Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : VSA/ABS Check System



Echuu
03-11-12, 21:27
Witam, wymieniałem z przodu odbój amortyzatora i zapaliło mi się "VSA Check System" na przemian z "ABS Check System" - da radę to jakoś sprawdzić na pc o co chodzi? posiadam kabel ELM, miło by było jak by się dało bez HDS sczytać błąd i go usunąć

uniu1
03-11-12, 21:39
uszkodziłeś czujnik abs podczas wymiany lub rozłączyła się kostka czujnika

Echuu
03-11-12, 21:43
uszkodziłeś czujnik abs podczas wymiany lub rozłączyła się kostka czujnika

a ten błąd da się sczytać / zresetować go?


gdzie jest kostka czujnika?

dali
03-11-12, 21:47
jak masz program to się pewnie zresetowac da , albo odepnij akumulator na pół godziny. a kostka? powiem tak: podążaj za kablem, pewnie na jego końcu. :)

Paluch_tcw
03-11-12, 21:48
Na pewno nie interfejsem ELM. HDS, launch, cdif itp. kostkę czujnika masz mocowaną do amortyzatora, przy łączniku stabilizatora.

uniu1
03-11-12, 21:53
Jesli rozpięła sie kostka to po ponownym podłączeniu i przejechaniu kilkunastu km kontrolki same zgasną. Jest też szybszy sposób ale nie wiem czy działa w hondach - trzeba odpalić i zgasić silnik trzykrotnie w przeciągu 30s

Echuu
03-11-12, 23:39
kostka wpięta, dziwi mnie to trochę bo nawet nie dotknąłem czujnika absu a jedyny kontakt jaki z nim miałem to wypięcie jego kabla takiego plastiku na amortyzatorze

a wygląda to tak


http://www.youtube.com/watch?v=Q3DuA9eEL-Q

Paluch_tcw
04-11-12, 11:49
może przełamał się gdzieś kabel ? sprawdź dobrze. Ewentualnie podjedź do kogoś żeby skasował błąd i zobacz czy znowu wyskoczy.

uniu1
04-11-12, 17:20
Rozepnij kostkę od czujnika i sprawdź miernikiem oporność, jeśli nic nie pokarze to znaczy ze jest przerwa w kabelku lub w czujniku

Echuu
04-11-12, 23:44
wie ktoś może jakie są koszta sczytania błędu w salonie?

Paluch_tcw
04-11-12, 23:46
A nie masz pobliskiej diagnostyki gdzieś ? 50 zł i po problemie, w serwisie pewnie z 150 zł.

Echuu
06-11-12, 01:05
Rozepnij kostkę od czujnika i sprawdź miernikiem oporność, jeśli nic nie pokarze to znaczy ze jest przerwa w kabelku lub w czujniku

na pewno czujniki abs działają w ten sposób w ufo?


nic nie pokazało :/

sicer
06-11-12, 07:07
na pewno czujniki abs działają w ten sposób w ufo?


nic nie pokazało :/

a czy czujniki abs nie działają przypadkiem na zasadzie prądnicy? na łożysku powinny być specjalny pierścień magnetyczny, który obracając się indukuje prąd na czujniku (tak przynajmniej było w mazdzie, jak sprawdzałem, czemu po zmianie łożyska wyskakuje błąd ABSu - okazało się, że włożyli odwrotnie łożysko). Sprawdzić czujnik możesz w ten sposób, że dajesz auto na lewarek, podkładasz jakąś kłodę na wszelki wypadek, odpalasz, wrzucasz na bieg i idziesz sprawdzić miernikiem czy na czujniku wytwarza się prąd podczas obrotu koła.

uniu1
06-11-12, 17:15
na pewno czujniki abs działają w ten sposób w ufo?


nic nie pokazało :/


To ustaw miernik na "sprawdzanie diody"/przejścia i powinno pokazać coś okło 700. Mam jeden urwany czujnik abs luzem i własnie przed chwikla sprawdziłem. Tylko trzeba odpowiednio podłączyć

Echuu
08-11-12, 15:19
To ustaw miernik na "sprawdzanie diody"/przejścia i powinno pokazać coś okło 700. Mam jeden urwany czujnik abs luzem i własnie przed chwikla sprawdziłem. Tylko trzeba odpowiednio podłączyć

jeżeli mowa o sprawdzeniu zamknięcia obwodu (?) o znaczku czarnego ->|-to też nic nie pokazuje, znaczy czujnik walnięty?

Ordi
13-11-12, 23:31
Znalazłem na innym forum może odpowiedź na problem z ABS/VSA.
Działa ci ogólnie światło stop czy czasem nie działa?
Ktoś pisał, że miał taki sam problem jak ty. Nikt nie wiedział o co chodzi i wkońcu oddał auto do ASO - przeczyścili styki pod pedałem hamulca i wszystko działa.
A więc sprawdź czy działa ci stop i ewentualnie przeczyść styki od hamulca

mw1978
17-02-13, 00:07
odkopie temat bo ostatnio mam ten problem że wyskakuje mi błąd ABS i zaraz check system. Dzieje się to podczas hamowania!!! Po ponownym odpaleniu silnika błąd sam się resetuje.
Może faktycznie to kwestia wyczyszczenia kostki kabli przy pedale hamulca???

Ordi
17-02-13, 22:59
sprawdź czy działa światło stop lub czy czasem nie 'mruga' podczas hamowania. Ewentualnie możesz na zaś przeczyścić te styki czujnika - to chyba nie trudne (nie wiem?) i napewno łatwiej zacząć od tego niż od ściągania kół i sprawdzania każdego czujnika na kole...
Ale wyskakuje ci tylko przy ostrym hamowaniu (że aż załącza się ABS) czy nawet przy zwykłych shamowaniach? Wyskakuje błąd przy każdym hamowaniu czy sporadycznie?
Ale z racji że twoje auto w zimie mało jeździ to obstawiam te styki

butler.gdansk
17-02-13, 23:10
Ja miałem podobny objaw, ABS/VSA pokazywały błąd po hamowaniu. Powód pewnie był inny bo u mnie to luźne klemy na akumulatorze.

mw1978
18-02-13, 15:28
Piotrek wyskakuje mi to czy hamuje ostro czy slabo i jakos sie to nasililo teraz tzn w sobote jak robilem loga ale jak wracalem z serwisu 70km to nic nie wylecialo
Szymon bateria ma juz swoje lata! Poczekam z ostatecznym rozstrzygnieciem do czasu wymiany AKU. Moze jest cos na rzeczy...

