Zobacz pełną wersję : P06 do Mb2 z silnikiem d14a2 po założeniu nie odpala :(
Witam. Kupiłem komputer P06 od b7 i założyłem go do swojego civica 5d z silnikiem d14a2. Złącze mam obd1 2 wtyczki pasowały bez problemu, a jedna nie chciała wejść ponieważ nie chciała się wsunąć bo nie miała rowka , wyciąłem ten kawałek plastiku z kostki i weszło bez problemu ale silnik kręci i nie chce odpalić. Seryjnie miałem immobiliser i komputer P1J tyle że immo było z niego usunięte i silnik odpalał. Gość od którego kupiłem ecu mówił, że jest w 100% sprawny. Co może być nie tak?
Panowie podpowiedzcie coś please... bo nie wiem czy to wina kompa czy nie, a jak tak to muszę go oddać
iskra jest ?? spróbój przepiąc przewód w kostce z A22 na A21
Przepiolem piny a22 na a 21 ale nadal nie chce zapalic. Macie jakieś pomysły?
P06 Nie ma immo w sobie. Jak włączysz zapłon to uruchamia pompę paliwa na około 2 sekundy?
P06 Nie ma immo w sobie. Jak włączysz zapłon to uruchamia pompę paliwa na około 2 sekundy?
no i co z tego ze nie ma immo. to chyba nawet lepiej nie?
pozatym immo odcina zaplon a nie paliwo.
Panowie konkrety wtyczki pasują, zamienialem piny I nic.
http://technet.ff-squad.com/wiring.obd1.htm
Pozostaje wziąć miernik w ręke i sprawdzić, czy przewody w tej niepasującej kostce są tak jak na schemacie.
A czemu zdecydowałeś się na ten komputer? On jest przygotowany pod jakieś strojenie? Czy seria?
na razie seria, ale będzie przerabiany, poza tym mam wałek z b7.
no i co z tego ze nie ma immo. to chyba nawet lepiej nie?
pozatym immo odcina zaplon a nie paliwo.
To z tego, że jak nie ma immo, to nie ma znaczenia, że w poprzednim kompie był on usunięty. Przeczytaj ze zrozumieniem pytanie. Drugie. Pytam o pompę paliwa, a nie twierdze, ze immobilizer odcina paliwo. Podłączając kompa pod zasilanie (poza samochodem) sprawdzałem właśnie w taki sposób, czy się odzywa. Czy wysyła sygnał na przekaźnik pompy. Wiec po tym mógłby sprawdzić, czy komp sprawny.
Hmm, a nie chciałeś iść w P28 przygotowane już pod ewentualne strojenie? Warto znaleźć schematy kompa oraz Twojej wiązki i mozolnie wszystko sprawdzić. A alarm masz jakiś? Może alarm masz podłączony w taki sposób, że odcina zapłon?
P06 można przerobić na P28. Jeden i drugi w taki sam sposób się przerabia pod strojenie. P28 się nie przyda, dopóki nie zmieni głowicy na VTEC-ową;)
Po co kompa brałeś, Twój oryginalny komp jeśli ma całą płytę wewnątrz a nie polowe to też nadaje się pod strojenie i też można z niego p28 zrobić. Pokaż na fotce wnętrze z Twojego kompa to będzie wiadomo co i jak.
Po co kompa brałeś, Twój oryginalny komp jeśli ma całą płytę wewnątrz a nie polowe to też nadaje się pod strojenie
I to np. tyczy się każdego ECU?? Bo u mnie też jest cala płytka w środku i nawet zaznaczone na niej przerywaną gdzie co powinno się wlutować, ale pytałem się już kilku magików od kompów i żaden nie potrafil mi pomóc żeby przerobić dego kompa :/ A komp to P1G
P1G normalnie można przerobić pod zewnetrzną mapę ale musisz miec do niego 5-przewodowa sonde
P1G normalnie można przerobić pod zewnetrzną mapę ale musisz miec do niego 5-przewodowa sonde
Hmm.. to mnie teraz zaciekawiłeś, sondę szerokopasmówkę mam już w serii przecież, a kiedyś się Ciebie na Pw pytałem i mówiłeś że nie da rady z tym kompem nic zrobić, to jak to jest w końcu?
