć spalanie stukowe
nie, nie, nie... im wieksza liczba okt. tym wieksza odpornosc na spalanie stukowe. czyli: lejac paliwo o wiekszej liczbie masz tak jakby wiekszy margines błedu i bardziej spokojna głowe w zwykłych silnikach. natomiast w silnikach wyposazonych w czujnik spalania stukowego masz nieco wiecej NM bo czujnik sam ustawia zapłon tuz przed spalaniem stukowym(wykorzystujac przy tym max mozliwosci paliwa).
JET to najgorsze paliwo z markowych stacji, tzn woz wiecej go pali :/
Hmmm widzisz - chodzi o to ze wlasnie z moich dotychczasowych obserwacji wynika inaczej - wczesniej tankowalem na wspomnianym statoilu 95 i palilo mi wiecej (z grubsza bo tego tak naprawde nie da sie dokladnie powiedziec) niz tej 98 na JET - różnice zauważyłem... a skoro jest tańsza to nawet lepiej ;)
JET to najgorsze paliwo z markowych stacji, tzn woz wiecej go pali :/
Hmmm widzisz - chodzi o to ze wlasnie z moich dotychczasowych obserwacji wynika inaczej - wczesniej tankowalem na wspomnianym statoilu 95 i palilo mi wiecej (z grubsza bo tego tak naprawde nie da sie dokladnie powiedziec) niz tej 98 na JET - różnice zauważyłem... a skoro jest tańsza to nawet lepiej ;)
Moze u Was lepsze leją u mnie w Gdyni jest ch.... , teraz leje tylko Shella i pali mi piknie (znaczy w miescie 7,5 myśle ze to dobry wynik)
Może i ja coś wniosę do tematu. Mój samochód ma silnik D15B2 czyli zwykły bez vtec i bez czujnika spalania stukowego. Jak wyczytałem w "mądrej książce" moge śmigać nawet na 91 oktanów. Ale do rzeczy... Na codzień tankuje na stacji Carrefour, gdzie różnica między 95, a 98 wynosi ok. 5 groszy na litrze, a czasem nawet i mniej. Dlatego też zalewam zawsze do pełna 98, w końcu to ok. 2 złote na 40 litrach, które wlewam. Kiedyś zalałem dwa razy do pełna zwykłą 95 i zauważyłęm, ze jeżdząc codzień do pracy tą samą trasą auto spaliło mi zauważalnie więcej, w dodatku miałem wrażenie że gorzej pracuje silnik. Ale to tylko wrażenie, natomiast samego wyniku spalania nikt mi nie podważy. Na 98 silnik spalił mi mniej ok 0.5 litra na setke, wiem, ze to nie dużo, ale skoro różnica w cenie na pełnym baku jest mniejsza niż koszt jednego normalnego piwa to ja mojej Hance nie mam zamiaru żałować.
Mówie tutaj o tankowaniu zwykłej benzyny na zwykłej taniej stacji Carrefour (ostatnio odkryłem też tanią stacje Bliska, która ma też spoko paliwo) nie wiem jak to wyjdzie na innym "markowym" paliwie. Mam taki plan, zeby raz zalać np. VPower Racing 99+ tak do pełna i wtedy zobaczyć ile spali.
Czyli ja wnoszę do tematu tyle, ze skoro tankując pełny zbiornik benzynki 95 nie mam wymiernej oszczędności to ja bede tankował Pb 98.
Ciekawe te Wasze spostrzeżenia ale z tego co się orientuję na 90% stacji, niezależnie od szyldu, jest dostarczane to samo paliwo na całą Polskę.
No właśnie kolega mojego Ojca, który pracuje w takiej jakby hurtowni paliw w Krakowie-Balicach mówił, ze oni tam mają kilka takich mega zbiorników paliwa i zdarza się, ze cysterny z napisami Orlen podjeżdzają pod ten sam zbiornik co np. BP, więc ja już nie wiem jak to jest z tymi paliwami.
Tak na zdrowy rozum, to mamy w Polsce kilkanaście różnych sieci stacji paliw, które gdzieś muszą się w to paliwo zaopatrywać, a przecież rafinerii mamy może 3-4 to skąda sie to inne paliwo bierze ??
