PDA

Zobacz pełną wersję : Dwa szybkie pytania: Filtr oleju K&N



karpik85
30-09-07, 16:59
Przeglądałem dziś z nudów oferte Intercars i zaciekawiła mnie jedna pozycja. Sportowy filtr oleju firmy K&N. I tu moje pytanie: co daje taki filtr ?? Jedyne czego sie domyślam, to może ma mniejsze opory przepływu i może ma to wpływ na samą prace silnika ?? Dobrze rozumuje ? Śmigał ktoś na takim ? Pytam, bo cena ok. 40 złotych, więc niewiele więcej niż zwykły filtr, a że na dniach szykuje mi się zmiana oleju, to temat mnie zaciekawił.

Druga sprawa, to czy ktoś stosował u siebie preparaty do czyszczenie wtryskiwaczy ?? Mam na myśli takie specyfiki sprzedawane w motoryzacyjnych i w supermarketach w małych buteleczkach, które leje sie na pełny zbiornik benzyny i które to według producentów mają skutecznie usuwać wszystkie syfy z wtryskiwacza. Stosował ktoś coś takiego ? Pytam z ciekawości, generalnie silnik dobrze mi pracuje, ale jeśli takie coś kosztuje ok. 15-20 złotych, to pomyślałem, ze warto by Hance zaserwować tak profilaktycznie. Warto czy nie ? Bo jak nie to wole 20 zeta na browar dla siebie zamienić, jeśli to tylko takie zwykłe placebo.

Sie rozpisałem, jeśli komuś chciało się przeczytać, to czekam na odpowiedzi.

skolopendra
30-09-07, 18:52
Sportowy filtr oleju firmy K&N

myślę ze możesz dać sobie spokój :d


usuwać wszystkie syfy z wtryskiwacza.

tak jest kilka preparatów, ja stosuje taką kuracje średnio co kilka tyś .polecam

karpik85
01-10-07, 08:00
Z tym filtrem to tak z ciekawości pytam. Ale preparat do wtryskiwaczy dziś zakupie i wleje.

Dareko87
04-10-07, 10:56
filtr K&N dziala na takiej zasadzie ze ma zaworek i i jak wyłączysz silnik on sie zamyka bo nie ma ciscnienia. Olej zostaje w srodku. A jak rano odpalasz to od razu masz smarowanie i silnik nie bedzie chodzil tak glosno :) nawet niezly patent to jest .

karpik85
08-10-07, 20:46
Ciąg dalszy mojej historii :aloha:

Skusiłem się jednak i kupiłem tego K&N, bo kosztował mnie 38 złotych, a jak miałem kupić tańszego Knechta za 24 to wolałem dołożyć i co ciekawe, kiedyś po odpaleniu po nocy zimnego silnika przez ułamek sekundy świeciła mi się jeszcze kontrolka od ciśnienia, a teraz na tym K&N gaśnie momentalnie jak tylko wyłącze rozrusznik. Być może jest to też sprawka nowego oleju, bo zmieniłem Mobila na Motul, ale raczej to zasługa filtra. Tak jak Darek napisał, przeczytałem na opakowaniu, ze ma on zawór zwrotny i podtrzymuje ciśnienie w układzie smarowania. Dodatkowo z opisu w języku angielskim na opakowaniu wyczytałem, ze zatrzymuje on też drobniejsze zanieczyszczenia niż tradycyjny filtr. Ogólnie moge polecić.

Efyr
09-10-07, 10:38
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?

stiven_h
09-10-07, 19:13
A jakies namiary na ten filtr moglbys udostepnic?? BYlbym bardzo wdzieczny :afro:

yARO_81
12-10-07, 22:08
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?

wymieniasz olej, wymieniasz filtr. proste. koszt jego niewielki wiec ...

Efyr
12-10-07, 22:19
Tak, tylko chodzi o to, że jeżeli filtr ma zaworek blokujący spływanie oleju, to jak spuścić olej?

BARTAS998
13-10-07, 13:36
odkrecic srubke spustowa od miski, podstawic jakis zbiornik a potem odkrecic filtr i czekac. Tylko wydaje mi sie ze jezeli olej zostanie w filtrze to sie upapramy. Jezeli silnik ma zyc dluzej to moge sie upaprac w oleju.