To ją mam jeszcze pytanie, dajcie jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić, magika co tanio to ogarnie, lub kogoś kto mi sprawdzi tego kompan. Woj. Łódzkie i mazowieckie.
no ale powiedz w ogolę czy jest iskra czy jest paliwo czy pompa pracuje? nic nie wiemy...
Napisałem wcześniej że pompą działa a iskry nie ma
Którą wtyczkę musiałeś przerobić, żeby pasowała?
Nie tyle przerabiałem co odciąłen kawałek plastiku z kostki A
Hmm. Skoro nie pasowała normalnie, to myślałem ze w niej są inaczej poprowadzone piny. Ale w kostce "A" jedyne co możne być powiązane z zapłonem to pin A22/A21, a to już próbowałeś...
Szukam specjalisty który ogarnie mi instalację tak żeby ten komp p06 odpalal z mazowieckiego lub łódzkiego.
jaka jest wtyczka na aparacie zapłonowym bo jak masz wszystkie piny w jednej linii to komp p06 bez przeróbki wiązki nie pojdzie
Tak jak napisałeś w aparacie zapłonowym wszystkie piny są w jednej linii.
to nie da rady na p06
kostki sa te same ale piny sa zupelnie inaczej rozmieszczone poza tym wtryski sa polaczone parami
przed zlotem w czerwcu siedzialem nad taka wiazka tydzien zanim to ogarnolem
Aktualnie jest komputer p1j e13 i z tego co czytałem w silniku d14a2 jest już pełny wtrysk mpfi a nie parami jak w np. w d14a3. Podejrzewam, że moja wiązka jest już trochę przerabiana chyba właśnie pod ten aparat z jedną kostką i pinami w rzędzie(kable izolowane i lutowane) więc może da radę przywrócić ją do stanu jak na początku pod inny aparat. Przypominam, że oryginalnie był tam silnik d14a8, i osprzęt prawdopodobnie jest właśnie od tego silnika. Dobrze myślę? jestem skłonny wymienić aparat zapłonowy jeśli to pomoże.
w seryjnym d14a2 jest normalny pełny wtrysk i tak samo jest aparat z dwoma wtyczkami (2 i 8 pinową)
skoro masz ten silnik na osprzęcie z a8 to należało o tym wcześniej wspomnieć, nikt nie jest wróźką i tym bardziej nie wiadomo co tam masz jeszcze w wiązce namieszane :rolleyes:
Przepraszam, że nie wspomniałem, ale też nie jestem tego do końca pewien aczkolwiek pewnie tak jest. Ten aparat który mam może zostać czy potrzebuję taki z 2 kostkami, żeby p06 podeszedł?
Zrób jakieś fotki tego "wszystkiego" będzie można łatwiej coś wymyśleć... :)
Oto zdjęcia:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a04a5309ae0f.jpg (http://naforum.zapodaj.net/a04a5309ae0f.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/075b0ee5e474.jpg (http://naforum.zapodaj.net/075b0ee5e474.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/564b311f35ab.jpg (http://naforum.zapodaj.net/564b311f35ab.jpg.html)
No i wszystko jasne.Żeby Ci to ruszyło na P06 musisz zmienić aparat zapłonowy.Ciekawe z jakiego modelu silnika jest wiązka bo jeśli z D14A8 to będzie trzeba jeszcze trochę pomodzić w wiązce.