Witam. Muszę skorygować sprawę o której mówiłem ciut wyżej.Otóż dzisiaj mnie oświeciło jak tankowałem.Różnica między 95 a 98 na stacjach których tankuję( BP)jest dlatego tak wysoka (30 gr) bo na BP 98-semka to cholera Ultimate. Muszę sprawdzić jak jest ze "zwykłymi" 98.Sorki za pomyłkę.Pozdro
Co do paliwa, to wg mnie jakos to nie kwestia samej rafinerii ale przewoznikow paliwa, niezaleznie czy to bp czy shell czy orlen to i tak jestesmy skazani na to, czy kierowca cysterny w miedzy czasie mial krotka przerwe na "uzdatnienie" czy nie :) . Sa niby plomby itp ale wszystko sie da obejsc i tyle, a potem sie czlowiek dziwi ze zatankuje 95/98 i jedzie jak stary traktor a do tego pali niemilosiernie.
Ja tankuję na Neste 98 bo jest 8 gr droższe tylko od 95, a i tak tańsze jak 95 gdzie indziej. Nie zauważam lepszych osiągów, ale silnik pracuje zdecydowanie ciszej, bardziej miękko niż na 95 (z jakiej by ona stacji nie była). A więc skoro silnik lepiej pracuje to też pewnie lepiej dla niego.
Na JET nie tankuję wcale (testowałem, pali ponad litr więcej jak po tankowaniu na BP czy Neste). Na Neste jest bardzo dobre paliwo, niedrogo, a przy tym brak obsługi, więc jak to mówią jedno ogniwo mniej do przewału.
Na Neste jest bardzo dobre paliwo, niedrogo, a przy tym brak obsługi, więc jak to mówią jedno ogniwo mniej do przewału.popieram, właśnie zapomniałem o NESTE :aloha:
co do neste to słyszałem opinie wręcz odwrotne (że tam lipe leją) jednakże co do tankowania tam to jest jedna lipa - ile zapłacisz tyle musisz wlać ... więc jeśli chcesz lac do pełna to musisz nalać do bagażnika schowka na rękawiczki (- no wymyśl coś i nie puczaj mnie jak sie zarabia miliona ;) )
co do tankowania tam to jest jedna lipa - ile zapłacisz tyle musisz wlać ... kartą ziom kartą, ściąga tylko tyle za ile wlejesz, a teraz jeszcze mają 5 gr na litrze mniej jak płacisz kartą
ale ty masz B18 a one maja czujniki spalania stukowego, i potrafia zmieniac kont wyprzedzenia zaplonu co zamienia sie na pare Nm
Nie nie potrafi. Potrafi tylko cofnac w razie spalanie stukowego. NIe wyprzedzi zapłonu powyzej tego co jest zapisane w seryjnych mapach , nawet jakbys zalal v-povera z toluenem.
Chyba jednak odwrotnie, lejąc paliwo o większej liczbie oktanów do silnik
a przystosowanego do mniejszej możesz właśnie mieć spalanie stukowe (teoretycznie gdyż te silniki są zabezbieczone prze tym zjawiskiem)
kompletna bzdura. LO to odpornosc paliwa na spalanie stukowe.
JET to najgorsze paliwo z markowych stacji,
Zobacz sobie np. wyniki kontroli uokik odnosnie stacji paliw. Ja tankuje nie tylko do siebie i sobie chwale.
ogulnie był juz temat poruszany dosc obszernie w dziale civic92-00 & crx
link (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=9884&highlight=jazda)
kartą ziom kartą, ściąga tylko tyle za ile wlejesz, a teraz jeszcze mają 5 gr na litrze mniej jak płacisz kartą
Płace kartą ale nie wiedziałem o tym ;)
Dla nich lepiej bo nie trzeba jeździć wypróźniać maszyn.
No ta .... w sumie tankowałem raz bo wiedziałem że mi nie starczy na dojazd do domu i płaciłem gotówką całe 20 pln ;) i nie chciało mi się czytac wszystkiego na dystrybutorze ;)
No właśnie kolega mojego Ojca, który pracuje w takiej jakby hurtowni paliw w Krakowie-Balicach mówił, ze oni tam mają kilka takich mega zbiorników paliwa i zdarza się, ze cysterny z napisami Orlen podjeżdzają pod ten sam zbiornik co np. BP, więc ja już nie wiem jak to jest z tymi paliwami.