Ordi
19-02-13, 22:28
Najprościej byłoby sprawdzić na kompie co wyskakuje... Ale jakby padł któryś czujnik obwodowy na kole to wywalało by bład także podczas zwykłej jazdy na wprost bo miałby błedny odczyt prędkości obrotowej koła (błąd VSA).. Aku raczej bym w to nie mieszał (chyba że tak jak pisze Butler - luźne lub zaśniedziałe klemy). Obstawiam pedał hamulca (czujnik STOPu) lub jeszcze coś innego (tylko co?)

gitoslaw
09-07-13, 22:43
Czesc

Wczorajszego ranka ruszyłem spod domu i zapaliła się kontrolka ABS VSA w trybie ciągłym palą się jednocześnie. (miałem kiedyś taki przypadek w mondeo i chodziło o wymianę czujnika ABS). Włączałem wyłączałem silnik przejechałem 300km i nic.
Co ciekawe dodatkowo mam jakby zablokowany komputer - nie mogę klikając info albo sel/res nic zmienić , klakson nie działa, to samo z tempomatem (tu akurat tłumaczę to sobie tym ABS/VSA)

Czy ktoś z was miał już taki przypadek i czy to normalne ze komp jest zablokowany wraz z klaksonem??? W mondeo komp i klakson mi działały jak miałem ABS/ESP fail.

Civic 2,2 2006

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Ordi
09-07-13, 23:13
pewnie komp włączył się w system awaryjny dlatego nic nie działa (klakson i tempomat).
Podjedź na stacje diagnostyczną i komputer prawdę ci powie. Pamiętaj jedno - samo wykasowanie błędu nie załatwia sprawy! Naprawa polega na:
1) diagnozie
2) naprawie/wymianie elementu
3) wykasowaniu błędu

Z tym błędem ABS/VSA czytałem kiedyś że czasem wywala go jak czujnik światła stop (na pedale hamulca) jest zabrudzony i nie łączy. Sprawdź czy jak naciskasz hamulec to czy zawsze świeci ci z tyłu stop

gitoslaw
11-07-13, 16:42
Ordi
Okazuje sie ze jak naciska pedal hamulca to swiatlo sie wogole nei zapala. Sprawdze ten czujnik. Nie zwrocilem nawet na to uwagi.

Tommi01
11-07-13, 17:25
Okazuje sie ze jak naciska pedal hamulca to swiatlo sie wogole nei zapala. Sprawdze ten czujnik. Nie zwrocilem nawet na to uwagi.

u mnie bylo to samo przeczyscilem czujnik zlozylem od nowa i wszystko dziala

Ordi
15-07-13, 19:41
i sprawa rozwiązana ;)

marcin001984
12-01-14, 01:47
Witajcie, dzisiaj kolega - mechanik podłączył się komputerem do mojego auta i wykrył taki błąd: 25-1 (czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu). A dodam, że u mnie załącza się VSA przy pokonywania łuków w lewo czy na rondach. Z problemem walczę już półtora roku. Ale zauważyłem też że jak miałem opony letnie 215/45/17 to załączało się rzadko, a teraz mam zimówki 205/50/R17 i codziennie się załącza. Ktoś pomoże mi to rozszyfrować o co chodzi z tym błędem? :/

january
12-01-14, 10:36
Witajcie, dzisiaj kolega - mechanik podłączył się komputerem do mojego auta i wykrył taki błąd: 25-1 (czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu). A dodam, że u mnie załącza się VSA przy pokonywania łuków w lewo czy na rondach. Z problemem walczę już półtora roku. Ale zauważyłem też że jak miałem opony letnie 215/45/17 to załączało się rzadko, a teraz mam zimówki 205/50/R17 i codziennie się załącza. Ktoś pomoże mi to rozszyfrować o co chodzi z tym błędem? :/
tu masz mała lekturę, Rys. 11 Schemat blokowy układu ESP
http://bluesbreaker.w.interia.pl/esp.html

marcin001984
12-01-14, 11:23
Przejrzałem, przeczytałem jak działa ESP, wszystko ładnie pięknie... ale u mnie włącza się nadmiernie często bo jak piszę, nawet na rondzie za każdym razem i tylko przy łuku w lewa stronę. A kiedy próbowałem specjalnie wprowadzić samochód w poślizg jadąc w prawo VSA wkraczało do akcji dopiero wtedy kiedy faktycznie musiało.
Ewidentnie u mnie coś jest nie tak, powtarzam: jadąc wolno, nie szalejąc na każdym rondzie bankowo mi się włącza VSA. Umówiłem się z mechanikiem żeby posprawdzał czujniki ABS. Auto kupiłem uderzone w prawą stronę w prawe drzwi

uniu1
12-01-14, 12:09
Jest czujnik odpowiedzialny za pomiar pochyłu samochodu podczas poslizgu i ostrego zakrętu. Na podstawie jego i czujników w kołach uruchamia się właśnie VSa(esp). Serwisówka opisuje go jako element bardzo wrażliwy na wstrząsy takze zaczął bym od jego podmiany. JAk coś to mam taki czujnik.

marcin001984
12-01-14, 12:44
Czyli jest osobny czujnik pochyłu i osobne czujniki na każde koło. Te na koła różnią się czymś czy każdy jest taki sam? Gdzie się znajduje ten czujnik pochyłu? Jak go można sprawdzić czy działa jak należy?

january
12-01-14, 13:03
chyba nie rozumiesz o czym mówimy :confused: spójrz jeszcze raz na schemat który Ci wrzuciłem : nr 5 na rysunku masz czujniki na kołach a w Twoim przypadku wywala Ci : błąd 25-1 (czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu) przedstawiony na rysunku nr 3 i zaczął bym od wymiany tego czujnika. Kolega uniu1 ma taki

marcin001984
12-01-14, 13:09
no masz rację, nie znam się na tym w ogóle, jestem lakiernikiem a nie elektrykiem. można w jakiś sposób sprawdzić czy ten czujnik działa czy w ciemno mam wymienić?
-> Uniu ...jaki jest koszt takiej imprezy? :)

january
12-01-14, 13:19
też nie jestem fachowcem w tych sprawach, ale się tym interesuje:) skoro komp rzyga Ci błędem tego ustrojstwa to zacznij od jego wymiany

uniu1
12-01-14, 13:35
o masz rację, nie znam się na tym w ogóle, jestem lakiernikiem a nie elektrykiem. można w jakiś sposób sprawdzić czy ten czujnik działa czy w ciemno mam wymienić?
-> Uniu ...jaki jest koszt takiej imprezy?

