MikeFoto
04-11-12, 19:56
Witajcie,
Może się komuś przyda. Zadanie nie tyle trudne co pracochłonne. Całość zajęła mi ok 5h.
Potrzebne elementy:
- Zbiorniczek z trzecią pompką (najlepiej kompletny)
- przekaźnik najlepiej oryginalny
- włącznik spryskiwaczy (wraz z dimmerem)
- dysze wraz ze spinkami mocującymi
- kompletne węże
- opaski zaciskowe metalowe, skręcane o średnicy ok 1-1.5cm
- wtyczki lub całą wiązkę (najlepiej wtyczka od przycisku, wyczka mocująca przekaźnik, wtyczka do pompki)
Narzędzia i materiały:
- wiertarka
- wiertła (ja używałem do drewna) 3mm, 6mm i 14mm
- taśma izolacyjna (koszulka termokurczliwa)
- lutownica i cyna
- klucz 10tka (nasadka)
- śrubokręt płaski i krzyżakowy
- pusty baniaczek po płynie do spryskiwaczy
- 5l wody (do sprawdzenia szczelności)
- cierpliwość :)
Jakość zdjęć jest jaka jest. Komórką szału niema.
Zaczynamy:
1. Prace zaczynamy od odkręcenia zderzaka przedniego. Nie będę opisywał szczegółów bo jak ktoś nie potrafi tego zrobić to niech lepiej się za kolejne punkty nie bierze :).
http://i.imgur.com/aE8fS.jpg
2. Naszym oczom ukazuje się taki oto widok. Pracę musimy zacząć od oceny ilości płynu w zbiorniczku. Jeśli go niem - przejdź do punktu 3. A jeśli jest to odpinamy wężyk pod maską prowadzący do spryskiwaczy (przed trójnikiem) i załączając spryskiwacze zlewamy pozostały płyn do baniaczka.
http://i.imgur.com/y7wLr.jpg
3. Przy użyciu nasadki 10tki odkręcamy zaznaczone 2 śrubki obok zbiornika.
http://i.imgur.com/FX4Xh.jpg
Oraz jedną koło wlewu płynu
http://i.imgur.com/9yaVU.jpg
4. Rozpinamy złączki elektryczne od pompek oraz wężyki. Honda zadbała o to by nie było pomyłek przy zakładaniu :)
http://i.imgur.com/auIoO.jpg
5. Aby zbiornik wyciągnąć musimy się troszkę posiłować i porzekręcać go bo miejsca gdzie przechodzi wlew jest niewiele.
6. Porównanie zbiorników:
http://i.imgur.com/3pVCi.jpg
http://i.imgur.com/waNm6.jpg
oraz pompek
http://i.imgur.com/5RuAf.jpg
7. Montujemy "nowy" zbiorniczek w odwrotnej kolejności. Podłączamy wężyki i zasilanie pompek. Przewody od pompki spryskiwaczy reflektorów przekładamy do komory silnika. Przewód czarny (masę) od razu możemy podłączyć pod jakiś punkt masowy w komorze.
http://i.imgur.com/YSU9U.jpg
8. Zaczynamy niszczyć zderzak :). Honda też zadbała o to by nie było problemów z montażem dysz. Wszystko ładnie wytłoczone na zderzaku. Otwór musi dokładnie pokrywać się z narysowanym okręgiem. Ani mniej ani więcej. Ja nawierciłem środek wiertłem 6mm a potem przy pomocy największego wiertła jakie miałem (12mm) rozwierciłem do ok 15mm. Obok większego otworu należy także wywiercić otwory na dodatkowe bolce które posiadają dysze.
http://i.imgur.com/7SBfK.jpg
http://i.imgur.com/pQNfF.jpg
http://i.imgur.com/KM2wV.jpg
9. Jeśli wszystko się udało, dysza pasuje idealnie - zakładamy spinkę.
http://i.imgur.com/zfHEe.jpg
10. Montujemy węże. Uwaga, jako, że ta pompka działa pod wysokim ciśnieniem wszystkie łączenia muszą być zabezpieczone poprzez skręcane obejmy (lub oryginalne). Dodatkowo, oryginalne węże posiadają metalowe elementu mocujące do zderzaka (sam zderzak wyposażony jest w odpowiednie miejsca w którym się je montuje)
http://i.imgur.com/1143d.jpg
11. Gdy wszystko podłączyliśmy, nalewamy wody do zbiornika i sprawdzamy czy nie cieknie. Warto też posprawdzać każdą z pompek czy działa. Pompkę od spryskiwaczy reflektorów "spinamy na krótko" i sprawdzamy czy nam węży nie rozerwie :). Jeśli testy przebiegły pomyślnie możemy zacząć składać wszystko do kupy.
12. Jeśli wszystko się udało - naszym oczom ukazuję się taki oto widok:
http://i.imgur.com/6djVx.jpg
http://i.imgur.com/lYwRi.jpg
13. Zabieramy się za część elektryczną. W komorze silnika mamy przwód biało/czerwony od pompki (masa podłączona).....sobie tylko znanym sposobem robimy tak aby się znalazł w kabinie. Ja straciłem na kombinowanie godzinę po czym poszedłem na łatwiznę i przedostałem przewód koło drzwi.
14. Resztę podłączenia obrazuje ten oto schemat. Wszystkie połączenia przewodów oczywiście lutujemy i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą lub taśmą.
http://i.imgur.com/mtFFA.png
15. Zrobione !.
W PDFie http://www55.zippyshare.com/v/834156/file.html
Miłej zabawy.