Tak na zdrowy rozum, to mamy w Polsce kilkanaście różnych sieci stacji paliw, które gdzieś muszą się w to paliwo zaopatrywać, a przecież rafinerii mamy może 3-4 to skąda sie to inne paliwo bierze ??
STATOIL ma swoja wache....
ziomy to moze mowcie gdzie tankujecie, gdzie jest dobre paliwo i gdzie zdazylo wam sie zatankowac syff
Ja tankuje na shell zdaza sie na orlenie ale rzadko
pozdr
Na shellu paliwo V-power Racing jest ściągane bezpośrednio z niemiec. Nie wierze w jego super moc + 5 KM :), ale wiem że jest to na 100 % dobre paliwo. Dzięki temu, że paliwo jest importowane cena nie ma takich wachań. Od kilku miesięcy kosztuje 4,99 zł. Tankując do pełna przepłacam tylko 20 zł, a mam pewność że nie zaleje shitu. Jak dla mnie taki układ jest ok. Chciałbym jeszcze potwierdzić to co napisał kuba - auto chodzi ciszej, bardziej miękko.
o kurde 4,99zl rozboj w bialy dzien :D to ja tam leje na neste 98 za 4,25 tak jakos teraz jest i jestem w pelni zadowolony, paliwo bez porowniania np do orlenu, jak musialem nie raz na orlenie to zawsze mi samochod jakos dziwnie chodzil a do tego paliwo szlo jak woda :)
Zalalem 98 z Lukoil..... Jak na razie calkiem, calkiem. Zastanawiam sie czy Ruscy maja lepsza benzyne niz ta z Plocka czy Gdanska.
No właśnie kolega mojego Ojca, który pracuje w takiej jakby hurtowni paliw w Krakowie-Balicach mówił, ze oni tam mają kilka takich mega zbiorników paliwa i zdarza się, ze cysterny z napisami Orlen podjeżdżają pod ten sam zbiornik co np. BP, więc ja już nie wiem jak to jest z tymi paliwami.
Pracowałem na terenie wymienionych przez @karpika85 magazynów i rozlewni paliw Orlenu w Krakowie-Olszanicy (a nie Balicach) przez prawie pół roku. Do tych samych nalewakow podjeżdźały cysterny wielu firm. Tak Orlen jak i BP, tak Verwa jak i Ultimate, male firmy i duże molochy.
Ani razu nie spotkalem tylko Schell'a i Statoil'a.
Pozdrawiam
Cytat z Gazeta.pl (http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,2170526.html)
Na żadnej kontrolowanej stacji jednego z "wielkich" (PKN Orlen, Shell, BP, Esso, Statoil, Jet itp.) nie stwierdzono oszustw.
I jeszcze jedna ciekawostka. Redakcja WRC w nr 44 przeprowadziła test: Wzięli seryjnego Cinquecento Spotring i sprawdzili go na hamowni "V-Tech Tuning" w Krakowie.
Wyniki:
PB95 PB98 Różnica
Moc na silniku 59,2 KM 54,5KM -7,9%
Moc na kołach 40,9 KM 39,1 KM -4,4%
"WRC" nr 44
Dlaczego tak? Im niższa liczba oktanowa tym szybsze spalanie paliwa. Jeśli ktoś ma znajomego fizyka który wie conieco w tej dziedzinie może to potwierdzić. Tak więc 95 daje nam więcej mocy niż 98!!
EDIT
Znalazłem jeszcze artykuł z WRC nr 41 gdzie sprawdzali różnicę pomiędzy 'zwykłą' PB98 a PB98 Ultimate (BP). Testy przeprowadzano na hamowni uzywając seryjnego Lancera EVO VIII.
Wyniki:
PB98 BP PB98 BP ULTIMATE RÓZNICA
Moc maks. 278,7 KM @ 6478 285,2 KM @ 6262 2,3%
Moc śr. 194,6 KM 200,3 KM 2,8%
Maks. moment obr. 358 Nm @ 3319 371 Nm @ 4309 3,5%
Śr. moment obr. 308 Nm 316 Nm 2,5%
"WRC" nr 41
Skąd te wyniki? Znów chodzi o prędkość spalania! Do wszelich 'Ultimate'ów', 'V-Power'ów' czy innych wynalazków dodaje się substancje eteryczne poprawiające wartość energetyczną mieszanki.