wg mnie to tu jest tylko zmieniony słupek na d14a2 a cały osprzęt został z a8,
więc pewnie cała wiązka także jest z a8, bo sonda jest czterożyłowa a nie widać żeby ktoś coś w wiązce przerabiał poza tym, że gazownik się nieudolnie podpiął
jak piszesz że kompa miałeś p1j-e13 to to jest komp z d14a7/a8
zrób jeszcze foto wtyczki A od kompa od strony kabli - to powinno już raczej wszystko wyjasnić
Wstawiam zdjęcia kostek kompa. Jak coś jeszcze potrzeba, pisać to zrobię.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/882dd346fb89.jpg (http://naforum.zapodaj.net/882dd346fb89.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/543cabefefe8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/543cabefefe8.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/99b3f814e502.jpg (http://naforum.zapodaj.net/99b3f814e502.jpg.html)
P1J
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b48e74724466.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b48e74724466.jpg.html)
P06
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/59597c2ab922.jpg (http://naforum.zapodaj.net/59597c2ab922.jpg.html)
tak jak pisałem wcześniej wiązka jest seryjna z d14a8, wtryski są połaczone parami itd.
ktoś tylko zmienił słupek albo nawet sam dół, reszta została z a8 więc tak naprawdę dalej masz d14a8 bo te bloki są takie same
zmieniony jest słupek + głowica + kolektor dolotowy bo w A8 jest inny.
Tak mi teraz przyszło do głowy, że jeśli wiązka jest taka że steruje parami, a wtryski i listwa jest od wielopunktu to może dlatego dopiero po kilku sekundach wtryski zaczynają działać i samochód odpala, nie wiem, każda podpowiedź się przyda.
Jakie ma oznaczenie aparat zapłonowy? Powinno być wybite na którymś mocowaniu.
----
Ok, już zobaczyłem na zdjęciu. To, że masz wiązkę ze sparowanymi wtryskami (też) powoduje, ze nie możesz odpalić na P06. Ale raczej nie powinno powodować tego, ze samochód odpala po 6 sekundach.
----
D14A8 nie ma przypadkiem wtrysków 190cc?
To, że masz wiązkę ze sparowanymi wtryskami (też) powoduje, ze nie możesz odpalić na P06.
Akurat to nie ma znaczenia, na sparowanych wtryskach by odpalil, tylko chodzil by kulawo
D14A8 nie ma przypadkiem wtrysków 190cc?
Ma, i co z tego?
Przede wszystkim sa roznice w pinoucie wtyczek i bez przerobki wiazki i zmiany aparatu to nie odpali na P06, nie ma tu wiecej nad czym mysleć
Nie no myślę dlaczego na drugim kompie nie odpala od razu. Jak ma ssaka od A2 to może mieć też od niego wtryski, czyli 240cc. Tylko jakby przelewał to by raczej w ogóle nie odpalił, a nie dopiero po pewnym czasie.
Wtryski zaczynają podawać paliwo dopiero po 6 sekundach sprawdzałem miernikiem. Piroman czy jesteś w stanie mi pomóc?
Wtryski zaczynają podawać paliwo dopiero po 6 sekundach sprawdzałem miernikiem
Na P1J takie rzeczy się dzieją?
tak, tylko on ma usunięty immobiliser jeśli to ma jakieś znaczenie.
Wygląda na to, że są co najmniej 2 rodzaje tych ECU. P1J-E00, którego miałem w D14A2 z 1995 roku. Zmieniłem go na P06, jak się później dowiedziałem niepotrzebnie. Też można go modyfikować. I P1J-E13 (napisałeś, że taki masz w tym wątku (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132088-d14a2-odpala-dopiero-po-6-sekundach-kr%EAcenia)) i ten jest od D14A8. Także bez modyfikacji lub wymiany wiązki nie dasz rady odpalić go na P06.
---
EPC potwierdza moją teorie
D14A2 - 37820-P1J-E00
D14A8 - 37820-P1J-E13
więc co radzicie? ktoś w ogóle podjął by się przeróbki tej wiązki?