Napisałem Ci na PW

marcin001984
13-01-14, 22:35
Zamówione, czekam na przesyłkę. Mam nadzieję że teraz się trakcja nie będzie włączać. Dzięki za pomoc chłopaki! :)

marcin001984
30-01-14, 17:47
Więc... moje auto w ogóle nie widziało "nowego" czujnika. Po podłączeniu paliła się cały czas kontrolka VSA, a guzik VSA OFF nie reagował. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów w nadzieji że będzie ok. Pousuwałem wszystkie błędy metodą z linka poniżej, ale nic to nie dało. Dla zainteresowanych dodam, że nowy czujnik VSA w ASO Hondy to koszt 2.250zł. Szok! Na razie zostaję przy swoim czujniku.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html

Paluch_tcw
30-01-14, 18:21
Podjechał bym na komputer błędy usunąć po wymianie czujnika. Metoda na złotko czy tam sreberko nie każdy błąd usunie..

buri
31-01-14, 17:29
Podjechał bym na komputer błędy usunąć po wymianie czujnika. Metoda na złotko czy tam sreberko nie każdy błąd usunie..

bardzo mozliwe ze tak jest, podobnie jak nie wszystkie bledy odczytasz metoda na sreberko, chociaz w moim przypadku (wymiana czujnika zderzeniowego, ktorego kod bledu dalo sie odczytac tylko przez hds) skutkowala natychmiastowym zniknieciem bledu.

a czujnik wymieniales na odlaczonym akumulatorze?

Rrajk
31-01-14, 21:16
Bo błędy wynikające z niepoprawnej pracy silnika można odczytać i skasować za pomocą zwykłego urządzenia wykorzystującego OBD2 np ELM327 (oczywiście trzeba uważać na podróbki i chińszczyznę). Natomiast do grzebania w SRS tym już sobie nie pogrzebiemy. Podejrzewam że błędy silnika używają zwykłego protokołu, natomiast z SRS pewnie są już szyfrowane i zwykłym OBD2 nic z nimi nie zrobimy. HDS pewnie posiada dodatkowe ramki autoryzujące/logowania co pozwala na "głębsze" wejście w ECU. Ale to tylko moja teoria i przemyślenia ze względu, że sam jestem programistą sterowników.

Paluch_tcw
01-02-14, 00:08
ELM327 to zabawka i tylko chińska. Chociaż funkcje tego "interfejsu" się rozszerzają przy odpowiednim programie (potrafi czytać nie tylko silnik). Natomiast jakie wypluwa błędy, jaki syf potrafi zostawić przy próbie usuwania to już pozostawiam bez komentarza. Ale jakie to jest niezwykłe OBD2 jakbyś mógł wytłumaczyć to byłbym wdzięczny. Bo z tego co mi wiadomo to ogólnie jest to system diagnostyki aut i umożliwia on odczytanie/kasowanie błędów z każdego układu. Jedynie zmieniają się protokoły transmisji i tu zaczynają się schody dla "interfejsów zabawek" + do tego oprogramowanie potrafiące wejść w taki czy inny sterownik. Chociaż jak widać dużo PROFESJONALNEGO sprzętu jest uniwersalne i producenci sobie radzą. Przykładowo to Autocom którego sam posiadam - Robi więcej aut niż Bosch KTS (którego Ci wyłączą jak im licencji po roku nie zapłacisz a cenę zakupu ma taką, że szkoda gadać).

marcin001984
05-02-14, 01:39
bardzo mozliwe ze tak jest, podobnie jak nie wszystkie bledy odczytasz metoda na sreberko, chociaz w moim przypadku (wymiana czujnika zderzeniowego, ktorego kod bledu dalo sie odczytac tylko przez hds) skutkowala natychmiastowym zniknieciem bledu.

a czujnik wymieniales na odlaczonym akumulatorze?

Akulumatora nie odłączałem. Kiedy podpiąłem swój stary czujnik kontrolka VSA mi się nie paliła, wszystko wróciło do normy. Ale kiedy usuwałem błędy metodą na sreberko było ich sporo. Teraz nie ma żadnego bo je skasowałem. Nie wiem jak je rozszyfrować, ale oto one;

PA10 DTC B1008
PA50 DTC B1155
PA50 DTC B1156
PA50 DTC B1157
PA50 DTC B1159
PA50 DTC B1160
PA50 DTC B1188
PA51 DTC B1225
PA51 DTC B1229
PA51 DTC B2991
PA96 DTC B1905
PA96 DTC B1906

Paluch_tcw
05-02-14, 11:31
Akulumatora nie odłączałem. Kiedy podpiąłem swój stary czujnik kontrolka VSA mi się nie paliła, wszystko wróciło do normy. Ale kiedy usuwałem błędy metodą na sreberko było ich sporo. Teraz nie ma żadnego bo je skasowałem. Nie wiem jak je rozszyfrować, ale oto one;

PA10 DTC B1008 - Utrata komunikacji MICU z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T)
PA50 DTC B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat HLSW)
PA50 DTC B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat WIPSW)
PA50 DTC B1157 - Wysokie napięcie linii czujnika A/F (Czujnik 1)
PA50 DTC B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DOORSW)
PA50 DTC B1160 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DRLOCKSW)
PA50 DTC B1188 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat RM)
PA51 DTC B1225 - Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
PA51 DTC B1229 - Przerwa w obwodzie czujnika nasłonecznienia
PA51 DTC B2991 - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC (z systemem audio) lub z modułem wyświetlacza pomocniczego HVAC (bez systemu audio)
PA96 DTC B1905 - Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z MICU (komunikat DRLOCKSW)
PA96 DTC B1906 - Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T)