Jeśli chcecie, mogę zeskanować artykuły i je tu wrzucić.
Jeśli chcecie, mogę zeskanować artykuły i je tu wrzucić.
Ja poprosze.
Jak tylko dorwę się do jakiegoś skanera to tu zamieszczę. Najpoźniej w sobotę bo sam niestety nie mam :(
borysokrutny
09-10-07, 17:03
Problem polega na tym ze w naszym kochanym kraju z paliwem idą takie wałki że idę o zakład że Pb 95 wcale nie ma 95 oktanów tylko mniej i tak samo ma się sytuacja z Pb 98.Z resztą jakiś czas temu były badania stacji paliwowych i wyniki były zatrważające.Praktycznie na żadnej paliwo nie miało wymaganej liczby oktanów.Jakie mamy wyjście?Ja leję 95 ale zawsze we w miarę pewnej(bo pewnej na 100% to nie ma)stacji.Jest to BP a inne większe to znamy.Inna sprawa że nie spotkałem się w życiu z różnicą 5 gr między 95 a 98.Ze tak powiem dużo za mało.Pozdro
Ja spotkałem sie z sytuacją gdzie paliwo 98 było w tej samej cenie co 95, że było grosz droższe też, a nawet wydaje sie mi, że swojego czasu na jednej stacji była tańsza w co zresztą nie mogłem uwierzyć, ale tak było. Nowe auta jak np. civic nie poczują różnicy między 95, 98 czy nawet vervą. Za to stare tak. Przed Hondą miałem polonez 1,6 mpi z policji, który w zimie tzn. na mroźnym powietrzu i paliwie 98verva robił mi 150km/h na 300m. Kupiłem go z przebiegiem 200tys. za 500zł i w tym roku pojechałem do Frankfurtu nad Menem i nawet udało się wrócić (2400km). Miałem do niego sentyment, ale wybrałem Hanie;)
Wszystkie stacje ORLEN bez Vervy w ofercie podobno w weekendy sprzedaja 98 w tej samej cenie co 95.
Ja tankuje ostatnio paliwko na shellu i wedlug mnie jest roznica w mocy. Przewaznie jezdze na gazie ale czesto tez na paliwku. Zawsze lalem 95 na orlenie albo statoil, z miesiac temu zalalem na shellu v-powera i roznice od razu zauwazylem. Mocniejszy silnik i mniej spalil na baku jakies 3-4 litry.
Ja tankuje ostatnio paliwko na shellu i wedlug mnie jest roznica w mocy. Mocniejszy silnik i mniej spalil na baku jakies 3-4 litry.
Zgadzam sie z kolegą w 100% :-)
Mocną macie co niektórzy autosugestie...
Kombinowałem z róznymi paliwami i nigdy jakiejkolwiek roznicy nie poczułem. Samochod zawsze przyspieszał tak samo na kazdym paliwie, i osiagal takie same predkosci max. Nawet gdzies ostanio w jakichs gazetach były testy potwierdzone wynikami na hamowni i jasno pokazały, ze wielkie G z tego wynika.
Też czytałem o tym w autoszmacie, albo motorze.
Róźnica, to był błąd statystyczny, i nie zawsze na korzyść 98.
Dodatkowo myślę, że przy super paliwach premium bardziej chodzi o te dodatkowe "substancje" uszlachetniające, oraz brak siarki niż o wzrost mocy.
Nie wykluczam, że na różnych stacjach jest różna jakość paliwa. W końcu to Polska, a kto nie kombinuje ten... :/
Więc były i będą przypadki, że w paliwie poza samym paliwem są rozpuszczalniki i cholera wie co jeszcze...
Ja teraz tankuję 95, a raz na 2 miesiące 98 suprema. Czy oczyści silnik, tak jak Statoil obiecuje, czy nie... mały wydatek jak na 2 miesiące, a w świadomości pozostaje informacja, że może coś pomoże... ;)
Ja nieodczułem żadnej różnicy pomiędzy 95 a 98...
Zawsze leję oktan 95 w Łukoilu, wcześniej było na Shell, Orlen i BP. Ale już nigdy nie leję, tylko w Łukoilu - przykład zapłace 50 zł i zasięg do 180 km. Orlen to złodziej bo to najdroższy cen paliwa dlatego trzeba ominąć! Pzdr!
