Zobacz pełną wersję : D15B2 Klekotanie zaworów po rozruchu
Witam wszystkich,
mam pytanie do ekspertów z dużym stażem i wiedzą na temat Hondy.
Mam pytanie:
- Czy klekotanie zaworów po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach (tak poniżej +10 stopni) jest rzeczą normalną?
Pozdrawiam
luz zaworów kiedy ustawiany?
na pewno przy takiej temp nie jest normalny
Zawory ustawiane jakiś miesiąc temu. Podejrzewam też konieczność wymiany oleju. Dodam, że 10tys i nic nie dolewałem (nie ma takiej konieczności).
skolopendra
04-11-12, 20:35
jest rzeczą normalną?
w niektórych silnikach, tak
Zawory ustawiane jakiś miesiąc temu. Podejrzewam też konieczność wymiany oleju. Dodam, że 10tys i nic nie dolewałem (nie ma takiej konieczności).
Sam regulowałeś zawory czy ktoś Ci to robił? Może są źle wyregulowane.
OT: Twoje podejrzenia są słuszne - wymień olej.
Regulacją zajął się zaprzyjaźniony mechanik i stwierdził, że nie było tragedii z luzami. A jednak je słychać przez parę minut.
Olej zakupiony, czekam do następnego weekendu.
A kup sobie szczelinomierz i sam zmierz luzy. Przed regulacja tez klepały?
A LPG jest?
LPG do Hondy???
Wybaczcie ale jak stać człowieka na "WOŹNICĘ" , to stać żeby "Napoić Konie". ;)
Wymiana oleju pomogła, jak rąsią odjął !!! :o
Czyżby był castrolem prędzej zalany?
CASTROL MAGNATEC załatwił ból ucha ;)
Polecam ten olej i ku mojemu zaskoczeniu (a Hania ma niemal 20lat) przez 11tys km nie musiałem dolać nawet kropelki :o
Dziwne bo na castrol sie raczej narzeka.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
LPG do Hondy???
Wybaczcie ale jak stać człowieka na "WOŹNICĘ" , to stać żeby "Napoić Konie". ;)
Nie ma co się zaraz unosić honorem. Jak chcesz jeździć na benie, to jeździj, kto chce jeździć na LPG to jeździ, a jeszcze inny woli klekot traktora pod maską i jak mu pasuje to nic mi do tego. Jak ktoś robi po 3 dychy rocznie albo lepiej, to policzyć sobie koszta paliwa i lpg, rachunek prosty.
A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.
CASTROL MAGNATEC załatwił ból ucha
Polecam ten olej i ku mojemu zaskoczeniu (a Hania ma niemal 20lat) przez 11tys km nie musiałem dolać nawet kropelki
Z chęcią zobaczę jak wygląda od środka pokrywa zaworowa i i klawiatura
bartek1706
13-11-12, 22:42
A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.
Jakie powinny być luzy ssących i wydechowych przy LPG?
Yotomeczek86
13-11-12, 23:36
Takie same jak przy benzynie tylko co 20tyś sprawdzasz czy nie ma luzów.. i tak samo ze świecami, częściej się wymienia po prostu.
Takie same jak przy benzynie tylko co 20tyś sprawdzasz czy nie ma luzów.. i tak samo ze świecami, częściej się wymienia po prostu.
przy lpg co 10k
Nie ma co się zaraz unosić honorem. Jak chcesz jeździć na benie, to jeździj, kto chce jeździć na LPG to jeździ, a jeszcze inny woli klekot traktora pod maską i jak mu pasuje to nic mi do tego. Jak ktoś robi po 3 dychy rocznie albo lepiej, to policzyć sobie koszta paliwa i lpg, rachunek prosty.
A pytałem, czy jest LPG, bo przy LPG zawory ustawiasz nieco luźnej, ze względu na wyższą temp. spalania gazu, stad mógł być klekot.
Luzik, ta notka był z ;) oka
Pewnie, że jak tyle tys rocznie ktoś robi, to LPG jest bardzo opłacalne.
Dziwne bo na castrol sie raczej narzeka.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Kto i dlaczego narzeka na Castrola? Jest jedna zasada - NIGDY Z BECZKI !!!
Ja w tej grupie na razie nie jestem :D
Z chęcią zobaczę jak wygląda od środka pokrywa zaworowa i i klawiatura
Jasiek09
Co masz na myśli?
zdjecie ?
chodzi o powloke ktora sie mogla wytworzyc na elementach
chodzi o powloke ktora sie mogla wytworzyc na elementach tak
Wracając jeszcze do regulacji zaworków. Ja reguluję co 20 tys km i się rokrocznie okazuje, że do regulacji mam jeden zawór i to dolotowy. Cała reszta trzyma odległości. Ustawić na 0,2 [0,18 - 0,22 podaje manual] dla ssących i 0,25 [0,23 - 0,27 wg manuala] na wydechowych.
Co ciekawe, w instrukcji obsługi jest stwierdzenie, ze w silnikach SOHC regulacje zaworów robi się po 40 tys. km, a później już nie, ale jeżdżąc na gazie warto sobie jednak sprawdzić.
a później już niepokaż gdzie tak jest napisane
Mówisz i masz. Foto z książki serwisowej mojej Hondy. Aż sam byłem zdziwiony. No i dla własnego spokoju i nawet dla tego jednego zaworu, robię regulację co 20 kkm, jeżdżąc na LPG.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bf069fb0a87f.jpg (http://naforum.zapodaj.net/bf069fb0a87f.jpg.html)
ale masz tez kółko czyli w razie potrzeby co dwa lata lub 40 tys km
Reasumując - sprawdzajmy luz zaworowy co 40 tys./20 tys. km na LPG. Koszt niewielki, a święty spokój.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.