Szczerze, nie wiem po co bawisz się jeszcze w złotko skoro tak sypie Ci błędami. Utrudniasz tylko pracę mechanikowi bo usuwasz ślady... Jedź do zakładu który zajmuje się diagnostyką i elektroniką pojazdów lub ASO (jak masz dużo pieniędzy).

marcin001984
05-02-14, 22:02
miałem wymieniane drzwi i deskę rozdzielczą i nie były pousuwane błędy. kolega z pracy ma profesjonalny komputer diagnostyczny

Rrajk
05-02-14, 23:20
No ale to co, wymieniali z podpiętym akumulatorem, że tak błędami posypało?

marcin001984
06-02-14, 20:57
Przy wymianie deski był podpięty a jak było z drzwiami to nie pamiętam. Ale jak widać, pewnie też. Przy wymianie deski dowiedziałem się taką małą ciekawostkę, że wtyczka od START ENGINE pasuje do VSA. Można je podpiąć na odwrót i odpalać guzikiem VSA i zmylić ew. złodzieja :)

kobert
06-02-14, 23:22
ciekawa sprawa tylko ciekawe czy nie wyjda bledy przy takiej zamianie

no ale juz polecialo na forum to i zlodzieje przeczytaja :) :) :)

saj
20-03-14, 10:49
Witam, odświeżę trochę temat z czujnikiem ABS/VSA. Jestem po wymianie amortyzatorów i ostrzegam wszystkich wymieniających w przyszłości, żeby zwrócić uwagę mechanikowi aby wypinał kostkę od ABS w każdym z wymienianych amorów! Ponieważ nie wypięcie przy wyciąganiu amora skutkuje nie wypięciem kostki ale przerwaniem w "środku" kabelków które są bardzo cienkie. U mnie niestety tak się stało i od razu zapaliła się kontrolka od ABS oraz VSA co skutkuje również na działanie skrzyni AT, nie redukuje biegów i się wiesza. Na szczęście podczas diagnostyki pokazuje który czujnik jest walnięty bo jakbym miał cztery wymieniać to bym się w..... Ot moja przygoda z czujnikiem od ABS.

h16v
01-06-14, 13:25
Dla potomności w wątku może się komuś przyda. U mnie ten błąd wyskoczył dość nagle - mam 120tys. Jechałem w deszczu równym tempem po autostradzie. Błędu skasować się nie dało. Okazał się, że padł modulator VSA - koszt w Hondzie 4800zł. Wywaliło tak, że całą kostkę modulatora trzeba było na nowo wstawić a więc polutować kilkanaście kabelków, bo się stopiła. Chłopaki siedzieli chyba nad tym ze dwa dni. Modulator na szczęście działający mam z allegro za 400zł. Łączne koszty to około 2000zł w co wchodzi: diagnostyka komputerowa+procedery napraw, diagnostyka podzespołów wg. procedur, wymiana kostki elektrycznej modulatora VSA, wymiana płynu hamulcowego, modulator VSA, złącze modulatora, płyn hamulcowy.
Nikomu nie polecam takiej roboty.

szymon16v
12-12-14, 09:38
Podepnę się pod temat, swieci mi AVS ABS i kontrolka ręcznego, błąd jaki wywaliło to PA10 DTC B1008 - Utrata komunikacji MICU z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T)
Kontrolki zapalają się dopiero po ruszeniu, przy prędkości ok 20km/h, coż mogło się stać?

Błąd usunąłem, przejechałem się AVS i ABS dalej świeci, lecz po włożeniu sreberka nie szczytuje już błędów.

uniu1
12-12-14, 13:34
metoda na sreberko nie pokaże ci kodów błędu abs-vsa

Tommi01
12-12-14, 22:15
Podepnę się pod temat, swieci mi AVS ABS i kontrolka ręcznego, błąd jaki wywaliło to PA10 DTC B1008 - Utrata komunikacji MICU z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T)
Kontrolki zapalają się dopiero po ruszeniu, przy prędkości ok 20km/h, coż mogło się stać?

Błąd usunąłem, przejechałem się AVS i ABS dalej świeci, lecz po włożeniu sreberka nie szczytuje już błędów.

swieci ci sie swiatlo stopu?

szymon16v
13-12-14, 00:48
Niestety świeci stop.. No nic podepne go pod kompa zobaczymy co pokaże, dopóki abs i avs nie zaświeci czyli przez pierwsze metry jazdy abs działa poprawnie. Gdy avs swieci ogranicza
moc ?

sicer
17-12-14, 09:21
a któreś łożysko Ci nie huczy przypadkiem? w poprzednim samochodzie łożysko w tylnym kole mi umierało i przez to koło to miało inną prędkość niż pozostałe, przez co abs wywalał błąd. Sprawdź też, czy któraś felga nie jest bardziej gorąca od reszty - tylne zaciski lubią u nas szwankować.

butler.gdansk
17-12-14, 09:39
...do tego stopnia że kiedyś mi pękła tylna tarcza hamulcowa.

szymon16v
08-02-15, 17:37
Podpiąłem wreszcie auto pod komputer, pokazuje błąd : "poślizg koła" wszystkie czujniki na kołach działają, pokazują jednakową prędkość, czujnik przyśpieszenia wzdłużnego pokazuje wartości ujemne... czy tak ma być ? Gdzie ten czujnik ?

marcin001984
08-02-15, 18:20
A może chodzi Ci o czujnik obrotu wokół osi pionowej pojazdu? Jeśli tak to jest on pod podłokietnikiem

szymon16v
08-02-15, 22:49
Możliwe że to on, ale w każdym razie został nazwany jako czujnik przyśpieszenia wzdłużnego, w sumie patrzyłem na schemat i nie ma takiego czujnika

marcin001984
09-02-15, 17:19
tutaj masz schemacik

http://bluesbreaker.w.interia.pl/esp.html

szymon16v
09-02-15, 17:47
Jeśli chodzi o czujnik pod podłokietnikiem to patrzyłem na niego, po odpięciu wtyczki świeci na desce tylko kontrolka vsa, od razu po odpięciu. W moim przypadku wywala wszystkie 3 kontrolki: abs, vsa, i czerwony wykrzyknik ale dopiero po ruszeniu i przejechaniu ok 100m z prędkością powyżej 15km/h. Podejrzewam modulator VSA, bo tylko on łączy te systemy, a podpięcie pod komputer nie daje jednoznacznej odpowiedzi.