Możesz sam spróbować. W dziale 5D jest do ściągnięcia manual serwisowy. Z tego co wiem, jedyny jaki jest po polsku. Po ściągnięciu plik nazywa się AREO98.PDF Co prawda jest do areodecka czyli MC1 ale jest w nim opisany silnik D14A8 i na stronie 11-A-17 jest rozpiska wyprowadzeń z komputera (pinout). Porównaj ją z pinoutem OBD1 i parę kabelków, aparat zapłonowy TD-41U i masz gotowe ;)
---
Dalej w tym manualu na stronie 11-B-17 masz pinout z silnika D15Z8/B18C4, który na pierwszy i drugi;) rzut oka wygląda tak jak z OBD1.
Sugerujesz, że to na tyle proste że dam sobie radę? ;) OK. Ściągnę i zobaczymy.
W innym wątku piszesz, że chcesz sam montować sekwencyjny gaz. Jak tego się nie boisz, to z tym też dasz sobie rade;)
ja mogę Ci to przerobić o ile forma wysyłkowa wchodzi w grę
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/02af2a77ce5c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/02af2a77ce5c.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c0383e3574da.gif (http://naforum.zapodaj.net/c0383e3574da.gif.html)
Piroman wolałbym to ogarnąć bez wyciągania tej wiązki z samochodu jeśli to możliwe. Podjechał bym do Ciebie, ale daleko mieszkasz. Może wymienić całą wiązkę na OBD1 np. z d15b7? było by wtedy be przeróbek (oprócz aparatu zapłonowego)? a może kupić kompa p1j-e13 dać go komuś żeby usunął immobiliser jeśli właśnie to jest przyczyną ciężkiego odpalania.
Zamieściłeś rozpiskę kostki "A". Jak się zdecydujesz na przeróbkę, to pozostałymi też się musisz zająć. Wymiana na tą z D15B7 by była najprostsza. Do modyfikacji też będziesz musiał mieć wtyczki od aparatu zapłonowego, w wiązce z B7 już je masz. Bo chyba nie obejdzie się bez zmiany aparatu na TD-41U (taki jest w A2 i B7). Musisz się dowiedzieć, jakie masz wtryski. Niby można poznać po kolorze końcówek. Niebieskie - 190CC, żółte - 240cc.
dużo jest roboty z wymianą wiązki?
http://allegro.pl/honda-civic-92-95-d15b7-wiazka-silnikowa-europa-fv-i2856986111.html
cy wymieniam tylko wiązkę silnikową czy jeszcze kabinową bo na tej z linku nie widzę kostek do kompa.
Kostki do kompa sa czescia wiazki kabinowej, poza tym nie wlozysz p&p wiazki z 5gen do mb
Czyli zbyt dużo roboty żeby się w to bawić. zaryzykuje i włożę p1j-e13 z usuniętym immo przez jakiegoś fachowca bo na elektrodzie pisali mi, że to pewnie przez to nie odpala od razu.
Co waszym zdaniem najbardziej mi się opłaca? przeróbka wiązki? wymiana wiązki kabinowej i silnikowej?(piroman pisze że nie podejdzie p&p z v gena).
usunięcie immo z takiego kompa jak mam teraz i przeobienie go(jeśli się w ogóle da)?. Pewnie nikt mi nie powie prawdy, ale czy to jest tak że we wtyczkach od kompa zamieniam piny i wymieniam tylko wiązkę silnikową? tak to jest?
