Zaloguj siê

Zobacz pe³n± wersjê : uk³ad ch³odzenia eg3



Dibeisi
28-10-12, 17:50
Mianowicie ile p³ynu wchodzi do uk³adu w eg3 ?
I mimo wszystko rozgrzewa siê szybko po przejechaniu 3km jest oko³o 70* nigdy nie mia³em po³owe czy to jest objaw termostatu ? tylko dlaczego szybko siê rozgrzewa a temp nie dochodzi nawet do po³owy skali lecz jest 1.5mm pod ni±?

mes
28-10-12, 20:42
Mo¿e byæ uszkodzony termostat i nie zamyka siê do koñca, wiêc je¼dzisz na niedogrzanym silniku. Ile p³ynu wchodzi to mo¿esz znale¼æ w manualu, dostêpne na forum.

Dibeisi
28-10-12, 21:26
My¶la³em ¿e popsuty termostat albo jest otwarty albo zamkniêty nie s³ysza³em o czê¶ciowym jego nie domaganiu.

Muzyk-Grzes
28-10-12, 21:40
Nie ka¿dy wska¼nik pokazuje tak samo, niekiedy nieca³e pó³ to tyle ile powinno byæ. Na niedogrzanym silniku (walniêty termostat - otwarty na sta³e)w D13B2 spalanie jest na poziomie 10l/100km
P³ynu wchodzi w uk³ad oko³o 4l.
ps: A jak zmierzy³e¶ temperaturê ¿e piszesz 70*?

Dibeisi
28-10-12, 22:26
Sugerowa³em siê w³a¶nie tym wska¼nikiem.Z nawiewu wali gor±cem jak z pieca po rozgrzaniu.Jak moge jeszcze sprawdziæ czy termostat jest winien ?

Muzyk-Grzes
28-10-12, 22:32
Jakby termostat pad³ (otwarty na sta³e) to silnik by³by niedogrzany ,co za tym idzie nie grzeje z nawiewu. Przy zamkniêtym na sta³e w±¿ od ch³odnicy (górny) by³by zimny po nagrzaniu silnika (po np:15 minutach).

Dibeisi
28-10-12, 22:44
Czyli po twoim wpisie wydaje siê ¿e wszytsko jest okej tylko ten wska¼nik jak by ok³amywa³ ...

dimo
29-10-12, 09:23
z ta skal± jest dobrze, nie bêdzie na po³owie tylko przy prawid³owej temperaturze jest trochê poni¿ej po³owy skali, tak¿e bez obaw, je¶li siê dobrze nagrzewa to spokojna g³owa