oppenheimer
04-04-15, 13:41
Cześć mam od jakiegoś czasu problem podczas jazdy włanczają się kontrolki abs i vsa. Innym razem zdaża się tak że nie świeci zato bez poślizgu przy hamowaniu czuję abs pod nogą. Byłem u mechanika i odczytał błąd 114. Podobno czujnik kąta skrętu. Czy miał ktoś podobne objawy, co pomogło wymiana tego czujnika? Kalibracja? Byłbym wdzięczny za wszystkie rady. Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

robotyk
18-04-15, 23:23
Witam,
Na przeglądzie przez kupnem samochodu w ASO odczytali mi takie błędy:
-ABS Bosch trwaly kod DTC 62-1 WYSOKIE NAPIECIE AKUMULATORA
- UKLADY EL NADWOZIA Trwaly kod DTC B1225 Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza samochodu
- UKLADY EL NADWOZIA Trwaly kod DTC B1240 Problem z obowodem sterowania silnikiem, cięgnami, klapą lub z silnikiem
- UKLADY EL NADWOZIA Trwaly kod DTC B2991 Utrata łączności klimatem zukładem audio

Prawdpodobnie skasowali je, żadne kontrolki się nie zapalają, jedynym złym objawem jest duże zużycie paliwa, około 10.5 litra w miescie przy normalnej jeździe. Wcześniej była wymiana akumulatora i w ASO powiedzieli ze te bledy mogly sie pojawić po tej wymianie. Czy te błędy mogą niepokoić i czy mogą one mieć jakiś wpływ na spalanie ?

MaZzi_M
27-10-15, 22:05
Hej,
Chciałbym odświeżyć temat. Po przeanalizowaniu Waszych postów doszedłem do wniosku, ze mój problem jest nietypowy.
Ponieważ w/w błąd pojawia się tylko rano i znika w momencie jak samochód się rozgrzeje. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po postoju w ciągu dnia pod pracą nie pojawia się. Problem ponownie powraca rano, a po rozgrzaniu znika. Nikt nie zmieniał kół, ani zawieszenia. Po zniknięciu błędów wszystko działa super - nie ma żądnego problemu z ABSem i VSA

Objawy:
- komunikat o błędzie
- nie działają kierunkowskazy
- DZIAŁAJĄ światła stop'u

dublo2
28-10-15, 07:18
A aku masz w dobrym stanie?

Spróbuj doładować, albo podmienić :D

zbigi30
31-10-15, 11:31
PA51 DTC B1225 - Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza

skasowałem błąd ale wraca co trzeba naprawić lub sprawdzić?

Janek77
11-01-16, 18:38
Honda civic 1.8 VIII
błąd pokazał się gdy na postoju spuściłem hamulec ręczny, pojawiły sie kontrolki ABS/VSA + ręczny.
podłączyłem do kompa i okazało sie że czujnik ABS jest niesprawny (prawy tył), więc wymieniłem na nowy wykładając 200 zł okazuje się że po wymianie błędy się uchowały.
pojechałem do mechanika i wyskoczył mu błąd pompy ABS ale opis usterki był tak ogólny że nie wiedzieliśmy czy to dokładnie to. Najlepsze jest to że zwierając w kabinie wtyk serwisowy auto wchodzi w taki tryb i nie pokazuje żadnego błędu. Szukałem trochę na necie jestem mało przekonany że to pompa bardziej że to coś z ręcznym, rozebrałem ręczny i czujnik wydaje sie okij.
Pomocy Panowie może ktoś z was miał taki błąd.

Tommi01
11-01-16, 20:07
a świeca światła stopu?

Janek77
11-01-16, 20:32
Acha do mojego tematu nie dodałem że zdarzyło sie to jak padł aku ---pod 10 latach ;) kupiłem nowy Centra 45 /300.
A światła hamowania działają

zyga502
12-01-16, 16:11
Acha do mojego tematu nie dodałem że zdarzyło sie to jak padł aku ---pod 10 latach kupiłem nowy Centra 45 /300.
A światła hamowania działają

masz jedno z pierwszych aut ufo w Polsce i aku wytrzymał do tej pory 10 lat,bajki jakieś

manieku
12-01-16, 16:50
Może tak być, ja mam civica z 2007 i tez fabryczny akumulator, czyli 9 rok się zaczął.
Jeżdżę nim codziennie do pracy i rano zapala bez żadnego problemu.

zyga502
12-01-16, 17:17
Może tak być, ja mam civica z 2007 i tez fabryczny akumulator, czyli 9 rok się zaczął.
Jeżdżę nim codziennie do pracy i rano zapala bez żadnego problemu.
nadal w to nie wierze, tak samo jak w niskie spalanie civiców 6,5 po mieście :-),a na trasie to już wogóle na kropelce

butler.gdansk
12-01-16, 20:14
Ja aku wymieniłem 2 tyg temu. Civic z 2007 ;)

Janek77
12-01-16, 20:19
tylko szkoda że oryginalnego nie można kupić ale kto teraz jeździ 10 lat jednym autkiem ;)

zyga502
13-01-16, 16:43
Ja aku wymieniłem 2 tyg temu. Civic z 2007

oki butler,napisz,że ładował się tylko w aucie,w czasie jazdy,nigdy nie wyciągany do garażu,doładowywany prostownikiem itd itp to uwierze,że to możliwe