Póki co koszty mniej więcej wyglądają tak:
modyfikacja wiązki +/- 300zł + komp P06 160zł + apara zapłonowy 150zł = 610zł
wiązka silnikowa i kabinowa pewnie po około 150zł za sztuke czyli 300zł +komp 160zł + aparat 150zł =610zł
komp p1j-e13 to wydatek 70zł + usunięcie immo(tu jeszcze nie wiem ile) tylko że wtedy mam wtryski sterowane parami, ale to chyba aż tak znacznie nie wpływa jazdę. Ogólnie to nie mogę zamontować sobie instalacji sekwencyjnej dopóki nie będzie mi normalnie odpalała i jeździła na benzynie i dlatego tak zależy mi na rozwiązaniu tego problemu. czytam różne tematy i są przejściówki z innych wiązek na OBD1 a ja mam niby OBD1 i tyle problemu żeby ją przerobić.
Przeprowadziłem na razie taką modyfikację(wirtualnie) powiedzcie czy dobrze i co jeszcze? wiem że będę musiał wyprowadzić 2 kable do wtrysków i pewnie do zapłonu jakieś.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b5508997aafa.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b5508997aafa.jpg.html)
P1J E13 nie nadaje się do przerobienia i strojenia.
Masz pozostałe rozpiski kostek idących do komputera z D14A8 ? Tak jak pokazałeś, musisz uporządkować kabelki w pinach zgodnie z OBD1. Bo obecnie to takie OBD1 nie wiadomo jakie, dlatego i przejściówek gotowych nie ma. No i dołożyć kilka kabelków + zmienić kostkę do aparatu + aparat z D15B7/D14A2.
4 kabelki które są przy wtyczce do aparatu zostawiasz robiąc przejściówkę na nowy aparat i dokładasz dodatkowe 5 przewodów które prowadzisz do wtyczki B komputera. Jeśli chodzi o wtryski to musisz zobaczyć gdzie się rozdzielają te dwa kable INJ14,INJ23, podejrzewam,że w nogach pasażera jest wtyczka do której doprowadzone są te kable i w niej są łączone parami wtryski. Wtedy z tej kostki trzeba doprowadzić dwa kabelki do kostki A komputera (INJ3,INJ4). Na tym schemacie co narysowałeś to przewód IGPLS z D14A8 powinien być wpięty w pin wyżej to jest to samo co ICM1 w OBD1.
Rozumiem,że sonda jest 4 żyłowa ? Nie wiem jaki jest u Ciebie silniczek krokowy czy 2 przewody jak w typowym OBD1 czy 3 przewody. Pozdrawiam ;)
O dzięki kamilgt! sporo mi rozjaśniłeś :) Sonde mam 4 żyłową silniczek jutro zobaczę jaki. Jutro wstawię zdjęcia pozostałych wtyczek ale wtyczka D chyba się nie różni. Te 5 dodatkowych kabli od aparatu to do wtyczki B 6,7,8,14,15,16?
Tak, 7 TDCP już masz pomarańczowo/niebieski kabelek. ;) Odpaliłem manuala i rzeczywiście kostka D wygląda oki.
Jaki aparat zapłonowy podejdzie oprócz TD41U?
A co zrobisz z krokowcem?
A co zrobisz z krokowcem?
jeszcze do tego nie doszedłem, a co sugerujesz?
Podejrzewam,że przepustnica mogła zostać z D14A8 gdzie krokowy jest przykręcony do przepustnicy i ma wtyczkę 3 pin, natomiast kolektor ssący jest z D14A2 i na tyle kolektora albo jest zaślepiony krokowy albo po prostu jest nie podłączony. :D Jeśli będzie to lepiej nie będzie trzeba kupować krokowego obd1.
krokowy jest przykręcony do kolektora i nie podłączony aktualnie(kiedyś był zaślepiony), a przy przepustnicy też chyba jest bo tam od dołu wchodzi wtyczka.
Jak masz dwa krokowce to nie ma problemu. Przy obd1 musisz podłączyć tego 2-pin na ssaku.
mam do kupienia aparat zapłonowy P1K E01 z d14a2, czy jest on elektrycznie taki sam jak td41u i będzie działał pod P06?