Pozdrawiam,
Mike :)
Może się komuś przyda. Zadanie nie tyle trudne co pracochłonne. Całość zajęła mi ok 5h.
Potrzebne elementy:
- Zbiorniczek z trzecią pompką (najlepiej kompletny)
- przekaźnik najlepiej oryginalny
- włącznik spryskiwaczy (wraz z dimmerem)
- dysze wraz ze spinkami mocującymi
- kompletne węże
- opaski zaciskowe metalowe, skręcane o średnicy ok 1-1.5cm
- wtyczki lub całą wiązkę (najlepiej wtyczka od przycisku, wyczka mocująca przekaźnik, wtyczka do pompki)
Narzędzia i materiały:
- wiertarka
- wiertła (ja używałem do drewna) 3mm, 6mm i 14mm
- taśma izolacyjna (koszulka termokurczliwa)
- lutownica i cyna
- klucz 10tka (nasadka)
- śrubokręt płaski i krzyżakowy
- pusty baniaczek po płynie do spryskiwaczy
- 5l wody (do sprawdzenia szczelności)
- cierpliwość :)
Jakość zdjęć jest jaka jest. Komórką szału niema.
Zaczynamy:
1. Prace zaczynamy od odkręcenia zderzaka przedniego. Nie będę opisywał szczegółów bo jak ktoś nie potrafi tego zrobić to niech lepiej się za kolejne punkty nie bierze :).
http://i.imgur.com/aE8fS.jpg
2. Naszym oczom ukazuje się taki oto widok. Pracę musimy zacząć od oceny ilości płynu w zbiorniczku. Jeśli go niem - przejdź do punktu 3. A jeśli jest to odpinamy wężyk pod maską prowadzący do spryskiwaczy (przed trójnikiem) i załączając spryskiwacze zlewamy pozostały płyn do baniaczka.
http://i.imgur.com/y7wLr.jpg
3. Przy użyciu nasadki 10tki odkręcamy zaznaczone 2 śrubki obok zbiornika.
http://i.imgur.com/FX4Xh.jpg
Oraz jedną koło wlewu płynu
http://i.imgur.com/9yaVU.jpg
4. Rozpinamy złączki elektryczne od pompek oraz wężyki. Honda zadbała o to by nie było pomyłek przy zakładaniu :)
http://i.imgur.com/auIoO.jpg
5. Aby zbiornik wyciągnąć musimy się troszkę posiłować i porzekręcać go bo miejsca gdzie przechodzi wlew jest niewiele.
6. Porównanie zbiorników:
http://i.imgur.com/3pVCi.jpg
http://i.imgur.com/waNm6.jpg
oraz pompek
http://i.imgur.com/5RuAf.jpg
7. Montujemy "nowy" zbiorniczek w odwrotnej kolejności. Podłączamy wężyki i zasilanie pompek. Przewody od pompki spryskiwaczy reflektorów przekładamy do komory silnika. Przewód czarny (masę) od razu możemy podłączyć pod jakiś punkt masowy w komorze.
http://i.imgur.com/YSU9U.jpg
8. Zaczynamy niszczyć zderzak :). Honda też zadbała o to by nie było problemów z montażem dysz. Wszystko ładnie wytłoczone na zderzaku. Otwór musi dokładnie pokrywać się z narysowanym okręgiem. Ani mniej ani więcej. Ja nawierciłem środek wiertłem 6mm a potem przy pomocy największego wiertła jakie miałem (12mm) rozwierciłem do ok 15mm. Obok większego otworu należy także wywiercić otwory na dodatkowe bolce które posiadają dysze.
http://i.imgur.com/7SBfK.jpg
http://i.imgur.com/pQNfF.jpg
http://i.imgur.com/KM2wV.jpg
9. Jeśli wszystko się udało, dysza pasuje idealnie - zakładamy spinkę.
http://i.imgur.com/zfHEe.jpg
10. Montujemy węże. Uwaga, jako, że ta pompka działa pod wysokim ciśnieniem wszystkie łączenia muszą być zabezpieczone poprzez skręcane obejmy (lub oryginalne). Dodatkowo, oryginalne węże posiadają metalowe elementu mocujące do zderzaka (sam zderzak wyposażony jest w odpowiednie miejsca w którym się je montuje)
http://i.imgur.com/1143d.jpg
11. Gdy wszystko podłączyliśmy, nalewamy wody do zbiornika i sprawdzamy czy nie cieknie. Warto też posprawdzać każdą z pompek czy działa. Pompkę od spryskiwaczy reflektorów "spinamy na krótko" i sprawdzamy czy nam węży nie rozerwie :). Jeśli testy przebiegły pomyślnie możemy zacząć składać wszystko do kupy.
12. Jeśli wszystko się udało - naszym oczom ukazuję się taki oto widok:
http://i.imgur.com/6djVx.jpg
http://i.imgur.com/lYwRi.jpg
13. Zabieramy się za część elektryczną. W komorze silnika mamy przwód biało/czerwony od pompki (masa podłączona).....sobie tylko znanym sposobem robimy tak aby się znalazł w kabinie. Ja straciłem na kombinowanie godzinę po czym poszedłem na łatwiznę i przedostałem przewód koło drzwi.
14. Resztę podłączenia obrazuje ten oto schemat. Wszystkie połączenia przewodów oczywiście lutujemy i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą lub taśmą.
http://i.imgur.com/mtFFA.png
15. Zrobione !.
W PDFie http://www55.zippyshare.com/v/834156/file.html
Miłej zabawy.
Pozdrawiam,
Mike :)