Janek77
01-02-16, 17:27
Witam.
W odpowiedzi na mój wątek w kwestii błędów wymienionych.
po wielu elementach które musiałem sprawdzić aby stwierdzić awarię doszliśmy wspólnie z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem.
Sprawdzaliśmy wszystko co jest związane z tym typem awarii i pierwsze co najbardziej przeszkadzało nam w diagnozie była zwyczajnie klema - która okazała się zaśniedziała i nie pozwalała by napięcie pokazało się przy wtyku do pompy ABS więc przeczyściłem klemę, pomimo że napięcie się pokazało okazało się ze pompa jednak jest uszkodzona wymieniłem ją i wszystko wróciło do normy

marcinkubiak52
06-03-16, 13:45
Witam serdecznie posiadam Civic vlll 1.3 hybryde automat Mam mały problem Przewód od abs był przerwany polisy się kontrolki ABS -VSA Po naprawie kontrolka abs zgasł ale nadal zapala.sie VSA po przejechaniu 200 metrów pojechałem zdjagnozowalem błąd 11-01 nie można było go skasować .Mam pytanie co to za błąd 11-01

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

marcinkubiak52
06-03-16, 19:50
Co ta błąd 11-01

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Rikoo
08-03-16, 07:27
Panowie pomozcie koledze z tym bledem

marcinkubiak52
08-03-16, 09:39
Co ta błąd 11-01

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
11-01 obis- Niski wysoki styk- 1G1 INICJ.DIAGNOS? o co tu chodzi pomóżcie!

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

TRAFO
08-03-16, 09:57
11-01: Niskie/Wysokie napięcie na styku IG1
Opis jest TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/serwisowka/L00/HTML/00/SMG6E00K722000R1101FALT00.HTML).

marcinkubiak52
08-03-16, 14:46
11-01: Niskie/Wysokie napięcie na styku IG1
Opis jest TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/serwisowka/L00/HTML/00/SMG6E00K722000R1101FALT00.HTML).
Dzięki kolego będę działał w tym kierunku

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

marcinkubiak52
19-03-16, 15:25
Dzięki kolego będę działał w tym kierunku

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Witam mam kolejny błąd i nie wiem co to może być w mojej civic vlll opis tak wygląda 84-1 Brak zapisu położenia neutralnego czujnika VSA - Obecny Dziękuję za pomoc z góry

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

TRAFO
19-03-16, 19:32
...opis tak wygląda 84-1...

Takiego nie znalazłem. Znalazłem za to 184-1, do którego opis jest np. TUTAJ (http://www.trafo.za.pl/honda/serwisowka/L00/HTML/50/SMG6E50K721000U0122FALT00.HTML)
Polecam ściągnąć sobie serwisówkę, tam jest wszystko :)

PS.
Ka końcu jest opis, żeby "wyzerować ECM". Tam nic nie jest napisane, ale po takim zerowaniu trzeba zrobić naukę biegu jałowego bo inaczej obroty będą niestabilne.

baton1
28-03-16, 19:43
Witam, dziś też wyskoczył mi błąd VSA/ABS check system. Sprawdziłem czy świecą światła stop. Nie świecą więc pewnie z nimi coś będzie. Gdzie szukać przyczyny? Czy przy pedale hamulca czy może coś innego. Widzę że jest tam czarno biała kostka. Czym i jak to wyczyścić?

Ok. Przełącznik przeczyszczony, nie pomogło to. Ale inne objawy to brak klaksonu i nie można zmienić na wyświetlaczu danych dot. zużycia paliwa, przejechanego dystansu itd.. - i teraz to od czego powinienem zacząć na początku. Sprawdzenia bezpieczników. Wymiana przepalonego i wszystko wróciło do normy.

mushroom
22-02-17, 20:51
wiec ja tydzien temu mialem dwa razy taki problem,,,podroz 250km...po okolo 150 podczas normalnej jazdy po autostradzie nagle kontrolka abs vsa i tyle....jako ze woze elma w aucie to zczytalem bledy i zadnego nie bylo, zgaszenie silnika, i bledy zniknely....za kilka dni powrot do domu i znowu to samo....dodam ze podczas jazdy z wlaczonymi kontrolkami abs i vsa przy gwaltownym hamowaniu jakby abs sie zalaczal i pedal zaczyna skakac jakby abs zaczal dzialac mimo ze hamowanie odbywa sie normalnie bez blokowania kol. Jakis pomysl ?

Wawrziii
22-02-17, 22:12
Miałem przypadek z check em abs i vsa i okazało się ze czujnik abs. Ale przy mocnym hamowaniu gdy błąd się świecił to blokował kola

mushroom
25-02-17, 22:43
no tak, problem jest bo po wylaczeniu silnika i odpaleniu ponownie blad znika i nie moge go odczytac,,,,czy potrzebny do tego moze jest bardziej zaawansowany soft?

buri
28-02-17, 15:18
bardzo mozliwe ze masz to co ja mialem, bo na poczatku to wygladalo podobnie a z czasem zauwazylem ze blad wyskakiwal po nacisnieciu hamulca.
mialem wrazenie ze abs dziala jakby za szybko, z czasem po wywaleniu bledu w ogole nie dzialal, vsa rowniez.
pojechalem na diagnostyke i pokazalo blad wylacznika swiatel, czyli tego czujnika przy pedale hamulca.
wymienilem i blad nie wrocil.
u mnie byl taki czujnik

http://allegro.pl/czujnik-hamulca-stop-pedalu-honda-civic-viii-ufo-i6400992614.html

ale zerknij czy nie masz innego (odwrotnie kolory, bo wiem ze byly 2 rodzaje)
czasami mozna dostac ten czujnik z pedalem hamulca, wiec jakbys szukal to probuj tez w ten sposob.


no tak, problem jest bo po wylaczeniu silnika i odpaleniu ponownie blad znika i nie moge go odczytac,,,,czy potrzebny do tego moze jest bardziej zaawansowany soft?

bledow ukladu abs/vsa nie zczytasz elm'em, tylko pelny hds ma do tego dostep. jak pojechalem do norauto to tez mi powiedzieli ze bledu nie ma, wiec im podziekowalem i powiedzialem zeby sobie lepszy komp kupili. pelny hds widzial go od razu w pamieci.

mushroom
02-03-17, 19:09
sprawdze ten czujnik pedalu hamulca, teraz mam non stop kontrolke ABS VSA i wykrzyknik wsiwecace, umowiony jestem do warszatu ktory mi zawsze ogarnia auto :) ale termin dopiero za tydzien....zobacze moze cos sam wymodze przez weekend :)

a tak na marginesie, to jakby padl ten switch to chyba swiatla stopu nie powinny dzialac? a moje dzialaja....hm...

