PDA

Zobacz pełną wersję : V-Tec. KOntrolka nie swieci a załączyc sie nie chce b16a2 Civic



MojzyQ
05-11-12, 19:28
w temacie: kontrolka nie swieci a v-tec'a ni ma. silnik jest swieżo po remoncie, a przed remontem v-tec działał. słuchu też nie stracaiłem bo dzwięk tego jest bardzo specyficzny :D

jakies sugestie?

Michał102
05-11-12, 19:40
Po pierwsze, to nie ma czegoś takiego jak "v-tec"... jest VTEC ;)
Po drugie, to sprawdź czy masz podłączoną kostkę pod zawór VTEC'a (chociaż jakby była odpięta, to chyba by się zapalił check).
Do głowy mi jeszcze przychodzi za słabe ciśnienie oleju, tym bardziej, że silnik jest dopiero co po remoncie - może mechanik coś spartolił.
Pozdro.

Karoles
05-11-12, 20:42
no i jak swiezo po remoncie, chyba nie docierasz na ostro ?

MojzyQ
05-11-12, 21:00
Docieram nas spokojnie. Tak do 3k obrotów. Raz tylko na postoju sprawdziłem tak do 5k a tu głucho... Zero reakcji vtec'a.

kostka jest wszystko ok. Bo jak odpiąłem kosc to kontrolka sie zapaliła.

mirasek
05-11-12, 21:07
na postoju
Na postoju VTEC nie pracuje. Sprawdź w czasie jazdy.

MojzyQ
05-11-12, 21:10
tez Lipa

ma1ster
05-11-12, 21:17
podłącz jakąś żarówkę pod wtyczkę od vtec i wprowadź sobie pod maskę, wtedy będziesz wiedział czy ze sterownika wychodzi sygnał +12v. Musi być obciążenie powyżej jakiejś granicy, więc musisz jechać wozem, na postoju sie po prostu nie włączy... a i jeszcze musi być przynajmniej 70 stopni celcjusza temp cieczy chłodzącej.

MojzyQ
05-11-12, 21:23
a te 70 stopni to jest taka sugestia czy komputer by włączyc vtec potrzebuje miec tą temperature??

jak znajde chwile w ciągu dwóch dni to sprawdze. od ile obrotów powinno łapac??

HG__wwa
05-11-12, 21:37
a te 70 stopni to jest taka sugestia czy komputer by włączyc vtec potrzebuje miec tą temperature??
komputer nie załączy vtec'a jak silnik(płyn chłodniczy) nie osiągnie danej temperatury
i nie możesz delikatnie wciskac gaz. u mnie vtec 4400rpm, a jak delikatnie operuje to ponad 5000rpm jade bez vteca

MojzyQ
07-11-12, 18:52
Więc jest tak. Po długim grzaniu silnika... Ja odnosze wrażenie takie że przy 4.5k coś zaskakuje a przy 5.5k obrotów ewidentnie słychac VTEC'a. Czyli że wszystko jest w porządku?

Wczesniej przed remontem odnosze wrażenie że VTEC załapywał szybciej gdzies przy 4.5 i dzwięk był mocniejszy... Mianowice że dzwięk jest słabszy nie oznacza że nie ma mocy a wręcz przeciwnie bo wgniata w fotel ostro. Narazie to tak kontrolnie. Więcej mu dusił nie będę, przeczekam te pare tyś kilometrów :)

Może byc tak że jak sie bardziej dotrze będzie go mocniej słychac?