PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2 Klekotanie zaworów po rozruchu



szmery81
04-11-12, 20:02
Witam wszystkich,
mam pytanie do ekspertów z dużym stażem i wiedzą na temat Hondy.
Mam pytanie:
- Czy klekotanie zaworów po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach (tak poniżej +10 stopni) jest rzeczą normalną?

Pozdrawiam

Van_Dal
04-11-12, 20:17
luz zaworów kiedy ustawiany?
na pewno przy takiej temp nie jest normalny

szmery81
04-11-12, 20:24
Zawory ustawiane jakiś miesiąc temu. Podejrzewam też konieczność wymiany oleju. Dodam, że 10tys i nic nie dolewałem (nie ma takiej konieczności).

skolopendra
04-11-12, 20:35
jest rzeczą normalną?


w niektórych silnikach, tak

posejdon
04-11-12, 20:41
Zawory ustawiane jakiś miesiąc temu. Podejrzewam też konieczność wymiany oleju. Dodam, że 10tys i nic nie dolewałem (nie ma takiej konieczności).
Sam regulowałeś zawory czy ktoś Ci to robił? Może są źle wyregulowane.
OT: Twoje podejrzenia są słuszne - wymień olej.

szmery81
04-11-12, 20:45
Regulacją zajął się zaprzyjaźniony mechanik i stwierdził, że nie było tragedii z luzami. A jednak je słychać przez parę minut.
Olej zakupiony, czekam do następnego weekendu.

posejdon
04-11-12, 21:15
A kup sobie szczelinomierz i sam zmierz luzy. Przed regulacja tez klepały?

Jacek1983
07-11-12, 23:29
A LPG jest?

szmery81
12-11-12, 20:49
A LPG jest?
LPG do Hondy???
Wybaczcie ale jak stać człowieka na "WOŹNICĘ" , to stać żeby "Napoić Konie". ;)
Wymiana oleju pomogła, jak rąsią odjął !!! :o

Brylant1
13-11-12, 00:51
Czyżby był castrolem prędzej zalany?

szmery81
13-11-12, 17:08
CASTROL MAGNATEC załatwił ból ucha ;)
Polecam ten olej i ku mojemu zaskoczeniu (a Hania ma niemal 20lat) przez 11tys km nie musiałem dolać nawet kropelki :o

Brylant1
13-11-12, 21:37
Dziwne bo na castrol sie raczej narzeka.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Jacek1983
13-11-12, 22:00
LPG do Hondy???
Wybaczcie ale jak stać człowieka na "WOŹNICĘ" , to stać żeby "Napoić Konie". ;)


Nie ma co się zaraz unosić honorem. Jak chcesz jeździć na benie, to jeździj, kto chce jeździć na LPG to jeździ, a jeszcze inny woli klekot traktora pod maską i jak mu pasuje to nic mi do tego. Jak ktoś robi po 3 dychy rocznie albo lepiej, to policzyć sobie koszta paliwa i lpg, rachunek prosty.

A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.

jasiek09
13-11-12, 22:33
CASTROL MAGNATEC załatwił ból ucha
Polecam ten olej i ku mojemu zaskoczeniu (a Hania ma niemal 20lat) przez 11tys km nie musiałem dolać nawet kropelki
Z chęcią zobaczę jak wygląda od środka pokrywa zaworowa i i klawiatura

bartek1706
13-11-12, 22:42
A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.

Jakie powinny być luzy ssących i wydechowych przy LPG?

Yotomeczek86
13-11-12, 23:36
Takie same jak przy benzynie tylko co 20tyś sprawdzasz czy nie ma luzów.. i tak samo ze świecami, częściej się wymienia po prostu.

luchuma
13-11-12, 23:48
Takie same jak przy benzynie tylko co 20tyś sprawdzasz czy nie ma luzów.. i tak samo ze świecami, częściej się wymienia po prostu.

przy lpg co 10k

szmery81
14-11-12, 17:27
Nie ma co się zaraz unosić honorem. Jak chcesz jeździć na benie, to jeździj, kto chce jeździć na LPG to jeździ, a jeszcze inny woli klekot traktora pod maską i jak mu pasuje to nic mi do tego. Jak ktoś robi po 3 dychy rocznie albo lepiej, to policzyć sobie koszta paliwa i lpg, rachunek prosty.

A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.

Luzik, ta notka był z ;) oka
Pewnie, że jak tyle tys rocznie ktoś robi, to LPG jest bardzo opłacalne.


Dziwne bo na castrol sie raczej narzeka.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Kto i dlaczego narzeka na Castrola? Jest jedna zasada - NIGDY Z BECZKI !!!
Ja w tej grupie na razie nie jestem :D


Z chęcią zobaczę jak wygląda od środka pokrywa zaworowa i i klawiatura

Jasiek09
Co masz na myśli?

luchuma
14-11-12, 19:11
zdjecie ?

chodzi o powloke ktora sie mogla wytworzyc na elementach

jasiek09
14-11-12, 20:52
chodzi o powloke ktora sie mogla wytworzyc na elementach tak

Jacek1983
14-11-12, 22:27
Wracając jeszcze do regulacji zaworków. Ja reguluję co 20 tys km i się rokrocznie okazuje, że do regulacji mam jeden zawór i to dolotowy. Cała reszta trzyma odległości. Ustawić na 0,2 [0,18 - 0,22 podaje manual] dla ssących i 0,25 [0,23 - 0,27 wg manuala] na wydechowych.
Co ciekawe, w instrukcji obsługi jest stwierdzenie, ze w silnikach SOHC regulacje zaworów robi się po 40 tys. km, a później już nie, ale jeżdżąc na gazie warto sobie jednak sprawdzić.

jasiek09
14-11-12, 22:56
a później już niepokaż gdzie tak jest napisane

Jacek1983
14-11-12, 23:28
Mówisz i masz. Foto z książki serwisowej mojej Hondy. Aż sam byłem zdziwiony. No i dla własnego spokoju i nawet dla tego jednego zaworu, robię regulację co 20 kkm, jeżdżąc na LPG.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bf069fb0a87f.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bf069fb0a87f.jpg.html)

luchuma
14-11-12, 23:40
ale masz tez kółko czyli w razie potrzeby co dwa lata lub 40 tys km

Jacek1983
15-11-12, 21:12
Reasumując - sprawdzajmy luz zaworowy co 40 tys./20 tys. km na LPG. Koszt niewielki, a święty spokój.