buri
03-03-17, 12:20
sprawdze ten czujnik pedalu hamulca, teraz mam non stop kontrolke ABS VSA i wykrzyknik wsiwecace, umowiony jestem do warszatu ktory mi zawsze ogarnia auto :) ale termin dopiero za tydzien....zobacze moze cos sam wymodze przez weekend :)

a tak na marginesie, to jakby padl ten switch to chyba swiatla stopu nie powinny dzialac? a moje dzialaja....hm...

moje tez dzialaly

mushroom
03-03-17, 17:24
ok, czujnik zamowiony, jutro odbiore, i postaram sie ogarnac to przy weekendzie jak pogoda pomoze, mam tylko nadzieje ze blad sam zniknie.....bo kurde nie mam sprzetu zeby to wykasowac oprocz zwyklego elma....

mushroom
04-03-17, 19:29
wlacznik na pedale hamulca wymieniony, blad pozostal, nie wiem czy sam sie wykasuje czy potrzeba do tego lepszego softu? albo to moze nie to....fakt ze kupilem zamiennik ale wyglada dokladnie tak samo, wiec nie wiem....

buri
06-03-17, 07:59
u mnie blad zniknal od razu po wymianie czujnika, znaczy nie to niestety :(
masz jakiegos mechanika z pelnym hds'em w swojej okolicy?

mushroom
06-03-17, 13:09
no wlasnie nie mam, ale moj mechanik zajrzy tam w czwartek to sie okaze co go boli, on ma jakis bardziej zaawansowany program

bolek89
06-03-17, 16:03
Jaki czujnik kupiles?

mushroom
06-03-17, 23:26
FACET chyba....wlacznik a nie czujnik, pomylilem sie....ten montowany nad pedalem hamulca

mushroom
09-03-17, 20:41
po wizycie u mechanika, stwierdzon ze padl czujnik abs tylnego kola, zamowiony, wymienie i zobaczymy czy to pomoze:) wlacznik stop wraca do sklepu

mushroom
18-03-17, 08:38
czujnik, wymieniony na jakis zamiennik z ebaya...17 funtow...wymiana to bylo 15 minut....pozniej kasowanie bledow i wszystko ladnie juz smiga a przejechalem ponad 200km...

astondb7
24-03-17, 11:34
Cześć.
To kolej na moją hondę. Wczoraj żona dzwoniła do mnie i mówi, że przy zmianie biegów włączyły się pomarańczowe kontrolki ABS i VSA (jakieś 40 km trasy od ruszenia). Dojechała do celu, zgasiła silnik, uruchomiła ponownie, a kontrolki nadal się świeciły. Po 2 godzinach ruszyła do domu (kontrolki się nie świeciły) i ponownie gdzieś między 30-40 km trasy się zaświeciły. Wieczorem wróciła do domu (ponownie auto stało z 2-3 godzin na parkingu) i jak sprawdzałem auto w garażu, kontrolki się nie świeciły (z parkingu do domu jakieś 4 km). Przeczytałem cały wątek i spodziewałem się, że dziś pojawi się jakiś objaw, który był już tu wymieniany. Uruchomiłem silnik, kontrolki się nie palą. Zgasiłem. Sprawdziłem klemy - ok. Sprawdziłem światła stopu - ok. Ruszyłem do celu - jakieś 4 km, zgasiłem auto - wszystko ok. Po godzinie ruszam - ok. Przejechałem z 4 km i nagle się kontrolki zaświeciły. Sprawdziłem czy działa komputer - jest ok. pokazuje dane; zatrzymałem auto - światła hamulca świecą. Jestem już w domu i się zastanawiam co dalej. Jechać do ASO? Sprawdzać czujnik ABS, łożyska? Może mogę w domu jeszcze coś zweryfikować. Muszę zmienić zimówki na letnie, ale nie wiem czy dziś zdążę. W tym nie upatruję jakiegoś związku. Z rzeczy nietypowych, to kilka dni temu wymieniałem żarówkę W21/5W, bo przepaliło się włókno od pozycyjnego z tyłu. Macie jakieś sugestie? :)

blackrain
24-03-17, 11:37
Cześć.
To kolej na moją hondę. Wczoraj żona dzwoniła do mnie i mówi, że przy zmianie biegów włączyły się pomarańczowe kontrolki ABS i VSA (jakieś 40 km trasy od ruszenia). Dojechała do celu, zgasiła silnik, uruchomiła ponownie, a kontrolki nadal się świeciły. Po 2 godzinach ruszyła do domu (kontrolki się nie świeciły) i ponownie gdzieś między 30-40 km trasy się zaświeciły. Wieczorem wróciła do domu (ponownie auto stało z 2-3 godzin na parkingu) i jak sprawdzałem auto w garażu, kontrolki się nie świeciły (z parkingu do domu jakieś 4 km). Przeczytałem cały wątek i spodziewałem się, że dziś pojawi się jakiś objaw, który był już tu wymieniany. Uruchomiłem silnik, kontrolki się nie palą. Zgasiłem. Sprawdziłem klemy - ok. Sprawdziłem światła stopu - ok. Ruszyłem do celu - jakieś 4 km, zgasiłem auto - wszystko ok. Po godzinie ruszam - ok. Przejechałem z 4 km i nagle się kontrolki zaświeciły. Sprawdziłem czy działa komputer - jest ok. pokazuje dane; zatrzymałem auto - światła hamulca świecą. Jestem już w domu i się zastanawiam co dalej. Jechać do ASO? Sprawdzać czujnik ABS, łożyska? Może mogę w domu jeszcze coś zweryfikować. Muszę zmienić zimówki na letnie, ale nie wiem czy dziś zdążę. W tym nie upatruję jakiegoś związku. Z rzeczy nietypowych, to kilka dni temu wymieniałem żarówkę W21/5W, bo przepaliło się włókno od pozycyjnego z tyłu. Macie jakieś sugestie? :)

Najlepiej byłoby podłączyć się z komputerem/interfejsem bluetooth i odczytać dokładne kody błędów. Może się okazać, że to po prostu bezpiecznik się*przepalił. U mnie cuda się działy jak przepalił się bezpiecznik alternatora.