JesseCRX
13-10-07, 23:29
Witam! mam pytanko i prosze o pomoc , nie dawno kupilem Honde Crx del sol 94rok.mam silnik 1.6 16v moc 125 koni, co mam zrobic zeby to auto jezdzilo jak nalezy bo na dzien dzisiejszy w ogole nie czuc tej mocy auto jest zamulone co mam wymienic albo co mam zrobic zeby auto odzyskalo ducha...prosze o pomoc.dziekuje i pozdrawiam

Lcfr
14-10-07, 23:21
filtr K&N dziala na takiej zasadzie ze ma zaworek i i jak wyłączysz silnik on sie zamyka bo nie ma ciscnienia. Olej zostaje w srodku. A jak rano odpalasz to od razu masz smarowanie i silnik nie bedzie chodzil tak glosno :) nawet niezly patent to jest .

masz smarowanie czego??????
filtra???????????? ;/
czy jak olej zostaje w filtrze (w kazdym zostaje troche) to masz lepsze, poranne smarowanie gładzi cylindrów? w jaki sposób?

wg mnie to za sciszenie odgłosów moze odpowiadac dobre smarowanie elementów silnika na nie filtra.....





kiedyś po odpaleniu po nocy zimnego silnika przez ułamek sekundy świeciła mi się jeszcze kontrolka od ciśnienia, a teraz na tym K&N gaśnie momentalnie jak tylko wyłącze rozrusznik. Być może jest to też sprawka nowego oleju, bo zmieniłem Mobila na Motul, ale raczej to zasługa filtra.

wg mnie raczej jest to zasługa oleju... - znany objaw po wymianie oleju na nowy...
(tak twierdze na pdst. swoich doswiadczeń...)







sam K&N moze ma jakies zalety (nie wiem jakie-fajnie jakby ktos napisał jakie) ale raczej nie te, o których wspomnieliscie...

hosi
18-10-07, 11:32
http://www.suprasport.com/KN-Oil-Filter_p_63-339.html#

Ten artykul potwierdzalby teorie suchych rozruchow "Anti-drainback valve (where applicable) eliminates dry starts, prevents oil from draining back into crankcase during engine shutdown" Wyglada jednak na to ze nie wszystkie filtry K&N sa w niego wyposazone.

Lcfr
18-10-07, 11:55
Chętnie i bez zacietrzewienia poczytam wyjasnienie tej sprawy. Nie mam pomysłu jak filtr (jakis zawór na nim) moze powodować łatwiejszy/lepszy rozruch...
Wg mnie najwazniejsze jest pozotawienie filmu ulejowego na gładzi cylindrów i on odpowiada za "łatwiejszy" rozruch i pierwsze nweralgiczne chwile pracy zimego silnika... Nie wiem jak ma to nam zapewnic wspominiany K&N...

karpik85
23-10-07, 00:25
Efyr napisał/a:
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?

wymieniasz olej, wymieniasz filtr. proste. koszt jego niewielki wiec ...

Dokładnie tak, przecież zawsze przy wymienie oleju, jak sie odkręci filtr to z niego jeszcze dużo oleju wypływa.



A jakies namiary na ten filtr moglbys udostepnic?? BYlbym bardzo wdzieczny

Ja kupiłem w InterCars, do Hondy jest filtr o symbolu HP-1004.


Wg mnie najwazniejsze jest pozotawienie filmu ulejowego na gładzi cylindrów i on odpowiada za "łatwiejszy" rozruch i pierwsze nweralgiczne chwile pracy zimego silnika... Nie wiem jak ma to nam zapewnic wspominiany K&N...

Też właśnie tak mi się wydaje. Generalnie to radzę się nie napalać, bo to nie magnetyzer i stada koni nie dodaje :d Jedyny plus to, mam nadzieje, lepsze filtrowanie, chociaż i tego nie jestem pewien.

Cezar28
10-02-15, 16:25
Muszę to napisać nie polecam K&N miałęm taki zamontowany w B16A6 (z zaworkiem zwrotnym) i po odpaleniu na zimo 2-3 sek paliło się ciśnienie oleju. Zmieniłem na oem Honda made i france (z polskiego aso Łódź) i ciśnienie gaśnie już od kręcenia rozrusznikiem. Tak że nie zawsze co droższe to lepsze ogólnie nie polecam. K&N był z JC produkcji made in china.

Gorliś
10-02-15, 17:25
Uff! Dobrze ze nas ostrzegles!

garaż
10-02-15, 21:00
Jedne z lepszych filtrów do oleju pod względem filtracji ma AMSOIL .