Ja w D14A2 miałem TD41U. Pisze w czasie przeszłym bo teraz mam TD42U, mam głowice od D16Z6 i musiałem zmienić. Nie jestem pewien, ale P1K jest chyba z D14A3/4 wiec to samo co masz teraz.
P1K jest na 2 wtyczki tak jak TD41U to wiem na pewno, a pytam bo kolega ma d14a2 i wczoraj patrzyłem u niego aparat i był właśnie P1K. Pytałem w pobliskim szrocie mają TD60U i też ma 2 kostki, ale nie wiem czy to elektrycznie to samo i czy łapy będą pasowały.
Panowie już zakupiłem aparat zapłonowy i wtyczki i mam zamiar jutro się za to wziąć. Dziś postanowiłem usunąć alarm który i tak już nie działał a był zintegrowany z moją instalacją. Z trudnościami udało mi się go odłączyć, ale jak zobaczyłem ile tak idzie kabli to się za łeb złapałem :( Usiadłem teraz przy manualnu i nie do końca rozumiem ogólnie są 2 wiązki : Kabinowa i silnikowa, ale z manuala wynika że silnikowa dzieli się na 3 części i ta ostatnia dopiero dociera do komputera który mnie interesuje. Pytanie brzmi czy będę zamieniał kabelki tylko przy wtyczkach ECU i czy te dodatkowe których nie ma mogę sobie poprowadzić dowolną(krótszą) drogą do np. wtrysków, aparatu zapłonowego, kokowca czy muszę je wpinać gdzieś w wiązkę kabinową itp. itd.???
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c5877fd7d361.jpg (http://naforum.zapodaj.net/c5877fd7d361.jpg.html)http://naforum.zapodaj.net/thumbs/062b96baff23.jpg (http://naforum.zapodaj.net/062b96baff23.jpg.html)http://naforum.zapodaj.net/thumbs/99b2103bd2f8.jpg (http://naforum.zapodaj.net/99b2103bd2f8.jpg.html)http://naforum.zapodaj.net/thumbs/04a38d649628.jpg (http://naforum.zapodaj.net/04a38d649628.jpg.html)
4 kabelki które są przy wtyczce do aparatu zostawiasz robiąc przejściówkę na nowy aparat i dokładasz dodatkowe 5 przewodów które prowadzisz do wtyczki B komputera.
szybkie pytanie, a co z pozostałymi 3 kablami z aparatu z 7 pinową kostką? zostają bezużyteczne czy mogę je wykorzystać?
wyciąganie konektorów z wtyczek jest przerąbane, ma ktoś jakiś sposób?
Panowie wiązka przerobiona na OBD1!!! ;))) udało się bezbłędnie, samochód odpalił o strzał. Szczególne podziękowania dla "kamilgt" za podesłane materiały i wskazówki. Tematu jednak nie kończę bo mam jeszcze kilka pytań. Do kolektora mam podłączone dwa czujniki jeden powietrza zasysanego w kolektorze i drugi przykręcony do kolektora do którego dochodzi podciśnienie jednak nie jest on podłączony bo brakuje mi do niego kostki. Gdzie mam podpiąć centralkę od gazu? wcześniej była podpięta do 12v+ i TDC w aparacie zapłonowym, teraz mam w kostce aparatu TDC P i TDC M. podłączałem i pod jedno i pod drugie, ale centralka nie działa. Ogólnie teraz już Honda odpala od razu, a nie jak wcześniej po 6 sekundach, ale jak odpalam ją zimną to chodzi równiutko i wkręca się na obroty, a le później trochę się krztusi przy dodawaniu gazu. Podejrzewam, że jest to wina kompa bo jest od d15 i dostaje za dużo paliwa. Z komputera poczułem jakby smród spalonych kabli, zdziwiony zajrzałem do środka, ale nic się tam nie grzało ani nie dymiło, może po prostu dużo leżał i musiał się wygrzać :). Na razie nie jeździłem bo noc i jeszcze na dobre kable nie poupychane.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.