Ja poczatkowo tankowalem auto BP95 ale ostatnio zaczołem lac 98 róznie zar caly bak vervy raz v-powera ostatnio nawet sie szarpłem i zalalem caly bak v-powera racing, zpaliłem tak jiz chyba 5 bak bezyny i co zuwazylem rura od wydechu czybko robi sie czarna,przy bp95 tedo nie bylo,zachodzi jakąs sadzą, koncówka jes chromowana wiec widac to dobrze, dodam ze silnik pracuje bez zarzuru spalanie w normie równa i cicha praca nie kopci sprezanie tez w normie i teraz nie wiem czy to te własciwosci paliw co niby czyszcza układ czy za bogata mieszanka....
Bylo pisane wiele razy. Pliwo 98 do silnika przystowanego na 95(lub mniej)nie ma sensu. Takie paliwo spala sie wolniej, dlatego masz sadze na wydechu.
Bylo pisane wiele razy. Pliwo 98 do silnika przystowanego na 95(lub mniej)nie ma sensu. Takie paliwo spala sie wolniej, dlatego masz sadze na wydechu. ...tak myslalem czyli nie warto przepłacac
Ja mam takie odczuwalne refleksje co do 95 i 98
Tankuję przeważnie na takiej jednej prywatnej stacji niedaleko domu, nie wiem skąd oni biorą paliwo ale jest rewelacyjne
tankuję zawsze 98 i auto odczuwalnie lepiej jeździ, lepiej się zbiera, lepiej się wkręca na obroty, ciszej pracuje silnik tankuję tam zawsze kiedy mam okazję i naprawdę czuć różnicę może poprostu to paliwo naprawdę ma 98 oktan
W instrukcji pisze że można lać 95, ja już dłuższy czas jeżdżę na 98 i nie ma żadnych niepokojących objawów
Zauważyłem tylko że występuje falowanie wolnych obrotów po zatankowaniu gdzieś indziej ale przez krótki czas tak jakby komputer ustawiał parametry spalania innego paliwa
Pozdrawiam Maxx
co byśmy zrobili w życiu bez tej autosugestii ;)
to pewnie kwestia bardzo dobrej jakości paliwa na stacji której tankujesz (dodatki?)
zatankuj kiedyś w tym samym miejscu 95 i porównaj
...Bartuś...
20-03-09, 19:56
Odświeżę trochę temat...Mam silnik B18C4 i zastanawiam się jakie paliwo zalać.Tankuje tylko na Luk-Oil i nigdzie więcej.Słyszałem opinie że do B18C4 z przebiegiem tych 120000km nie warto lać PB98 ponieważ paliwo jest bardziej suche i przez to szybciej zacznie Mi wcinać olej,a teraz bierze raptem 0.5 na 10000km :D :D Dziś zalałem PB95 i powiem szczerze ze nie widzę różnicy w pracy silnik czy też mocy.Ale może jednak warto lać PB98 powiem jeszcze że różnica miedzy paliwami to 6gr czyli nic,teraz gratisowo przy pełnym zbiorniku zostało mi na Cole :p
Na moje 98 by miało sens, jakby komputer potrafił sam sobie wyprzedzenie zapłonu regulować. A i tak zysk byłby tylko teoretyczny...
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
tak dla sceptyków
Ten artykuł potwierdza moje obserwacje, że przed strojeniem gdy tankowałem do swojego B18C4 PB98 samochód spalał tego paliwa więcej niż PB95
A ja podam swoje obserwacje. Skoda Felicia 1.3 MPI, silnik konstrukcyjnie przedpotopowy ;) ale elektronicznie już nie, komputer sterował wyprzedzeniem zapłonu. Paliła mniej 98 niż 95. Civic D15Z8, wyprzedzenie zapłonu regulowane "ręcznie" - wygląda na to, że 95 pali mniej.
Ten artykuł potwierdza moje obserwacje, że przed strojeniem gdy tankowałem do swojego B18C4 PB98 samochód spalał tego paliwa więcej niż PB95
Dokładnie u siebie w B18C4 zaobserwowałem również ,że 98 pali stanowczo więcej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.