mushroom
24-03-17, 17:23
u mnie bylo tak samo...zanim kontrolki zapalily sie na stale, to przez kilka tygodni raz swiecily a raz nie, na zwyklym elmie nie bylo bledow, dopiero jakis bardziej zaawansowany sprzet ogranal i od razu pokazalo ze nie ma sygnalu z czujnika tylnego lewego kola, i tak jak pisalem, czujnik za 17 funtow..kij wie jakiej firmy, i problem od tygodnia nie istnieje.

astondb7
27-03-17, 12:55
Dziś ponownie tak samo. 4 km jazdy i włączają się kontrolki. Podjechałem na diagnostykę - jakiś kombajn marki bosch. Wyszło, że pompa ABS lub sterownik nie ma zasilania, albo ono nie dochodzi (ABS STOP). Ewentualnie, że brakuje masy na pompie. Gdzie ten sterownik/pompa są umiejscowione? Może piny we wtyczce lub przewód są uszkodzone. Robił ktoś z Was coś takiego?

Ekspedyt
25-12-17, 13:11
Witam, odświeżę temat. Latem podczas wymiany sprzęgła mechanik przypadkiem uszkodził mi czujnik abs lewego, przedniego koła. Czujnik został wymieniony na nowy (NTY), bo nie udało mi się znaleźć oryginalnego, używanego. Wszystko działało, zapomniałem o sprawie....do listopada. Rano(chyba pierwszy dzień z mrozem) odpaliłem, ruszyłem do pracy i zauważyłem, że wyżej wymienione kontrolki się świecą się cały czas. Kiedy po południu wracałem z pracy nic się nie paliło. Następnego dnia rano odpalam, ruszam i znów się świeci...i od tamtego momentu cały czas aż do dziś. Pomyślałem, że to wina któregoś czujnika. Po kilku dni postanowiłem zajrzeć do wszystkich. Zacząłem od tego, który był wymieniany. Zdemontowałem, wyczyściłem, złożyłem. Bez zmian. Zrobiłem to samo z drugim kołem. Nadal nic. Zajrzałem też do tylnych, też nic nie pomogło, a tylko czasu straciłem, bo urwałem śrubę czujnika przez co musiałem wszystko rozebrać, rozwiercić i gwintować ponownie. Po tym epizodzie drugiego tylnego już nie rozbierałem, tylko zacząłem w necie szukać narzędzia diagnostycznego. Przypadkiem trafiłem na filmik instruktażowy, który pozwala za pomocą zwarcia dwóch pinów złącza OBD "wymigać" kod błędu sensorów ABS. "Wymigany" błąd wskazał mi przednie, lewe koło. Dodatkowo wyświetliło mi się coś takiego PA50 DTC B1155, jednak nie udało mi się ustalić co to dokładnie oznacza i nie wiem, czy jest powiązanie z tym ABS-em. Pomyślałem, że ten nowy zamiennik padł. Zacząłem szukać oryginalnego, używanego i znów bezskutecznie. Tamten był na gwarancji, więc w końcu postanowiłem, że kupię nowy, będę miał 2 lata gwarancji, więc zanim znów padnie, to sobie używkę znajdę. Kupiłem, założyłem nowy. Odpalam, niby ok, ruszam i po kilkudziesięciu metrach kontroli ABS VSA znów się zaświeciły i palą się cały czas. W tym momencie ręce mi opadły. Znów przeszukałem internety i nie znalazłem dokładnie takiego samego przypadku jak mój. Nie mam pomysłu co dalej. Zajrzę jeszcze do tych zębów ABS piasty przedniego, lewego koła, może tam coś dłubnąć, przeczyścić, ale wątpię w ten scenariusz. Ktoś może zna taki przypadek lub ma jakiś pomysł?

Lucas.FK2
25-12-17, 14:38
Sprawdź czy czujnik pedału hamulca już się nie zepsuł

Ekspedyt
25-12-17, 16:48
Czujnik pedału hamulca sprawdzić przez jego wciśnięcie i sprawdzenie, czy świeci "stop"? Jeśli tak, to działa.

Lucas.FK2
26-12-17, 18:02
niee,nie zawsze tak jest,że nie bedą działały światła stop. musisz to sprawdzić HDSem

buri
28-12-17, 14:46
albo po prostu wymien w ciemno, na portalu aukcyjnym znajdziesz za grosze, tylko sprawdz najpierw jaki masz, bo sa 2 rodzaje różniące się wyglądem.

safor
12-03-20, 20:52
Panowie,

Wywalilo mi blad VSA ABS check wykazalo ze sensor tylnego kola byl walniety i Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy. Wymienilem sensor na nowy i usunalem bledy, wszystke bledy zniknely ale kontrolka VSA i ABS wciaz sie swieci.
Swiatlo stopu mi dziala prawidlowo wiec sensor jest ok.
Jakies Sugestie ?

marcinkubiak52
14-03-20, 22:05
Trzeba przyuczyć na nowo . Tak mi tlumaczono jak miałem zasniedzialy czujnik Abs i vsa. Abs zgasł A vsa czujnik kontroli trakcji się palił. Po tym było ok

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

gebel
29-06-20, 22:35
Czy ktoś miał taki przypadek:
- wczoraj w trasie zaświecił się ABS / VSA (!) na desce, założyłem że padł kolejny czujnik ABS
- dziś na desce zero problemów ale podjechałem podpiąć się pod kompa - wyrzuciło zbyt niskie napięcie aku ale nic mechanicznego z heblami w pamięci nie było
- kontrola aku: napięcie 13,9 (minimalnie poniżej normy 14,2), pojemność 86% - info z kompa i od mechanika "nic nie trzeba robić, jeśli błąd się pojawi przyjechać z zapalonym", błędy skasowane.

Pojeździłem po niej jeszcze trochę po mieście, z większym wyczuleniem niż zazwyczaj, odniosłem wrażenie że czasami przy hamowaniu słychać jakby sprężynę lub strunę - metaliczny dźwięk jak uderzenie w struny na gitarze ale bardzo cicho.

Czego ewentualnie szukać, co diagnozować, nie lubię jak cokolwiek budzi wątpliwości czy działa poprawnie - przy ostrzejszym zahamowaniu abs zadziałał.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka