Zobacz pełną wersję : Dwa szybkie pytania: Filtr oleju K&N
Przeglądałem dziś z nudów oferte Intercars i zaciekawiła mnie jedna pozycja. Sportowy filtr oleju firmy K&N. I tu moje pytanie: co daje taki filtr ?? Jedyne czego sie domyślam, to może ma mniejsze opory przepływu i może ma to wpływ na samą prace silnika ?? Dobrze rozumuje ? Śmigał ktoś na takim ? Pytam, bo cena ok. 40 złotych, więc niewiele więcej niż zwykły filtr, a że na dniach szykuje mi się zmiana oleju, to temat mnie zaciekawił.
Druga sprawa, to czy ktoś stosował u siebie preparaty do czyszczenie wtryskiwaczy ?? Mam na myśli takie specyfiki sprzedawane w motoryzacyjnych i w supermarketach w małych buteleczkach, które leje sie na pełny zbiornik benzyny i które to według producentów mają skutecznie usuwać wszystkie syfy z wtryskiwacza. Stosował ktoś coś takiego ? Pytam z ciekawości, generalnie silnik dobrze mi pracuje, ale jeśli takie coś kosztuje ok. 15-20 złotych, to pomyślałem, ze warto by Hance zaserwować tak profilaktycznie. Warto czy nie ? Bo jak nie to wole 20 zeta na browar dla siebie zamienić, jeśli to tylko takie zwykłe placebo.
Sie rozpisałem, jeśli komuś chciało się przeczytać, to czekam na odpowiedzi.
skolopendra
30-09-07, 18:52
Sportowy filtr oleju firmy K&N
myślę ze możesz dać sobie spokój :d
usuwać wszystkie syfy z wtryskiwacza.
tak jest kilka preparatów, ja stosuje taką kuracje średnio co kilka tyś .polecam
Z tym filtrem to tak z ciekawości pytam. Ale preparat do wtryskiwaczy dziś zakupie i wleje.
filtr K&N dziala na takiej zasadzie ze ma zaworek i i jak wyłączysz silnik on sie zamyka bo nie ma ciscnienia. Olej zostaje w srodku. A jak rano odpalasz to od razu masz smarowanie i silnik nie bedzie chodzil tak glosno :) nawet niezly patent to jest .
Ciąg dalszy mojej historii :aloha:
Skusiłem się jednak i kupiłem tego K&N, bo kosztował mnie 38 złotych, a jak miałem kupić tańszego Knechta za 24 to wolałem dołożyć i co ciekawe, kiedyś po odpaleniu po nocy zimnego silnika przez ułamek sekundy świeciła mi się jeszcze kontrolka od ciśnienia, a teraz na tym K&N gaśnie momentalnie jak tylko wyłącze rozrusznik. Być może jest to też sprawka nowego oleju, bo zmieniłem Mobila na Motul, ale raczej to zasługa filtra. Tak jak Darek napisał, przeczytałem na opakowaniu, ze ma on zawór zwrotny i podtrzymuje ciśnienie w układzie smarowania. Dodatkowo z opisu w języku angielskim na opakowaniu wyczytałem, ze zatrzymuje on też drobniejsze zanieczyszczenia niż tradycyjny filtr. Ogólnie moge polecić.
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?
A jakies namiary na ten filtr moglbys udostepnic?? BYlbym bardzo wdzieczny :afro:
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?
wymieniasz olej, wymieniasz filtr. proste. koszt jego niewielki wiec ...
Tak, tylko chodzi o to, że jeżeli filtr ma zaworek blokujący spływanie oleju, to jak spuścić olej?
odkrecic srubke spustowa od miski, podstawic jakis zbiornik a potem odkrecic filtr i czekac. Tylko wydaje mi sie ze jezeli olej zostanie w filtrze to sie upapramy. Jezeli silnik ma zyc dluzej to moge sie upaprac w oleju.
Witam! mam pytanko i prosze o pomoc , nie dawno kupilem Honde Crx del sol 94rok.mam silnik 1.6 16v moc 125 koni, co mam zrobic zeby to auto jezdzilo jak nalezy bo na dzien dzisiejszy w ogole nie czuc tej mocy auto jest zamulone co mam wymienic albo co mam zrobic zeby auto odzyskalo ducha...prosze o pomoc.dziekuje i pozdrawiam
filtr K&N dziala na takiej zasadzie ze ma zaworek i i jak wyłączysz silnik on sie zamyka bo nie ma ciscnienia. Olej zostaje w srodku. A jak rano odpalasz to od razu masz smarowanie i silnik nie bedzie chodzil tak glosno :) nawet niezly patent to jest .
masz smarowanie czego??????
filtra???????????? ;/
czy jak olej zostaje w filtrze (w kazdym zostaje troche) to masz lepsze, poranne smarowanie gładzi cylindrów? w jaki sposób?
wg mnie to za sciszenie odgłosów moze odpowiadac dobre smarowanie elementów silnika na nie filtra.....
kiedyś po odpaleniu po nocy zimnego silnika przez ułamek sekundy świeciła mi się jeszcze kontrolka od ciśnienia, a teraz na tym K&N gaśnie momentalnie jak tylko wyłącze rozrusznik. Być może jest to też sprawka nowego oleju, bo zmieniłem Mobila na Motul, ale raczej to zasługa filtra.
wg mnie raczej jest to zasługa oleju... - znany objaw po wymianie oleju na nowy...
(tak twierdze na pdst. swoich doswiadczeń...)
sam K&N moze ma jakies zalety (nie wiem jakie-fajnie jakby ktos napisał jakie) ale raczej nie te, o których wspomnieliscie...
http://www.suprasport.com/KN-Oil-Filter_p_63-339.html#
Ten artykul potwierdzalby teorie suchych rozruchow "Anti-drainback valve (where applicable) eliminates dry starts, prevents oil from draining back into crankcase during engine shutdown" Wyglada jednak na to ze nie wszystkie filtry K&N sa w niego wyposazone.
Chętnie i bez zacietrzewienia poczytam wyjasnienie tej sprawy. Nie mam pomysłu jak filtr (jakis zawór na nim) moze powodować łatwiejszy/lepszy rozruch...
Wg mnie najwazniejsze jest pozotawienie filmu ulejowego na gładzi cylindrów i on odpowiada za "łatwiejszy" rozruch i pierwsze nweralgiczne chwile pracy zimego silnika... Nie wiem jak ma to nam zapewnic wspominiany K&N...
Efyr napisał/a:
A jak przy wymianie oleju? Skoro ma ten zaworek?
wymieniasz olej, wymieniasz filtr. proste. koszt jego niewielki wiec ...
Dokładnie tak, przecież zawsze przy wymienie oleju, jak sie odkręci filtr to z niego jeszcze dużo oleju wypływa.
A jakies namiary na ten filtr moglbys udostepnic?? BYlbym bardzo wdzieczny
Ja kupiłem w InterCars, do Hondy jest filtr o symbolu HP-1004.
Wg mnie najwazniejsze jest pozotawienie filmu ulejowego na gładzi cylindrów i on odpowiada za "łatwiejszy" rozruch i pierwsze nweralgiczne chwile pracy zimego silnika... Nie wiem jak ma to nam zapewnic wspominiany K&N...
Też właśnie tak mi się wydaje. Generalnie to radzę się nie napalać, bo to nie magnetyzer i stada koni nie dodaje :d Jedyny plus to, mam nadzieje, lepsze filtrowanie, chociaż i tego nie jestem pewien.
Muszę to napisać nie polecam K&N miałęm taki zamontowany w B16A6 (z zaworkiem zwrotnym) i po odpaleniu na zimo 2-3 sek paliło się ciśnienie oleju. Zmieniłem na oem Honda made i france (z polskiego aso Łódź) i ciśnienie gaśnie już od kręcenia rozrusznikiem. Tak że nie zawsze co droższe to lepsze ogólnie nie polecam. K&N był z JC produkcji made in china.
Uff! Dobrze ze nas ostrzegles!
Jedne z lepszych filtrów do oleju pod względem filtracji ma AMSOIL .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.